• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A4 Avant: rijtest en video

Auteur: Wouter, gepost 26 oktober 2015 om 16:00 – 110 Reacties

Afbeelding Audi A4 Avant: rijtest en videoAfbeelding Audi A4 Avant: rijtest en videoAfbeelding Audi A4 Avant: rijtest en videoAfbeelding Audi A4 Avant: rijtest en videoAfbeelding Audi A4 Avant: rijtest en videoAfbeelding Audi A4 Avant: rijtest en videoAfbeelding Audi A4 Avant: rijtest en videoAfbeelding Audi A4 Avant: rijtest en video

Audi A4 Avant
Niet verrassend qua uiterlijk, wel qua rijgedrag.

Motoren
Onder de motorkap ook weer weinig verrassingen of het moet de G-tron versie zijn. Als het milieu je echt aan hart gaat, dan laat je de diesels en benzines voor wat het is en gaat aan het gas. Zeker op groengas of op het met windenergie opgewekte e-gas is de A4 G-tron onverslaanbaar qua milieuprestaties. De meest verkopende versies worden daarentegen naar verwachting de 150 pk versies: de benzine-variant is dan een 1.4-tje, de diesel is daarentegen 2.0 liter groot met 150 pk.

1.4 TSI2.0 TFSI2.0 TFSIg-tron
Cilinderinhoud1395 cc1998 cc1998 cc1998 cc
Vermogen110 kW/ 150 pk140 kW/ 190 pk185 kW/ 252 pk125 kW/170 pk
Koppel250 Nm320 Nm370 Nm270 Nm
0-1008,9s7,5s6,0sNNB
Topsnelheid210 km/u231 km/u250 km/uNNB
Normverbruik4,9 l/100km4,9 l/100km5,7l/100kmNNB
2.0 TDI2.0 TDI3.0 TDI3.0 TDI
Cilinderinhoud1968 cc1968 cc2967 cc2967 cc
Vermogen110 kW/ 150 pk140 kW/ 190 pk160 kW/ 218 pk200 kW/ 272 pk
Koppel320 Nm400 Nm400 Nm600 Nm
0-1009,0s7,9sNNB5,4s
Topsnelheid213 km/u231 km/uNNB250 km/u
Normverbruik4,0 l/100km4,1l/100km4,2 l/100km5,1l/100km

Een snelle blik op de tabellen zou jullie kunnen leren dat het met geen enkele van de motorvarianten behelpen is, de prestaties zijn prima. Later volgt er overigens nog een 122 pk TDI voor de echte ECO-ridders zonder haast. Met de besparing in het brandstofbudget kan de gemiddelde Nederlandse koper van die versie een setje dikkere velgen en een S-line pakketje aftikken.

Audi A4 Avant

Geen benzine-V6
Vroeger propte Audi nog een V8 in het vooronder van de (R)S4, maar de CO2-maffia maakt aan die leuke hobby zo langzamerhand een einde. De nieuwe S4 krijgt een V6 en voor de reguliere A4 is (nog) geen benzine-drinkende zespitter te krijgen. Mocht je de stelling aanhouden dat een beetje premiumrijder meer dan vier cilinders met brandstof laten vullen met het gaspedaal, dan zit er maar één ding op: bestel een 3.0 TDI als ultieme autobahn-brander. Als dat het doel is, ligt een keuze voor de limousine ook voor de hand. Als sedan heeft de A4 een Cw-waarde van 0,23, de Avant is minder gestroomlijnd en haalt een nog altijd goede score van 0,26. De A4 limousine zal alles op hogere snelheid een stuk makkelijker doen. Beide goede scores haalt Audi niet alleen door een glibberige carrosserie, maar ook door onder de auto talloze aerodynamische aanpassingen te doen. Zo zitten de wishbones van de achterwielophanging netjes ingepakt en zijn er ook onder de auto kleine spoilers te vinden zoals bij wielen en de brandstoftank.

Audi A4 Avant

Voor de sterke diesels (vanaf 190 pk) en de 252 pk sterke 2.0 TFSI is quattro vierwielaandrijving optioneel. Op de 3.0 TDI met 272 pk is quattro standaard, evenals een achttraps tiptronic automaat. Bij de overige motoren is de zeventraps S-tronic met dubbele koppeling leverbaar, de traploze Multitronic heeft (terecht) het veld moeten ruimen.

Audi A4 Avant

Aangezien het merendeel van de in Nederland (en België) verkochte A4’s het met voorwielaandrijving zullen moeten gaan doen, togen wij op pad in de 190 pk TDI met S-tronic bak. Die aandrijflijn maakt van de A4 Avant een fijne kilometervreter die zonder meer vlot genoeg is. De bak met dubbele koppeling schakelt flitsend snel en is niet te betrappen op rare haperingen. Echt een raket wordt de A4 niet (meer) met 190 pk, maar het is meer dan vlot genoeg.

Audi A4 Avant

Een veel beter onderstel
Als er iets was waarom gezeken mocht worden bij de uitgaande A4, dan was het het onderstel. Niet dat het perse slecht was, maar andere in het segment boden duidelijk meer driving-fun. In S-line trim zag het er strak uit, maar dat was ook een goede term om het veercomfort te omschrijven. Of hard, of knalhard, het is maar net wat je referentiekader is.

Gelukkig is Audi met een schoon vel papier en een compleet andere insteek aan de ontwikkeling van de onderstel van deze generatie A4 begonnen. Het verschil is levensgroot, zelfs met Audi Drive Select in Dynamic in een auto met S-line goodies bleef het comfort grotendeels gehandhaafd. In de comfort stand werden de ruige randjes van het asfalt nog beter weggefilterd. Het nieuws wordt nog beter, want ook de rijeigenschappen liggen duidelijk op een hoger peil dan de vorige A4. Onderstuur blijft lang uit, de tractie bij uitacceleren is zelfs met alleen voorwielaandrijving prima en de A4 laat zich niet uit zijn koers gooien door zelfs de grootste hobbels middenin snoeihard genomen bochten. De A4 en bestuurder ondergaan alles rustig, geen klapperende wielen, hevig overhellende carrosserie, gillende banden of zweet in de knuistjes van de bestuurder. Ik kijk nu al uit naar het rijden in S4 en RS4, want de basis is al bijzonder goed.

Audi A4 Avant

Het interieur
Simpelweg het modernst en het best afgewerkt van al zijn concurrenten. Zelfs bij BMW en Mercedes-Benz is het meestal niet moeilijk om zaken aan te wijzen die net even wat minder mooi zijn, maar bij de nieuwe Audi A4 is werkelijk alles top. Twee voorbeelden om aan te geven hoe ver het gaat: zelfs in de kofferbak is er aan beide zijden (!) een LED-strip voor de verlichting en de dop (meer is het niet) voor 12V aansluiting in het dashboard heeft een mooie chromen randje. En dat voor iets wat de meeste kopers op dag één eruit trekken en ergens in het dashboardkastje mikken….

