• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A4 Allroad debuteert in Detroit

Auteur: Dizono, gepost 11 januari 2016 om 15:41 – 24 Reacties

Afbeelding Audi A4 Allroad debuteert in DetroitAfbeelding Audi A4 Allroad debuteert in DetroitAfbeelding Audi A4 Allroad debuteert in DetroitAfbeelding Audi A4 Allroad debuteert in DetroitAfbeelding Audi A4 Allroad debuteert in DetroitAfbeelding Audi A4 Allroad debuteert in DetroitAfbeelding Audi A4 Allroad debuteert in DetroitAfbeelding Audi A4 Allroad debuteert in Detroit

Audi A4 Allroad
U wilt een Audi A4, maar bent bang voor parkeerschades of onverharde paadjes in Neerlands bossen? Dan is dit de auto die je zoekt.

Laten we met het allerbelangrijkste beginnen: de extra bodemvrijheid van de A4 Allroad ten opzichte van de reguliere A4. Dankzij 34 hele millimeters extra tussen ondergrond en bodemplaat is geen Dakar-parcours te wild voor deze ruige Audi. Daarvoor is de Audi 23mm hoger op de veren gezet, grotere velgen/banden doen de rest.

Mja, niet echt een ruige alleskunner dus. Dat zelfs Audi op het merendeel van haar persplaten de Allroad op een verharde ondergrond toont, geeft wel aan dat deze A4 toch vooral voor de stadsjungle bedoeld is. Om je collega’s met 34 millimeter lagere A4’s af te troeven bijvoorbeeld.

Onder de kap kap lepelt Audi naar wens een keur aan diesels en benzinemotoren, variërend van 150 tot 272 pk. Een S4 Allroad zit er op dit moment nog niet in dus. Quattro is vooralsnog standaard op alle motoriseringen. Net als de A4 Avant (rijtest), bedraagt de kofferruimte 505 liter, waarbij je tot 1510 melkpakken kunt inladen wanneer je de bank plat gooit. Dat maakt Audi nog eens extra gemakkelijk door standaard een elektrisch bedienbare achterklep te leveren. Deze zomer staat de A4 Allroad bij de dealers, prijzen zijn op dit moment nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Nieuwe generatie Audi A4
    Nieuwe generatie Audi A4: 'zowel EV als S4 TDI'
  • Nieuwe Audi A4
    Nieuwe Audi A4 krijgt eindelijk achterwielaandrijving!
  • Video - daarom houd je je dus aan de snelheid

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, allroad, Audi, avant, detroit-2016, quattro, wit

Vorig bericht: « Dit is Audi’s Q6: de h-tron quattro Concept
Volgend bericht: Porsche Macan GTS: rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dimglor zegt

    11 januari 2016 om 15:46

    Ik vind het best een geslaagde auto!
    Zou toch liever met dit rijden dan met een Q3 of Q5…

    Login om te reageren
  2. mdegoede zegt

    11 januari 2016 om 15:46

    Ben ik de enige die een skoda superb ziet in de achterkant ?

    Login om te reageren
    • jassenroover zegt

      11 januari 2016 om 16:35

      @mdegoede: Moest er ook meteen aan te denken ja!

      Login om te reageren
  3. jorritdeboer zegt

    11 januari 2016 om 15:58

    Deze ziet er wel geslaagd uit. Zag de normale A4 avant staan vandaag, maar die is er echt niet op vooruit gegaan tov z’n voorganger zeg

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    11 januari 2016 om 16:02

    Ach ja, het heeft stiekem wel wat. En het is gewoon een mooi botspakket voor je vrouw……

    Login om te reageren
  5. ghost zegt

    11 januari 2016 om 16:11

    Heerlijke wagens, mits de nieuwe net zo goed of beter is dan de huidige. Heerlijke wegligging, vooral als de luchtvering aangevinkt is op de optielijst(bij een A4 niet standaard, bij een A6 wel). Ik teken voor een 3.2 V6 als die er zou komen.

    Login om te reageren
  6. granlusso zegt

    11 januari 2016 om 16:50

    Audi is vaak eenheidsworst, maar voor dit soort auto’s moet je wel echt bij Audi zijn, samen met Volvo zijn zij toch wel de besten op dit gebied!

