• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

APR Toyota Prius GT300 met atmosferische 3.5 V8

Auteur: Dizono, gepost 17 januari 2016 om 15:11 – 20 Reacties

Toyota Prius GT300


Ja, het is nog steeds een hybride. Maar verder heeft deze Prius niet heel veel te maken met de exemplaren die binnenkort bij de vaderlandse Toyota-dealers staan.

Op de Tokyo Auto Show heeft APR Racing het doek getrokken van de Toyota Prius GT300. Dit is een silhouette-racer, waarbij dus vooral de body overeenkomsten heeft met het productiemodel, maar de auto onderhuids niets meer van doen heeft met het origineel. Ook van de vorige Prius bouwde APR al zo’n racer, met een midscheeps geplaatste 3.5 V8.

Dat atmosferische blok is gebleven, maar omwille van reglementswijzigingen is de V8 verhuis naar de plek waar hij bij de gewone Prius ook ligt: voorin. Het blok -voor de fanboys: de RV8K- ligt onder meer in de Rebellion LMP1, de Toyota Formule Nippon en de Lexus GT500-racer. Het blok kan met gemak 600 pk halen, maar zal voor de GT300-klasse moeten worden teruggetuned naar 300 pk. Opvallend is dat het elektrische gedeelte van de hybride-aandrijflijn in de basis gelijk is aan een gewone Prius.

Hoedtik voor @uncivilsum!

Ook interessant!

  • Toyota Prius krijgt waterstofmotor
    'Toyota Prius krijgt waterstofmotor in 2025'
  • Video - netjes vragen kan altijd
  • toyota elektrisch
    Toyota strijdt in de VS tégen elektrische auto's
  • Nieuwe Toyota Tundra is hier, zonder V8
    Nieuwe Toyota Tundra is hier, zonder V8

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

gt300, Hybride, prius, Racing, Toyota, V8, wit

Vorig bericht: « Australiër met privécircuit bouwt auto sneller dan F1-wagen
Volgend bericht: UAZ-452: als Chuck Norris een auto was »

Lees Interacties

Reacties

  1. jurdespotter zegt

    17 januari 2016 om 15:17

    Ik moet toegeven dat trd kitje op die normale prius ziet er best prima uit

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    17 januari 2016 om 15:17

    Ik schaam me diep, maar bij de eerste aanblik dacht ik even LFA…..

    Login om te reageren
    • hammerman zegt

      17 januari 2016 om 18:44

      @dutchdriftking: Bedankt voor je eerlijkheid! +

      Login om te reageren
  3. norge zegt

    17 januari 2016 om 15:17

    Prius gewoon het summum van technologie ..

    Login om te reageren
  4. janmetdelangeachternaam zegt

    17 januari 2016 om 15:31

    Nogal tegenstrijdig maar wel vet!

    Login om te reageren
  5. allesmetturbo zegt

    17 januari 2016 om 15:32

    Ziet er in race trim wel een stuk beter uit met die lage komt

    Login om te reageren
  6. allesmetturbo zegt

    17 januari 2016 om 15:32

    Kont*

    Login om te reageren
  7. PASM zegt

    17 januari 2016 om 15:47

    Gaaf dat dit motorblok nog een leven krijgt, de Toyota TS-040 LMP1 klinkt echt geweldig met dat blok. Jammer dat zij overstappen naar een V6 turbo. Overigens rijdt Rebellion al met een V6 turbo van AER en rijdt Lexus in GT500 met een 2.0 liter turbo.

    Login om te reageren
  8. jurdespotter zegt

    17 januari 2016 om 15:51

    Straat legaal maken, mooi interieur er in en gaan met die banaan

    Login om te reageren
  9. niekie1999 zegt

    17 januari 2016 om 16:28

    Nog een reden voor de ft-1, mooiere super gt auto’s

    Login om te reageren
  10. bcbraems zegt

    17 januari 2016 om 16:50

    De ene kant maakt reclame voor Bridgestone en de andere voor Yokohama… Iemand toevallig een verklaring?

    Login om te reageren
  11. Edge zegt

    17 januari 2016 om 16:50

    Had dan een dikke GT86 gemaakt, dat komt sportiever over dan een Prius…

    Login om te reageren
    • ramshoek zegt

      18 januari 2016 om 12:53

      @Edge:
      Dat heeft Subaru al gedaan met hun BRZ.

      Login om te reageren
  12. rob5nismo zegt

    17 januari 2016 om 18:20

    Nice

    Login om te reageren
  13. agera zegt

    17 januari 2016 om 18:23

    Humor!

    Login om te reageren
  14. flik2punt0 zegt

    17 januari 2016 om 20:18

    Deze moet wel sneller weg zijn dan een prius want 10,6 seconden naar de honderd is wel een beetje langzaam mijn auto van 17 jaar is nog steeds sneller op de 100

    Login om te reageren
  15. JanJansen zegt

    17 januari 2016 om 21:36

    Van 600pk terug naar 300? Dan neem je toch een kleiner en lichter motorblok.
    Meestal als ik dit soort dingen niet snap is het politiek of regeltjes.

    Login om te reageren
    • trolle zegt

      18 januari 2016 om 00:42

      @janjansen: in gt300 mag je iedere motor gebruiken van zolang die van dezelfde fabrikant Is van de originele motor. Hij moet ook wel op de positie van de originele motor liggen.

      Login om te reageren
  16. clarkson zegt

    17 januari 2016 om 21:42

    Wat een dik ding zeg! Hij heeft ook wel wat van de lfa weg.

    Login om te reageren
  17. toyotafortuner zegt

    17 januari 2016 om 23:30

    Lekker heftig apparaat!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North