
De R8-look-a-like TT van B&B / Caractere / Ravasicorse kennen we nog uit Geneve. Toen leek het een kansloze poging om een budget-R8 te fabriceren. Strikt genomen is dat nog steeds zo, alleen dan wel een budget-R8 die sneller is dan het origineel
De 3.2 V6 van de TT wordt namelijk uitgerust met een compressor. Het resultaat: 500 pk, ruim meer dan de 420 die de R8 in de aanbieding heeft. De TT Edition R maakt dan ook gehakt van de R8: de sprint naar de 100 is in 4,2 seconden gedaan en de topsnelheid ligt op 320 km/u (via modifiedlife).
kappersauto, en lelijk achterkant:S
leuke tijden hoor!
Ik vind nog steeds dat die achterkant al op het origineel had moeten zitten.
kvind em er best gaaf uitzien!!
en de specs liegen er niet om…!!
kortom een wagen om in gezien te worden ;)
daar gaa je dan heb je net een R8 je denkt dat je snel rijdt en dan word je door zo’n TT ingehaald:P
maar ok ik gaa veel liever voor een R8 dan voor deze auto ook al is hij minder snel.
Dan kan je toch beter je R8 aanpassen…
ik vind het nog wel te pruimen, het zou een goedkoop alternatief kunnen zijn, op de motor na dan toch :p
Vet! Geen wanna-be meer, maar echte extra-be! Ik zou deze nemen ipv de R8, gek genoeg vind ik deze er beter uit zien…
Wat een ongelooflijk lelijk gedrocht. Het lijkt wel alsof de voorkant smelt en alles naar beneden is uitgelopen. De auto voor gefrustreerde ik wil wel maar kan niet een R8 kopen ventjes.
500PK? :’)
Binnen 5000 kilometer is je blok overleden… Je vermogen verdubbelen gaat niet zo 1-2-3.
Doet me denken aan de RUF RT12. Goedkoper dan een carrera GT maar wel een stuk goedkoper.
Armada, wat wil je nu echt zeggen? Twee maal goedkoper zal niet je boodschap zijn toch?
EIgenlijk een tt me nen sterkere motor…
Ziet er wel vet uit.
Je hebt een R8 toch ook om de exclusiviteit. Als je met je Opel Astra harder gaat dan een Ferrari dan zal toch nog steeds bijna iedereen voor een Ferrari kiezen.
Bovendien gaat de TT wel heel hard, maar ik neem aan de de R8 toch lekkerder op de weg ligt.
ik zie het nut niet om een auto na te maken, alles wat je dan beweert is : tja hij kan beter ontwerpen dan ik dus doe ik hem maar na.
ik vind deze auto lelijk, nep, volkomen nutteloos en dan is hij nog eens snel ook. dat laaste is volgens mij de enige verandering ten opzichte van de standaart TT
Humor!
Dan toch maar een R8. Koop jezelf een kompressor voor een appel en een ei relatief gezien en steek die in je R8 en je zult wel iets van een 650 pk hebben dan.
– Apache
GEIL! Ik vind die nieuwe TT al te gek.. Maar dit is ook errug lekker
leuk geprobeert maar hij valt niet eens in de schaduw van de r8
een echt voorbeeld van “Ik wil wel maar kan niet” zoals een BMW X3 kopen omdat je een X5 niet kan betalen…
1 woord Vreselijk!!
Lap. Daar is dat narcisme weer.
Wat is het nut van dit ding? De TT op zich en de modificaties op zich kosten samen waarschijnlijk al evenveel als een echte R8. Er zal wel een markt voor zijn zeker?
@ Casa D y D
De TT en de modificaties kosten misschien evenveel als een R8, maar….hij is wel sneller, en makkelijker in te parkeren in de stad.
Waarom nog een R8 kopen, als je ingehaald kan worden door een TT, die vervolgens nog het enige vrije parkeerplekje voor je neus wegkaapt omdat hij er zonder problemen in 1 keer in kan draaien. ;)
wat is daar nu aan? knap een R8 een beetje op en dan zit je weer hoger als dit
ThoMaster…
Jij snapt dus echt niks van klanten en, en potentiele kopers. Het draait niet om de snelheid, echt. Waarom snapt niemand dat. Ik werk bij een autodealer van een sportief merk, en denk je nou echt dat ik ook maar 1 klant heb gesproken die naar topsnelheid of 0-100 tijden vraagt?
Iemand die naar een 0-100 tijd vraagt, is gewoon een komma-neuker die gewoon geen leven heeft.
