• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi B&B TT Edition R: 500pk

Auteur: Wouter, gepost 22 april 2007 om 15:43 – 44 Reacties

Audi B&B TT Edition R


De R8-look-a-like TT van B&B / Caractere / Ravasicorse kennen we nog uit Geneve. Toen leek het een kansloze poging om een budget-R8 te fabriceren. Strikt genomen is dat nog steeds zo, alleen dan wel een budget-R8 die sneller is dan het origineel

De 3.2 V6 van de TT wordt namelijk uitgerust met een compressor. Het resultaat: 500 pk, ruim meer dan de 420 die de R8 in de aanbieding heeft. De TT Edition R maakt dan ook gehakt van de R8: de sprint naar de 100 is in 4,2 seconden gedaan en de topsnelheid ligt op 320 km/u (via modifiedlife).

Audi B&B TT Edition R

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, b-b, R8, TT, tuning

Vorig bericht: « De nieuwe spoilertrend voor deze zomer
Volgend bericht: Bavaria Racing op A73 gaat niet door »

Lees Interacties

Reacties

  1. glo95 zegt

    22 april 2007 om 15:45

    kappersauto, en lelijk achterkant:S

    Login om te reageren
  2. robert zegt

    22 april 2007 om 15:45

    leuke tijden hoor!

    Login om te reageren
  3. Werner zegt

    22 april 2007 om 16:09

    Ik vind nog steeds dat die achterkant al op het origineel had moeten zitten.

    Login om te reageren
  4. Ricavant-1.8T zegt

    22 april 2007 om 16:12

    kvind em er best gaaf uitzien!!
    en de specs liegen er niet om…!!

    kortom een wagen om in gezien te worden ;)

    Login om te reageren
  5. Skyline zegt

    22 april 2007 om 16:12

    daar gaa je dan heb je net een R8 je denkt dat je snel rijdt en dan word je door zo’n TT ingehaald:P

    maar ok ik gaa veel liever voor een R8 dan voor deze auto ook al is hij minder snel.

    Login om te reageren
  6. turbo S zegt

    22 april 2007 om 16:16

    Dan kan je toch beter je R8 aanpassen…

    Login om te reageren
  7. Jonas zegt

    22 april 2007 om 16:32

    ik vind het nog wel te pruimen, het zou een goedkoop alternatief kunnen zijn, op de motor na dan toch :p

    Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    22 april 2007 om 16:42

    Vet! Geen wanna-be meer, maar echte extra-be! Ik zou deze nemen ipv de R8, gek genoeg vind ik deze er beter uit zien…

    Login om te reageren
  9. Dennis The Hulk zegt

    22 april 2007 om 16:43

    Wat een ongelooflijk lelijk gedrocht. Het lijkt wel alsof de voorkant smelt en alles naar beneden is uitgelopen. De auto voor gefrustreerde ik wil wel maar kan niet een R8 kopen ventjes.

    Login om te reageren
  10. El Loco zegt

    22 april 2007 om 16:49

    500PK? :’)

    Binnen 5000 kilometer is je blok overleden… Je vermogen verdubbelen gaat niet zo 1-2-3.

    Login om te reageren
  11. Armada zegt

    22 april 2007 om 16:54

    Doet me denken aan de RUF RT12. Goedkoper dan een carrera GT maar wel een stuk goedkoper.

    Login om te reageren
  12. Dennis The Hulk zegt

    22 april 2007 om 16:57

    Armada, wat wil je nu echt zeggen? Twee maal goedkoper zal niet je boodschap zijn toch?

    Login om te reageren
  13. Lexus GS450h zegt

    22 april 2007 om 17:00

    EIgenlijk een tt me nen sterkere motor…
    Ziet er wel vet uit.

    Login om te reageren
  14. Thijs zegt

    22 april 2007 om 17:03

    Je hebt een R8 toch ook om de exclusiviteit. Als je met je Opel Astra harder gaat dan een Ferrari dan zal toch nog steeds bijna iedereen voor een Ferrari kiezen.
    Bovendien gaat de TT wel heel hard, maar ik neem aan de de R8 toch lekkerder op de weg ligt.

    Login om te reageren
  15. Lennaert zegt

    22 april 2007 om 17:13

    ik zie het nut niet om een auto na te maken, alles wat je dan beweert is : tja hij kan beter ontwerpen dan ik dus doe ik hem maar na.
    ik vind deze auto lelijk, nep, volkomen nutteloos en dan is hij nog eens snel ook. dat laaste is volgens mij de enige verandering ten opzichte van de standaart TT

    Login om te reageren
  16. Jan zegt

    22 april 2007 om 17:21

    Humor!

