Audi A6 ultra komt dit jaar nog

Auteur: , 149 Reacties

Audi is enthousiast over haar muesli dieet en gaat nu naast de A3 ultra ook een A6 ultra bouwen.

Audi A6

Naar alle waarschijnlijkheid krijgt die zakenlimo een 2.0 TDI met een wat lullige 117 pk. Een verbruik van 4,5 l/100km betekent dat de A6 goed zal zijn voor een CO2-uitstoot van 119 g/km. Geen lage bijtelling dus, wel een riante actieradius.

Audi moet een scherp prijskaartje aan de A6 ultra hangen, wil het enige kans van slagen hebben. Aartsrivaal BMW heeft met de 5 serie betere kaarten in huis. De 520d is in staat 184 pk te leveren bij een gelijke uitstoot. En ook de Volvo S80 heeft met de nieuwe D4 motor 181 pk, terwijl de uitstoot blijft hangen op slechts 102 g/km.

En dat is toch net wat gemakkelijker uit te leggen op een feestje. Als je aan komt rijden met je splinternieuwe A6 en mensen vragen naar het vermogen, zal je toch enigszins verbaasde blikken krijgen wanneer je vertelt dat je A6 maar 117 pk heeft. We zijn trouwens benieuwd wat dat met de prestaties doet. Een 136 pk sterke A6 heeft al 10,3 seconden nodig voor een 0-100 sprintje…

Audi, waar is jullie ‘voorsprong door techniek’?

Volgens een Audi-meneer zou de ultra-versie van de A6 dit jaar nog op de markt komen, net voor de geplande facelift van 2014. (via auto-motor-und-sport.de)



149 reacties

Hahaha ‘Voorsprong door techniek’…. De concurrenten kunnen het beter en nog met 60(!) pk extra ook.
@j00rs: ja echt dat is genieten he!!! Hahahahha
Waar halen ze t lef vandaan om dit ultra te noemen? Beetje ik wil wel a6 rijden maar kan t eigenlijk niet betalen.
@martinh: Misschien wat voor de mensen die normaal Volvo rijden..
@2800cc: wat heb je tegen Volvo’s?
@ej20g: Het wordt wel erg nu he;)
@ej20g: het zijn meer de mensen die erin zitten; en die daardoor een beetje misplaatst naast hun schoenen gaan lopen.. Dat is het zelfde als iemand die blijft pochen over zijn C&A pak, ik geloof best dat het prima zit, maar je kunt het niet vergelijken met een Tom Ford maatpak.
@2800cc: Jij vindt elke auto die minder is dan een Audi, wat er niet veel zijn uiteraard, voor mensen die misplaatst naast hun schoenen lopen? Met een m52b28 loop je dan wel erg naast je schoenen…..
@felix1989: Dat mag jij natuurlijk ook vinden; ik leef gewoon niet boven mijn stand en koop een auto die ik NIET hoef te financieren + uitermate fijn rijdt.
Jij rijd een XC60 T6, die gefinancierd is door je vader….
@2800cc: Dus? Over 5 jaar heb ik alles terug betaald
@felix1989: Dat kan; maar ik heb dus het principe niets te lenen.. (behalve hypotheek)
maar we gaan nu echt te veel offtopic. ;)
@2800cc: Zeer verstandig, koop een auto die je kunt betalen, maar ach sommige mensen lenen hun status zelfs nog van de bank ;)
@2800cc: dus u bent ook een BMW rijden! Fijn! Top auto’s he! Heerlijk heerlijk heerlijk! Die 6 cilinders zijn zo fijn! Ik heb hiervoor een aantal 4 cilinder 3 series gereden, fijne auto’s maar nu een 6 cilinder en het is iedere dag de hele dag genieten! :-)
@3246cm252kw: inderdaad erg fijn en het blok is werkelijk onverwoestbaar!
@2800cc: ze zijn zo vloeiend en krachtig heerlijk! Welk model/type heeft u als ik vragen mag?
@3246cm252kw: een Z3-tje..met het M52B28 blok en zeg maar je ;)
@2800cc: Z3 hele leuke auto en zeker met dat blok! Een vriend van mij zijn vader heeft ook zo’n auto echt top! Ik ben echt helemaal BMW ziek :-D ik vind ze super rijden!
@2800cc: dus? 90% van de audi’s is lease en het deel dat geen lease is wordt voor 70% gefinancierd. Dat heeft niks met Volvo te maken, dat is gewoon overal zo.
@felix1989: even voor de goede orde: Audi behoort tot de grote Duitse 3. Je onzinnige en nergens op gebaseerde opmerking dat er ‘uiteraard’ niet veel auto’s minder zouden zijn dan Audi slaat dus nergens op.
@kor1: gewoon een Audi, een omgekatte VW! Toch bezopen dat je buurman met zijn VW-tje dezelfde rammel diesel heeft terwijl zo’n VW duizenden euro’s goedkoper is dan een Audi.
@rufctr01: je hebt dus geen verstand van auto’s…
@2800cc: Alleen als hij niet duurder worden dan de vergelijkbare S80 drive-e met 115 pk.
@2800cc: mensen die volvo rijden kiezen voor kwaliteit en degelijkheid. Die mensen hebben behoefte aan een fatsoenlijke auto die niet patserig overkomt.
@rune: Ah ok, vandaar ok al die R-designs met “krachtige” motor…, maar bedankt voor je mening!
@2800cc: xc60 t6 met chipje erin gaat toch wel dik onder de 7 sec. naar de 100. Trek ik menig x5’en en q7’s mee uit. Zelfde geldt voor q5 en x3..
@felix1989: is ook best logisch als je de snelste xc60 hebt. Tegen een beetje x5 of ml doe je weinig denk ik…. Dik onder de 7 seconde, 6,5?
@3246cm252kw: 6, 6 lukt prima
@felix1989: dat is ook wel snel ja! Dan zal die ook wel een slok op een emmer lusten :-)
@felix1989: lijkt me sterk dat je d.m.v een chip van 7,6 naar 6,6 gaat.
@mikehks: chiptune zorgt voor iets meer dan 340 pk. Ik heb overtollig vet eruit laten halen. Dan nog een sport uitlaat, sport air filter, sport katalysator etc etc. Hoeveel pk ik precies heb weet ik niet, maar het is wel genoeg;)