Audi A4 Avant

Net als de Audi TT (en VW Passat) kan de A4 ook worden geleverd met Audi Virtual Cockpit. De ouderwetse tellers zijn dan vervangen door een 12,3” LCD monitor. Om te zorgen dat de virtuele tellers vloeiend geprojecteerd worden, wordt de motorsnelheid 60 keer per seconde berekend. Het ziet er dan ook fantastisch uit, het enige nadeel zou kunnen zijn dat de bestuurder wat verdrinkt in de vele opties en informatie die de Virtual Cockpit kan bieden.

Wat briljant blijft is de touch-controller waar je ook op kan schrijven. Na spraakbediening is het de snelste manier om iets in te voeren en het MMI system kent nu nog een trucje waardoor het lekkerder gaat. Begin met schrijven en de navi biedt direct opties die gekozen kunnen worden, dus niet meer heilloos zoeken of het de Laan der Continenten was of juist Straat der Continenten. Ook de muziekcollectie is zo te doorzoeken, het werkt allemaal zo fijn dat je je af vraagt waarom dit niet al veel langer standaard is.

Audi A4 Avant

Conclusie en prijzen
Vanaf een mille of 35 staat er een nieuwe A4 voor de deur, maar dat bedrag kan door dikkere motoren, de keuze voor een automaat of quattro natuurlijk fors oplopen. Ook de optielijst is lang en biedt nu alle veiligheids- en comfortfeatures die je verwacht bij een moderne auto. Met Audi active lane assist en de adaptive cruise control met Stop&Go wordt filerijden net iets minder irritant. Andere nieuwigheden zijn de parkeerassistentie, cross traffic assist, uitstapwaarschuwing, collision avoidance assist en de afslagassistent die met je meekijkt of je geen tegemoetkomend verkeer over het hoofd ziet. Xenonverlichting is overigens wel standaard, maar een beetje patser gaat voor LED’s, alleen al omdat je dan die geile richtingaanwijzers krijgt.

Het zijn echter vooral de rijeigenschappen en comfort die de A4 weer een waardige tegenstander maken van de 3-serie, C-klasse, XE, V60 en IS.

Ook interessant!

  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Zo krijg je 100% cashback op Flitsmeister PRO
  • Amsterdamse oplossing voor milieuzone flopt als een malle!
  • Meer informatie gelekt over de volgende 3 Serie en iM3!
  • Zeer zeldzame sportauto die je al was vergeten staat op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, Audi, avant, Rijtest, Video

Vorig bericht: « De nieuwe Aston Martin Vantage krijgt een handbak
Volgend bericht: Ring-pr0n: Nissan GT-R Nismo met N-Attack Package »

Lees Interacties

Reacties

  1. MAB zegt

    26 oktober 2015 om 16:06

    achterkant lijkt een beetje op de Skoda subr station

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      26 oktober 2015 om 16:13

      @MAB: Is dat bedoeld als een belediging?
      Of zegt het wat over het gebrek aan ‘revolutie’ in het audi ontwerp?

      Login om te reageren
      • MAB zegt

        26 oktober 2015 om 16:21

        @martinus: Het lijkt er gewoon op, ik weet zelf niet eens of dat positief of negatief is, vind het op de superb niet eens zo mooi staan.

        Login om te reageren
        • insomnia zegt

          27 oktober 2015 om 01:43

          @MAB: Inderdaad zeg.

          Login om te reageren
          • insomnia zegt

            27 oktober 2015 om 01:45

            @insomnia: Oeps, vorige reactie was verkeerd geplaatst.

            Login om te reageren
    • r32turbo zegt

      26 oktober 2015 om 16:56

      @MAB: ik dacht een leon van achter

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        26 oktober 2015 om 18:34

        @r32turbo: of een a6?

        Login om te reageren
      • insomnia zegt

        27 oktober 2015 om 01:44

        @r32turbo: Indedaad zeg.

        Login om te reageren
    • vagtroep zegt

      26 oktober 2015 om 20:04

      @MAB: daar ben ik het echt helemaal mee eens…

      Login om te reageren
    • eskape1994 zegt

      2 november 2015 om 17:09

      @MAB: Inderdaad, net zoals alle andere auto’s heeft de Audi ook achterlichten.
      Serieus: vanachter gelijkt hij inderdaad op de SuperB, maar voor de rest helemaal niet. De voorkant ziet er totaal anders uit, zijkant ook wat mij betreft.
      http://i.imgur.com/tbSYnAH.png
      http://i.imgur.com/5tkX4vx.png

      En dan zwijgen we nog maar over het interieur:
      http://i.imgur.com/CV96zHO.png
      http://i.imgur.com/9Zh95gH.png

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    26 oktober 2015 om 16:06

    Lekker man, een kat laten lopen op de motorkap..

    Ik moet het filmpje nog bekijken, maar zo op de foto’s vind ik het niet een heel bijzondere auto.
    De kont vind ik niet mooi, de achterlichten verpesten het.
    En zo van de zijkant lijkt het wel erg veel op een A6 Avant.

    Nee, doe mij dan maar een mooi aangeklede C-klasse Estate.

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      26 oktober 2015 om 16:14

      @viezefreddyw: Niets beter dan een katachtige op je motorkap.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        26 oktober 2015 om 16:21

        @martinus: en ik maar denken dat je zo mercedes fan bent…

        Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        26 oktober 2015 om 16:31

        @martinus: Als die katachtige bestaat uit een mooi beeldje van een jaguar, prima. Maar zo’n haarbal moet niet met z’n tengels over mijn motorkap lopen.

        Login om te reageren
        • dracae zegt

          26 oktober 2015 om 18:12

          @berlinetta: Beter een kat op de auto, dan een hond met de nagels tegen de zijkant van de auto… dat geeft gegarandeerd krassen..

          Login om te reageren
          • norge zegt

            26 oktober 2015 om 21:42

            @dracae: Kat hebben ze net uit de zak gehaald…

            Login om te reageren
    • pudi zegt

      26 oktober 2015 om 16:35

      @viezefreddyw: ben meer geïntreseerd in de kat dan deze audi die toch overal rond gaat rijden

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        26 oktober 2015 om 16:36

        @pudi: Als dat zo is, ook al is het een Audi, bevind je jezelf op de verkeerde site..

        Login om te reageren
        • clarkson zegt

          26 oktober 2015 om 18:17

          @viezefreddyw: Alsof jij nooit naar pussy’s aan het surfen bent…

          Login om te reageren
        • pudi zegt

          26 oktober 2015 om 19:36

          @viezefreddyw: nee hoor, heb gewoon niks met de audi’s van nu, Een quattro of een 100’tje kan ik wel waarderen maar dit niet.