    Login om te reageren
  17. Apache zegt

    22 april 2007 om 17:22

    Dan toch maar een R8. Koop jezelf een kompressor voor een appel en een ei relatief gezien en steek die in je R8 en je zult wel iets van een 650 pk hebben dan.

    – Apache

    Login om te reageren
  18. Marc zegt

    22 april 2007 om 17:27

    GEIL! Ik vind die nieuwe TT al te gek.. Maar dit is ook errug lekker

    Login om te reageren
  19. audi racer zegt

    22 april 2007 om 17:35

    leuk geprobeert maar hij valt niet eens in de schaduw van de r8

    Login om te reageren
  20. chris zegt

    22 april 2007 om 17:40

    een echt voorbeeld van “Ik wil wel maar kan niet” zoals een BMW X3 kopen omdat je een X5 niet kan betalen…

    1 woord Vreselijk!!

    Login om te reageren
  21. Casa D y D zegt

    22 april 2007 om 17:41

    Lap. Daar is dat narcisme weer.
    Wat is het nut van dit ding? De TT op zich en de modificaties op zich kosten samen waarschijnlijk al evenveel als een echte R8. Er zal wel een markt voor zijn zeker?

    Login om te reageren
  22. ThoMaster zegt

    22 april 2007 om 17:59

    @ Casa D y D

    De TT en de modificaties kosten misschien evenveel als een R8, maar….hij is wel sneller, en makkelijker in te parkeren in de stad.
    Waarom nog een R8 kopen, als je ingehaald kan worden door een TT, die vervolgens nog het enige vrije parkeerplekje voor je neus wegkaapt omdat hij er zonder problemen in 1 keer in kan draaien. ;)

    Login om te reageren
  23. Jela zegt

    22 april 2007 om 18:25

    wat is daar nu aan? knap een R8 een beetje op en dan zit je weer hoger als dit

    Login om te reageren
  24. Stephan zegt

    22 april 2007 om 18:38

    ThoMaster…

    Jij snapt dus echt niks van klanten en, en potentiele kopers. Het draait niet om de snelheid, echt. Waarom snapt niemand dat. Ik werk bij een autodealer van een sportief merk, en denk je nou echt dat ik ook maar 1 klant heb gesproken die naar topsnelheid of 0-100 tijden vraagt?

    Iemand die naar een 0-100 tijd vraagt, is gewoon een komma-neuker die gewoon geen leven heeft.

    Er bestaan geen klanten die zeggen ” Ohw…nee de concurrent van merk X gaat 10 km p/u harder op topsnelheid en is 0.4 seconde sneller dan 0-100, ik denk dat ik die dan maar koop”

    Login om te reageren
  25. floris zegt

    22 april 2007 om 18:47

    als de r8 niet zou bestaan zou dit heel erg vet zijn. nou sta je maar een beetje voor lul als je hierin rijdt.

    Login om te reageren
  26. Casa D y D zegt

    22 april 2007 om 19:49

    @ ThoMaster : neemt niet weg dat jij dan nog steeds in slechts een opgekietelde TT rijdt en ik in een échte, degelijke R8. En zoals Stephan al aangeeft. Mij zal het worst wezen dat jouw opgepompte TT sneller is, het is en blijft ‘maar’ een TT…

    Login om te reageren
  27. hylke zegt

    22 april 2007 om 19:51

    @ Stephan…. cijfertjes zijn inderdaad niet de enige factor die meespeelt bij het aanschaffen van een auto maar voor sommigen toch erg belangrijk. Zo twijfelt een kennis van mij of hij wel een nieuwe Porsche Gt3 moet aanschaffen, daar deze marginaal meer vermogen heeft maar wel zwaarder en langzamer is dan het voorgaande model (voor circuit gebruik toch wel belangrijk).

    Login om te reageren
  28. Marc zegt

    22 april 2007 om 19:51

    Hoeveel vern**kte Golfjes rijden er wel niet rond die op een GTI proberen te lijken of überhaupt vooruit te branden zijn..
    Ok het uiterlijk is een rip-off en ja de R8 is opzich wel mooier.. Maar dit is niet verkeerd naar mijn mening.. Maar wat misschien een beter idee is voor het tuningmerk.. Ontwerp een nieuwe bodykit eromheen maar houd de specs..
    Dan vliegt geheid als warme broodjes over de toonbalk!!

