• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A1 quattro is realiteit [256 pk, 333 exemplaren]

Auteur: CasperH, gepost 21 december 2011 om 08:35 – 136 Reacties

Audi A1 Quattro is af
Hoppa, de Audi A1 quattro is af. En we krijgen 256 paardenkrachten die hun weg naar het asfalt vinden langs de lekkerste velgen die we ooit uit Ingolstadt gezien hebben.

Audi gaat er 333 bouwen, dus de geïnteresseerden zullen er verdomd snel bij moeten zijn. Reken maar dat deze A1 als de spreekwoordelijke warme broodjes over de toonbank gaat vliegen! Het vermogen van 256 pk en 350 Nm wordt onttrokken aan het 2.0 TFSI blok en zorgt ervoor dat dit gebakje in 5,7 seconden naar de honderd vliegt en pas ophoudt bij een topsnelheid van 245 kilometer per uur.

De verbinding tussen de motor en de permanente vierwielaandrijving wordt gemaakt door een versnellingsbak met hydraulisch bediende koppeling en is voorzien van zes versnellingen. Standaard gaat het meeste vermogen naar de voorwielen maar als die hun grip verliezen wordt er grip naar de achterwielen gestuurd. Een EDL (elektronisch differentieel lock) is standaard.

Het ESP op de A1 heeft een sportstand maar kan ook volledig uitgeschakeld worden. De McPherson pootjes voor en multilink achteras moeten zorgen voor een optimale en sportieve wegligging, geventileerde schijven zorgen voor een optimale vertraging. De 18 inch overheerlijke velgen zijn -evenals de kleur- standaard. Andere unieke features voor de A1 quattro zijn rode strips in de koplampen, andere bumpers, de tweekleurige achterspoiler, diffuser achter, donker getinte LED-achterlichten, dubbele uitlaat en de sport quattro-logo’s op grille, dakbogen en achterklep.

Van binnen vinden we voornamelijk zwart. De sportstoelen zijn met zijdenappa-leder met rode stiksels afgewerkt. Het instrumentenpaneel is voorzien van witte wijzers en een rode toerenteller. Ook is er een sportief, aan de onderkant afgeplat stuurtje gemonteerd. Verder is bijna alles standaard gemonteerd, zaken als Xenon, airco, cruise control, etc. zijn allemaal standaard op dit bommetje. Hebben? In Genève wordt ‘ie onthuld en in juli 2012 is hij te koop!

Had ik al laten doorschemeren dat ik erg te spreken ben over die velgen? Ik hoopte al dat ze die zouden behouden toen ze de Clubsport Quattro introduceerden. Nice!

Ook interessant!

  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • De Audi Sport Quattro is terug (en elektrisch)
  • Übergeil: Audi bouwt moderne Sport Quattro voor Ken Block

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Audi A1, clubsport, quattro, s1

Vorig bericht: « Wellicht miljardenboetes voor automerken door te hoge CO2-uitstoot
Volgend bericht: Lexus LF-Lc concept gelekt: hybride LF-A opvolger? »

Lees Interacties

Reacties

  1. meneersander zegt

    21 december 2011 om 08:37

    En hij gaat kosten? 50 Duizend?

    Login om te reageren
    • Lucb zegt

      21 december 2011 om 08:42

      @meneersander: 50 mille ex bpm/btw

      Login om te reageren
  2. 911GT2 zegt

    21 december 2011 om 08:39

    5,7 seconden naar de 100 is niet erg indrukwekkend voor een klein gebakje met bijna 260 pk …

    Login om te reageren
    • Lucb zegt

      21 december 2011 om 08:41

      @911GT2: Ik denk niet dat je in zo’n bak harder wilt.

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        21 december 2011 om 08:42

        @Lucb: Denk dat jouw Gazelle 911GT2 er langer over doet.

        Login om te reageren
        • burninrubber zegt

          21 december 2011 om 15:50

          @Hubert: i lolled

          Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        21 december 2011 om 20:15

        @Lucb: True! Zou ook niet meteen aan 245 km/u met dit bakje op de autobahn willen vlammen :p

        Login om te reageren
    • CasperH zegt

      21 december 2011 om 08:41

      @911GT2: allemaal marketing, hij mag natuurlijk niet sneller zijn dan een snelle TT of A4. BMW doet hetzelfde met bijvoorbeeld de 1M, die ook kunstmatig onder de M3 gehouden wordt. Reken maar dat er snel genoeg tuners komen die een beetje extra punch kunnen leveren.

