U heeft de huidige V8 Vantage van Aston Martin graag wat lichter en een tikje sneller? Komt dat even goed uit. De Britten hebben zojuist namelijk de Vantage S onthuld. Meer pk’s, meer koppel en minder kilo’s.
De technici van AM hebben nog eens kritische naar de bekende 4,7L V8 in het vooronder gekeken, en kwamen er achter dat er best wat meer vermogen uit de achtcilinder te halen was. Daarom heeft deze S-versie nu in totaal 436 pk (+ 16) en een koppel van 490 Nm (+ 20). Het blok is gekoppeld aan een nieuwe zeventraps Sportshift-transmissie met korte overbrengingen die het vermogen richting de -breder dan normale- achterwielen mag sturen. Wie het sportknopje indrukt zal vervolgens merken dat de schakeltijden zijn ingekort en dat het gaspedaal feller reageert op je rechtervoet.
Dankzij deze power upgrade hoeft een sprintje van 0-100 niet langer dan 4,5 seconden te duren. De Aston houdt op met accelereren als de 305 km/u is bereikt. Om het geheel beter te kunnen stoppen zijn er ook grotere remmen gemonteerd. Andere bumpers, splitter en 19″ lichtmetaaltjes maken de uiterlijke conversie af. Tegen een meerpijsje willen ze ook extra lichte velgen voor je monteren. De binnenkant krijgt een zwart/blauw-interieur. Een mooie toevoeging aan de lineup, nietwaar?
I like this. Behalve dat blauw in het interieur.
Looks van de V12 Vantage maar dan met een V8… Jammer
Ziet er prachtig uit en voor de meeste snel genoeg, maar wees nou eerlijk… 430Pk kan je tegenwoordig toch niet meer meekomen. zelfde verhaal als spyker.
Wauw! Goeie zet van AM!
Prachtig! vind alleen de stoelen er wat goedkoop uitzien, zal ook wel door de kleur komen maar toch..
Tof speelgoed! Hij lijkt wel wat hard op de V12 Vantage… Hoeveel weegt hij?
Ze hebben de voorbumper en de achterbumper van de V12 Vantage rekken gehaald. Gelukkig hebben ze niet de motorkap met eskimo sneeuwschoenzolen/Uggs zolen overgenomen. 8)
@BaySideBlueBoy: :lol:
Dat ziet er lekker uit!
Helemaal goed, op het ontbreken van een handbak na!
Sorry hoor, zolang het niet in een sedan zit is een traditionele automaat of semi-automaat echt not done. Dubbele koppeling of handbak, graag!
Wat kost dat grapje dan?
-edit: check!-
Hij heeft een Kerb Weight van 1610 kg. Toch nog redelijk zwaar vind ik, voor een “lichtere” versie. Of vergis ik mij?
@Freude_am_Fahren: hmmm, zo zwaar is dat nu ook weer niet denk ik.
Die uitladen mogen wel wat dikker.
Ik vind hem prachtig! Helemaal in deze kleur!!!
Oké…maar wat is nou de gewichtsbesparing dan ? Enne..waarom rijd een AM altijd zo traag naar z’n top ? Van 0-100 geloof ik nog wel, maar uit elke test blijkt, dat de AM er een ‘zonnewende’ over doet om z’n topsnelheid te halen…jammerlijk.
@Megakix: Dit komt doordat hij zou oerzwaar is, een DB9 weegt volgens mij ook 1800, mij viel het ook al op want een DB9 is geen partij voor een Porsche.
Ziet er netjes uit enkel kan ik niet wennen aan die achterbumper waarvan de diffusor ontzettend hoog is opgetrokken!
Ziet er goed uit, verfrissend, alleen dat motorvermogen…
Als ze er nu eens 480 pk uitpeuteren ofzo, dan kan ie een beetje met de garde meekomen…436 pk, de B7 RS4 heeft er al 420 en die is inmiddel(dacht ik)alweer uit productie..