    Login om te reageren
  29. phantom zegt

    22 april 2007 om 20:27

    De r8 is er echt op gemaakt om een sportwagen te zijn, deze niet echt denk ik

    Login om te reageren
  30. Rick dos zegt

    22 april 2007 om 20:51

    Waarom? Waarom?! WAAROM?! WAAROM!

    Willen al die tunerts de TT op een R8 laten lijken? De originaliteit van Audi is duidelijk overgeslagen op de tunerts van Audi.

    Login om te reageren
  31. audi_boy zegt

    22 april 2007 om 20:56

    leuk speelgoed.

    Login om te reageren
  32. alfasud zegt

    22 april 2007 om 22:52

    puur en alleen over ht uiterlijk:

    zo had de TT eruit moeten zien, zeer mooi gedaan!!!

    Login om te reageren
  33. Altea Sportrider zegt

    23 april 2007 om 11:06

    Tussen al die subjectieve commentaren lelijk, mooi, nep, geil, zielig, hebbe is het m.i. objectieve commentaar van El Loco niet zo gek (sorry, kon het niet laten).
    Je kan toch niet ongestraft zo rigoreus met het motorvermogen spelen en dan verwachten dat’ ie net zolang meegaat als het origineel? Ben zelf geen deskundige, maar wel geinteresseerd in de mening van de AB-bezoekers.

    Gaat al dat getjoen niet ten koste van de levensduur van het blok?

    Login om te reageren
  34. Robin zegt

    23 april 2007 om 16:06

    Oe kan je nagaan als je een 4.2 uit een R8 aanpakt.

    Login om te reageren
  35. chris zegt

    23 april 2007 om 18:54

    robin.. dan heb je rs 8 :D

    Login om te reageren
  36. CSL zegt

    23 april 2007 om 20:43

    Hij is niet bepaald spannend. Iedereen kan een Compressor monteren.

    Login om te reageren
  37. phantom zegt

    23 april 2007 om 20:48

    @ chris
    De rs8 heeft toch de 10-cilinder motor uit de gallardo?

    Login om te reageren
  38. Windhoos zegt

    23 april 2007 om 21:32

    knap dat ze zoveel vermogen weten te produceren en daar heb ik dan ook veel respect voor. Alleen vind ik het nog steeds tegenvallen (hoewel dit er eigenlijk best goed uitzien en knap gedaan ook) dat Caractere niet met iets origineels op de proppen komt.

    Nu is het net of ze niet meer iets zelf kunnen bedenken, en dat is imho alles behalve Caractere

    @Phantom, dat klopt. Alleen geloof ik niet in de banaming RS8, zelf vind R8 V10 gepaster…..

    Login om te reageren
  39. MurcieBoy zegt

    24 april 2007 om 09:22

    en toch heb ik liever de R8 die ziet er beter uit ;)

    Login om te reageren
  40. chris zegt

    24 april 2007 om 10:49

    @phantom.. nee dat is de S8.. er is nog geen rs8 denk ook niet dat die zal komen.. hij zal een tegrote concurrent worden voor de bentley.. en de S8 is al snel genoeg

    Login om te reageren
  41. Windhoos zegt

    24 april 2007 om 19:09

    chris schrijft (24 April 2007 om 10:49 ):
    @phantom.. nee dat is de S8.. er is nog geen rs8 denk ook niet dat die zal komen.. hij zal een tegrote concurrent worden voor de bentley.. en de S8 is al snel genoeg

    ———————————————————————————————-

    Er komt in de toekomst wel een V10 beschikbaar voor de R8, deze moet zo’n 480PK gaan opleveren…….

    Login om te reageren
  42. Chief_S5 zegt

    26 april 2007 om 14:56

    Wanneer gaan ze aan de R8 beginnen?

    Login om te reageren
  43. Windhoos zegt

    26 april 2007 om 19:52

    Chief_S5 schrijft,

    26 April 2007 om 14:56
    Wanneer gaan ze aan de R8 beginnen?

    ——————————————————————–

    Caractere (ondanks ik graag hun werk zie hoop ik het in dit geval toch niet) of Audi met de V10.

    Het laatste is me helaas nog niet bekend, er worden momenteel wel tests gedaan. Helaas hebben ze wel minor problems gezien de R8 tijdens het testen een keer spontaan vlam heeft gevat, maar Audi kennende word dit ongetwijfelt wel opgelost….

    Login om te reageren
  44. Nickk zegt

    20 mei 2007 om 17:48

    wat een auto:D 500 pk’s, je zou het maar onder je maatje 44 hebben ligen
    in zo’n auto is dat tog niet normaal.. geweldig hoor
    dus dat commentaar dat het een kappers auto is, is natuurlijk gelul

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North