      Login om te reageren
      • massarati zegt

        21 december 2011 om 09:56

        @CasperH: Foto’s zijn diapositief als ik ze wil zien…

        Login om te reageren
        • CasperH zegt

          21 december 2011 om 10:31

          @massarati: geen idee waar dat aan ligt, als je je probleem plus details even naar [email protected] wil sturen? Dan kan onze technische man ernaar kijken.

          Login om te reageren
        • autoblogger zegt

          21 december 2011 om 12:00

          @massarati: is gefixt nu?

          Login om te reageren
      • jzaero zegt

        21 december 2011 om 10:38

        @CasperH: Zo ook bij de Porsche Cayman, Boxter en nog wel meer merken!

        OT: Dit kan wel een heerlijk ragwagentje worden. Korte wielbasis zorgt voor een erg directe stuurreacties. Waar ik wel aan twijfel is dat Quattrosysteem. Meer power naar de voorwielen is positief voor veiligheid en wellicht handig bij rallyrijden, maar voor rijplezier neig ik toch naar achterwiel-aspirated AWD-systemen. Maar goed, in zo’n auto met korte wielbasis wil je ook niet plots dwars staan.

        Login om te reageren
    • BMW330Ci zegt

      21 december 2011 om 15:36

      @911GT2: Haha hij is idd waanzinnig traag. Zo’n klein koekblikje met die hoeveelheid vermogen tikt de 250 niet eens aan haha. Ik heb 231pk en 300nm en een zwaardere wagen en mijne is begrenst op 250. Audi-faaaaal

      Login om te reageren
  3. DIPSHIT zegt

    21 december 2011 om 08:41

    dat van die velgen was sarcastisch he? Lijken wel wieldoppen

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      21 december 2011 om 08:42

      @DIPSHIT: ga je mond spoelen.

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        21 december 2011 om 10:02

        @CasperH: vind ze anders ook niet geweldig….

        Login om te reageren
        • CasperH zegt

          21 december 2011 om 10:26

          @sir_smokalot: ga jij toch lekker ook je mond spoelen?

          Login om te reageren
          • kliko zegt

            21 december 2011 om 11:08

            @CasperH: Ik ook dan..? :p Liever een paar mooie RS-velgjes eronder hoor…
            Al vind ik deze velgen geen straf, ik zie er liever wat andere schoentjes onder…

            Login om te reageren
          • sir_smokalot zegt

            21 december 2011 om 11:08

            @CasperH: met bier? Ok.

            Login om te reageren
            • kliko zegt

              21 december 2011 om 11:09

              @sir_smokalot: Goed plan! :p Ik zie liever die velgjes van die concept hieronder… jij ook niet smoke?

              Login om te reageren
            • resulutionNL zegt

              21 december 2011 om 11:17

              @sir_smokalot: Dus jullie vinden DIT lelijk?

              http://imageshack.us/photo/my-images/259/audia1clubsportquattroa.jpg/

              Login om te reageren
              • Freewarefreak zegt

                21 december 2011 om 11:37

                @VWTouran75: Halleluja, praise the eh.. VAG clan! Ik vind dit een prachtig wiel. Het doet mij verschrikkelijk denken aan de good old Ronal Turbo van vroeger. Ook zo’n mooi wiel. Alleen dit is een moderne nieuwe interpretatie van dat thema. Ik zeg helemaal goed!

                OT: O wat is die mooi.. en O wat lijkt die veel op de A1 Clubsport Quattro. En dat is dus goed. En nou wachten op de eerste tuner die hier dan ook de TT-RS 5-cilinder in lepelt. Of het Donkervoort D8GTO blok, want dat is ook nog eens 30 kilo lichter als de Audi versie. ;)

                Oja Casper, je zegt in het artikel dat dit “gebakje” in 5,7 sec naar de 100 sprint. Ik wil er aan toevoegen dat er dan wel een heeeeeele dikke toef slagroom op zit. Wat een lekker ding!

            • CasperH zegt

              21 december 2011 om 11:17

              @sir_smokalot: cheers!

              Login om te reageren
            • Jesper zegt

              21 december 2011 om 13:47

              @sir_smokalot:

              Jij wel! Hij.., met nagellakremover! :twisted:

              Login om te reageren
      • integralechubasco zegt

        21 december 2011 om 15:11

        @CasperH: die wielen gaan nog wel…

        Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      21 december 2011 om 08:53

      @DIPSHIT: schande! Ken uw klassiekers…. Is een rally velg en inderdaad fantastisch mooi!

