
De Audi e-tron GT quattro scheelt je tienduizenden euro’s in aanschaf.
Een instapper met 585 pk. Dat is niet echt afzien toch? Dit maakt de nieuwe Audi e-tron GT quattro een interessante propositie.
Naast de S e-tron GT, RS e-tron GT en de RS e-tron GT performance is er nu een vierde variant. Een instapper die Audi plaatst onder de S. Maak kennis met de e-tron GT quattro.
Het is alles behalve behelpen met deze instapper. Vaak associeer je het woord ‘instapmodel’ toch met een kale auto. Weinig power, een interieur waar je niet vrolijk van wordt. Gelukkig valt dat allemaal wel mee met deze Audi. Sterker nog, voor de Nederlandse markt is deze nieuwe quattro meteen de aantrekkelijkste e-tron GT als je kijkt naar prijs-kwaliteit.

De nieuwe Audi e-tron GT quattro is uitgerust met een batterij met een netto capaciteit van 97 kWh. Daarmee biedt de GT een actieradius tot 622 kilometer (WLTP). Je kunt tot 320 kW snelladen. Dat betekent dat er na 10 minuten laden alweer 285 kilometer gereden kan worden. Theoretisch gezien.

De looks zijn nog steeds dikke prima. Audi heeft weinig gesleuteld aan het uiterlijk waardoor je nauwelijks verschillen ziet met zijn duurdere broers. Met Launch Control levert de Audi e-tron GT quattro tijdelijk 585 pk aan vermogen. Daarmee sprint de GT in vier tellen naar de honderd. Meer heb je toch niet nodig?

Hij is niet alleen goedkoper dan een S, maar stuurt ook nog eens beter. In vergelijking met de S is de quattro 30 kg lichter. Er is een betere balans wat voor een goede rijdynamiek moet zorgen. Echt, waarom zou je nog voor de duurdere modellen gaan.

Eigenlijk kun je gerust stellen dat de tron GT quattro het beste model is ten opzichte van de S en de RS. Ja, je hebt meer pk’s. Maar na vijf keer vol gas accelereren geloof je het wel. Doe dan maar gewoon het goedkopere model.
Nog geen ton voor de Audi e-tron GT quattro!
We hebben (eindelijk) de goede Nederlandse prijs 99.990 euro. Daarmee is de e-tron GT quattro tienduizenden euro’s goedkoper. En onder de pyschologische prijs van een ton, dat is ook belangrijk!





Kijk altijd even om als ik er een zie. Indrukwekkende auto, en nog wat beter gelukt dat z’n tweelingbroer: Taycan.
Schrijven ze eigenlijk net zo vrolijk af als de Taycan, want ik ben het helemaal met je eens en zou er nog best voor te porren zijn.
Nee Audi is waardevaster dan de Porsche
Mooiste auto van ‘t moment. Wel jammer dat bij het aanvinken van wat leuke opties de prijs explodeert…
Kijk ook de leuke test eens van Werner Budding, op z’n kanaal (en via e-drivers.com)!
Duitsland 108 , hier minimaal 150k , wie wil dat nou betalen voor een Electrische Audi die over 3 jaar nog 50k waard is…..
Elektrische wagens kosten bij ons toch ongeveer hetzelfde als in Duitsland?
3 jaar oud, 60-80k km, rond de €58k. Best een stevige afschrijving, maar valt me nog mee…
Die 30kg ga je niet echt merken denk ik. Als ik 2 boodschappentassen van 30kg totaal in de auto zet heb ik niet het idee dat het een verschil geeft met accelereren, bochtgedrag of het de gewichtsverdeling hevig beïnvloed.
Maar misschien dat het wel afgerond prettig is voor de gewichtsklasse qua motorrijtuigenbelasting.
Ik vind de verlichtingsunits (met name aan de achterzijde) flink overgestileerd, maar verder vind ik dit echt wel een fraaie auto. Sterker nog: ik zou er best eentje willen hebben. Dat ik dat nog eens zou zeggen van een Audi.
Eens met dat laatste. Audi bouwt met rwd de betere en in ieder geval fraaiere bmw’s dezer dagen.
Veel vermogen, bloedmooi uiterlijk, hoogwaardige techniek en een relatief lage prijs.
Is het wel een echte Audi?