Audi A3: facelift en nieuwe motoren!

Auteur: , 91 Reacties

Inclusief revolutionair haakje in de koplampen.

Motoren

Dat haakje kennen we natuurlijk al van de meest recente A4, evenals die uitgesproken horizontale lijn over de flanken van de nieuwe A3. Gelukkig valt er nog meer te vertellen over de gefacelifte A3. Er is namelijk een nieuwe motor voor de voormalige benjamin van de familie, in de vorm van een heuse 1.0 TFSI. Dit driecilindertje is goed voor een aardig forse 115 pk en 200 Nm. Laatstgenoemd cijfer is beschikbaar tussen 2.000 en 3.500 rpm. Wel vrij bizar als je je bedenkt dat je pak ‘m beet 15 jaar geleden minimaal een (NA) 2.0 viercilinder nodig had voor dergelijke waarden, maar er is ook nog het puntje levensduur.

Enfin, met de 1.0 houdt de pret nog niet op. De A3 komt verder met 1.4 TFSI met cylinder-on-demand, dat desgewenst twee van de vier cilinders uitschakelt. Output? 150 pk en 250 Nm. Daarnaast is er een nieuwe 2.0 TFSI met 190 pk en 320 Nm (én optioneel met 7-traps DSG) en een 2.0 TDI met twee verschillende vermogens: 150 pk en 184 pk. De dieselinstapper is de 1.6 TDI met 110 pk.

Audi Virtual Cockpit

Oh jazeker! Het minimalistische doch fraaie display dat we al kennen uit onder meer de R8 (rijtest) komt ook naar de A3. Het TFT-scherm meet 12,3 inch en heeft verschillende weergavemodi. De één is basic, want feitelijk een digitale tellerpartij, de ander vuurt in de file naar je werk bizarre hoeveelheden infotainment op je af. Uiteraard is alles extreem smartphone-vriendelijk, zoals het heurt.

Audi S3 facelift interieur

Veiligheid, onderstel en koetsvarianten

Het obligate riedeltje veiligheidssystemen omvat traffic jam assist, dat samenwerkt met adaptieve cruise control. Emergency Assist zet de auto aan de kant zodra het systeem merkt dat de bestuurder geen stuurinput meer levert en cross-traffic assist waarschuwt je voor overig verkeer als je bijvoorbeeld achteruit een parkeervak manoeuvreert. Handig, kun je de baas voortaan thuislaten.

Qua uiterlijk is de A3 verder op punt gezet met features die we, zoals reeds vermeld, al zagen op de A4. Daar horen Matrix LED-koplampen bij en een vijftal nieuwe kleuren. Het onderstel is volgens Audi zelf behoorlijk uitgebalanceerd en sportief, maar we hebben er nog niet in gereden dus dat kunnen we vooralsnog niet bevestigen. Overigens zijn 16 inchers standaard, maar de keuze reikt tot en met 19-inch velgen.

Audi A3 facelift

De S3: + 10 pk!

Tjongejonge, da’s de moeite. De strakgetrokken S3 krijg maar liefst 10 pk’s en 20 onverdunde Nm’s extra uit z’n 2.0 TFSI. De totale output bedraagt nu 310 pk en 400 Nm. Verder hebben de mannen van Audi het ESC voor de S3 herzien, evenals de instellingen voor de koppeling. Dat betekent maar één ding: nog meer Spaß tijdens het uitwaaien over dat ene smeuïge b-weggetje.

E-tron en g-tron

Tot slot nog even een woordje over de hybride e-tron: 1.4 TFSI à 150 pk + elektromotor met 75 kW (= 101 pk), totale systeemoutput 204 pk en gezien de bijtellingsregels steeds minder relevant voor Nederland. Dan de A3 Sportback g-tron: deze rijdt op zowel groengas als Audi e-gas en ook hier ligt een 1.4 TFSI onder de kap. Vooralsnog weinig veranderd, dus.

Wanneer te koop?

Dan écht tot slot: de verse A3 staat begin volgende maand bij de dealer en de eerste exemplaren worden gedurende de zomer uitgeleverd. Zodra we het Nederlandse persbericht in de bus hebben weet je meer, maar de 1.0 TFSI gaat in Duitsland 23.300 euro kosten. Overigens gelden de uiterlijke updates voor alle koetsvarianten, oftewel de hatchback, de sportback, de sedan, de cabrio en de S3. Stay tuned voor meer info.