      Login om te reageren
      • smokin zegt

        21 december 2011 om 11:15

        @Svenska_Aeroplan_AB: Ik ken mijn klassiekers, en ik weet dat deze “nieuwe” velgen een kopie zijn van de velgen die men 30 jaar geleden al onder de Quattro Turbo Sport gebruikte. Maar toen vond ik ze ook al lelijk. Sorry…

        Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        21 december 2011 om 11:39

        @Svenska_Aeroplan_AB: Jep! Helemaal mee eens! De Ur-quattro stond ook op ongeveer zo een wiel.

        Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        21 december 2011 om 11:45

        @Svenska_Aeroplan_AB: Ik heb hem er nog eens bijgezocht.. kijk maar naar “Das Tier”..

        http://www.youtube.com/watch?v=hEK7POxpVeE

        Login om te reageren
    • wobwobgaserop zegt

      21 december 2011 om 09:35

      @DIPSHIT: ja, idd, ga je mond spoelen! ;)

      Login om te reageren
    • resulutionNL zegt

      21 december 2011 om 09:36

      @DIPSHIT: Schaam je!

      Login om te reageren
    • BaRa zegt

      21 december 2011 om 09:40

      @DIPSHIT: retro design, maar verder niets mis met die velgen. Helemaal niets, integendeel.

      Login om te reageren
    • Benjamin1 zegt

      21 december 2011 om 09:48

      @DIPSHIT: velgen zijn gewoon kotslelijk…

      Login om te reageren
    • massarati zegt

      21 december 2011 om 09:54

      @DIPSHIT: Je bent de Sheldon Cooper onder de Autobloggers :)
      Prachtige velgen zijn dit! En een heerlijke auto.

      Login om te reageren
      • kliko zegt

        21 december 2011 om 11:08

        @massarati: +1 :lol:

        Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        21 december 2011 om 11:41

        @massarati: Dan zou ik niet vergeten dat ons aller Benjamin dan hoogst intelligent is. Ga dus gerust een diepzinnige discussie met hem aan, dan blaast hij je van je sokken! ;)

        Login om te reageren
  4. Gideon zegt

    21 december 2011 om 08:42

    Een positieve verrassing van Audi, het werd eens tijd.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      21 december 2011 om 10:45

      @Gideon: Ik vond hun vorige Quattro-concept toch wel een stuk mooier hoor! Jammer dat ze daar weinig over laten horen.

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        21 december 2011 om 11:53

        @jzaero: Omdat ze bezig zijn achter de schermen met de vertaalslag van concept-versie naar productversie. MITS hij echt komt natuurlijk. In een oplage van enkele honderden stuks voor minder als 100.000 euro ex belastingen. Dat is de prognose.

        http://www.autoblog.nl/archive/2010/10/08/gaat-de-audi-quattro-concept-in-productie

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          21 december 2011 om 12:30

          @Freewarefreak: Klopt, het is wel akelig stil eromheen, graag had ik er wat meer over gehoord!

          Login om te reageren
      • thoisss zegt

        21 december 2011 om 18:03

        @jzaero: die stijl moet audi gaan aanhouden!

        Login om te reageren
  5. Initial_D zegt

    21 december 2011 om 08:44

    interieur doet me denken aan Alfa.

    Login om te reageren
  6. eduardovich zegt

    21 december 2011 om 08:44

    Vind de A1 verschrikkelijk, maar in deze gedaante vind ik het super, alleen jammer hij moeilijk duur gaat worden en zo gelimiteerd is.. Velgen zijn idd mooi

    Login om te reageren
  7. lesmoutas zegt

    21 december 2011 om 08:57

    De velgen (in een kleinere maat) doen me denken aan die van een Alpine GTA V6 turbo, die ik ooit bezeten heb.De schoepen waren bedoeld als extra koeling voor de remschijven.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      21 december 2011 om 10:10

      @lesmoutas: ja! Goeie. Zat ook al te graven in mn geheugen maar die lijken er inderdaad op

      Login om te reageren
      • MARS zegt

        21 december 2011 om 10:33

        @Svenska_Aeroplan_AB: Velgen lijken inderdaad veel op die van renault. Ik had ze destijds onder mijn Clio 1.8 16v en 19cabrio 1.8 16v..

