• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi e-bike op Wörthersee 2012

Auteur: ricardo, gepost 11 mei 2012 om 10:58 – 43 Reacties

Audi e-bike

Naast een veelvoud van Q3’tjes laat Audi op het Wörthersee-festijn Audi ook iets zien dat wel echt nieuw is. Een fiets! Dat krijg je ervan als autofabrikanten zich op tweewielers gaan richten.

De Audi e-bike is grotendeels van carbonfiber gemaakt en heeft een frame dat 1,6 kg weegt. De 26-inch wielen doen 600 gram per stuken en onderin de fiets is een elektromotor van 2,3 kW (3,1 pk) verwerkt. Die krijgt zijn stroom van een lithium-ion batterij en binnen 2,5 uur laad je de unit op via een regulier stopcontact.

Bij elkaar weegt het geheel 21 kg en fietsers hebben de keuze om hem in de stand ‘Pure’ (zelf trappen) of ‘Pedelec’ (geriatrische trapondersteuning) te zetten. Bij de laatstgenoemde optie moet een topsnelheid van 80 km/u mogelijk zijn en houdt de accu het 50 á 70 km vol. In eGrip-modus hoef je echter helemaal niet te trappen en wordt het dus een escooter, met een Vmax van 50 km/u.

Een opvallende feature is echter de ‘Wheelie’ modus. Hierbij kun je gecontroleerd het voorwiel in de lucht laten zweven en balanceert de fiets zichzelf door te accelereren of te remmen. Zelfs deze knaap kan hierdoor strakke wheelies pullen. Dit is toch wel de meest ultieme poser-functie die we ooit op een fiets zijn tegengekomen. Verder is het een concept, dus is er maximale smartphone-intergratie via WLAN.

Enfin, de Audi e-bike Wörthersee wordt deze maand op het gelijknamige feest geïntroduceerd. Of Audi hem ooit gaat verkopen? De kans lijkt ons groot, zij het in een afgezwakte vorm. Immers, Audi is niet de enige autofabrikant met een e-fietsenplan.

Een video van de e-bike en wat je er mee kunt doen vind je op autojunk.

Ook interessant!

  • Audi dealerschap onder water
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, e-bike, Elektrisch, fiets, scooter, wörthersee-2012

Vorig bericht: « Wéér een ‘nieuwe’ Audi Q3: de Red Track
Volgend bericht: Ferrari 458 Spider Perfetto, 656 pk en carbon »

Lees Interacties

Reacties

  1. trolle zegt

    11 mei 2012 om 11:01

    Hah de wheelie modus,hoe komen ze er op

    Login om te reageren
  2. rotarypowah zegt

    11 mei 2012 om 11:03

    Ze hadden beter een richting-aangeef-modus gemaakt.

    Login om te reageren
  3. gerard1710 zegt

    11 mei 2012 om 11:04

    Wedden dat vrouwen er plezier aan hebben om op dat zadel Parijs-Roubaix te rijden…

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      11 mei 2012 om 11:26

      @gerard1710: Waarom zouden ze daar plezier aan hebben?

      Login om te reageren
      • gerard1710 zegt

        11 mei 2012 om 11:44

        @alcantara: Weet je wat Parijs-Roubaix is?

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          11 mei 2012 om 11:56

          @gerard1710:
          Weet jij wat een vrouw is?

          Login om te reageren
          • gerard1710 zegt

            11 mei 2012 om 12:01

            @Hubert: Ik heb wel een idee..

            Login om te reageren
            • Justawheelchairguy zegt

              11 mei 2012 om 12:37

              @gerard1710: +1

              Login om te reageren
  4. The360box zegt

    11 mei 2012 om 11:06

    Zwaar, lomp, lelijk, Audi… Nee doe mij maar een Jeep.

    Login om te reageren
    • metalmike zegt

      11 mei 2012 om 11:13

      @The360box: Dan was het dus zwaar, lomp, lelijk met een Jeep-logootje geweest. Inderdaad, veel logischer.

      Login om te reageren
  5. MLTB zegt

    11 mei 2012 om 11:09

    Dik, ik wil ‘m :)

    Login om te reageren
  6. laminaatplaat zegt

    11 mei 2012 om 11:12

    Lijkt me een erg vervelend zadel. En spatborden zijn ook niet voor niets uitgevonden op een fiets Audi! Daarbij lijkt het me wel cool als je toch zo’n hap stroom aan boord hebt om meteen de verlichting in de fiets te integreren. gemiste kansjes.