91 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Inderdaad het puntje levensduur bij die 3 cilinder even goed er onder zetten!
@mrrallycross: kan je denk ik beter overal bij zetten, t blijft Audi he
@thefmanl: Die VAG 2.0 TDI zit anders (mits normaal ingereden) goed in elkaar hoor.

En een liter olie per 27000 km valt wel mee…
@jrsmoke: Denk dat je meter bedoelt..
@norge: nulletje teveel
@norge: denk dat je sinds de jaren 80 al vast bent blijven hangen in je grappen
@jrsmoke: Ik heb de 2.0 in de huidige A3 en zit nu op 1 liter in een kleine 160.000km.
@griffendahl: Ik had de 2.0TDi 140pk in een 2010 A3. In 2j en 160k nooit hoeven bijvullen. En die had geen luizenleven. Sterker nog, sowieso nauwelijks onderhoud gehad aan dat ding. Alleen het interieur viel letterlijk uit elkaar.
@E34M5Touring: Dan hebben ze daar wel meters gemaakt, interieur is in zijn klasse denk ik onovertroffen, daar kunnen in ieder geval BMW en Mercedes een puntje aan zuigen (en dat zeg ik als BMW fan niet graag natuurlijk). Het olieverbruik komt deels ook door de service interval van 30.000km. Als die 25.000km geweest zou zijn, had ik nooit hoeven bijvullen. Verder nooit serieus problemen gehad, keer een kapot contactslot en een kapotte claxon.
@griffendahl: Ik heb de huidige generatie enkel gereden in een loeigoedkope uitv. En dat voelde allemaal prima maar niet overdreven goed. Maar dat lag wellicht ook aan de uitv.
Bij mijne is het leer van de passagiersstoel 3x gerepareerd (splitten langs de naden, terwijl die stoel nauwelijks gebruikt werd) en knapte tot 2x toe de knop van de rugverstelling af. Knopjes die loslieten, de chrome handgrepen die afbladderen etc etc. Dat viel me toch wel een beetje tegen. Mijn 147 zag er na dezelfde km stand een stuk frisser uit vanbinnen. Terwijl je over Audi altijd zoveel lovende dingen hoorde over het interieur.
@E34M5Touring: Niets van dat alles bij mijn 2013 A3, alles ziet er nog uit om door een ringetje te halen, na 3 jaar vrij intensief gebruik. Moet wel bekennen dat – ondanks dat het een 3 deurs uitvoering is – het niet bepaald de karigst uitgeruste A3 is ;)
@E34M5Touring: Om het vergelijk met Alfa even aan te halen, de voorganger van mijn A3 – een Giulietta – zag er absoluut zo fris niet meer uit met dezelfde km-stand.
@griffendahl: Giulietta is teveel Fiat. Heb er na de A3 een aantal bekeken maar als je de Ti stoelen gewend bent valt een GeileJetta gewoon tegen vind ik. En de wat oudere modellen hadden ook slijtage op div. plekken. Heb nu een 159 gekocht (een van de latere) en die houdt zich er goed moet ik zeggen. Interieur is echt nog heel fraai, nergens slijtage. De A3 was prima, maar dat was het ook. Had er niks mee. Vind de nieuwe wel strak, zeker als S-Line maar het deed me verder helemaal niks.
@griffendahl: helemaal mee eens. Ik gooi liever een extra litertje olie erin en zit als een baas in het beste interieur.
@jrsmoke: dat vind ik best veel, mijn 2.4 jtdm in de 159 gebruikt 0,0 liter olie tussen elke 30.000 km beurt.
@eelco74: 0.0 olieverbruik is onmogelijk, vocht ophoping zal hier het peil op niveau hebben gehouden, elke motor verbruikt olie al is het minimaal in het geval die van jou.
@bofkont: Dan komt meer voor bij auto’s die korte ritten maken en niet warm genoeg worden, want vocht verdampt uit hete olie. Wel is het zo dat door de DPF regeneratie, je wat verdunning van je olie krijgt, doordat de schraapveren een klein deel van de brandstof mee het carter in nemen. Dat zou betekenen dat degene waar ik op reageer eigenlijk nog meer verbruikt dan ie zelf merkt.