        Login om te reageren
  8. SvenB zegt

    21 december 2011 om 08:59

    Volgens mij is deze a1 stoned.
    Ik zie het aan zijn rode ogen….

    Login om te reageren
  9. Treff zegt

    21 december 2011 om 09:11

    Het ziet er wel goed uit! Ik zou graag op het lijstje staan om hem te kopen!!

    Login om te reageren
  10. Larick zegt

    21 december 2011 om 09:11

    Hebben! Voorbumper iets te, maar verder zeer gaaf. Vanaf nu is de A1 ook gelijk Mini, Abarth etc voorbij.

    Login om te reageren
  11. kees66 zegt

    21 december 2011 om 09:12

    Die velgen doen mij denken aan de wieldoppen die ik 20 jaar geleden op mijn Opel Senator had zitten. Het mag dan voor sommige nostalgie zijn, ze blijven in mijn ogen spuuglelijk.

    Login om te reageren
  12. joep zegt

    21 december 2011 om 09:17

    Als ik die clubsport niet al eerder had gezien dan had ik hem erg gaaf gevonden… Nu is het toch een beetje een slap aftreksel.

    Login om te reageren
  13. BMW316i zegt

    21 december 2011 om 09:25

    He Audi Stagiair, Doe eens wat meer foto’s sturen naar AB! :D

    Login om te reageren
  14. kliko zegt

    21 december 2011 om 09:28

    Zet maar op de stoep hoor! :D

    Login om te reageren
  15. Tommy2 zegt

    21 december 2011 om 09:30

    Vet! :D Dat ze dit in productie gooien.

    Login om te reageren
  16. wobwobgaserop zegt

    21 december 2011 om 09:34

    Skilled it! Superdik apparaat, zékurzzz hebben! Velgen zijn epic!

    Login om te reageren
  17. resulutionNL zegt

    21 december 2011 om 09:35

    Zeker mooie auto… Ben benieuwd naar zijn prestaties…

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      21 december 2011 om 09:54

      @VWTouran75: ‘Het vermogen van 256 pk en 350 Nm wordt onttrokken aan het 2.0 TFSI blok en zorgt ervoor dat dit gebakje in 5,7 seconden naar de honderd vliegt en pas ophoudt bij een topsnelheid van 245 kilometer per uur’.

      Staat gewoon in de tekst. Ik dacht ik highlite het even voor je ;)

      Login om te reageren
  18. vale46 zegt

    21 december 2011 om 09:42

    Er is iets mis met het artikel in de android app, ik kan maar 1 foto groot zien terwijl er meerdere kleine staan.

    Login om te reageren
    • mortsel2640 zegt

      21 december 2011 om 10:29

      @vale46: koop een iphone ^^ hier werkt alles perfect

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        21 december 2011 om 13:31

        @mortsel2640: Ja.. die app werkt perfect! Zo cool! Wel jammer van die banner in het hoofdscherm.. dat had voor mij niet gehoeven. AB ik wil best 0.79 cent betalen voor een “pro” versie zonder reclame hoor!

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          21 december 2011 om 14:13

          @Freewarefreak: hoezo app; in de Safari browser werkt alles ookal vlekkeloos ;)

          Login om te reageren
          • Freewarefreak zegt

            23 december 2011 om 09:55

            @dawwg: Klopt, maar ik vind die app zo cool.

            Heb je ook Ziggo? TV via Wifi wordt tegenwoordig ondersteund. Werkt ook onderweg.. VPN tunneltje naar huis opgezet.. handig.

            Login om te reageren
  19. rufctr01 zegt

    21 december 2011 om 09:45

    En ik heb toch liever de Citroen DS3R. De A1 is lelijk, de wielen zijn wel mooi onder Quattro.

    Login om te reageren
  20. kliko zegt

    21 december 2011 om 09:48

    @CasperH: Staat een voudje in de tekst… Als ik de foto’s goed bekijk dan is de snelheidsmeter is niet rood. Maar de toerentellert is rood…

    De kleine details doen ’t em! ;)

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      21 december 2011 om 10:30

      @kliko: ik ben inmiddels een haatmail aan de PR afdeling van Audi aan het schrijven. Dank voor de scherpe blik, ik heb het even aangepast.