          Login om te reageren
          • healey zegt

            26 oktober 2015 om 21:08

            @pudi: Er is niets mis met een Audi, maar was er maar wat mis mee. Het is evht 13 in een dozijn. Maar dat kan natuurlijk ook je doel zijn. Een goede premium auto voor de deur waar niemand zich aan stoort. Heel wat anders dan met m’n C – klasse. Het commentaar wat ik krijg van m’n collega’s waarom dat nou weer moet. De helft van m’n buren zegt nog net schamper gedag (terwijl de andere helft juist weer heel blij voor me is). Ik neem de C voor mezelf en het kan me geen zak schelen wat een ander er van vindt, maar met een Audi A4 heb je dat gezeik natuurlijk niet.

            Login om te reageren
    • mout zegt

      26 oktober 2015 om 16:45

      @viezefreddyw: Je wou zeggen: Ik zou er mijn hond nog vanaf schoppen? ;-)

      Login om te reageren
      • thjvanvlerken zegt

        26 oktober 2015 om 21:10

        @mout: Nou… ik zou mijn hond er niet vanaf schoppen, die weet namelijk niet beter….

        Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      26 oktober 2015 om 18:15

      @viezefreddyw: Of je wilt of niet, Audi levert de nieuwe A4 standaard met kat…

      Was een eis van de Europse milieulobby…

      Login om te reageren
  3. SCscreamGT2 zegt

    26 oktober 2015 om 16:08

    Mooie rijtest! En wat een prachtig interieur, dat kost met name de 3-serie de komende tijd klanten. Maar die is dan ook het oudst. Ik ben erg benieuwd naar de dynamische rijeigenschappen, mij lijkt dat het met FWD en geen 50/50 verdeling toch een beetje blijft behelpen.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      26 oktober 2015 om 18:34

      @SCscreamGT2: Ik heb toevallig ook de test van het doorgaans zeer VAG-vriendelijke AW bekeken -ja ik weet, my bad- en die hadden het er juist over dat het weggedrag van de nieuwe A4 weer niet inspirerend is.

      De tester ging zelfs nog een stapje verder door te stellen dat hij de indruk kreeg dat Audi op dat vlak niet eens meer probeert de RWD concurrentie de loef af te steken…

      Nou weet ik niet of Pon misschien in het licht van recente gebeurtenissen wat sponsoring heeft teruggetrokken of zo maar ik vond het verassend doch geloofwaardig commentaar uit die hoek. Daarom des te verassender dat AB nou opeens wel lovend is over dit FWD gebakje…Hoewel Wouter wel een Audi fanb0i is natuurlijk…

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        26 oktober 2015 om 20:16

        @jaapiyo: Ik kijk de filmpjes van Autoweek meestal ook wel en het valt mij op dat de Audi-filmpjes altijd verschillen van de Audi-filmpjes van AB. Wouter is altijd erg positief, maar bij Autoweek hebben ze altijd de nodige kritiek. Toch opvallend. Zo lovend zijn ze daar niet altijd over VAG hoor.

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          27 oktober 2015 om 00:28

          @berlinetta: Misschien dicht ik ze teveel de eigenschappen van moeder AutoBild toe…Daar zijn de resultaten van de vergelijkende testen inmiddels ronduit schaamteloos te noemen. Overigens lees je dat ook heel erg terug in de comments, kan zo eigenlijk gewoon niet door blijven gaan zou je zeggen want op een gegeven moment neemt niemand ze meer serieus.

          Laatst hadden ze voor de vorm wel een Audi laten verliezen trouwens. Maar goed dat was een met de komst van de nieuwe A4 totaal irrelevant geworden A5 sportback, in vergelijk met de gelifte 3, de XE en de C die allemaal (veel) frisser zijn…als ze die nog hadden laten winnen…

          Login om te reageren
  4. martinus zegt

    26 oktober 2015 om 16:10

    Mooie bak, rijdt wat saai maar heeft toch genoeg power. Prima aan te kleden. En qua gevoel en design in lijn met zijn voorgangers.

    Wordt een leasetoppertje lijkt mij. Toch in dit segment doe jejezelf als rijden eigenlijk tekort als je kiest voor de A4 boven de Jaguar XE .

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      26 oktober 2015 om 18:18

      @martinus: Hoe weet je nou dat hij daai rijdt? Hij heeft een VEEL beter onderstel.

      Login om te reageren
    • healey zegt

      26 oktober 2015 om 21:11

      @martinus: ok, jij hebt al met beide auto’s gereden begrijp ik hieruit? Of jouw smaak (of gebrek daaraan) is bepalend voor het hele middeklasse rijdende volk?

      Login om te reageren
  5. E34M5Touring zegt

    26 oktober 2015 om 16:18

    T’is een strakke auto geworden. Vanbinnen erg netjes. Verder een beetje bekend allemaal. Dat ie strakker stuurt is dan wel een plus. En dat zonder bredere voorbanden… Wat kost deze zoals gereden? Rooitje of 65?

    Login om te reageren
  6. MaartenD zegt

    26 oktober 2015 om 16:19

    Je zal maar als designer bij Audi (VAG) werken en al 10 jaar lang niets mogen ontwerpen…..dodelijk saai lijkt mij dat…

    Login om te reageren
    • kapiteinaudi zegt

      26 oktober 2015 om 16:32

      @maarten020: Why mend something that isn’t broken? Ik vind dat Audi’s goed oud worden. Dit interieur bijvoorbeeld, ziet er over 10 jaar nog steeds modern uit. In tegenstelling tot BMW’s en Mercs van 10 jaar terug. Exterieur is misschien een beetje saai en weinig verschillend met de vorige, maar wel gewoon modern.

      Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        26 oktober 2015 om 22:20

        @kapiteinaudi: kan wel zo zijn, maar dan blijft het punt van de designer die al 10j lang weinig hoeft te doen staan…

        Login om te reageren
      • freshlife zegt

        28 oktober 2015 om 00:36

        @kapiteinaudi: even denken, 10 jaar terug. E46 laatste bouwjaar, 1 van de mooiste interieuren van BMW(op de e39) na. Klassiek en op de bestuurder gericht. M.b.t. de series daarna moet ik je gelijk geven.

        Login om te reageren
      • Pordon zegt

        29 oktober 2015 om 17:50

        @kapiteinaudi: Zal smaak afhankelijk zijn. Zeker de C-klasse 2005 (Facelift w203) vind ik qua interieur nog steeds zeer aantrekkelijk terwijl ik dat van de A4 2005 toch echt al oud vindt lijken. Wat betreft de volgende generatie… Ja dan vind ik die van de A4 B8 mooier als dat van de C-klasse W204

        Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      26 oktober 2015 om 22:01

      @maarten020: ik zal er niet te veel woorden aan wijden, maar de tijden dat autodesigners een mooie auto ontwerpen ligt bijna geheel achter ons. Designers moeten aan veel meer eisen dan welke gesteld worden door reaguurders. Eisen betreft efficiency, veiligheid, packaging, familie gezicht, houdbaarheid designtaal, ruimte, technische eisen: de lijst gaat maar door.

