• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A3 facelift krijgt volledig digitale ‘Virtual Cockpit’

Auteur: sir_smokalot, gepost 28 juli 2015 om 08:57 – 39 Reacties

Audi Virtual Cockpit


Werd je enthousiast van de forse digitale Virtual Cockpit in de Audi TT, maar koop je liever een meer alledaagse auto? Wacht dan op de facelift van de A3, want op dit model zal het systeem beschikbaar komen.

Nieuwe technieken die na de introductie in één model langzaamaan over de gehele range van een autofabrikant worden uitgesmeerd zijn zo oud als de weg naar Ingolstadt. Doorgaans gaat het om dure innovaties die eerst in de topmodellen hun intrede doen, maar in het geval van de Virtual Cockpit koos Audi niet voor de A8, maar voor de aanzienlijk lager gepositioneerde TT.

Audi Virtual Cockpit

Nu wordt het echter tijd de techniek in de Audi’s voor de massa te implementeren, en waarin kan dat beter, dan in de hatchback-bestseller, de A3. Volgend jaar krijgt het model nieuwe LED’jes een facelift, en daarbij komt de Virtual Cockpit – met zijn ruim 12 inch grote TFT-scherm – ook op de optielijst te staan.

Naast de TT maken ook de nieuwe Q7, R8, en toekomstige A4 gebruik van de schermspielerei. (via Motoring)

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Video: Audi A3 probeert juist niet te ontwijken
  • Audi A3-rijder denkt rivier te kunnen oversteken
    Video: Audi A3-rijder denkt rivier te kunnen oversteken
  • Audi Q4 e-tron rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

a3, Audi, facelift

Vorig bericht: « Acht fantastische Japanse youngtimers uit the eighties
Volgend bericht: Volkswagen T6 California is klaar voor zijn debuut »

Lees Interacties

Reacties

  1. peugeot205 zegt

    28 juli 2015 om 09:07

    Geen nieuwe LEDjes?? ?

    Login om te reageren
  2. Mairsil zegt

    28 juli 2015 om 09:07

    Ziet er prachtig uit, maar autofabrikanten en software… Lijkt me toch irritant als je snelheidsmeter draagt.

    Login om te reageren
    • metalmike zegt

      28 juli 2015 om 13:03

      @Mairsil: ‘snelheidsmeter draagt’ …ehh zoiets?
      http://i.imgur.com/F2VkfXR.png

      Login om te reageren
      • Mairsil zegt

        28 juli 2015 om 13:40

        @metalmike: Geen idee wat daar gebeurd is met de autocorrect, had “crasht” moeten zijn. Maar wel een briljant plaatje, nu wil ik zo’n ding, met bluetooth aan de gps gekoppeld… :)

        Login om te reageren
  3. ThomasBol zegt

    28 juli 2015 om 09:10

    Nou woei! Cadillac en zelfs Citroen gebruiken zelfs een volledig digitaal (kleuren) scherm als instrumentarium. Wel erg mooi overigens.

    Login om te reageren
    • marikoelolo zegt

      28 juli 2015 om 09:41

      @thomasbol: ‘ZELFS’ Citroën? Lieve schat, de lijst innovaties die Citroën ons heeft gegeven is vele malen groter dan de lijst van Audi en Cadillac bij elkaar. Zoek dat maar eens op.

      Login om te reageren
      • ThomasBol zegt

        28 juli 2015 om 10:56

        @marikoelolo: Heb 5 jaar Citroen’s verkocht en heb er twee in bezit. Je hoeft mij niks uit te leggen. Feit is wel dat De Franse merken de laatste jaren redelijk achter de feiten aanlopen.

        Login om te reageren
      • kapiteinaudi zegt

        28 juli 2015 om 11:08

        @marikoelolo: Cadillac is anders een van de meest innovatieve merken uit de automobiel geschiedenis. Waarschijnlijk net zo significant als Citroën.

        Login om te reageren
      • Ozan zegt

        28 juli 2015 om 11:53

        @marikoelolo: inderdaad, niet persé allemaal even handig, maar wel veruit de meeste geloof ik. Een stuur waarvan het middelste niet draait bijvoorbeeld.. :’)

        Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        28 juli 2015 om 12:17

        @marikoelolo: afhankelijk van welke tijd. Citroën heeft een lange periode van innovatie gehad, maar in de jaren ’80 en ’90 is dat wel een beetje stil komen te vallen. En in de jaren ’00 was er met name innovatie waar niemand echt behoefte aan had.