      Login om te reageren
      • BMW316i zegt

        21 december 2011 om 10:45

        @CasperH: Weer die stagiair he…. :)

        Login om te reageren
      • kliko zegt

        21 december 2011 om 11:06

        @CasperH: Schrijft de PR-afdeling dan dat de andere teller rood is? Wat een lutsers zeg… :p

        Login om te reageren
  21. E34M5Touring zegt

    21 december 2011 om 09:53

    Grappig, een setje Ronal Turbo’s kopen in wit en je hebt dezelfde look voor je A1.

    Login om te reageren
    • Jesper zegt

      21 december 2011 om 10:15

      @E34M5Touring:

      Ik denk dat ze onder m’n Celica ook wel tot hun recht komen :D

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        21 december 2011 om 10:25

        @Jesper: Daar horen deze velgen onder in mijn ogen. Dit heeft op de merknaam na niks te maken met de UhrQuattro en is daardoor eigenlijk een aanfluiting. Zulke wielen horen onder 80ties Rally cars zoals de Celica en de Delta etc.

        Login om te reageren
        • Freewarefreak zegt

          21 december 2011 om 11:58

          @E34M5Touring: Ja en nee.. ja.. helemaal mee eens. De ur-quattro en HF Integrale zijn inderdaad magistraal op deze wielen. Nee.. ik vind het zo zonde.. je legt jezelf zo’n vrijwillige beperking op. Ik vind het wiel onder deze A1 ook wonderschoon staan. Openstaan voor vernieuwing is ook een deugd! ;)

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            21 december 2011 om 12:13

            @Freewarefreak: Persoonlijk vind ik dit details toevoegen om maar ergens een link te krijgen met de racerij, ook al heeft dit ding in geen enkele vorm te maken met de echte Quattro.
            Deze wielen horen onder de Quattro concept die hierboven ergens staat en niet onder de auto van je vriendin. En Retro is nooit vernieuwing ;)

            Login om te reageren
  22. Jochempie zegt

    21 december 2011 om 09:56

    Heeft wel wat weg van een Group B rallyauto zo! Jammer dat er geen DSG leverbaar is. Lijkt me met name een leuk autootje voor hard rechtdoor gaan.

    Login om te reageren
    • Jesper zegt

      21 december 2011 om 10:16

      @Jochempie:

      Juist niet man, met die wielbasis en Quattro moet je hoeken! Zou me niets verbazen (lees: droom nog steeds over…) als dit karretje zijn weg naar het WRC vind.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        21 december 2011 om 10:30

        @Jesper: Zou je zeggen, maar de besturing van Audi’s is gevoelloos en deze kar is te zwaar. Daarbij hoek ik liever met een hoogtoerig atmosferisch blokje :)

        Login om te reageren
        • Jesper zegt

          21 december 2011 om 13:46

          @Jochempie:

          Normaliter heb je gelijk, maar ik denk dat Audi (in een grijs verleden, vandaar deze velgen) al lang en breed bewezen heeft dat je met een turbo + quattro + korte wielbasis alles zoek rijdt *kuch* Uhr-Quattro ;)

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            21 december 2011 om 15:01

            @Jesper: Dat ie alles zoek rijdt twijfel ik niet aan! Maar ik denk dat je als bestuurder met hard werken in een auto als een Clio RS Cup net wat meer lol hebt.

            Al zal de Quattro een uitstekende allrounder zijn, zeg maar de Veyron onder de kleine hot hatches.

            Login om te reageren
  23. breakingpoint zegt

    21 december 2011 om 10:05

    Hoe vet is dit niet? Vooral dat detail van die rode tint in de voorlichten, zo lijkt hij echt maniakaal!

    Nu rest nog de vraag, wat weegt ie?!!!!

    Login om te reageren
  24. MLTB zegt

    21 december 2011 om 10:14

    Leip dingetje :)

    Liever dit als een standaard S of RS model. Eindelijk weer eens een modelletje dat eruit springt bij Audi..

    Login om te reageren
  25. wimbers zegt

    21 december 2011 om 10:19

    naais!

    nu nog de tt vervangen door de quattro concept en mijn vrouw en ik hebben allebei nieuw wannahave speelgoed..

    Login om te reageren
  26. dpiedro zegt

    21 december 2011 om 10:22

    wel een prachtige auto!

    Login om te reageren
  27. alfamannetje zegt

    21 december 2011 om 10:27

    Prijsschatting : € 95.000 , de radio zal wederom € 600 gaan kosten , vergeet die dus niet !