    Login om te reageren
    • laminaatplaat zegt

      11 mei 2012 om 11:15

      @laminaatplaat:

      Bedenk me net dat dit natuurlijk Duitse premium is. Dus er zal wel een mooie optielijst zijn voor die ‘extra’ dingen.

      Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      11 mei 2012 om 11:21

      @laminaatplaat: In de rest van europa gebruik je een fiets niet zoals wij/ of nauwelijks dan. Maar allen bij goed weer en overdag. (Logisch voor de rest heb je de auto)

      Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      11 mei 2012 om 11:22

      @laminaatplaat: Trouwens verlichting zit er gewoon op. Balk in het stuur en in het zadel!

      Login om te reageren
  7. the-budel-guy zegt

    11 mei 2012 om 11:16

    had er dan RS velgen op gezet.

    Login om te reageren
  8. MDA zegt

    11 mei 2012 om 11:20

    21kg??? Zijn ze helemaal lijp geworden? Een beetje carbon racefiets zit zo onder de 7 kg. Een beetje prof fiets heeft extra gewichten toegevoegd om boven de legale UCI limiet van 6.8 kg te komen. En dan komt Audi met veel carbon tot 21 kg??? troep. En trouwens: die hippe carbon wielen van de renders zin vervagen door plastic 6-spokes die zwaar en lelijk zijn, en in de jaren 90 al uit de mode waren. Teleurstelling alom.

    Login om te reageren
    • fernie zegt

      11 mei 2012 om 11:24

      @MDA: ja maar die racefiets heeft geen elektromotor, accu, de rest van de aandrijving en voor en achter vering of moet ik langs specsavers?

      Login om te reageren
      • MDA zegt

        11 mei 2012 om 11:57

        @fernie: Nee klopt. Maar de lichtste MTB’s met full suspension komen ook niet veel hoger dan 10 kg. Dus hoe Audi op 21 uitkomt? 11 kg aan accus en electromotoren? Das toch redelijk fors lijkt me.

        Login om te reageren
        • Anoniem zegt

          11 mei 2012 om 17:03

          @MDA: Waar baseer jij dat op? Iemand op mountanbike.nl had een Cannondale Carbon en die was iets lichter dan 9kg dacht ik, en het was een fully..

          Login om te reageren
    • jolig zegt

      11 mei 2012 om 11:39

      @MDA: 600 gram voor een wiel klinkt nou niet als idioot zwaar moet ik zeggen. En als je hier met redelijk gemak 70 km/h op fiets naar je werk lijkt het me niet zo heel erg om wat wendbaarheid in te leveren. Er staat ook nergens dat het een racefiets is. Het is gewoon een elektrische fiets.

      Login om te reageren
      • MDA zegt

        11 mei 2012 om 12:02

        @jolig: Ja, 600 gram voor een wiel is inderdaad een prima gewicht. Zeker voor een achterwiel (zwaarder, want aandrijving). Maar die plastic 6-spokes die ze daar in de foto’s (niet de renders) laten zijn zijn zeker geen 600 gram per wiel… trouwens: als het frame daadwerkelijk 1600 gram is, en de wielen daadwerkelijk 600 gram, dan is het des te vreemder dat je uiteindelijk op 21 kg uitkomt…

        Login om te reageren
        • jolig zegt

          11 mei 2012 om 12:20

          @MDA: Ik zie eigenlijk alleen maar koolstofvezel, helemaal geen plastic. Die 1,6 kg zal wel zonder alles wat ook maar iets met aandrijving te maken heeft zijn. Ook de ophanging voor de motor en accu zal wel niet meegeteld zijn.