6, 8 lukt altijd, 6,6 moet wel haalbaar zijn onder ideale onstandigheden.
@2800cc: Dat gaat om het uiterlijk van je auto. Een BMW 318/16d met een M pakket of een een audi a4 met sportpakket/s-line met 136/122pk is toch net hetzelfde?
Dan zwijg ik nog maar over al die C180/200’s die rondrijden met een AMG pakket.

Houd er ook rekening mee dat die pakketten de rijeigenschappen van de auto verbeteren!
@rune: Maar het komt wel patserig over, daar ging het toch om..?
@2800cc: Als jij s-line patserig vindt overkomen. Dat maakt een audi uiteindelijk mooi. Als ik er ooit een zou kopen zou het in ieder geval geen saaie standaard zijn, maar een patserige ;)
@bogey: je begrijpt het verkeerd, een S-Line is ook mooi..
Het ging om de Volvo’s waar Rune het over had, dat mensen die kiezen, omdat ze geen patersige auto willen.. maar vervolgens nemen ze allemaal een R-Design met slappe motor..
@rune: ik vind het wel echt een stuk mooier een M-Pakket / S line / AMG pakket… Het oog wil ook wat denk ik…. En als het motorisch niet kan of mensen het niet nodig hebben of geldverspilling vinden?….
@3246cm252kw: helemaal mee eens, auto’s zien er gelijk sportiever uit, en een M-onderstel is echt geweldig.
@rune: maar ze denken wel allemaal dat ze Jezus Christus zijn…. Manier van rijden van veel mannelijke en mannelijke vrouwen die Volvo rijden is zo appart.
@3246cm252kw: lees m’n reactie eenaar reacties hier onder eens…
Zo blijkt maar weer dat Volvo`s beter zijn dat Audi`s. Snap niet waarom Audi altijd over technische innovatie lult.
@felix1989: Voor een piloot vlieg je wel erg weinig, of reageer je wel erg veel.. ;)
Maaruh, Volvo kan je gewoon niet vergelijken met Audi; dat is het zelfde als een C&A pak vergelijken met een maat pak van Tom Ford..
@2800cc: Ik geniet van een half jaar vakantie in Nederland:)

