• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi e-tron GT quattro: instapper is beter dan z’n broers en is GOEDKOOP

Auteur: RubenPriest, gepost 13 mei 2025 om 09:48 – 12 Reacties

Audi e-tron GT quattro: nieuwe instapper is beter dan z'n duurdere broers

De Audi e-tron GT quattro scheelt je tienduizenden euro’s in aanschaf.

Een instapper met 585 pk. Dat is niet echt afzien toch? Dit maakt de nieuwe Audi e-tron GT quattro een interessante propositie.

Naast de S e-tron GT, RS e-tron GT en de RS e-tron GT performance is er nu een vierde variant. Een instapper die Audi plaatst onder de S. Maak kennis met de e-tron GT quattro.

Het is alles behalve behelpen met deze instapper. Vaak associeer je het woord ‘instapmodel’ toch met een kale auto. Weinig power, een interieur waar je niet vrolijk van wordt. Gelukkig valt dat allemaal wel mee met deze Audi. Sterker nog, voor de Nederlandse markt is deze nieuwe quattro meteen de aantrekkelijkste e-tron GT als je kijkt naar prijs-kwaliteit.

De nieuwe Audi e-tron GT quattro is uitgerust met een batterij met een netto capaciteit van 97 kWh. Daarmee biedt de GT een actieradius tot 622 kilometer (WLTP). Je kunt tot 320 kW snelladen. Dat betekent dat er na 10 minuten laden alweer 285 kilometer gereden kan worden. Theoretisch gezien.

De looks zijn nog steeds dikke prima. Audi heeft weinig gesleuteld aan het uiterlijk waardoor je nauwelijks verschillen ziet met zijn duurdere broers. Met Launch Control levert de Audi e-tron GT quattro tijdelijk 585 pk aan vermogen. Daarmee sprint de GT in vier tellen naar de honderd. Meer heb je toch niet nodig?

Hij is niet alleen goedkoper dan een S, maar stuurt ook nog eens beter. In vergelijking met de S is de quattro 30 kg lichter. Er is een betere balans wat voor een goede rijdynamiek moet zorgen. Echt, waarom zou je nog voor de duurdere modellen gaan.

Eigenlijk kun je gerust stellen dat de tron GT quattro het beste model is ten opzichte van de S en de RS. Ja, je hebt meer pk’s. Maar na vijf keer vol gas accelereren geloof je het wel. Doe dan maar gewoon het goedkopere model.

Nog geen ton voor de Audi e-tron GT quattro!

We hebben (eindelijk) de goede Nederlandse prijs 99.990 euro. Daarmee is de e-tron GT quattro tienduizenden euro’s goedkoper. En onder de pyschologische prijs van een ton, dat is ook belangrijk!

Ook interessant!

  • Vernieuwde Audi e-tron GT nu als Exclusive Edition
    Vernieuwde Audi e-tron GT nu als Exclusive Edition
  • Audi A6 e-tron goedkoper dankzij nieuwe instapper
  • Audi komt met noodgreep om gapend gat in de inkomsten te vullen
  • Audi RS e-tron GT facelift inclusief 925 pk Performance
    Audi RS e-tron GT facelift inclusief 925 pk Performance

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, e-tron-gt, quattro

Vorig bericht: « Geld verdienen met je elektrische auto
Volgend bericht: Zo zag je de Lamborghini Urus nog nooit! »

Lees Interacties

Reacties

  1. PunicaOase zegt

    13 mei 2025 om 11:19

    Kijk altijd even om als ik er een zie. Indrukwekkende auto, en nog wat beter gelukt dat z’n tweelingbroer: Taycan.

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      13 mei 2025 om 12:10

      Schrijven ze eigenlijk net zo vrolijk af als de Taycan, want ik ben het helemaal met je eens en zou er nog best voor te porren zijn.

      Login om te reageren
      • 2scan zegt

        13 mei 2025 om 20:21

        Nee Audi is waardevaster dan de Porsche

        Login om te reageren
  2. erik911 zegt

    13 mei 2025 om 13:01

    Mooiste auto van ‘t moment. Wel jammer dat bij het aanvinken van wat leuke opties de prijs explodeert…
    Kijk ook de leuke test eens van Werner Budding, op z’n kanaal (en via e-drivers.com)!

    Login om te reageren
  3. R zegt

    13 mei 2025 om 13:12

    Duitsland 108 , hier minimaal 150k , wie wil dat nou betalen voor een Electrische Audi die over 3 jaar nog 50k waard is…..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 mei 2025 om 20:37

      Elektrische wagens kosten bij ons toch ongeveer hetzelfde als in Duitsland?

      Login om te reageren
  4. Hawkeye72 zegt

    13 mei 2025 om 13:35

    3 jaar oud, 60-80k km, rond de €58k. Best een stevige afschrijving, maar valt me nog mee…

    Login om te reageren
  5. rogerzz zegt

    13 mei 2025 om 14:16

    Die 30kg ga je niet echt merken denk ik. Als ik 2 boodschappentassen van 30kg totaal in de auto zet heb ik niet het idee dat het een verschil geeft met accelereren, bochtgedrag of het de gewichtsverdeling hevig beïnvloed.

    Maar misschien dat het wel afgerond prettig is voor de gewichtsklasse qua motorrijtuigenbelasting.

    Login om te reageren
  6. vaakbenjetebang zegt

    13 mei 2025 om 16:01

    Ik vind de verlichtingsunits (met name aan de achterzijde) flink overgestileerd, maar verder vind ik dit echt wel een fraaie auto. Sterker nog: ik zou er best eentje willen hebben. Dat ik dat nog eens zou zeggen van een Audi.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      13 mei 2025 om 19:54

      Eens met dat laatste. Audi bouwt met rwd de betere en in ieder geval fraaiere bmw’s dezer dagen.

      Login om te reageren
  7. mashell zegt

    13 mei 2025 om 20:39

    Veel vermogen, bloedmooi uiterlijk, hoogwaardige techniek en een relatief lage prijs.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 mei 2025 om 20:40

      Is het wel een echte Audi?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North