Er bestaan geen klanten die zeggen ” Ohw…nee de concurrent van merk X gaat 10 km p/u harder op topsnelheid en is 0.4 seconde sneller dan 0-100, ik denk dat ik die dan maar koop”
als de r8 niet zou bestaan zou dit heel erg vet zijn. nou sta je maar een beetje voor lul als je hierin rijdt.
@ ThoMaster : neemt niet weg dat jij dan nog steeds in slechts een opgekietelde TT rijdt en ik in een échte, degelijke R8. En zoals Stephan al aangeeft. Mij zal het worst wezen dat jouw opgepompte TT sneller is, het is en blijft ‘maar’ een TT…
@ Stephan…. cijfertjes zijn inderdaad niet de enige factor die meespeelt bij het aanschaffen van een auto maar voor sommigen toch erg belangrijk. Zo twijfelt een kennis van mij of hij wel een nieuwe Porsche Gt3 moet aanschaffen, daar deze marginaal meer vermogen heeft maar wel zwaarder en langzamer is dan het voorgaande model (voor circuit gebruik toch wel belangrijk).
Hoeveel vern**kte Golfjes rijden er wel niet rond die op een GTI proberen te lijken of überhaupt vooruit te branden zijn..
Ok het uiterlijk is een rip-off en ja de R8 is opzich wel mooier.. Maar dit is niet verkeerd naar mijn mening.. Maar wat misschien een beter idee is voor het tuningmerk.. Ontwerp een nieuwe bodykit eromheen maar houd de specs..
Dan vliegt geheid als warme broodjes over de toonbalk!!
De r8 is er echt op gemaakt om een sportwagen te zijn, deze niet echt denk ik
Waarom? Waarom?! WAAROM?! WAAROM!
Willen al die tunerts de TT op een R8 laten lijken? De originaliteit van Audi is duidelijk overgeslagen op de tunerts van Audi.
leuk speelgoed.
puur en alleen over ht uiterlijk:
zo had de TT eruit moeten zien, zeer mooi gedaan!!!
Tussen al die subjectieve commentaren lelijk, mooi, nep, geil, zielig, hebbe is het m.i. objectieve commentaar van El Loco niet zo gek (sorry, kon het niet laten).
Je kan toch niet ongestraft zo rigoreus met het motorvermogen spelen en dan verwachten dat’ ie net zolang meegaat als het origineel? Ben zelf geen deskundige, maar wel geinteresseerd in de mening van de AB-bezoekers.
Gaat al dat getjoen niet ten koste van de levensduur van het blok?
Oe kan je nagaan als je een 4.2 uit een R8 aanpakt.
robin.. dan heb je rs 8 :D
Hij is niet bepaald spannend. Iedereen kan een Compressor monteren.
@ chris
De rs8 heeft toch de 10-cilinder motor uit de gallardo?
knap dat ze zoveel vermogen weten te produceren en daar heb ik dan ook veel respect voor. Alleen vind ik het nog steeds tegenvallen (hoewel dit er eigenlijk best goed uitzien en knap gedaan ook) dat Caractere niet met iets origineels op de proppen komt.
Nu is het net of ze niet meer iets zelf kunnen bedenken, en dat is imho alles behalve Caractere
@Phantom, dat klopt. Alleen geloof ik niet in de banaming RS8, zelf vind R8 V10 gepaster…..
en toch heb ik liever de R8 die ziet er beter uit ;)
@phantom.. nee dat is de S8.. er is nog geen rs8 denk ook niet dat die zal komen.. hij zal een tegrote concurrent worden voor de bentley.. en de S8 is al snel genoeg
chris schrijft (24 April 2007 om 10:49 ):
@phantom.. nee dat is de S8.. er is nog geen rs8 denk ook niet dat die zal komen.. hij zal een tegrote concurrent worden voor de bentley.. en de S8 is al snel genoeg
———————————————————————————————-
Er komt in de toekomst wel een V10 beschikbaar voor de R8, deze moet zo’n 480PK gaan opleveren…….
Wanneer gaan ze aan de R8 beginnen?
Chief_S5 schrijft,
26 April 2007 om 14:56
Wanneer gaan ze aan de R8 beginnen?
——————————————————————–
Caractere (ondanks ik graag hun werk zie hoop ik het in dit geval toch niet) of Audi met de V10.
Het laatste is me helaas nog niet bekend, er worden momenteel wel tests gedaan. Helaas hebben ze wel minor problems gezien de R8 tijdens het testen een keer spontaan vlam heeft gevat, maar Audi kennende word dit ongetwijfelt wel opgelost….
wat een auto:D 500 pk’s, je zou het maar onder je maatje 44 hebben ligen
in zo’n auto is dat tog niet normaal.. geweldig hoor
dus dat commentaar dat het een kappers auto is, is natuurlijk gelul