Ik vind dat je Audi en Volvo niet zo met elkaar kunt vergelijken. Kwalitatief vind ik Volvo misschien wel beter dan Audi. Maar heb alleen in een A6 tfsi s-line gereden, kan misschien niet helemaal oordelen. Luxe bak hoor die A6, maar een Volvo vind ik echt niet onder doen aan een Audi.
@felix1989:
Natuurlijk doet een volvo op de meeste punten onder voor een Audi: Luxe, aanbieden van top modellen, het ‘Merk’, afwerking, etc.
Er zijn vast een paar punten waarop een volvo meer scoort: veiligheid, en in dit geval een motor met minder co2 uitstoot.. nou wooptidoo!
Het probleem met 80% van de volvo rijders is dat ze denken in een BMW, Audi of Mercedes te rijden en zich daarom ook met die merken proberen te vergelijken. Die vergelijking slaat nergens op.
Ik heb ook altijd het idee dat mensen die Volvo rijden daar heel trots op zijn en dat ook graag laten horen. Redelijke attitude.
Los daarvan vind ik dat die 80% ook absoluut niet kan rijden. Een groot deel van de volvo rijders die ik tegenkom rijden alsof ze alleen op de weg zijn.
Kan goed zijn dat jij bij die andere 20% zit hoor ;)
@solmatje: Ik heb de ruimte nodig en een x5, met minder ruimte, kost veel meer. Daarnaast vind ik de xc60 best mooi en heeft genoeg power. Status boeit mij niet zo, dat laat ik aan de audi-rijders over;)
@felix1989: Dus jij koopt een XC60 omdat je veel ruimte nodig hebt? Wat een onzin.
Ongeveer elke break heeft een groter koffervolume dan de XC60. Als er iets is wat je niet moet kopen om een het volume is het wel een softroader.
Schijn bedriegt lelijk ;)
@bogey: Dan zit je verkeerd te denken. Ik woon normaliter in de VS en daar is een xc60 prima. Het terrein moet ik een beetje aan kunnen;)
@felix1989: Het zijn cijfers, die ik niet zelf bedacht heb.
Zelfs een audi A4’tje heeft een even grote kofferbak dan die Volvo.
@felix1989: Een piloot die status niet belangrijk vindt? Dus jij gaat bij Easy Jet vliegen..? ;)
@2800cc: Continental, krijg je nog wat van de wereld te zien. Ik doe het voor het vliegen, salaris is een leuke bijzaak
@solmatje: Ben het deels met je eens. Een audi is qua afwerkingsniveau hoger dan een volvo. Maar een v60 kan zich perfect meten met een audi a4.
En je uitspraak over het feit dat mensen die volvo rijden daar trots op zijn en zich willen meten met de rest: er zijn evengoed mensen met een kale bmw 318d die denken dat ze alles en iedereen aankunnen.
@solmatje: Kijk, wij zitten op 1 lijn… TOP!
@solmatje: daarom dat het belgische autogids en het duitse autoreview de audi a5 cabrio in een vergelijking gooiden met de Opel Cascada. In autogids wint de Opel de test. Reden: de A5 is beter maar is zijn 14000euro die hij duurder is NIET waard. In autoreview werken ze met een punten systeem en daar wint de a5 met enkele puntjes meer…. met wel een opmerking dat dat beetje beter veeel duurder betaald dient te worden.
K moet wel zeggen, iemand die een a5 cabrio wil kopen, die denkt zelfs nog ni aan een opel. Hoewel ik die opel nog ni zo lelijk vind….
Mijn keuze zou zijn als k echt geld te veel had: de A5, maar met de cascada zou ik ook al willen of kunnen leven
@2800cc: als je Audi vergelijkt met een Amerikaans maatpak en Volvo met een C&A pak. Dan zeg je toch eigenlijk dat Audi heel wat pretendeert te zijn maar het net niet is? Dan ben je met je nuchtere C&A pak toch beter af. Maatpakken komen van een kleermakerswinkel die dat al meer dan 100 jaar doet (zoals je die in London, Rome, Turijn, Istanboel etc kunt vinden) en natuurlijk niet van een Amerikaans modeontwerper.
@mashell: Niet dat het mij iets uitmaakt, maar jij weet duidelijk niet waar je het over hebt; geeft niet..
@2800cc: Erg leuk dat jij hier je kennis over mode wil komen verkondigen.
@berlinetta: Mensen begrijpen het gewoon beter, als je met dit soort simplistische voorbeelden komt.
@2800cc: ik erger me echt de pleuris aan jou meningen..

