• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin V12 Vantage GT3 racer is adembenemend

Auteur: CasperH, gepost 24 augustus 2011 om 11:06 – 38 Reacties

Sexy racer is sexy!


Aston Martin is sowieso niet het merk met de minste ontwerpers maar snotnondeju wat ziet deze nieuwe racer er lekker uit zeg!

We wisten dat hij kwam maar nu heeft men bij Autocar meer beeld en info weten los te peuteren. De V12 Vantage GT3 moet het stokje gaan overnemen van de huidige klantenracer van Aston Martin, de DBRS9. De aandrijving wordt verzorgd door een aangepaste versie van de V12 die we ook in de straatauto’s van Aston Martin tegenkomen en is goed voor rondom de 600 pk en een koppel van ongeveer 680 Nm. Het dry-sump blok wordt gekoppeld aan een semi-automatische sequentiële zesbak door middel van een carbonfiber aandrijfas.

Brrr, lekker

Het drooggewicht van de racer is 1250 kilo, de auto heeft een kortere wielbasis en lager liggende motor dan zijn voorganger om de handling te verbeteren. De Vantage GT3 is standaard voorzien van een speciaal race-ABS en traction control systemen.

Lekker bips ook!

Je gaat deze racer onder andere tegenkomen in het GT3 kampioenschap van de FIA, de VLN races op de Nürburgring en het Britse GT kampioenschap. In oktober gaan ze testen, de eerste klantenauto’s worden in 2012 geleverd voor iedereen die bereid is 298.000 pond achter te laten op de balie bij Aston Martin.

Ook interessant!

  • Officieel: de Aston Martin V12 Vantage komt eraan!
  • Er komt een héle leuke versie van de Aston Martin Vantage
  • Aston Martin laat nieuwe V12 Vantage nog eens horen
    Aston Martin laat nieuwe V12 Vantage nog eens goed horen
  • Nieuwe V12 Vantage laat angstaanjagende neus zien

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, GT3, Racing, V12, v12vantage

Vorig bericht: « G-Power Typhoon is pimpalicious X5 xDrive 48i
Volgend bericht: Kahn doet wat subtiels met de Ferrari California »

Lees Interacties

Reacties

  1. love4sportcars zegt

    24 augustus 2011 om 11:09

    miljaar! wat een bak!

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      24 augustus 2011 om 11:16

      @love4sportcars: lol :P <3 lambik

      OT: Idd een heerlijke bak!!

      Login om te reageren
      • Bwlian zegt

        24 augustus 2011 om 14:57

        @sebasjuhh: Gewoon een Belg hoor :D
        Ontzettend bruut.

        Login om te reageren
  2. gedwongenleaser zegt

    24 augustus 2011 om 11:11

    Wat een kontje en bijbehorende dikke banden!

    Login om te reageren
  3. Hupke zegt

    24 augustus 2011 om 11:14

    Achja, smaken verschillen.
    Ik vind het persoonlijk echt een afschuwelijk ding.

    Smakeloze toevoeging van testosteron elementen die evengoed elegant en functioneel hadden kunnen zijn maken dit toch echt wel een gedrocht.

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      24 augustus 2011 om 12:26

      @Hupke: Ik vind het ook afzichtelijk!

      Login om te reageren
  4. dennisr zegt

    24 augustus 2011 om 11:15

    mooi ding, maar vond de McLaren verrassender..

    Login om te reageren
  5. DennisS65B40 zegt

    24 augustus 2011 om 11:15

    Inderdaad ziet dit er erg lekker uit, maar dat vind ik in het algemeen van GT3 racers dus of deze AM dan zo onderscheidend is… Verlaag een auto tot het niveau “grasspriet-trimmer”, dikke spoiler, diffuser en sideskirts en dan ziet het er al heel snel waanzinnig uit.

    Login om te reageren
  6. Carreza zegt

    24 augustus 2011 om 11:18

    Geef mij maar die met de Zagato-achterkant!

    Login om te reageren
  7. Alwood zegt

    24 augustus 2011 om 11:18

    ik ben echt helemaal de draad kwijt qua klassementen :| Reed de V12 Zagato (en vorig jaar V12V) niet gewoon in de GT3 mee? Waarom heeft GT3 een V12 en GT2 een V8?

    Dit ding ziet er bovendien een stuk extremer uit dan GT3 ooit was volgens mij? Paar jaar terug reed GT1 toch met 600pk V12’s?

    Login om te reageren
  8. winsnext zegt

    24 augustus 2011 om 11:18

    wat moet die lelijke taartschep op zo een mooie auto?

    Login om te reageren
    • Merry zegt

      24 augustus 2011 om 11:26

      @winsnext: dan haal je hem er af!
      Veel plezier in Eau Rouge zonder die taartschep!