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      21 december 2011 om 10:32

      @alfamannetje: In de tekst staat dat alles standaard aanwezig is. Dus je krijgt een compleet afgeladen auto die iedere Alfa Mito het snot voor de ogen rijdt! ;)

      Login om te reageren
      • alfamannetje zegt

        21 december 2011 om 10:36

        @Tommy2: nou , voor € 95.600 kan Kia ook een auto bouwen in die klase die iedereen het snot voor …..
        Maar wannneer gaat Audi nu eens een capabel onderstel bouwen die wel overweg weet met 2 wd. Zoals Ford en co ?

        Login om te reageren
        • Tommy2 zegt

          21 december 2011 om 11:26

          @alfamannetje: Audi = quattro. Dat zou je toch moeten weten als AB-bezoeker.

          Login om te reageren
      • smokin zegt

        21 december 2011 om 11:18

        @Tommy2: Laat het hem tegen die tijd maar tegen de 4C proberen ;)

        Login om te reageren
  28. Imom zegt

    21 december 2011 om 10:47

    Alpine velgen,mooi mooi mooi.

    Login om te reageren
  29. xilver zegt

    21 december 2011 om 10:59

    Lelijk hok… ik kan er niet aan wennen… Die A1 is echt een petjeskar geworden op steroiden.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      21 december 2011 om 14:17

      @xilver: Wel voor premium-petjes met minimaal 45k om uit geven (s3 is ~50k net zoals 1M) …

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        21 december 2011 om 15:59

        @dawwg: Dat is toch belachelijk veel voor zo’n wagen…Met 50.000€ kun je wel wat luxueuzers kopen…

        Login om te reageren
  30. mashell zegt

    21 december 2011 om 11:14

    Komt er straks een versie van zonder lelijke spoiler, met dak in kleur en zilveren spiegeltjes die dan niet in 333 stuks gemaakt wordt en gewoon S1 heeft?

    Login om te reageren
  31. audi18 zegt

    21 december 2011 om 11:22

    What’s next? De quattro concept in productie? :D

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      21 december 2011 om 12:00

      @audi18: Yes please! Zie mijn artikel uit het archief boven.. ik hoop het echt dat die er komt!

      Login om te reageren
  32. bartsmit zegt

    21 december 2011 om 11:22

    Als een Golf R met 270pk in 5,5 naar de 100km/u gaat dan moet het met deze het toch ook minimaal doen. Ik weet alleen niet wat hij weegt. Zal rond 1300kg liggen denk ik.

    Login om te reageren
  33. pier zegt

    21 december 2011 om 11:26

    Ik weet niet waarom, maar toen ik hem zag moest ik meteen ff denken aan de 106 rallye. Die was destijds nog enigszins betaalbaar, dit is zwaar overpriced.

    Login om te reageren
  34. dondeboer zegt

    21 december 2011 om 11:43

    De prestaties zijn hartstikke leuk, maar in deze trim vind ik m nog lelijker dan het origineel.

    Bij de A1 hebben ze geprobeerd om de strakke huis-styling die met name op de A5 heeft geleid tot een fraaie wagen door te trekken naar een klein model en daar vind ik het al niet zo’n succes, met name aan de achterkant klopt het gewoon niet. Maar met de toevoegingen die dit een model sportief moeten laten lijken, zijn de verhoudingen helemaal zoek.

    Bij een mini, een DS3 of een Fiat 500/Punto (Abarth) is het ontwerp van de auto zelf al speelser en dan kunnen al die frutsels wel, maar hier is het gewoon Koningin Beatrix met een trainingsjas aan.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      21 december 2011 om 11:46

      @dondeboer: Velgen vind ik trouwens wel mooi. Doen me denken aan de speedline velgen van de Clio mk1 (hier onder een Williams, jummie)

      Login om te reageren
      • nibor zegt

        21 december 2011 om 12:33

        @dondeboer: Oei, die is echt zo geweldig… Probeer er maar eens een in goede staat, zonder Sjonnie uitlaat en Halfords lichten, te vinden. Lukt je niet.