    Login om te reageren
    • super zegt

      11 januari 2016 om 16:54

      @granlusso:
      waarom zou zo’n apparaat beter zijn dan bv een iks-draaif bmw of vier-maatik merc, om nog maar te zwijgen over een willekeurige soebaaroe.

      Login om te reageren
      • dieselaer zegt

        11 januari 2016 om 17:15

        @super: omdat plastic bumpers suuuuuper koel zijn

        Login om te reageren
      • prop zegt

        11 januari 2016 om 17:45

        @super:

        Dat zijn allemaal logge tussenas aandrijflijnen met de bijbehorende aandrijfverliezen. De tiptronic automaat die bijv in de 3ltr TDI van de nieuwe A4 zit is een uniek stukje toegepaste ZF techniek van de toekomst voor permante 4WD. Dat vind ik persoonlijk weer mooi aan de A4. Elk schroefje is dan ook compleet opnieuw ontworpen. Investeringen die ik BMW en MB nog moet zien durven maken in dit segment (ja ja kom er maar in dat de A4 op de vorige lijkt)

        Login om te reageren
        • freezzr zegt

          11 januari 2016 om 17:50

          @prop: elk schroefje?

          Login om te reageren
          • prop zegt

            11 januari 2016 om 18:30

            @freezzr:

            Ja, dat is een uitdrukking dat het om een nieuwe auto gaat. Maar dat wist je vast wel.

            Login om te reageren
            • freezzr zegt

              11 januari 2016 om 18:39

              @prop: dat snap ik, als ze elk schroefje net zo minimaal aangepast hebben als het uiterlijk…

              Login om te reageren
        • super zegt

          11 januari 2016 om 19:17

          @prop:
          Met moderne techniek bedoel je dus die transaxle van oudie, die ze al sinds de steentijd gebruiken en waardoor de motor zich in een andere tijdzone bevindt dan de bestuurder? Overigens hebben soebaaroes ook van die suffe transaxles (met bijbehorende tijdzone problematiek)

          Login om te reageren
          • prop zegt

            11 januari 2016 om 19:40

            @super: ja exact die. Ferrari van nu etc .. in die regionen moet je dan ook denken voor de volledigheid. Alleen noemt men de doorontwikkelde hedendaagse variant kroonwiel differentieel aandrijving.

            Login om te reageren
      • denniz zegt

        11 januari 2016 om 21:58

        @super: omdat het gewoon heerlijke rijders auto’s zijn. Misschien minder dan een BMW of misschien zeker. Maar ze zijn heerlijk. Daarom… En ja de kwaliteit laat flink te wensen over!!! Maar toch…
        Blijft een heel bezit. Een Audi … Heerlijk. Maar een Mercedes of een BMW enz.. Mag ook hoor.

        Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      11 januari 2016 om 17:07

      @granlusso: op wat voor een gebied het beste? Op techniek laat Audi ze het vaak afweten!

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        11 januari 2016 om 18:00

        @rufctr01: Het soort auto, op de een of andere manier past het gewoon niet bij een ander merk. Kijk maar naar die Fotoshootje 5-serie Offroad of beeld je eens een E-klasse in met zo’n bumperpakket.

        Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        11 januari 2016 om 18:10

        Software ontwikkelen schijnen ze erg goed in te zijn.. @rufctr01:

        Login om te reageren
      • davidovic zegt

        11 januari 2016 om 19:14

        @rufctr01: Achter 2014, 2015 en nu ook 2016. Altijd maar dat zelfde boring zinnetje van u… En ja, toen je opstond en door het raam keek, leef je nog steeds in een vrije wereld. Nu toch nog…

        Login om te reageren
  7. cpp1 zegt

    11 januari 2016 om 18:10

    Goh, wat een verassend ontwerp. Nooit verwacht dat ie er zo uit zou komen te zien….

    Login om te reageren
  8. clarkson zegt

    11 januari 2016 om 19:27

    Suprise! O nee toch niet.. Niet mijn auto. Maar ook weer niet lelijk.

    Login om te reageren
  9. dragspert zegt

    11 januari 2016 om 20:18

    Geen dieselgrappen in het artikel en tot dusver ook niet in de comments. +1.

    Login om te reageren
  10. mashell zegt

    12 januari 2016 om 11:58

    Dat stukje aanplakbumper op het achterportier is niet echt mooi. Deed Ford ook op haar Focus II X-road.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North