@jonkerswheelstore:
Omdat hij dan zo krachtig is als een DB9.
Dat blauw gaat hem echt goed af. Is een iets anders dan dat AM-grijs en wit.
Een van de mooiste auto’s van dit moment.
De gewone v8 was voor mij niet af.
Maar met deze versie is hij perfect.
Ik ben het niet eens met Aston Martin.
Dit is wat een V12 Vantage look-a-like, net zoals Porsche dat kan doen met een 911 door er een Turbo-spoiler pakket erop te doen.
Ik had liever een doorontwikkeling op het originele design van de V8 Vantage.
Beetje jammer.
Wat vreemd dat iedereen bij de 911 Black Edition begint over uitmelken en zo, en bij een ‘S’ van Aston Martin is het plots reteCool…
@Esprit_de_Flandre: Er zijn dan ook 5985134649425 verschillende 911’jes (of bijna toch =P ), terwijl er maar euhm, 6 verschillende AM Vantages (V8 coupe, V8 roadster, V8 s coupe, V8 s roadster, N420 en V12) zijn…
Trouwens, deze “S” heeft net iets meer betekenis dan de “black edition”, die enkel staat voor, euhm, niet eigenlijk.
@Freude_am_Fahren: Die ‘Black Edition’ staat voor een uitlopertje. Wat ieder merk doet. Zelfs Pagani had nog een paar specialekes voor ze de Zonda definitief afvoerden.
Nu ja, slechte vergelijking. Die specialekes waren echt speciaal. ‘Black Edition’ is meer een optiepakketje gratis, zoals op elke andere gewone auto. Bewijs dat Porsche niet wreed speciaal meer is dus…
Ik neem mijn woorden terug. :mrgreen:
@Esprit_de_Flandre:
De Zonda wordt nog steeds gemaakt hoor.
@OJSpots: Was toch gedaan nu? Ja, akkoord, tot er weer één of andere clown met een paar miljoen bij Pagani langsloopt, maar ja, voor zo’n bedrag willen ze wel een Lada voor je pimpen ook…
Geweldig dat kleur. Ik heb het wel voor blauw. Het moet niet altijd sober grijs zijn. De performance update mag er zijn, hoewel dit geen wereld van verschil is (vermaelens projects).
just a stunning beauty
Ander chipje erin, en je hebt (bijna hetzelfde resultaat), haal daar een andere uitlaatkit bij en je zit er al over heen. Ik denk dat dat wel uit kan.
Desalniettemin vind ik de kleur van deze wagen echt schitterend, alsmede het interieur. Maar dat zit altijd goed bij Aston Martin.
Sportknopje indrukken, dat vind ik wel leuk.
Dus eigenlijk een gewone auto met een extra knopje ?
Die witte cabrio is mooi, graag zonder sportknopje.
zeer mooi
Tof dat de auto zonder chauffeur kan rijden…
De Aston V8 Vantage zonder S voldoet prima. En is ook nog eens mooier.
Kleurtje staat goed, maar iets te opvallend voor mij. Lekker saai zilver en je hebt 1 van mijn droom wagens ;)
lekker hoor, kleurtje doet hem zeker goed, en tjah, hoe meer is toch altijd beter? toch..
Op zich wel leuk, maar de V12 Vantage blijft toch het leukst! Een V12 is nou eenmaal beter dan een V8.
bij Aston doen ze teminste wel hun best op een Special edition *kuch porsche kuch*.
Wauw. Hebbe! Zijn die foto’s er ook op wallpaperformaat?! 1400×1050 svp :D
Like it very much.
Erg leuk. Een BMW M3 maar dan van Aston.
Prachtig weer! Maar als je het mij vraagt mag Aston Martin ook weer eens met een ECHTE opvolger komen. Hoewel ik me afvraag of iets nog mooier dan een DBS kan worden…
Echt mooie auto… Dat blauw past er echt goed op.. Mooie kleur op een mooie wagen!
Lekker hoor! Niet zo schreeuwerig uiterlijk als de V12!