      Gordon Murray gaf aan dat het ontwerpen van de McLaren F1 relatief makkelijk was. Een klein team met getalenteerde techneuten met als doel de beste sportwagen bouwen. Dankzij de V12 van Paul Rosche werd het ook de snelste (het doel was om de McLaren F1 ongeveer 450pk te geven). Volgens hem was het ontwerpen van de nieuwe Golf het moeilijkste, aangezien je rekening moet houden met zou veel verschillende eisen.

      Dus de A4 makkelijk? Nope. Dacht het niet ;-)

      Login om te reageren
  7. fconderkantlat zegt

    26 oktober 2015 om 16:23

    @wouter had je voorrang op 2:03 ? bestaat verraderlijke stukje.

    Je collega bij autoweek zei dat de a4 nog steeds niet goed is en heeft de indruk alsof het verbeteren van rijeigenschappen niet meer hoog op het lijstje staat bij audi. Jij kwam toch iets enthousiaster over?

    Login om te reageren
    • fconderkantlat zegt

      26 oktober 2015 om 16:23

      @arashrsf: bestaat= best een*

      Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      26 oktober 2015 om 16:26

      @arashrsf: pssst hij rijdt in een TT (8N)

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        26 oktober 2015 om 23:02

        @henkhupelschoten: Als ik goed ingelicht ben door het reaguurderiat heeft de tittie inmiddels het veld geruimd voor een banaangele B5 S4 Avant.

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      26 oktober 2015 om 16:30

      @arashrsf: Wouter is een Audi-fanboy. Hij is altijd enthousiast bij Audi’s. Gelukkig voor hem (en voor ons) hebben de meeste Audi’s tegenwoordig een automaat, dus hij zit niet per ongeluk met z’n eigen pook te schakelen.

      Login om te reageren
  8. henkhupelschoten zegt

    26 oktober 2015 om 16:27

    ben je VAG fanboy, koop een skoda, beste wagen die heel VAG je te bieden heeft.

    Login om te reageren
    • michaelcorleone zegt

      26 oktober 2015 om 17:04

      @henkhupelschoten: Je haalt de woorden uit mijn mond en belangrijker nog Skoda biedt meer ruimte.

      Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    26 oktober 2015 om 16:28

    Gewoon een kwalitatief erg goede auto die dus erg weinig minpunten heeft. Ziet er goed uit, stuurt prima, heeft moderne technologie aan boord en de beste afwerking van zijn klasse.

    Toch zou het niet mijn eerste keus zijn. De concurrentie biedt namelijk ook goede auto’s die er goed uit zien en ook goed (of beter) rijden. De Audi zal op dit moment wel de modernste technologie in huis hebben, maar hij is dan ook het laatst op de markt. En ik hoef eerlijk gezegd niet de nieuwste snufjes in mijn auto. Al die systemen kunnen kapot gaan en ik sleep extra gewicht mee waar ik niet op zit te wachten.
    Wat betreft de afwerking: ik haak al snel af als de afwerking van het interieur het USP van een auto is. LED in je kofferbak? Leuk, maar het boeit niemand wat. Bovendien heeft de concurrentie ook prima interieurs die voldoen aan mijn eisen. Weliswaar van minder hoog niveau dan de Audi, maar dat neem ik wel voor lief.

    Maar degene die een A4 koopt: niks mis mee. Een erg goede en mooie auto.

    Login om te reageren
    • fconderkantlat zegt

      26 oktober 2015 om 16:57

      @berlinetta: ik vind het interieur echt heel mooi maar ik lees elders dat de besturing verre van het niveau van een bmw 3 of c-klasse haalt.

      Login om te reageren
  10. xiran zegt

    26 oktober 2015 om 16:34

    35 mile voor een 1.4 liter. ze hebben wel humor bij audi, jammergenoeg heeft een duitser geen humor.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      26 oktober 2015 om 16:55

      @xiran: 35 mille voor 150pk klinkt al heel anders.

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        26 oktober 2015 om 17:31

        @lekbak: klopt dankzij een forse turbo. Het maar hoe je draait. Persoonlijk denk ik dat de 2 liter zuiniger rijdt.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          26 oktober 2015 om 17:42

          @xiran: ik ben ook absoluut geen voorstander van dit soort blokjes. Wat mij betreft gaan we terug naar een 2+liter 4 cilinder met 8 kleppen, laag maximaal vermogen en toerental en een hoog koppel/vermogen onderin waar je het gebruikt. Zuiniger en prettiger bij dagelijks gebruik. Helaas minder snel op top en minder in (maximale) acceleratie dus het verkoopt minder goed.

          Login om te reageren
          • bugboy zegt

            26 oktober 2015 om 19:17

            @lekbak: Ik denk dat je dan eens naar Mazda moet gaan kijken. Die zijn ook niet van de turbo’s, maar maken gewoon motoren die gemaakt zijn om een leven lang mee te gaan. In de CO2 en bijtelling scoren ze minder, maar in de praktijk zijn ze top.

            Login om te reageren
            • lekbak zegt

              26 oktober 2015 om 19:53

              @bugboy: ik heb net een mazda van 12 jaar oud verkocht. Motorisch super maar absoluut niet zuinig. Maar ik heb een aantal storingen gehad in het jaar dat ik die had. En het is werkelijk ongelooflijk hoe dom dingen in elkaar zaten. Gekke dingen waar totaal niet over nagedacht is. Ik mag hopen dat mazda tegenwoordig beter is want anders blijf ik lekker Duits rijden. Nieuw kan ik niet betalen en Duits gaat wellicht wat vaker stuk maar is tenminste te repareren. Want ook oude Jappen gaan stuk. Maar die zijn niet of nauwelijks te repareren. Ik blijf me verbazen over de dingen die ik tegenkwam, zo ontzettend dom.

              Login om te reageren
              • poeperman zegt

                27 oktober 2015 om 09:27

                @lekbak: vertel ze dan! Ik zit op ’t puntje van m’n stoel en ik weet dat je ’t wil vertellen!

              • lekbak zegt

                27 oktober 2015 om 09:45

                @poeperman: in het interieur zit alles met plastic vastgeklikt. Na 10 jaar kan je zelfs met speciaal gereedschap die dingen niet allemaal los krijgen zonder er een paar af te breken. Bij de Opel, vw’s en Mercedessen die ik ken was dat veel beter gedaan.

                De abs sensoren. Die krengen zitten zo nauw gemonteerd dat elke vorm van roest gelijk de sensor vernielt. En roesten doen ze nogal graag.