Maar ook de 159 1.9 en de 147 1.9 die ik hiervoor had gebruikte tussen de beurten door geen olie.
@jrsmoke: bij mij ook, m’n Golf V 2.0TDI verbruikt tussen de jaarlijkse beurten ook niet of in ieder geval niet noemenswaardig.
@thefmanl: Ik wilde het niet zeggen. Ik heb ook een 1 liter 3 cilinder (Yaris met aygo blok, heujjjjj). Komt 69pk uit, stock (mijne zit nu wel op +/- 80pk).

Als ik er zo’n dergelijke 115pk / 200nm uit wil trekken, zou ik ook naar superchargers of turbo’s moeten kijken. Maar geloof maar dat je dan na 50 000km problemen ga krijgen (ligt er natuurlijk wel aan hoe je rijdt).

Toyota snapt ook dat dat niet de bedoeling is op die blokjes, want het zijn stads motoren.
@G-Ammo: dat bouwt nergens op. Het volume mag dan beperkt zijn, de constructie is helemaal anders. Waarom is een 1l met 115pk trouwens een probleem, maar een 2l met 280pk is de normaalste zaak van de wereld, tja 380pk heb je ook al.

Zelf een kleine 40´000km gereden met de 1.0 ecoboost gechipt naar 140pk zonder enig probleem (autobahn, circuit) en geen druppel olieverbruik.
@mrrallycross: dit zijn 9/10 keer toch leasebakken…
@hummer95: Ik heb even een vraagje: waarom wordt er hier altijd zo negatief gedaan over lease auto’s (de term “leaseslet” en andere afgeleiden lijkt meer dan eens terug te komen)? Nu heb ik toevallig zelf ook een A3 sportback, wat ook een leasewagen is (because bedrijfswagen), en dat vind ik prima. Ik bedoel maar, het is toch niet zo erg om in een leasewagen rond te rijden (en al zeker als het een bedrijfswagen is en het je dus €0,0 kost)? Als het argument om ‘tegen’ leasewagens te zijn is dat je dan geen echte “petrolhead” bent, want dan zou je immers wel een eigen auto aankopen, dan zijn we natuurlijk snel uitgepraat, want de relatie ‘geen eigen auto = geen petrolhead’ houdt uiteraard geen steek. Dus bij deze, vraag ik, ingegeven door oprechte nieuwsgierigheid, waar de weerstand tegen leasewagens vandaan komt hier op AB? :) Dit is dus niet noodzakelijk enkel aan @hummer95 gericht. Waarvoor dank.
@mrrallycross: en niet te vergeten de ontwikkelingen in materiaal in 15 jaar tijd.
via iPhone app
@mrrallycross: dat kun je ook bij de 1.4 tjes doen want ze zijn allebei bagger…
Wel netjes, niet spannend
@sportstand: dat is wel vaker het geval bij Audi
@sportstand: zal voornamelijk verkocht worden in het grijs dus idd niet spannend
Wat een onrustige voorbumper, past niet bij zo’n clean design…
@jochempie: takelelementen voor de wasstraat borstels.
Je moet het wel praktisch bekijken hè.
@Jochempie: Inderdaad, dat was ook mijn eerste gedachte. Geef mij dan maar het cleane front van die witte e-tron die ertussen verstopt zit.
Gangsta koplampen!