Wilde ik gewoon even kwijt hoor ;)
@geertjan: Lucht op he ;)
@2800cc: Ja, best wel eigenlijk :) Moet kunnen toch?
@geertjan: I agree!
@felix1989: Wie heeft het hier over technische innovatie? Dit is gewoon een goedkoop model voor de schrale leaserijder die graag een Audi wil rijden, die klanten moet je tenslotte ook bedienen. Audi is bekend om zijn wijde range modellen waardoor ze zo veel mogelijk auto’s kunnen afzetten en winst maken.
@Tommy2: Waarom kunnen Volvo en BMW dan veel meer power geven, maar wel evenveel uitstoot?
@felix1989: (eigenlijk @ iedereen hierboven)

*pakt popcorn.
Klinkt niet heel pakkend, maar we zullen het wel zien..
Aiii, dat zijn geen hele beste cijfers zoals je terecht al in de vergelijking aangeeft. Ben benieuwd hoe deze het gaat doen.
Een naam als “ultra” verwacht je bij een Kia of op een Daihatsu of iets dergelijks, maar toch niet op een Audi?!
117 pk… Meer dan 10,3 seconden naar de honderd… Awch, pijnlijk.
In de a4 weten ze 170 pk de combineren met 20% bijtelling, kunnen ze die motor niet in de a6 proppen?
117pk is wel erg weinig, ”ultra” slaat waarschijnlijk op ultra traag…
Het moet toch wel de 177pk 2.0 TDI zijn lijkt me eigenlijk, anders is het best wel heel erg sneu.
Het enige waar Audi nog een voorsprong heeft is velg-design imo.
@6cylinder: en ledjes, heel veel ledjes….
Als ik het goed lees, gaat t niet echt om een modelletje dat voor de Nederlandsche markt in elkaar gedraaid is. Voor ‘firmawagen’ of beter: leasebakken, in Duitsland worden ‘door de bedrijven’ grenzen gesteld aan de CO2 uitstoot.

hmm. grappig. Dus in Duitsland werkt het stimuleren van zuinige mobielen ook zonder overheidsinvloed/stimulering/belastingregeltjes?

Maar goed: Het is wèl een 2 liter blok, en geen 1.6-je (of kleiner). Met minder inhoud kan volkswagen immers ’t zelfde vermogen bereiken… dus waarschijnlijk is deze motor wèl zuinig, wèl sloom, maar mèt een enorme bult koppel behorende bij inhoud+turbo.

Ik lees verder dat ’t verbruik van de vorige versie dus iets omlaag is gegaan (van 4,9 naar 4,5 liter/100) en dat t vermogen van 139 naar 117 daalt? Dat is ruim 22 pk minder… , waar 139 al niet heel veel is medunkt.

Ach. in de jaren 90 was 100+ pk nog veel. Nu doe’je echt niet meer mee met minder.
Ze hadden bij Volkswagen nog een paar bleumotion blokken over…
Die motor is best ok … ten minste als je die tien jaar geleden zou aankopen.
Verder wisten ze bij Audi dat er een slechte modelnamen-post zou komen waarschijnlijk.