                De wielranden zit kit in die niet geschikt is voor die toepassing waardoor ze ontzettend rotten.

                Onderop zijn alle boutjes en moertjes totaal verrot. Zelfs een Mercedes van 40 jaar draai je het meeste zo los. Bij die mazda moest letterlijk elk boutje stuk. Maar een hoop boutjes zaten ook vastgelast zodat je er toch geen zeskant op kan krijgen. Waarom vast lassen als je ze ook op moment vast kunt zetten, dan gaan ze ook niet vanzelf los…

                Draadjes in de deur die kapot schuren omdat ze tegen de deur aan liggen (paneel was er nog nooit af geweest, was dus af fabriek zo gedaan).

                Het is een auto om probleemloos een hoop km in te rijden gedurende 5 jaar ofzo. Zodra er iets stuk gaat is het een grote ellende om dingen te vervangen. Daarbij was het comfort zeer ondermaats en maakte het kreng ontzettend herrie. Waarbij het zoop als een tempelier. Voor mij voorlopig geen jap meer, ik ben genezen.

              • xiran zegt

                27 oktober 2015 om 20:46

                @lekbak: de abs sensor bij de achterwielen? Roesten doen ze idd maar zoals jij beschrijft heb ik het nog nooit meegemaakt. Alleen de wielranden achter roesten allemaal.

              • bugboy zegt

                27 oktober 2015 om 17:21

                @lekbak: Mijn Mazda 6 uit 2004 was ook geen zuinigheidswonder, maar wel een verdomd goede auto. In 7 jaar en pas na 350.000km kwamen de eerste issues (startmotor, dempers, …). Vooral bij de benzinemotoren spreekt Mazda mij nu aan. De SkyActive motoren staan mij veel meer aan dan die opgefokte turbo mini motoren. Maar ik heb er nooit aan hoeven sleutelen, dus weet niet hoe dat zit.

              • xiran zegt

                27 oktober 2015 om 20:45

                @bugboy: bij ons thuis hetzelfde (mazda 6, 2005). 160k rijden en nooit vreemd onderhoud, ook geen olieverbruik en alles werkt nog. Wij hebben hem ingeruild voor de nieuwe 6.

            • xiran zegt

              27 oktober 2015 om 20:41

              @bugboy: ja en nee bij mazda verhogen ze de compressie. Op zich slim je hebt slecht 3 mogelijkheden om het vermogen te verhogen van een motor: volume, compresie en tempratuur. De tijd zal uitwijzen of het betrouwbaar is.

              Vroeger was er mitsubishi GDI een motor met directe injectie dit was mooie techniek met helaas veel kinderziektes.

              Login om te reageren
    • audirijder zegt

      26 oktober 2015 om 17:22

      @xiran: Bij BMW ga je een driepitter krijgen.

      Login om te reageren
      • paulaner zegt

        26 oktober 2015 om 19:36

        @audirijder: Nog steeds meer volume.

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          26 oktober 2015 om 22:13

          @paulaner:
          Ja, 104cc om precies te zijn. Significant verschil wel……

          Login om te reageren
    • prop zegt

      27 oktober 2015 om 00:03

      @xiran: de overheid heeft humor bedoel je. Audi zelf vraagt maar iets van 23.000€. voor deze configuratie. De rest van het bedrag investeert onze overheid in oa gelukzoekers onder het mom van milieutax en btw (hoewel ik voor btw nog enige vorm van begrip kan opbrengen)

      Login om te reageren
  11. MAB zegt

    26 oktober 2015 om 16:43

    waarom werkt ad block nietttt, heb gewoon serieus bp reclame gezien INNN de video:O:O:O:O:O grapje autoblog is niet erg, jullie moeten ook cashen.

    Login om te reageren
  12. nord zegt

    26 oktober 2015 om 16:48

    Dat is een uitvoering die boven de 70 rooie kost. En ook eentje die na een jaartje of 2 zo hard afschrijft als een maserati Ghibli.

    Als je elk dubbeltje omdraait (want dat doet de Audi rijder) dan kan je hem maar beter niet zo bomvol bestellen. En dan rijd je weer een komplot andere auto. Doe mij de ghibli maar.

    Login om te reageren
  13. mout zegt

    26 oktober 2015 om 16:56

    Ik heb een jaar of 8 nodig waarin Audi geen kwaliteits- en andere issues heeft voor ik weer vertrouwen kan opbrengen. Bijna jammer, want dit model neemt een hoop van de bezwaren die ik tegen het vorige had weg.
    Wat ik trouwens top vindt, is dat de digi klokkenwinkel optie is. Bij schermpjes die ik tot nu toe in auto’s zag / had stoorde ik me er in het donker aan dat zwart niet zwart genoeg is. Nou waren dat meestal gedateerde bakken; wie weet is dat inmiddels ook op orde.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      26 oktober 2015 om 17:08

      @mout: Goed punt. We moeten ook niet vergeten om ‘afwerking’ en ‘kwaliteit’ gescheiden te houden. Het is allemaal mooi afgewerkt bij Audi, maarja, het valt wel uit elkaar na een paar maanden…

      Login om te reageren
      • audirijder zegt

        26 oktober 2015 om 17:24

        @svenska_aeroplan_ab: Mijn Mercedes kraakt al na 3 maanden. De Audi die ik had ingeleverd na 3 jaar kraakte niet.

        Login om te reageren
        • mout zegt

          26 oktober 2015 om 17:54

          @audirijder: En verbruikt die ook 1 l olie per 800 km? Wordt een zoetjes aan ruwer schakelende automaat een ‘produceigenschap’ genoemd tot net na de garantietermijn – als je een offerte krijgt voorgelegd voor een revisie van een paarduizend Euro?
          Ik heb Audi erg hoog als het gaat om de ‘look and feel’, en dat betreft in het bijzonder het voorkomen van kraakjes, het geluid en gevoel dat portieren en bedieningshendels geven.
          Maar ik zie geen organisatie die achter de kwaliteit van haar producten staat. Waar Mazda van de week een recall voor auto’s van 1989 – 1998 deed, sta je met een 2.0 S-tronic Audi zelfs binnen de garantietermijn in de kou.
          Als je problemen hebt, uiteraard. Ik geloof je onmiddellijk als je zou zeggen dat jouw exemplaar 3 jaar foutloos gewerkt heeft. Me dunkt, dat mag dan ook wel.

          Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          26 oktober 2015 om 18:42

          @audirijder: Mij oma hat een Renoo en die hat nooit niet iets. Dus alle renoos zijn super goet..