          Login om te reageren
  9. jackass266 zegt

    11 mei 2012 om 11:22

    HEBBEN hoop dat het daadwerkelijk tot productie gaat komen. Zet mij maar op de wachtlijst. Maar meer dan 10 ga ik niet betalen

    Login om te reageren
  10. drivingpleasure zegt

    11 mei 2012 om 11:31

    Oke ik weet dat Audi BMW graag van de nummer 1 positie wil stoten. Maar nu gaan ze wel erg ver in het kopiëren van BMW. Eerst kopen ze Ducati om zich op het motor vlak te begeven waar BMW al jaren zit (hoop dan ook dat Ducati Ducati blijft en er geen vieze ringen op komen te staan) nu gaan ze ook uit het niets fietsen bouwen? wat BMW ook al jaren doet? Wel erg leuk dat ze erg een vernieuwende fiets van maken met elektromotor en wheelie etc.

    Login om te reageren
  11. drivingpleasure zegt

    11 mei 2012 om 11:34

    Overigens vind ik hem ook niet echt mooier, maar hij is niet zoals de meeste Audi’s saai, dat zeker niet.

    Login om te reageren
  12. DennisS65B40 zegt

    11 mei 2012 om 11:48

    Lekker zadeltje!!
    http://images.hollywood.com/site/SouthParkCircle.jpg

    Login om te reageren
  13. SCscreamGT2 zegt

    11 mei 2012 om 12:25

    Volgens mij moet je hier niet bij je skatematties aan komen kakken…

    Login om te reageren
  14. rijbewijzer zegt

    11 mei 2012 om 12:36

    zeg nou eerlijk van zo’n fietst droomde iedereen vroeger toch?! vind het model alleen niet mooi en vraag me af hoe je dit dan moet doen met een gele plaat achterop? want als normale ‘fiets’ zal die wel niet verkocht worden, en met een blauwe plaat lijkt me ook sterk

    Login om te reageren
  15. glashelder zegt

    11 mei 2012 om 12:37

    Erg handig als je bedenkt dat de kans op een uitgevallen motor bij een Audi vrij groot is. Kun je op de fiets verder.

    Nu nog even wachten op dezelfde fiets maar dan met een VW badge voor achterin de Passat. Zullen niet aan te slepen zijn.

    Login om te reageren
  16. Justawheelchairguy zegt

    11 mei 2012 om 12:41

    Waar blijft jullie rolstoel Audi?

    Login om te reageren
  17. kaasboerin zegt

    11 mei 2012 om 12:41

    Mooi, kan ik al die petjes eruit wheelie’en.

    Login om te reageren
  18. waxweazel zegt

    11 mei 2012 om 12:42

    Zou er hier wel een goeie ketting op zitten .. ?
    In tegenstelling tot hun 1.2TSI en 1.4TSI motoren ! :p

    Login om te reageren
  19. jordy14 zegt

    11 mei 2012 om 12:55

    Zeker wel vet maar laat die wheelie modus eraf. Dat moet je gwn zelf leren anders geeft het toch geen kick?

    Login om te reageren
  20. stanny zegt

    11 mei 2012 om 14:54

    ik wil er 2 ! (inclusief wheelie modus ! )

    Login om te reageren
  21. Anoniem zegt

    11 mei 2012 om 17:01

    En weer een Stumpjumper FSR kloon, Kijk naar de achterbrug, dat is gewoon 100% gejat van Specialized!

    Login om te reageren
  22. Anoniem zegt

    11 mei 2012 om 17:05

    OT: Ik blijf toch bij mijn 29er, ondanks dat de achterrem stuk is, en de voorvork niet erg veel meer is..

    Login om te reageren
  23. jrk68 zegt

    11 mei 2012 om 18:22

    ze kunnen beter in de fietsen gaan. Die durven ze teminste gedurft vorm tegeven

    Login om te reageren
  24. kickass zegt

    11 mei 2012 om 18:32

    Lekker zadel… Verder wel een dikke fiets!

    Login om te reageren
  25. rob1137xx zegt

    11 mei 2012 om 22:18

    Is dit het proefmodel van de nieuwe Ducati?

    Login om te reageren
  26. janklaassen zegt

    11 mei 2012 om 23:17

    80 op een fiets! Kerel!

    Login om te reageren
  27. speedie zegt

    12 mei 2012 om 00:11

    Coole fiets, mountainbike

    Login om te reageren
  28. alfamail zegt

    13 mei 2012 om 17:29

    Ok ok, ze bouwen best leuke auto’s , maar fietsen…… Er zit echt geen zadel op dat ding, foutje, bedankt namens mijn ballen ook…. Word nog lachen als ze straks Ducati’s gaan bouwen…….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North