        Caddilac was met name voor WW enorm innovatief, en qua design tot de jaren 50-60. Van Audi kun je zeggen wat je wilt, maar dat merk heeft wel degelijk flinke stappen gemaakt met innovaties sinds de jaren 80 die intussen door de concurrentie is opgepikt.

        Login om te reageren
  4. thoisss zegt

    28 juli 2015 om 09:10

    Mooi man

    Login om te reageren
  5. agera zegt

    28 juli 2015 om 09:11

    Word dit weer een verhaaltje fiat-crysler hack

    Login om te reageren
    • Ozan zegt

      28 juli 2015 om 11:54

      @agera: En opeens stond er porno of nyancat op in je cockpit :’)

      Login om te reageren
  6. gregorius zegt

    28 juli 2015 om 09:13

    Ik vind t prachtig.
    Als ze nou ook nog even de updates gratis maken, is het nog een stuk beter.

    Vraag me alleen af hoe ‘oud’ t lijkt over een jaar of 10.

    Login om te reageren
  7. awesome zegt

    28 juli 2015 om 09:13

    Sweet, kun je gewoon Brazzers checken onder het autorijden!

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      28 juli 2015 om 10:34

      Dat kon ook in je Panda al: http://www.autoblog.nl/archive/2011/06/17/u-kijkt-keiharde-porno-in-de-file-mag-dat

      Login om te reageren
  8. moondustfocus zegt

    28 juli 2015 om 09:22

    Agent: Meneer, enig idee hoe hard dat u reed?
    Meneer: zou het niet weten agent, door dode pixels kon ik de snelheid niet zien.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      28 juli 2015 om 09:41

      @moondustfocus: Als je goed kijkt naar de 1e foto zie je dat Audi daar al in heeft voorzien Liar, Liar…

      Login om te reageren
      • draadloos zegt

        28 juli 2015 om 10:26

        @pomoek: why liar? Die 2 meters die jij denkt te zien zijn ook virtueel….

        Login om te reageren
        • thoisss zegt

          28 juli 2015 om 12:25

          @draadloos: Omdat dat liedje aanstaat m’n jong. In het midden en bovenaan.

          Login om te reageren
  9. allesmetturbo zegt

    28 juli 2015 om 09:39

    Doen de waarschuwingslampjes het nog wel als de accu leeg is? Of ist dan gwn old skool gokken wat er aan de hand is?

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      28 juli 2015 om 10:14

      @allesmetturbo: Gokken? Is vrijwel altijd iets met olie.

      Login om te reageren
    • goggomobieltje zegt

      28 juli 2015 om 13:08

      @allesmetturbo:
      Vroeger hoefde je nooit te gokken, toen had je overal een analoog meterje voor.
      Een watertemperatuurmeter,
      een oliedrukmeter,
      een laadstroommeter,
      een toerenteller en een snelheidsmeter.
      Dan ben ik er nog paar van die prachtige Veglia tellers vergeten, gewoon in een ouderwetse Italiaan.

      Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    28 juli 2015 om 09:51

    Ander nieuws.. VAG is het eerste half jaar qua verkopen Toyota voorbij (het verschil Is minimaal dat wel).

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      28 juli 2015 om 12:49

      @w0o0dy: Dat is wel serious business

      Login om te reageren
  11. Mercbenz zegt

    28 juli 2015 om 10:10

    Geef mij maar de old-school meters. Vind dit net als een digitaal vs. analoog klokje in de auto…

    Login om te reageren
  12. SummerSky zegt

    28 juli 2015 om 10:41

    Analoge instrumenten zijn zoveel mooier, en in combinatie met een head-up display m.i. perfect. Overdag maakt het allemaal niet zoveel uit, maar ’s nachts geven analoge instrumenten niet die bak licht af die inherent is aan TFT-displays. Anders zou het al worden als de fabrikanten OLED-displays gaan toepassen, maar toch zou het dan wel zo classy zijn als in ieder geval de belangrijkste meters (toerenteller en snelheidsmeter) digitaal blijven. Vergelijk digitaal horloge met een mooie IWC. Instrumenten zijn zeg maar de ‘jewellery’ van de auto. Aston Martin en Bentley hebben dat zo goed begrepen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 juli 2015 om 16:49