Net als echte criminelen die traantjes onder de ogen getatoeëerd hebben…
Vind hem goed gelukt. Maar niet echt spannend
@hummer95: Als je een spannende Audi wil wacht je op de RS. Maar inderdaad goed gelukt.
Die A3 sedan of limousine of hoe je het ook noemt, dat is toch echt met afstand de mooiste he…
De 1.0 Turbo heeft mij laatst best verrast in n Golf!
@finn1996: Het is echt absurd dat men uit zo’n klein blokje toch zo relatief veel vermogen weet te pulken. Ik heb dan geen ervaring met het VAG-blok, maar ik reed laatst in een Ford Focus met een 125pk sterke 1.0L EcoBoost driecilinder. Dat reed ook verrassend prettig, ondanks dat je verwacht dat het blok in een auto van dat formaat veel te veel moeite moet doen om een beetje mee te komen.
@Edge:
De drie cilinder motor van BMW vond ik een MINI ook erg fijn. Gaat als de brandweer dat ding!
Ben ik nou de enige mafkees die hoopt dat dat kekke geel ook op de ‘normale’ versies leverbaar is…?
23.300 euro voor de instapper in Duitsland… Premiejum noemt men dat dan. Ik noem het over priced, je bent ontzettend dom als je dit koopt.
@mazdarx: iedereen least deze auto, slechts enkelen zullen dit kopen.
@mazdarx: Afwerking binnen is heel wat anders dan een Opel.
Mooi interieur, maar waarom hebben ze de neus voorzien van een onderkin? Past niet bij de rest; teveel tierlantijn.
Ja, hoor! Dat haakje en die uitgesproken horizontale lijn over de flanken! ’t Is dat het benoemd wordt, want anders……….? Hoe enorm opwindend moet je dit nou eigenlijk vinden om ertoe te besluiten zoiets te kopen? Ze noemen het een facelift, maar je zult toch echt met je vrienden moeten gaan zoeken naar het vorige model, hem ernaast zetten en met je wijsvingertje moeten aangeven wat je nou eigenlijk bedoelt.
Ik begin me toch echt af te vragen wat zo’n Audi nou zo begeerlijk maakt. Zo’n haakje en zo’n “uitgesproken(!)” horizontale lijn? Kom op, zeg! Get a live!
@9000cse: wat Audi nou zo begeerlijk maakt? Het mooie interieur. Dat je hier nog een 3 deurs kunt krijgen (als in een auto waarbij je over je schouder kunt kijken en ook wat kunt zien). Dat de 3 deurs A3, cabrio en sedan bij de mooiste in hun klasse horen. Maar vooral dat deze duur is. Als je dit kunt kopen dan straal je succes uit, is de gedachte.
Ooi bij een facelift is de A3 verminkt geraakt met de single frame grille, nu was toch wel het moment geweest om dat weer terug te draaien. Gemiste kans Audi.
@mashell: jij bent blijven steken bij de platenspelers waarschijnlijk.
@narcotic: ehh nee, bij de iPods. Dat moderne streaming gedoe is niets voor mij.
Ik snap ook wat van techniek. Als motoren steeds zuiniger worden hebben ze niet alleen minder brandstof nodig maar ook minder lucht. Er is dus steeds minder reden voor een grote grille (je ziet ook steeds meer dat de grille aan de achterkant voor een groot deel wordt dichtgemaakt of van een klepje voorzien wordt, vanwege de aerodynamica). Dus waarom die lelijke gaten voorin de wagens door de designers steeds groter gemaakt worden is me een raadsel.
@mashell: Blijft natuurlijk smaak, maar ik vind die single grill wel passen.
Ik rij zelf met een A3 (vorig model) en vind dit stukken mooier dan de kleinere dubbele grill.
Je hebt een punt qua nuttigheid natuurlijk, maar bijlange niet alles wordt designed met het woord ‘nuttig’ in het achterhoofd.

Is de Grill van een alfa nuttig? Alles behalve & kan de nummerplaat daardoor niet op de standaard plaats in het midden bevestigd worden? Idd niet. Maar het ziet er wel goed uit.
Gelukkig hebben ze ook zwarte wielen. Voor de
Proleten.
Geslaagde facelift. Niet revolutionair, maar als je dat van Audi verwacht ben je misschien een tikkeltje naïef. Het verschil is in ieder geval te zien, iets wat je niet kan zeggen van bijvoorbeeld de Mercedes a klasse facelift…
Wat grappig toch dat bijna iedereen enkel over de buitenkant praat.
Nee, daar raak ik ook niet opgewonden van. Maar dat interieur vind ik wel bijzonder begerenswaardig, en daar kijk je als bestuurder het grootste deel van de tijd naar.Netjes hoor. Waarschijnlijk moet je voor deze look wel voor duizenden euro’s kruisjes zetten op de optielijst, maar toch.
@CRX: ik kijk anders voor 75% door de voorruit en 20% van de tijd in de spiegels. Interieur is een factor, maar absoluut niet het belangrijkste.

Maar ik gun je en allen die de meeste van de tijd op de binnenkant van hun auto kijken een Audi….