Te weten dat ze een jaar of 7 à 8 geleden volgens mij de snelste 2.0 TDI (163/ 170pk) hadden met een verbruik van ongeveer 6 liter per 100 km. Die trok er toen ook aardig wat 3.0 diesels af.
Wel leuk om een keer een moderne luxe sedan moeite te zien hebben op de invoegstrook.
Bmw 518d
Effe langs een VAG tuner en deze zit op ongeveer 210-220pk, net zoals een 2.0tdi met 177pk…
Ik zou het niet eens op de markt durven brengen in combinatie met die slogan.
Audi’s ontwikkelingschef is toch al de laan uitgestuurd omdat Audi te ver achter liep met innovatie?
Audi heeft ook nog steeds geen fatsoenlijke hybride.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Ultralullig
Feestjes waar naar het vermogen van je auto gevraagd wordt???
Die laat ik mooi aan mij voorbij gaan.
Driedelig grijs zonder inhoud..
@spylegion: standaard leaseauto bij de grote accountancy firma’s dan maar?
@mashell: Zat zelf meer te denken aan de politieke onbenullen in Den Haag…
@spylegion: degene die het volgens de burger goed doen een fijn S6 blok, de rest deze koffiemolen..
Rare zet dit, zeker als je ziet dat de concurrentie nog meer pk’s levert bij vergelijkbaar verbruik. Ik zie de toegevoegde waarde van deze versie dan ook totaal niet. Of je maakt je minder druk om verbruik en neemt gewoon een A6 met een krachtigere motor, of je kijkt er wel naar maar dan wordt het als je puur naar prestaties kijkt toch verleidelijk om een concurrent te overwegen..
Ik heb niets tegen audi, sterker nog ik vind het prachtige wagens.
Maar hier slaan ze de plank wel heel erg mis, Bmw heeft mijlenver voorsprong zoveel is wel duidelijk!
Ik denk dat als je deze auto als leaseauto krijgt, je niks te klagen hebt.
En 10-11 sec naar de 100 is niet snel, maar gewoon standaard op de Nederlandse wegen.
De meeste mensen die privé een auto rijden, kunnen zich dit niet eens veroorloven.
Hiermee wordt je bij het stoplicht dus finaal zoek gereden door een gechipte bestelbus.
M.i. rij je dan mooi voor lul in je premium D-segmenter…
@turbotoll: Niet elk stoplicht hoeft aanzet te geven tot een stoplichtsprintje…
@motoragent: Ja maar alleen al het idee…
@turbotoll: degene die een stoplicht sprintje doet staat voor lul zul je bedoelen.
@turbotoll: een A6 is een E-segmenter. A4 is D-segment.
@RRenault: een 3reeks, c-klasse en A4 behoren tot dezelfde klasse als bvb de vw jetta. Kleine middenklassers met een kont.
De a6 behoort qua afmetingen tot bvb mondeo, laguna, c5, passat, 508.
Puur op afmetingen bekeken dan he…
117pk uit een 2.0tdi? Dat zijn 1995 cijfers!
@azenomei: en zelfs toen deden ze het bij de concurrent al beter :-D
@azenomei: Niet… Max 5
Dat Audi dit durft te leveren.. Je rijdt voor lul hierin.. Typeplaatje weglaten is een must dan..
117pk…… Whahahahaha schraapauto.
Ultra….ultra slow. Ik kan me niet voorstellen dat dit lekker zal rijden. Met 4 man en bagage op vakantie…nee, ik pas.
117 pk , weinig dudes
En dan nog wel met dubbele uitlaatpijpen. Hoe kansloos. Die moet uitsluitend worden toegepast op >4 cilinders
@melkkoe: De a6 op de afbeelding is een 3.0tdi. 2.0tdi’s hebben 2 uitlaatpijpen links.
@ot92: Op een A4 wel ja. Op een A6 hebben de 2.0tdi’s ook al uitlaatpijpen aan beide kanten.
Aan de andere kant komen er ook bij andere merken steeds meer schapen in wolfskleren bij.
@melkkoe: Nope, dat was zo op het ouwere model (C6), op het nieuwere model (C7) is dat (helaas) niet meer zo.