      Login om te reageren
  9. spykerboy zegt

    24 augustus 2011 om 11:18

    ziet er mooi uit! die DBRS9’s zullen dan wel snel tekoop worden aangeboden voor relatief leuke prijzen schat ik zomaar

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      24 augustus 2011 om 11:34

      @spykerboy:

      Waarschijnlijk, al vermoed ik dat die voor het gemiddelde race-’teampje’ van ‘bakker&slager Jef’ toch niet zo praktisch zullen zijn als pakweg een iets oudere 911, C6R of bmw’tje ofzo.
      Bij zo’n aston zal je wel iets meer nodig hebben dan 2 vrijwillige mekaniekers, wat fingerspitzengefühl, een paar zwarte eurootjes en een hoogbejaarde of snotneus om het stuur vast te houden, om wat mee te kunnen op het circuit.

      Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      24 augustus 2011 om 11:34

      @spykerboy: Denk het niet hè… Die DBRS9’s zijn GT2.

      Login om te reageren
      • Alfaxa zegt

        24 augustus 2011 om 13:27

        @gerard1710: Die DBRS9’s zijn GT3. De V8 Vantage is GT2. ;)

        Login om te reageren
        • gerard1710 zegt

          24 augustus 2011 om 14:23

          @Alfaxa: Klopt inderdaad..

          Login om te reageren
  10. iloveastonmartin zegt

    24 augustus 2011 om 11:19

    Wow dat ding is kapot mooi geef mij er ma een

    Login om te reageren
  11. floryn zegt

    24 augustus 2011 om 11:22

    Dit is mooi. Deze witte is niet mooi wel bruut.

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      24 augustus 2011 om 11:43

      @floryn: Ik hoop dat je begrijpt dat als je zon ding koopt je je eigen livery erop spuit, dit is de basic.

      Login om te reageren
      • StijnB zegt

        24 augustus 2011 om 11:48

        @The360box: Ik hoop dat je begrijpt dat er meer verschillen zijn dan enkel de kleur.

        Login om te reageren
  12. lincoln zegt

    24 augustus 2011 om 11:25

    gaat een beetje een 911 verhaal worden met dat Aston Martin ..

    op het winst/verlies gedeelte na dan ..

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      24 augustus 2011 om 13:08

      @lincoln: omdat?…

      Login om te reageren
  13. deedrieen zegt

    24 augustus 2011 om 11:28

    Op de foto’s lijkt het net een afstandbestuurdbare auto, mist alleen nog een giga antenne. Verder is de oude wel spectaculairder om te zien.

    Login om te reageren
  14. adyton zegt

    24 augustus 2011 om 11:38

    Wat een wagen! Heerlijk. Die vleugel is wel enorm he :-)

    Login om te reageren
  15. The360box zegt

    24 augustus 2011 om 11:42

    Dat maakt die Zagato dingen ook overbodig gelukkig want deze is echt 100 x zo mooi en die achterbumper mag er wezen, lekker lagg.

    Login om te reageren
  16. xilver zegt

    24 augustus 2011 om 11:56

    Ja godverdomme… doe mij der maar een hoor! Roadlegal versie maken en verkopen die meuk.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      24 augustus 2011 om 13:13

      @xilver:

      ga jij je mond eens spoelen ..
      heb je enig idee waar “meuk” op rijmt ??

      Login om te reageren
      • laurensl zegt

        24 augustus 2011 om 13:42

        @lincoln: peuk?
        deuk?

        Login om te reageren
      • xilver zegt

        24 augustus 2011 om 14:22

        @lincoln: leuk, neuk,… toch allemaal worden die gezellig zijn ;-)

        Login om te reageren
        • Frankypanky zegt

          24 augustus 2011 om 14:55

          @xilver:

          Worden? Of Woorden… ;)

          Login om te reageren
          • xilver zegt

            24 augustus 2011 om 16:10

            @FrankypankyV8: De tweede optie dan maar ;-) Thx.

            Login om te reageren
  17. Frankypanky zegt

    24 augustus 2011 om 14:57

    Ik vind vooral die achtervleugel adembenemend… :P
    Achterkant ziet er lekker uit, het front is minder met al die gaten…

    Maar het zal wel noodzakelijk zijn qua koeling.

    Login om te reageren
  18. NLBUURMAN zegt

    24 augustus 2011 om 16:03

    ik weet niet, maar ik kijk niet verbaasd op als ze volgend jaar allemaal met gebroken aandrijfassen naast de baan staan. ach, hebben we in ieder geval wat moois om naar te kijken; want wat een wagen!

    Login om te reageren
  19. norge zegt

    24 augustus 2011 om 22:16

    Prachtig ,maarre de Zagato vond ik mooier.

    Login om te reageren
  20. FeRaRi zegt

    24 augustus 2011 om 23:34

    ik vind hem echt kapot bruut gewoon !

    Login om te reageren
  21. mashell zegt

    25 augustus 2011 om 08:40

    Er zijn vliegtuigen met kleinere vleugels. Er is duidelijk te veel vrijheid in de GT3 reglementen.

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      25 augustus 2011 om 22:27

      @mashell:

      Dat vind ik nog beter dan race-klassen die een compleet
      dichtgetimmerd reglement hebben.

      De CamAm-kampioenschap is IMHO nog steeds een van de geweldigste series in de historie van de autosport!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North