Er wordt overigens weinig geschreven over het zicht uit de auto in in de spiegels, zitten grote verschillen op soms…
Innovatie weer ver te zoeken, kansloos dit.
@p85d: Eens, ook al is het een update
Zie ik nou wat nieuws bij de koplampen? Wauw..
@norge: Kun je daar geen oliegrap bij verzinnen? Ik had je creatiever ingeschat.
Ik vind het mooi. Al vind het wel apart dat de overgang van vorige generatie A4 naar deze generatie A4 een soortgelijke verandering was, terwijl het bij die auto het een heel nieuw model was en bij de A3 slechts een facelift…
Heerlijk al die zure reacties. Nee, jullie hoeven niet toe te geven dat er jaloezie achter schuilt of zoiets. Alleen daarom al zou ik zo’n A3 willen. Hopen dat die zure gezichtjes vanuit hun derdehands Tucsons naar buiten kijken en beginnen te stomen.

Die A3 sedan is gewoon dik. Dat A3 dashboard is verreweg een van de mooiste in z’n klasse. En mocht je het niet mooi vinden: dit zit gewoon goed in elkaar. Hopelijk maken ze de knoppen tegenwoordig in Mercedes-stijl zodat het “aluminium” er niet afbladdert binnen 3 jaar.
@eklasse:

Het blijven matig rijdende auto´s. Mijn vrouw heeft een A3 Sportback S-Tronic S-Line uit 2014 met 1.4 TFSI motor. Het gaspedaal is een aan/uit knop en het stuurgevoel is matig, daar komt nog bij dat hij best hard geveerd is. Stap je daarna in een BMW met ZF bak dan ervaar je hoe het wel moet. Daar komt het betere stuurgevoel en de minder harde vering nog bij. En last but not least – geen wielspin door RWD. Maar voor mijn vrouw is het een prima auto. Zij merk het verschil toch niet.
@bartsmit: Een normale 1.4 hoeft ook een sportief te sturen. Weleens op de A10 gereden om 16:00uur? De jongeman of -vrouw die hem kiest wilt iets wat er leuk uit ziet. Heeft (nog) geen behoefte aan een Superb Combi. Wilt geen torenhoog verbruik maar wel een spoilerpakketje en een grote velgen.

Precies zoals het met kleding, telefoons en horloges gaat. VAG snapt dat en voorziet. Peugeot snapt dat niet en verkoopt geen 605 meer. Citroen denkt het te snappen en maakt DS’en. Toyota snapte het heel goed en verkoopt nu met succes Lexussen. Alle zurigheid ten spijt, dit is een goed product waarbij bij een 1.4 de rijkwaliteiten niet op het niveau van een 911 hoeven te liggen. Bij BMW is beleving ook gewoon een marketing tool.
@eklasse: De afwerking en bouwkwaliteit van Audi staat wel weer boven BMW. Dat geef ik ronduit toe. Ook het MMI+ systeem werkt iets beter.
@eklasse: snap jij het nog?
@bartsmit: merkt ze wel het verschil met jou en de buurman?

-edit: op het randje-
@kruimel: Ongetwijfeld. Audi-rijders voelen dat verschil in afwerking.
@kruimel:

Dat scheelt 10cm dus dat moet ze wel merken…..;-)
@eklasse: *proest* 😂😂😂
Kunnen we wel luchtig doen en grapjes maken over dat haakje bij de koplamp, maar in Audi termen is hier 10 jaar over gediscussieerd. Afwegingen maken, wikken en wegen, “zullen we het wel of niet doen”, meerdere keren langs klantenpanels gegaan en uiteindelijk heeft een stagiair per ongeluk op de opdracht knop gedrukt en dan zitten jullie hier grapjes over te maken en vervelende opmerkingen.

Ik vind dat die stagiair een schouderklopje van ons verdiend.

Ik zal wel het voorbeeld geven: Klasse, stagiair Adolf!
Krijg je ook gratis olie?
OK, en dan nu de foto’s zonder S-line pakket graag…

Wie wil die trieste opgeblazen nep-diffuser nu hebben op z’n leasehok-met-één-uitlaatpijpje?!
@albion:
Wel, Volvo rijders zijn er dol op. Net als Mercedes rijders.
@albion: Niks mis met een pijpje toch? Vind het wel wat hebben. En liever dit dan twee van die grote sierstukken en dan een pijp met de doorsnede van een rietje.
Ik zag er toevallig pas één rijden en dacht, het word wel eens tijd voor een facelift. En nu komt er een facelift, en zie je alsnog weinig verschil
Jammer dat je de 3deurs zo weinig ziet, want dat vind ik best een fraaie auto. De sportback vind ik altijd zo groot en lomp overkomen.
2.0 TDI met DSG-7? Zal dan vast de versie zijn met de natte koppeling en niet die nu in de DSG-7 uit de huidige 1.4TSI.