Zie link -> http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/42/Audi_A6_2.0_TDI_(C7)_%E2%80%93_Heckansicht,_15._Oktober_2011,_Velbert.jpg
@ot92: ok, wist ik niet.
Maar in mijn ogen alleen maar beter zo. Nu gaat mijn 3.0tdi misschien weer wat beter opvallen tussen alle leasebakken.
@melkkoe: Ssshhhhttt zeg dat nou niet hardop, straks krijg je de VAG bashers achter je aan. =P
@ot92: geen problemen mee, zolang ze met goede argumenten komen en verstand van zaken hebben. (mensen die zelf Hyundai oid rijden neem ik niet serieus)
Verhalen over waardeloze wegligging, onderstuur en uitgerekte kettingen ken ik onderhand wel.
@melkkoe: Arrogantie van de dealer/importeur?
@laulau: klopt. en dan met name de importeur.
@melkkoe: Waardeloze wegligging? Ik vind een a4/a6 3.0tdi juist een strakke wegligging hebben. Onderstuur heb ik niet echt last van, zal wel aan degene achter het stuur liggen denk ik zo… en tja… distributiekettingen kunnen problemen veroorzaken, Audi is niet de enige daarmee, Bmw’s schijnen ook problemen ermee te hebben.

Tegenwoordig is geen 1 auto meer betrouwbaar, ze gaan allemaal toch wel ooit stuk.
@ot92: klopt vooral de stap van de A4 B7 naar de A4 B8 is er echt een vooruitgang geboekt mbt het onderstuur. Met de A6 heb ik alleen ervaring met de C6 en kan ik dus weinig over zeggen
In de AUTO MOTOR UND SPORT hebben ze het over 177 PK.Gelieve dit recht te zetten !
@porteno: Dikke troll als dat echt zo is, effe nakijken…
@porteno: Maar dan is de uitstoot nog steeds kansloos hoog vergeleken met de concurrentie.
kansloos is veel gezegd. Een vriendin werkt voor Volvo (die in het artikel zo een geweldig lage uitstoot hebben), haar man rijdt voor zijn firma met een Duitse leasebak. Nog deze week zei ze tegen me dat Volvo heel goede wagens maakt maar dat de Duitse top 3 toch beter is.Bij auto kopen is emotie belangrijk en dan maakt het niet altijd uit als de concurrent beter of milieuvriendelijker is of wat dan ook.
het verschil tussen deze muesli auto en de 5 serie is dat deze dichter bij de fabrieksopgave komt. In landen waar men geen bijtellingsreglement heeft is dat een heel belangrijke troefkaart voor auto`s als deze!
@AudiQuatro: Grote kans dat die uitgewrongen muesli schraapmotor van de Audi harder moet werken dan de sterke motor in de 5, en dus toch meer verbruikt in de praktijk.
@j00rs: die kans is er inderdaad. Echter blijf ik het nog steeds vreemd vinden dat de oude pompverstuiver diesels van VAG stukken zuiniger zijn dan de moderne Commonrail diesels. (in praktijk, niet op papier uiteraard)
@melkkoe: Je haald volgens mij de verdeelpomp TDI en de pompverstuiver TDI door me kaar.

Een PD TDI is echt niet zuinig, de iets oudere VP TDI was echter wel zuinig, hoe hard je ook reed, ze bleven minimaal 1 op 18 rijden. (Wij hadden een Bora 1.9tdi 90pk uit 1999 en die reed altijd 1 op 20 gemiddeld)

De nieuwe common rail TDI’s schijnen wel zuiniger te zijn dan de pompverstuiver TDI’s.