      @SummerSky: we hebben al tijden LCD schermen voor navigatie, de hebben ook lichtsensoren. Daar is verblinding ook geen probleem waarom zou dat met een instrumenten cluster dan wel zo zijn.
      En tja analoge horloges, waarom een IWC kopen als een Casio van 3 tientjes net zo goed de tijd aan geeft. Het is 2015, waarom überhaupt nog een horloge dragen?

      Login om te reageren
  13. Rhyo zegt

    28 juli 2015 om 10:51

    Nou.. Erg fijn. Best een grote aanpassing. Nu net de RS3 8V uit is, zit je met een oud interieur opgescheept.

    Login om te reageren
  14. str8six zegt

    28 juli 2015 om 12:18

    Facelift? Dat is toch de core-business van Audi tegenwoordig. Daar kan Dr. Schumacher nog wat van leren.

    Login om te reageren
  15. vos115 zegt

    28 juli 2015 om 12:41

    Wat roept VAG over zichzelf af. De nieuwe Passat is met deze optie al niet eens meer fatsoenlijk leverbaar. Moet wel gezegd, het ziet er gaaf uit. Ben benieuwd wanneer dit gehackt / getweekt wordt.

    Login om te reageren
  16. fijnkonijn zegt

    28 juli 2015 om 13:28

    Ahw bitte. Da het de Tesla Moddel Ess toch al jaaruh jonguh !

    Login om te reageren
  17. Edge zegt

    28 juli 2015 om 13:56

    Ik moet zeggen dat ik dit een stuk mooier vind dan bijvoorbeeld die rechthoekinge schermen van de S-klasse, die toch zo uit het standaardassortiment van een schermenboer lijken te komen.

    Login om te reageren
  18. jorden zegt

    28 juli 2015 om 19:30

    Ik hoop dat er fabrikanten overblijven die de charme van analoge klokken inzien! Ik hou er niet van. Vooral in het donker vind ik het storend ( ervaring met een Range Rover )

    Login om te reageren
  19. w0o0dy zegt

    28 juli 2015 om 21:29

    Wel grappig.. Het artikel spreekt over dure innovatie.. Ik denk dat zo’n Chinees lcd’tje met wat hippe grafics echt 4x niks kost. Dus we rekenen een hoger bedrag voor iets wat eigenlijk goedkoper Is en dankzij veel marketing en prestaties Is het opeens premium.. Man wat laten mensen zich toch graag bedotten.

    Login om te reageren
  20. tarquesh zegt

    28 juli 2015 om 22:15

    De discussie rondom tft en analoge meters is begonnen.
    In geval van de komende A3 is het een optie dus de analoge club laat tft links liggen en de digitale club kiest de optie tft.
    Zelf vind ik analoog mooi en ook tft. Zelf zou ik wel de A3 met tft willen omdat auto’s voor mij toch het symbool zijn van technologische vooruitgang en innovaties.
    Mijn eigen auto is semie digitaal, maar zou alles digitaal zijn hoorde je mij helemaal niet klagen. Oldtimers zijn leuk voor de nostalgie maar ik laat ze mooi staan met die ouderwetse meters met aanwijsnaalden.

    Login om te reageren
  21. fj272 zegt

    29 juli 2015 om 00:13

    Wat een kermis… Gewoon snelheidsmeter, toerenteller brandstofmeter en temperatuurmeter.. Meer moet er in de gemiddelde auto niet te zien zijn…
    Bij de meeste voertuigen hier opgebouwd komen alleen de volgende vermeldingen erbij.. Turbodruk, olietemperatuur, benzinedruk, uitlaatgastemperatuurmeter en lambdawaarde??

    Login om te reageren
  22. schellekens006 zegt

    29 juli 2015 om 12:27

    Ben benieuwd tot hoe ver dit gaat, strak zitten we weer te facebooken en te appen op het Zelfde beeldscherm.

    Login om te reageren
  23. mrrallycross zegt

    30 juli 2015 om 04:49

    Lijkt mij toch niet ideaal

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North