        Login om te reageren
        • nicktexel zegt

          21 december 2011 om 13:21

          @RRenault: probeer maar eens een clio gp te vinden lukt je ook nie:P

          Login om te reageren
      • Kyanite zegt

        21 december 2011 om 19:40

        @dondeboer:
        Of de velgen van de old skool Escort Cosworth Monte Carlo (speciale OZ velgen):

        Login om te reageren
        • Kyanite zegt

          21 december 2011 om 19:42

          @Kyanite:
          Foto werkt niet….

          andere foto proberen:

          Login om te reageren
  35. ericc zegt

    21 december 2011 om 11:44

    En geen echte quattro! Een FWD met enkel in noodgeval AWD!!
    De oer-quattro had wel AWD!!!
    Jammer, maar wel een leuk wagentje!

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      21 december 2011 om 11:51

      @ericc: Ach joh er zijn voldoende gerenommeerde tuners die je een leukere Haldex-variant kunnen aanbieden.

      Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      21 december 2011 om 12:56

      @ericc: dit je volgensmij het 4 motion van vw ipv het echte quattro

      Login om te reageren
  36. raoulkroes zegt

    21 december 2011 om 11:51

    Prachtig wagentje! Zou leuk zijn als ze er een 5 cilinder van de TT-RS in gelegd hadden!

    Login om te reageren
  37. nibor zegt

    21 december 2011 om 12:02

    Bijna 260PK, 350NM koppel, vierwielaandrijving in een zeer kleine auto (kleiner dan gemiddeld in het B-segment) en er dan nog 5,7 seconden over doen om naar de 100KMH te trekken??? En nog geen eens 250KMH halen? Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik vind het idee erg leuk, maar de prestaties vallen me vies tegen… En dan komt straks de “Audi prijs” er nog bij als minpuntje.. (Naast het uiterlijk natuurlijk, maar dat is persoonlijk…)

    Login om te reageren
    • mortsel2640 zegt

      21 december 2011 om 12:12

      @RRenault: zoals eerder vermeldt mag het niet sneller zijn dan de rs 3 en tt-rs

      Login om te reageren
      • nibor zegt

        21 december 2011 om 12:30

        @mortsel2640: Dat begrijp ik. Ze zullen daar dan toch rekening mee gehouden hebben bij het bepalen van het max. vermogen van de motor? Maar hij heeft toch echt 260PK gekregen. En met 260PK zou zo’n autootje toch een stuk sneller moeten zijn?

        Login om te reageren
        • dondeboer zegt

          21 december 2011 om 13:03

          @RRenault: Ding is waarschijnlijk loodzwaar en dat helpt ook niet mee.

          Login om te reageren
    • heyhuub zegt

      21 december 2011 om 14:15

      @RRenault:

      De enige snellere hatchbacks naar de 100 hier op de markt zijn uit mijn hoofd de Audi S3/RS3, Golf R, en WRX STI. Toch niet verkeerd voor zo’n bakkie. Vergeet niet dat het een handbak is he. Daarmee durf ik te wedden dat met een rollende start deze ook nog sneller is dan de S3 en Golf R welke nog een stuk zwaarder zijn.

      Login om te reageren
  38. E34M5Touring zegt

    21 december 2011 om 12:18

    50.000 excl. belastingen. Dat wordt 65.000 incl? Voor een Polo. En dan noemen ze de 1M duur.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      21 december 2011 om 12:20

      @E34M5Touring: Ok en probeer het nog eens, maar dan met een actual price. sorry hoor t was vroeg vanmorgen.

      Login om te reageren
  39. jeffreyburn zegt

    21 december 2011 om 12:57

    Die velgen zijn afgekeken van de aller eerst quattro. Dat moeten jullie wel toch?

    Login om te reageren
  40. robbie zegt

    21 december 2011 om 13:22

    UPDATE! Gallery met 44 foto’s geplaatst.

    Login om te reageren
  41. Tommy2 zegt

    21 december 2011 om 13:38

    Kan wel een inschatting van de prijs maken; de duurste A1 (1.4 TFSI, 185 pk) kost zo’n 30.000 euri. Deze heeft een 2.0 TFSI blok (al snel 3k extra), quattro kost snel zo’n 5k extra (op de A3), speciaal bodypack ook 2k. Laten we hier nog eens 5k aan opties aan toevoegen dan zitten we op 45k.

    Nog wat toeslag omdat het een gelimiteerd model is zit je tegen de 50.000 euri. Ongeveer even duur als een Audi S3. A1 quattro > S3 :P

    Login om te reageren
  42. ThomasBol zegt

    21 december 2011 om 13:39

    Lachen! Zal een kleine 50k gaan kosten ofzo?