Uiteindelijk ligt het natuurlijk ook aan diegene achter het stuur.
@ot92: kan kloppen, Ik heb zelf een 2.5tdi met verdelerpomp gehad. Deze hield het verbruik ook bij constant planken binnen de perken. Waar de 3.0tdi veel meer afhankelijk is van de stand van de rechtervoet.

Ik dacht dat alle 1.9tdi’s pompverstuivers waren/zijn
@melkkoe: Niet allemaal, vanaf een bepaald jaartal is het pas overgegaan op pompverstuiver tdi en dat verschilt ook nog is per model (en soms ook per vermogen, bijvoorbeeld de 1.9tdi 90pk had het niet en de 115pk wel, bij een Passat 1.9tdi uit 1998)
@j00rs: zo ben ik er zeker van dat bvb een 530d NIET meer verbruikt dan een 520d bij dezelfde rijstijl. Als je een 530d neemt en je rijdt voorop, gewoon een vlot tempo maar niet alles uit de kan halen. Daarachter volgt iemand met een 520d die al heel wat meer zijn pedaal moet intrappen om de 530d te volgen. In zulke gevallen weet ik bijna zeker dat de 530d zuiniger is EN relaxter rijdt. Als je de 520d vervangt door een 518d wordt het verschil nog groter.
Er komen wel petjes met rs6 pakket erop
Hahahah wat een kansloze naam, en toen ik zag dat er een kansloze 117 pk in zat, kwam ik echt niet meer bij.

Wat een flater zeg, je kan audi toch niet meer serieus nemen met dit soort fratsen.

Weer een bewijs dat audi totaal niet Premium is.
@premiumbmw: In praktijk zal die wel zo rond de 130pk doen (de meeste VAG motoren leveren meer vermogen dan wat de fabrikant aangeeft).

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel pk de Bmw 518D gaat krijgen… die zal ook wel zo rond de 130-140pk zijn denk ik zo, misschien ook wel rond de 120pk kan maar zo gebeuren…
@premiumbmw: P.s. Ik gok zo dat jij wel de ”bekende” ‘vlaflip’ moet zijn van Autoweek, klopt dat?
@ot92: VlaFlip? Je bedoeld die persoon op autoweek die op verzoek van Pon gebanned is vanwege zijn negatieve mening op VAG wagens?
Het schijnt dat autoweek hun sponsor belangrijker vind dan vrijheid van menings uiting.

Maar nee, ik ben niet dezelfde persoon. ;)
@premiumbmw: LOL whahahahahaha en terecht, Ik lach me rot hier man… bedankt voor die leuke reactie. Op verzoek van een importeur gebanned, wat een grap.

Aan je posts te zien, reageer je net als die kerel, misschien ben je toch wel vlaflip, wie weet…
@ot92: Lach maar, maar de mail van de redactie heeft online gestaan op het autoweek forum (was snel verwijderd), is dus helaas geen grap. Ze gaven aan dat ze het niet konden maken tegenover hun sponsor als ze niet zouden optreden.
Vandaar dat je ook veel BMW fanboys ziet verdwijnen daar, en de VAG fanboys mogen blijven. ;)
@premiumbmw: Ik zou zeggen, neem contact op met Bmw Nederland en laat ze autoweek ook maar sponsoren…

En ja… op elke VAG artikel zo negatief doen, terwijl ”vag boys” dat niet doen bij Bmw artikelen is ook raar en eigenlijk terecht.
@premiumbmw: Audi is an sich wel premium (althans qua afwerking), maar ze moeten weer eens zelf fatsoenlijke kleine TDI motoren gaan ontwikkelen ipv die oude vieze VW troep te blijven herbruiken.
@dawwg:
Je bent premium als je jezelf premium noemt. Zo simpel is het.
Als Lada morgen besluit dat ze premium zijn, dan zijn ze morgen premium.
Als iedereen klaar is met neuzelen over 117pk en het saaie uiterlijk, dan mag hij bij mij op de oprit neergezet worden.
Want voor het dagelijkse gebruik lijkt mij dit een prima auto.
@Hubert: Bij mij mag die ook wel op de oprit, maar voordat die hierheen komt, mag die gelijk langs JD, dan heb ik hetzelfde vermogen als een gechipte 2.0tdi 177pk (of te wel zo’n 210pk en 430nm koppel)
@ot92: Dan doe je wel de aanname dat de koppeling/bak/aandrijfassen,rubbers, dempers en remmen exact hetzelfde zijn. Anders ga je vooral hard … stuk ! 100pk meer is bijna een verdubbeling, ik denk niet dat de auto daarop ‘voorbereid’ is.
@dawwg: Mwa… dat denk ik niet. Misschien dat alleen de koppeling iets minder koppel aan kan (en daar ga ik eigenlijk niet zo snel van uit, de meeste kunnen al standaard 450nm koppel aan), voor de rest is het eigenlijk gewoon dezelfde motor.