          Login om te reageren
  14. tinustiguan zegt

    26 oktober 2015 om 16:58

    Tja Audi…..blijven top auto’s.
    Had hiervoor de A4 station maar ben definitief afgehaakt op de prijs in relatie tot de relatief geringe standaarduitrusting. Toen de verkoper stelde dat voor setje 18 inch banden/velgen er zo’n EUR 3000,00 bij kwam werd ik gek….
    Toen de VW Tiguan , viel niet tegen. Werkgever wordt echter steeds kariger mbt de leaseregelingen. En de volgende wordt binnenkort een Octavia Greentech Businessline station….Nee, sta niet te juichen.
    Ja fok, er zit bepaald geen stijgende lijn in m’n werkvehikels…
    Enige manier om nog audi A4 te rijden is enorme eigen bijdrage bovenop het lease maandbedrag. Dat met de bijtelling zorgt ervoor dat je een vermogen netto per jaar kwijt bent. Terwijl ik in salaris en functie vrijwel constant ben gebleven.
    Ben ik nou de enige die zo’n last heeft van “lease-inflatie” of herkennen méér mensen dit??

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      26 oktober 2015 om 17:35

      @tinustiguan: als je nou een heel eerlijk bent, heb je dan ook begrip voor je werkgever?

      Een nieuwe skoda doet de klus net zo goed als een Audi. Beide keren stap je uitgerust uit en de skoda doet het nog betrouwbaarder ook waarschijnlijk. Dat jij het minder leuk vind snap ik dan ook wel weer hoor ;-)

      Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      26 oktober 2015 om 17:37

      @tinustiguan: harder werken en je hebt maar een middelmatig baantje waarschijnlijk ;-)

      Login om te reageren
    • prop zegt

      26 oktober 2015 om 23:58

      @tinustiguan: die €3.000 voor 18″ upgrade is grotendeels de co2 opslag die onze europese unie heeft verzonnen. Kan audi weinig aan doen. Tegelijk valt deze Audi dan waarschijnlijkook uit de 20% bijtelling vanwege zn grotere wiel af-fabriek. De linkse vluchtelingen naarbinnenhalende theedrinkende wereldleiders vermoeden dat de wereld namelijk vergaat als je wiel 0,8 cm breder is.

      Als je bijvoorbeeld de nieuwe Q7 21″ + een derde zitrij neemt mag je €5.000 extra belasting aftikken. Ja belasting. De opties zelf nog niet eens begrepen

      Login om te reageren
  15. janmetdelangeachternaam zegt

    26 oktober 2015 om 17:00

    Normaal nooit zo van de audi’s maar deze is toch wel zeer geslaagd

    Login om te reageren
  16. rotrexv5 zegt

    26 oktober 2015 om 17:00

    Positieve eigenschappen van deze A4 alleen gegarandeerd in combinatie met BP ultimate als brandstof….

    Login om te reageren
  17. rydodrive zegt

    26 oktober 2015 om 17:03

    Mooie Seat Leon?

    Login om te reageren
  18. michaelcorleone zegt

    26 oktober 2015 om 17:20

    Ik was niet echt een Audi fan, totdat ik de Audi Rs6 Avant C6 zag in het blauw natuurlijk. Wat was ik destijds onder de indruk van die Rs6 (c6) mijn droomwagen van dat moment. Hij had alles wat ik maar wilde en wel een Audi die zeer in de smaak viel mij bij. Ik vond die auto ook prachtig waardoor ik anders ben gaan kijken naar het merk Audi. Tot de dag van vandaag, maar ik moet eerlijk bekennen dat het steeds minder wordt. Dat ze allemaal op elkaar lijken zal mij een worst wezen, BMW en Mercedes hebben daarmee ook te maken. Je moet steeds beter kijken om te zien welk model het precies is.

    Toen ik bovenstaande foto zag dacht ik hey een rijtest van een Skoda, maar het bleek een Audi te zijn. Te weinig onderscheidend en niet speciaal voor dat bedrag vind ik, ook al rijdt deze auto geweldig bij wijze van. Goed afgewerkt, mooie materialen maar meer kan ik er niet van maken eerlijk gezegd. Ook de BMW dreier valt voor mij af trouwens had daar meer van verwacht.

    Moet het perse een VAG product worden, raad ik de mensen aan om te kijken bij Skoda. Misschien niet premium (heb niks met dat woord, een uitvinding van de marketingboys om er meer voor te vragen) maar in veel opzichten misschien wel het beste VAG-product in deze klasse. Goede bouwkwaliteit, veel ruimte en dat wat je eigenlijk verlangt niets meer niets minder. Daarnaast kun je ook op je centjes besparen.

    Ik zou verder gaan kijken bij Mercedes, Lexus en Jaguar. Ik zag laatst foto’s van de nieuwe Nissan Maxima wat een schitterende auto is dat, vrolijkt meteen onze grijze saaie straten!

    Login om te reageren
    • michaelcorleone zegt

      26 oktober 2015 om 17:26

      @michaelcorleone: Mercedes, Lexus, Jaguar en Volvo natuurlijk. Frisse, moderne, strakke en mooie auto’s.

      Login om te reageren
    • eskape1994 zegt

      2 november 2015 om 17:01

      @michaelcorleone: Als je het verschil niet ziet tussen een skoda en een audi moet je toch wel beter kijken :)
      Skoda is gemaakt voor praktisch te zijn en veel te vervoeren (gigantisch kofferbak), Audi is gemaakt voor de luxe, comfort en personalisatiemogelijkheden. Skoda is ook een pak goedkoper dan de Audi (20K in België), wanneer je toch tenminste een ‘echte’ aangeklede Audi koopt. Je gaat toch ook geen villa kopen met alleen maar Ikea meubelen in?
      Hier eventjes een vergelijking tussen de nieuwe Skoda SuperB en de nieuwe A4 avant. Allebei (bijna) full option, al kost de ene maar een fractie van de andere.
      Interieur:
      http://i.imgur.com/9Zh95gH.png
      http://i.imgur.com/CV96zHO.png
      Exterieur:
      http://i.imgur.com/5tkX4vx.png
      http://i.imgur.com/tbSYnAH.png

      Login om te reageren
  19. yupyup zegt

    26 oktober 2015 om 17:31

    Wilt u uw nieuwe A4 met een olieslurper of met een (te) hoge uitstoot?

    Maar alle gekheid op een stokje, als je hiervoor in de markt bent kun je het best bij Skoda gaan kijken. Daar krijg je het meeste waar voor je geld.

    Login om te reageren
  20. thomasthomas zegt

    26 oktober 2015 om 17:34

    Ik hoor al 25 jaar dat ze niet zo goed sturen als de concurrentie bij elke nieuwe a4.

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      26 oktober 2015 om 18:24

      @thomasthomas: Toch schijnt deze nieuwe A4 stuurt beter te sturen dan zijn concurrenten van 25 jaar geleden…

      Een Mercedes 190 uit 1990 is maar een dweil in vergelijking met de nieuwe Audi A4. En zelfs een BMW 3-serie uit de jaren ’90 rijdt ondanks zijn achterwielaandrijving niet zo strak als deze verse Audi.