    Login om te reageren
  43. spekjes zegt

    21 december 2011 om 13:50

    ik vind de velgen leuk. voor de rest vind ik het niet echt een mooi ding.

    Login om te reageren
  44. masterstig zegt

    21 december 2011 om 14:17

    Ziet er zeer appetijtelijk uit, wel even andere velgen eronder monteren.

    Login om te reageren
  45. erce zegt

    21 december 2011 om 15:46

    Tjee, ik ben geen audi-fan, maar dit is tich wel echt helemaal TE GEK! wat een heerlijk over the top bakkie! Zou hem zo willen hebben

    Login om te reageren
    • erce zegt

      21 december 2011 om 15:47

      @erce: en die velgen zijn ook geweldig.

      Login om te reageren
  46. six-trey zegt

    21 december 2011 om 16:46

    dan betaal je God weet hoeveel 10 000den euros voor een auto met 250 PK zit het in zo een klein lelijk hokje, nee bedankt

    Login om te reageren
  47. AudiQuatro zegt

    21 december 2011 om 17:07

    leuk ding, maar veel te duur. En veel te zwaar! En de A1 weegt standaard al ruim 1100. Ik vrees dat deze B segment auto de 1300kg gaat passeren, dan heb je ook 250pk nodig om fatsoenlijk te rijden!

    Btw, Rood in de koplampen aan de voorkant, dat is toch verboden??

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      21 december 2011 om 18:22

      @AudiQuatro: ze schijnen niet rood , wrm zou het verboden zijn ?

      Login om te reageren
      • AudiQuatro zegt

        22 december 2011 om 22:17

        @KaCh1ng: ja das nederland, ik heb ook wel eens rood folie aan de voorkant gehad, en t was dat ik een goeie agent trof, maar anders was het een dikke boete geweest!

        Login om te reageren
  48. Modus zegt

    21 december 2011 om 17:09

    Leuke specs maar wat een lelijke velgen (i.c.m. deze auto dan) en het blijft gewoon een beetje een ielig trutding om te zien, ook in deze outfit. Heeft absoluut geen hot hatch uitstraling.

    Login om te reageren
  49. rob5nismo zegt

    21 december 2011 om 17:46

    ziet er leuk uit maar die wielen zijn echt spuug lelijk maar daar hebben after market voor :D

    Login om te reageren
  50. lincoln zegt

    21 december 2011 om 18:09

    gewoon een alle-jesus gaaf ding .. nix meer aan toe te voegen ..

    Login om te reageren
  51. KaCh1ng zegt

    21 december 2011 om 18:20

    prijs zo hoog? kan toch niet .. liever een RS3/TT RS dan

    Login om te reageren
  52. norge zegt

    21 december 2011 om 18:42

    Wat jammer nou dat er niet meer gemaakt worden……..

    Login om te reageren
  53. love4sportcars zegt

    21 december 2011 om 19:02

    Euh? En dit is eigenlijk de S1 en RS1 ineen of gewoon eens een one- off?

    Login om te reageren
  54. baasbas zegt

    21 december 2011 om 20:13

    back to the eighties velgen.. top!

    de rest van die puist op wielen kan in de afvalbak

    Login om te reageren
  55. Dimglor zegt

    21 december 2011 om 20:17

    Ziet er best wel aardig uit!
    En is zeker een potente wagen… Is toch wel een snel wagentje!
    Ben wel niet zo’n fan van die velgen…

    Login om te reageren
  56. oetjeg60 zegt

    21 december 2011 om 21:32

    Kan er niets anders van maken dan top karretje, ben met de motor bekend uit m’n P1 360pk en 459nm. Heb helaas met 230km op de ring deze afgeschreven. Het mooie is dat je dan weer een nieuwe mag uit zoeken en deze moet er gewoon komen.

    Login om te reageren
  57. niekloog zegt

    22 december 2011 om 10:54

    zou leuk zijn als Audi weer eens aan de rally ging

    Login om te reageren
  58. jimmydownunder zegt

    22 december 2011 om 11:40

    Lekker bakkie, doe my die maar…in het zwart.
    Komt ie ook naar Sydney?

    Login om te reageren
  59. sebastos zegt

    22 december 2011 om 15:05

    Als dit de standaard look zou zijn, was deze A1 wel het verkoopsucces geworden waarop ze gehoopt hadden. Het is ineens echt een toffe auto terwijl de reguliere A1 echt een wijvending is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North