Kortom, het is gewoon een ”geknepen” 2.0tdi 177pk.
“Een 136 pk sterke A6 heeft al 10,3 seconden nodig voor een 0-100 sprintje…”

vroegah was 0-100 in 10sec. retesnel!
@TDI-goeroe:
En als je het nu in het dagelijkse verkeer doet, is het gigantisch asociaal.
@TDI-goeroe: Tegenwoordig is dat eigenlijk nog best snel, als je kijkt naar wat er op de Nederlandse wegen rondrijd… je ziet hier in Nederland voornamelijk kleine auto’s met grasmaaier motoren.
alle kleine auto’s in de klasse Ibiza/Polo etc. met meer dan 110pk trekken zo onder de 10sec. naar de 100.
@TDI-goeroe: Daarom zei ik ook ‘kleine auto’s met grasmaaier motoren, bijvoorbeeld een 1.2tdi bm is er zo 1, natuurlijk doet jou Ibiza wel 0-100 in 7.5 sec ofzo ;-)
@ot92: de auto die je in mijn profielfoto ziet inderdaad wel ja, maar die heb ik niet meer…heb nu een 2.0TDI, niet zo ver getuned als die op de foto, 1.9TDI (241pk, 455Nm)
@TDI-goeroe: Dan nog zou die (een gechipte ibiza 2.0 cr tdi) 0-100 in ongeveer 8 seconden moeten doen.

In hoeveel seconden zat je oude ibiza op de 100 dan?
@ot92: geen idee, maar die was rete snel met name van 100 naar 200.
De huidige zal tussen de 8 en 9sec. wel halen denk ik.
@TDI-goeroe: Tja… diesel he… Ik zal je is een pb doen met een Youtube filmpje erbij, moet je is zien hoe snel die is.
Mag toch hopen dat die 117 pk niet klopt.

Van de andere kant….”voorsprong door techniek” hebben ze ook niet zelf verzonnen, maar “geleend” van NSU
Gekke offtopic vraag misschien.. Maar waarom is er altijd zoveel kritiek op lease-rijders? Rijdt niet zo’n beetje iedereen die de mogelijkheid heeft een auto van de zaak?
@mausmat:
Helemaal geen gekke vraag.
Het zal zeker met kift te maken hebben, al denk ik eerder dat ook hier de goede onder de slechte lijden.
Leaserijders worden (vaak terecht) geassocieerd met hardrijden, bumperkleven en meer van dat minder sociale gedrag.
Het huidige belastingklimaat heeft daar nog een schepje bovenop gedaan (14% schraaphokken waar de longen uitgetrapt worden om maar voor een appel en een ei te kunnen rijden).
@jrk68: hmm oke! ik ben het idd met je eens dat een krasje en een deukje ze wat minder interesseert dan als het een koop auto is!
Maar ik had weleens reacties gelezen over dat een lease-auto maar nep en cheap is enzo en dat je dan niet mee kan praten blabla, maar als jij een 535i van de zaak rijdt kan je gezien het bijtellings-tarief best een aardig autootje prive rijden lijkt mij zo.

De 14% hokken is wel een ander verhaal inderdaad, maar ik kan me fiscaal gezien wel in de keuze vinden

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).