• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin V8 Vantage SP10 – met handbak!

Auteur: ricardo, gepost 8 februari 2013 om 09:58 – 21 Reacties

Afbeelding Aston Martin V8 Vantage SP10 – met handbak!Afbeelding Aston Martin V8 Vantage SP10 – met handbak!Afbeelding Aston Martin V8 Vantage SP10 – met handbak!Afbeelding Aston Martin V8 Vantage SP10 – met handbak!Afbeelding Aston Martin V8 Vantage SP10 – met handbak!Afbeelding Aston Martin V8 Vantage SP10 – met handbak!Afbeelding Aston Martin V8 Vantage SP10 – met handbak!Afbeelding Aston Martin V8 Vantage SP10 – met handbak!

Aston Martin V8 Vantage SP10
Ben je meer van het manueel roeren? Aston Martin heeft een leuke doe-het-zelf-versie klaargestoomd.

De Aston Martin V8 Vantage SP10 is volgens de Britten een afgeleide van de GT4-racer uit het VLN-kampioenschap. PR-blaat die u snel mag overslaan. Wat er echt toe doet is de komst van de handbak met zes versnellingen in de V8 Vantage S. Geen nood als u toch liever de zeventraps Sportshift-transmissie met korte overbrengingen wil, die wordt optioneel gewoon geleverd.

Het 4.7 V8-blok levert nog steeds 435 pk en 490 Nm aan koppel, gelijk aan de reguliere V8 Vantage S. De sprint van 0 naar 100 gaat in 4,5 tellen en de naald van de snelheidsmeter houdt op bij 305 km/u. Wel hebben ze aan de decibels gedacht. Niet alleen met een Bang & Olufsen BeoSound audiosysteem (1000W), er is ook een aangepaste sportpijp onder de Brit gehangen. Genotsherrie van alle kanten, zoals we het graag zien.. ehh, horen.

In de wielkasten van de Vantage SP10 vinden we 19-inch V-spaaks velgen met daarachter zwartgelakt remgedoe. In combinatie met de kleur Ceramic Grey Metallic – de enige leverbare tint op de SP10 – een fijne combinatie die lekker sinister blijft. Binnenin zul je op het leer of alcantara eveneens weinig kleur aantreffen. Maagdelijk witte stiksels uitgezonderd natuurlijk.

De V8 Vantage SP10 komt er als Coupé en Roadster. Nederlandse prijzen zijn er nog niet, de onthulling is op de mueslisalon Autosalon van Genève.

Ook interessant!

  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost
  • Aston Martin A3
    Aston Martin komt met gelimiteerde en speciale Vantage
  • Er komt een héle leuke versie van de Aston Martin Vantage
  • Officieel: de Aston Martin V12 Vantage komt eraan!

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, geneve-2013, v8vantage, v8vantage-s, zwart

Vorig bericht: « De ex van Jos Verstappen staat te koop [Audi RS6]
Volgend bericht: Oeps. Circuit Zandvoort in financieel zwaar weer »

Lees Interacties

Reacties

  1. camber24 zegt

    8 februari 2013 om 10:05

    Gelukkig, een sportpijp. Vond m al zo tammetjes klinken.

    Login om te reageren
  2. 4x4wheels zegt

    8 februari 2013 om 10:05

    Pfff hypotheek afsluiten of dit.. Wat is wijsheid?

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      8 februari 2013 om 10:06

      @4x4wheels: Beiden niet doen. Dat is wijsheid.

      Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      8 februari 2013 om 10:48

      @4x4wheels: Vanuit je huurflatje keihard beunen en beiden in 1 keer van eigen vermogen afrekenen.

      Login om te reageren
  3. sJoost zegt

    8 februari 2013 om 10:08

    vreemd, ik kan op de foto’s geen roerstok vinden?

    Login om te reageren
    • Larick zegt

      8 februari 2013 om 10:14

      @sJoost: the man’s got a point. Ik zie ook alleen flippers.

      Login om te reageren
    • toroloco zegt

      8 februari 2013 om 10:19

      @sJoost: deze heeft voor of 1. de optie zeventraps Sportshift-transmissie met flappy paddle gearbox gekozen. of 2. een model met 1 versnelling rechtdoor gekozen.

      Login om te reageren
    • HDM zegt

      8 februari 2013 om 10:20

      @sJoost: misschien toont de foto de auto met de optionele sportshift. Wel raar inderdaad als juist de pook de grote attractie moet zijn voor dit geval.

      Login om te reageren
  4. kapiteinaudi zegt

    8 februari 2013 om 10:15

    Mooie bak maareeuuhhm……..200 000 euro voor een V8S? Dan toch liever een 911.

    Login om te reageren
    • ronin1130 zegt

      8 februari 2013 om 10:23

      @kapiteinaudi: je zal wel jezelf niet zoveel tegenkomen dan in een 911, wat ik persoonlijk het grootste nadeel aan de Porsche vind. Doe mij deze maar.
      Power, beauty, soul…

      Login om te reageren
      • kapiteinaudi zegt

        8 februari 2013 om 10:36

        @ronin1130: Doe mij dan maar de Maserati GranTurismo.

        Login om te reageren
    • notsobig zegt

      8 februari 2013 om 10:33

      @kapiteinaudi: Als je dan toch met de prijs bezig bent, dan liever de nissan GTR…

      Login om te reageren
  5. darkpluisje zegt

    8 februari 2013 om 10:20

    Prachtig ding! Vond deze generatie astons toch net wat mooier als de nieuwe

    Login om te reageren
  6. sjamp zegt

    8 februari 2013 om 10:33

    Waarom zó’n dikke radio. Is toch helemaal niet nodig in zo’n auto. Verdeel dan liever die 1000 watt onder het gepeupel.

    Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      8 februari 2013 om 11:00

      @sjamp: 1000 watt is uberhaubt debiel, daar kan je kleine concerten mee geven. Nu zegt watt lang niet alles over de hoeveelheid db die er geproduceerd word (net als pk niet alles zegt over hoe snel een auto is) maar toch. Niemand die 200.000 voor zijn auto neerlegt wil een stereo van 200 watt als je bij de concurrent er 1 van 1000 watt krijgt. Daarbij kunnen ze door een hoog wattage ook speakers gebruiken met een grote impedantie

      Login om te reageren
  7. astonmartin20 zegt

    8 februari 2013 om 12:17

    Lekkah!!’

    Login om te reageren
  8. lemans96 zegt

    8 februari 2013 om 12:43

    Te gekke bak hoor. Lekker puur.

    Login om te reageren
  9. StijnB zegt

    8 februari 2013 om 13:32

    Leuk en nu eindelijk graag eens een echt nieuw model met nieuw chassis en motor Aston!

    Login om te reageren
  10. Hupke zegt

    8 februari 2013 om 15:43

    1,2Pk kwijt alleen al aan lawaai, wat voor een wagen is me dat.

    Wanneer gaat aston ooit nog eens een echte wagen bouwen?

    Login om te reageren
  11. cerberah zegt

    8 februari 2013 om 16:15

    Als er al een radio inzit serveer je hem bij echte auto’s allicht geheel als analoog met buizen (300B geeft zo’n 9watt).
    En manuele versnellingen hoor je sowieso nemen met zo’n mooie V8 of V12, je mist alleen weleens een voetensteun.
    Al met al, fabriceer toch maar een klassieke Aston, veel puurder.

    Login om te reageren
  12. E34M5Touring zegt

    9 februari 2013 om 09:57

    Kom toch is met wat nieuws Aston. Een handbak in een 10j oude auto zetten is gewoon armoe.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North