Verder raar dat de 1.6 TDI 110pk krijgt terwijl deze in de Passat B8 120pk heeft.
Zal inderdaad met natte koppeling zijn ja, uitleg. :)
@louisvdd76: de 110 PK 1.6 TDI heeft meer vermogen dan opgegeven, er zitten altijd dik 120 paarden in. Of de versie met 120 opgegeven PK’s dan ook 130 heeft durf ik niet te zeggen.
Niet verrassend, maar wel netjes. De S-line met slechts 1 uitlaat vind ik wel een beetje zielig over komen. Zo`n enorme dikke bumper (wat al redelijk kansloos is op een 1.6 TDI) en dan zo`n enkel lullig pijpje. Doe dan of een dikkere ovale pijp, of 2. Maar dat zal wel mijn mening zijn.
Oei 10pk meer voor de S3. Ben benieuwd naar de nieuwe RS3 met het nieuwe blok… 400pk?
Een 1.0 T 3 pitter in een Audi, wauw. en een 2.0 T met 190 pk? Dat deden ze 20 jaar geleden zelfs beter.
Erg netjes!
Lijkt wel Q5
Dashboard is wel een groot minpunt bij de A3 dat ziet er zo kaal uit vooral in het midden. Nooit mooi gevonden.
Ze hadden de koplampen niet zo moeten vormen, nu lijkt hij wat te veel op de A4. En de S-line heeft een te druk front en een te grote ‘diffusor’ achter. Ik vind het dus niet echt een geslaagde facelift, al wordt hij er wel wat meer uitgesproken van.
Geeuw, is dit een nieuwe?
Gaaap. A4 front copy paste. Next!
Weet je waar ik me echt de tering aan erger? Die kleine navi-schermpjes in zo’n veel te grote behuizing. Dit is precies de belichaming van wat mis is met de premiummerken. Hierdoor koop je een product om ergernis te voorkomen (grote bezels), niet om je leven compleet te maken.

Als ik achter de onderhandeltafel zou zitten en ik zou mij gedwongen voelen voor zo’n groter en 3000 euro duurder scherm te kiezen, zou ik weglopen. Ik kom hier om plezier te krijgen voor m’n geld, geen stress.
@Jochempie: Ik begrijp je. Ik zat laatst nog naar wat recente crisis C-klasse Estate’s te kijken op mobile.de voor mijn pensionado ouders. Best een mooie auto vind ik en heel veel power of teveel nieuwe tech hoeven zij toch niet, RWD zijn ze gewend (Slopel Omega :D) dus…prima optie leek me. Maar man man man, wat zijn die basisbakken kaal zeg. En inderdaad, worst offender: dat kleine scherm boven de middenconsole. Of het er ok uitziet als je het grote scherm aanvinkt kan je nog betwisten maar met zo’n klein schermpje inclusief flinke bezels is het echt geen porum.
Heb de A3 en Sedan uitvoering altijd al knap gevonden. Ze hoefden dus niet veel te veranderen….. dus opdracht geslaagd : kleine afmetingen maar grote klasse.
Hoe hebben ze die achterkoplampen kunnen bedenken?! Ik zou de vorige generatie kopen..
Ik vind de 3-deurs en de sedan wel wat hebben en het interieur spreekt me ook veel meer aan dan dat van de Einser/A-klasse. Dit interieur heeft Audi wat mij betreft echt genaild. Staan ze bekend om, maar ik vind het vaak overdreven: het dash van de huidige en zeker vorige A4 vind ik helemaal niet zo bijzonder bijvoorbeeld. Dit A3 dash is wél echt strak en minimalistisch…heel fraai (als het ook heel blijft).

Problemen blijven toch wel het idee dat je technisch een Golf koopt voor méér (zelfs met hobbel-de-bobbel achteras bij de kleine motoren), de -sorry willem ;)- frontoverhang die me in dit geval vooral stoort bij de sedan, maar vooral het feit dat je voor dit geld ook (helaas nog maar even waarschijnlijk) RWD kan krijgen bij BMW. Door dat laatste zou ik denk ik toch voor de BMW gaan.
Dat horizontale lijntje over de flanken zit op de pre-facelift ook… ;-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).