      Login om te reageren
  21. noreplacementfordisplacement zegt

    26 oktober 2015 om 17:49

    lekker overpriced, maar tis gewoon weer een prachtwagen!

    Login om te reageren
  22. knipperlichtje zegt

    26 oktober 2015 om 18:16

    Ik vind ‘m niet zo mooi als zijn voorganger bij introductie, met name de achterlichten vallen bij mij niet in de smaak. De verhoudingen en lijnen kunnen me wel bekoren. Het interieur vind ik echt geweldig, het is ontzettend strak en modern vormgegeven, het voorbeeld van luxe in het D-segment anno 2015. De 3-serie haalt het er niet bij, ik heb nooit begrepen waarom de 3-serie niet het interieur van de 5/7-serie kreeg, die waren veel mooier. En de C, tja, het is gewoon ontzettend barok. Nadeel van de A4 is dat ik ‘m wel erg duur vind, je zit zo 10k boven een vergelijkbare 3-serie.

    Login om te reageren
    • michaelcorleone zegt

      26 oktober 2015 om 18:58

      @knipperlichtje: BMW verliest het ook van Mercedes als het aankomt op interieur. Audi heeft een goed afgewerkt interieur maar of het ook mooi is is een ander verhaal.

      Neem de gloednieuwe BMW 7-serie zet de Mercedes S-Klasse ernaast, dan vind ik het interieur van de S-Klasse veel mooier. De S-Klasse is veel stijlvoller, chiquer een mix van klassiek en modern (zodat het niet snel gedateerd oogt) De S-Klasse Coupe is al helemaal een juweel.

      Login om te reageren
      • knipperlichtje zegt

        26 oktober 2015 om 20:01

        @michaelcorleone: dat heb ik juist precies omgekeerd, ik vind het interieur van de nieuwe 7-serie een stuk mooier dan dat van de s-klasse. Al heeft dat van de s-klasse wel iets meer weelde. De A8 heeft in mijn ogen nog altijd het mooiste interieur als je in een echte ‘limousine’ gereden wilt worden, als je meestal zelf achter het stuur zit zou ik voor de 7-serie gaan. De S-klasse valt voor mij echt af, het is allemaal te druk en te rond, de coupe al helemaal, het dashboard is daar zowat 1 grote lap golvend leer met een paar glimmende roosters erin

        Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        26 oktober 2015 om 20:20

        @michaelcorleone: Het is maar wat je stijlvol noemt. Het interieur van de S is erg gewaagd en apart. Ik vind het zelf wel mooi, maar ik kan me voorstellen dat mensen het erg ordinair vinden.

        De BMW daarentegen heeft een klassiek interieur. Niet lelijk, maar ook niet te opzichtig. En dat past wel bij een auto in die klasse vind ik.

        Login om te reageren
        • michaelcorleone zegt

          26 oktober 2015 om 20:58

          @berlinetta: Terwijl Mercedes normaliter bekend stond conservatief te zijn heeft het roer omgegooid. Mercedes bouwt tegenwoordig auto’s die veel moderner ogen en strakker zijn in vergelijking met jaren terug. Vloeiende mooie lijnen en elk nieuw model vind ik een verbetering t.o.v. het vorige. Als ik eerlijk ben is Mercedes echt op de goede weg met grote stappen gaan ze vooruit. Dit geldt voor het interieur als het exterieur trouwens. Verder een groot aanbod en diversiteit, kijk alleen naar het aanbod van SUV’s en terreinwagens.
          BMW daarentegen stagneert een beetje, veranderingen die zeer gering zijn als ik kijk naar het interieur bijvoorbeeld. Veel van hetzelfde, zet het nieuwe model en het oude van de 7-serie naast elkaar en je moet goed kijken om te zien welke de nieuwe is.
          Misschien moet ik nog steeds wennen aan de nieuwe 7-serie, maar elke keer als ik ernaar kijk lijkt het alsof er iets niet klopt. Ik vind de lijnen niet in verhouding en de BMW 5-serie GT helpt ook niet echt mee.

          Misschien is het puur gevoelsmatig wat ik nu ga zeggen. Met het nieuwe model lijkt de (standaard) S-Klasse te opereren in de klasse van Bentley vind ik, terwijl ik dat niet heb met BMW en Audi.
          Verder heeft Mercedes het heel slim aangepakt met de positionering van de normale S-Klasse, S-Klasse AMG, Maybach en de Pullman.

          Login om te reageren
          • michaelcorleone zegt

            26 oktober 2015 om 21:01

            @michaelcorleone: en de BMW 5-serie GT helpt ook niet echt mee. > moet zijn; en de BMW 5-serie GT achterkant helpt ook niet echt mee

            Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            27 oktober 2015 om 09:04

            @michaelcorleone: De nieuwe lijn de Mercedes is ingeslagen kan mij ook zeker bekoren. Het ziet er allemaal prachtig uit. Maar ik moet wel zeggen dat het allemaal erg veel op elkaar begint te lijken. Als iets mooi is, hoeft het niet meteen 10x gekopieerd te worden. Hopelijk gaan ze Audi en BMW niet achterna daarmee.

            Wat betreft de nieuwe 7-serie: ieder z’n ding natuurlijk. Ik vind het een schitterende auto. De mooiste in z’n klasse. Het exterieur is de juiste mix tussen conservatief en opvallende elementen. Het interieur is zoals gezegd erg klassiek, maar dat kan ik in deze klasse wel waarderen. Ik vind het trouwens niet het mooiste interieur, maar goed.

            Jouw stelling over de S die opereert in een hogere klasse kan ik wel begrijpen. De S is echt een dijk van een auto en dat straalt ie ook uit. Maar ik zou hem niet kiezen.

            Login om te reageren
  23. dracae zegt

    26 oktober 2015 om 18:19

    Het blijft een hele mooie auto, zeker nu ik eindelijk enigszins aan die single frame grill gewend ben.. De verhoudingen kloppen iets beter dan de voorgaande, iets gestrekter. Ik zou deze zeker op mijn shortlist zetten als ik in de markt was voor een auto in dit segment, samen met de BMW 3, de Mazda 6 en qua uiterlijk mijn favoriet de Jaguar XE.
    Welke het werd zou toch echt bepaald worden door een gedegen proefrit, de Mazda’s, BMW’s en Audi’s waar ik in heb gereden zijn te oud om een echt oordeel te vormen en daarnaast allemaal op hun eigen manier erg leuk.

    Login om te reageren
  24. ootooblog zegt

    26 oktober 2015 om 18:31

    Wouter, even serieus, praat normaal.

    Login om te reageren
  25. Msport zegt

    26 oktober 2015 om 19:03

    Zwaar overpriced met een paar opties, nog altijd die voorwielaandrijving, al jarenlang gezeik met DSG’s/S-tronic (ja ik spreek ook uit ervaring), de recente nieuwsberichten over dieselgate, belachelijk olieverbuik en als klap op de vuurpijl de ronduit schofterige manier waarop PON met haar klanten omgaat.

    Kortom: je bent knettergek als je hier je zuurverdiende geld op stukslaat.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      26 oktober 2015 om 22:07

      @Msport:
      Zullen met name leasers zijn die zo’n ding rijden. Net als elke andere ‘premium’ mobiel.

      Login om te reageren
      • Msport zegt

        26 oktober 2015 om 22:14

        @Rob: denk het ook, en de heel statusgevoelige types. De auto blinkt verder immers nergens in uit behalve mooie chroomrandjes in het interieur.

        Ik zeg er eerlijk bij dat ik zelf ook ‘priemiejum’ rijd; ik heb een 1-serie gekocht: vrijwel de goedkoopste combinatie van lekker sturen en achterwielaandrijving, elke dag lol.

        Login om te reageren
        • soudmaijer zegt

          27 oktober 2015 om 11:25

          @Msport: 1 serie is niet premium, net als een Audi A1/A2/A3 :P

          Login om te reageren
          • Msport zegt

            27 oktober 2015 om 12:02

            @soudmaijer: Om te beginnen hecht ik geen enkele waarde aan de uitdrukking ‘premium’. Dat is gewoon een marketingterm om producten duurder te laten lijken. De definitie wat wel of niet premium is, is voor mij daarmee ook totaal niet boeiend. Maar laten we de verschillen eens bekijken:

            – Mijn BMW 1-serie is natuurlijk een instap-BMW, maar deelt zo’n 80% van de onderdelen met de duurdere 3-serie, inclusief het onderstel en de volledige aandrijflijn en natuurlijk: achterwielaandrijving.
            – De Audi A3 is geen cent goedkoper, maar hier is het andersom. Hij deelt hetzelfde onderstel en de aandrijflijn juist met veel goedkopere auto’s zoals Seat’s en Skoda’s, neem dan gewoon een Skoda (topauto’s).

            Als je in dit segment shopt, weet ik wel waar de echte autoliefhebber die van een potje sturen houdt het beste aan z’n trekken komt en ik spreek uit ervaring, ik heb een keer de fout gemaakt een nieuwe A3 te bestellen en aan den lijve te ondervinden hoe inspiratieloos dat stuurt en hoe het is om door PON te deur gewezen te worden als ze gewoon geen zin hebben om je trillende S-tronic te repareren.

            Login om te reageren
    • soudmaijer zegt

      27 oktober 2015 om 11:24

      @Msport: ben het volledig met je eens vwb de service (geen service) bij Audi/PON. Maar overpriced… Met Msport in je naam mag ik er vanuit gaan dat je bmw fan bent… en BMW is zeker zeer goedkoop? :P

      Login om te reageren
      • Msport zegt

        27 oktober 2015 om 12:03

        @soudmaijer: Nee absoluut niet, BMW is ook stinkend duur met z’n opties… Mijn punt is meer gericht op value for money.

        Maar laat ik de BMW/Audi discussie nu al beeindigen: Haal lekker de auto waar je zelf blij van wordt, mijn opmerking was alleen maar mijn mening; nothing more.

        Login om te reageren
  26. goreano zegt

    26 oktober 2015 om 19:23

    Beste Wouter, ik mag je wel voor zover ik daar wat over kan zeggen, maar wat praat je ongelooflijk vervelend in deze video.

    OT: Prachtwagen!

    Login om te reageren
  27. jerommeke zegt

    26 oktober 2015 om 19:43

    Beroerde kwaliteit foto’s zeg (mobiele app)

    Login om te reageren
  28. Tommy2 zegt

    26 oktober 2015 om 20:40

    De uitgaande stuurde al een stuk beter dan zijn voorganger, dan moet dit wel fantastisch zijn. Verder een mooie evolutie qua uiterlijk.

    Login om te reageren
  29. cpp1 zegt

    26 oktober 2015 om 20:54

    Dit is dus geen mooie uitvoering. Een kille, kleurloze auto is het op deze manier. Ook schokkend wat de gemiddelde moderne auto voor een wielmaat nodig heeft…zo ook weer deze a4. Mij lijkt dat hier 18″ onder zit. Maar dit is dus echter al te ruimschoots te karig, 19″ heeft deze auto minimaal nodig. Wat deze auto ook heel hard nodig heeft is een verlaagd onderstel.

    Zou hem zelf het liefst in blauw of rood met zilvergrijs leer, 19 of 20″ wielen panoramadak en S line exterieur bestellen. Dan heb je een redelijk plezierige auto lijkt mij.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      26 oktober 2015 om 22:40

      @cpp1:
      Dat dacht ik eerst ook; dat de kleuren/wielen/etc. gewoon ongelukkig gekozen waren. Maar ook een fotootje van een blauwe A4 deed me niks. Het ding is té strak getrokken.

      Want een Audi kan normaal gesproken prima in een dodelijk saaie kleur. Neem een A4 sedan uit 2008 in het zilver en je wat mij betreft een hele nette wagen. Chique ding wel…..
      http://img2.netcarshow.com/Audi-A4_2008_800x600_wallpaper_2f.jpg

      Ik denk dat Audi te ver doorgeschoten is met haar strakke zakelijkheid. Een vleugje Italiaanse flair (zoals op mijn fotootje) zou Audi weer goed doen.

      Login om te reageren
  30. norge zegt

    26 oktober 2015 om 21:22

    Gaat het goed met de kat?

    Login om te reageren
  31. Dutchdriftking zegt

    26 oktober 2015 om 21:33

    Ik vind het eigenlijk net een Leon ST.

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      26 oktober 2015 om 22:34

      @dutchdriftking: nu dat je het zegt! en de seat ziet er ook nog eens beter uit!

      Login om te reageren
  32. monsieurleloure zegt

    26 oktober 2015 om 21:42

    MIAUW

    Login om te reageren
  33. Rob zegt

    26 oktober 2015 om 22:04

    Een 12V aansluiting met een chroomrandje…..
    Achja, als je daarmee kunt zeggen dat je het best afgewerkte interieur hebt…., so be it.

    En wat moet ik verder van zeggen? Zal best een goede stationwagon zijn. Denk ik. Lelijk is ie niet. Mooi ook niet echt. Maar het ontbreekt vooral aan aantrekkingskracht. Hij nodigt niet uit om in te gaan zitten. Van buiten niet en van binnen niet. Het is een beetje een rijdende tandartspraktijk: het geeft vertrouwen, maar je gaat er niet met plezier heen…..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North