
De Audi E5 Sportback verkoopt als warme broodjes.
Mocht je het gemist hebben: naast Audi is er nu AUDI. Het verschil? Je schrijft AUDI met hoofdletters en het logo bestaat uit letters in plaats van ringen. Met dit nieuwe submerk wil Audi de Chinese markt veroveren.
Wij hadden de nodige vraagtekens bij deze move van Audi, maar het eerste model van AUDI lijkt in de smaak te vallen. In het eerste half uur dat de orderboeken geopend waren heeft Audi eh… AUDI al 10.153 bestellingen mogen noteren. Daar kan Audi in Europa alleen maar van dromen.
Het eerste model van AUDI is de E5 Sportback. Dit is een sportief gelijnde stationwagen. Een stationwagen is natuurlijk helemaal des Audi’s, maar het design is verder compleet anders. Als er geen AUDI op stond zou je niet denken dat dit model iets met Audi te maken heeft.




Qua specificaties doet de E5 niet onder voor ‘onze’ A6 e-tron. Ook deze auto heeft een accu met een capaciteit van 100 kWh. Dit maakt een range van 770 kilometer mogelijk. Dat is volgens de ietwat optimistische CLTC-cyclus, maar je zult weinig tekort komen. Verder heeft deze auto 800V-technologie, waarmee je 370 kilometer kunt bijladen in 10 minuten. Het vermogen loopt uiteen van 299 tot maar liefst 787 pk.
Je kunt je afvragen in hoeverre dit nog een Audi is, want de E5 staat op een platform van SAIC (het moederbedrijf van MG). Op dit platform werd eerder de IM L6 gepresenteerd. Die auto zou ook naar Europa moeten komen.
De AUDI E5 is uiteraard níét bedoeld voor Europa. Dat zou voor veel verwarring zorgen en een Chinees model zou het imago ook geen goed doen. Jullie kopen dus maar lekker een A6 e-tron.
Via: Carnewschina.com





Lijkt wel, en-profil, of het kleimodel in elkaar is gezakt aan de achterzijde.
Chinees design, Chinees platform en Chinees prijskaartje. Enige wat Duits is, is de naam en vanuit dat punt niet eens zo’n gekke zet. Dit is in China de goedkoopste Duitse premium bak, vraag is of de Chinezen vallen voor deze rebadge…
Bij minstens 10.000 mensen is de smaak niet meer terug gekomen na de Corona..
Ik vind het gewoon een onwijs dikke unit. Nou, en je kent mijn smaak.
Ik vermoed smaakloos maar ik kan het natuurlijk mis hebben 😉
Dit is wel een coole auto, hoor.
Die Lidar/taxi verhoging boven de voorruit is echt lelijk, al bij meerdere gezien maar is en blijft lelijk. Bij deze AUDI past het dan echter wel weer in het gehele plaatje
Dat vind ik dus ook! Ook Volvo heeft dat taxi bordje. Ik begrijp niet waarom dat niet ergens mooi weggewerkt kan worden. We kunnen veel spugen op BMW maar dat doen ze daar dan wel weer beter i.m.o.
Zwarte grilles waren ook lelijk. Buiten spiegels ook lelijk. Je went er aan en daarna ogen wagens zonder ouderwets en niet zo fraai.
10.000 bestellingen in een half uur nadat je een bestelformuliertje open hebt gezet voor de dealers zegt natuurlijk niks, het eerste half uur van dag 2 zegt meer over de vraag naar de E5.
Ik denk dat vooral de prijs ‘verwarrend’ is in Europa.
In China heeft de E5 een vanafprijs van 30 duizend euro, een A6 e-tron begint zo’n beetje vanaf 60.
Als men er een Zeekr badge op had geplakt had ik het ook geloofd.
Beetje generiek Chinees design zo.
Als je er zo groot AUDI op moet zetten, dan zegt dat al genoeg. Laat maar in Peking en de rest van het land blijven.
Dat is gewoon een zeekr met een ander logo
Ze zijn alleen vergeten goede handgrepen te monteren.
Topmodel met 787 pk! Daar kan de S6 een puntje aan zuigen.
Gewoon de designer van dit lelijke hok ontslaan.Is een pure kwelling voor het oog.
@thsd meen je dat echt? Ik kan me voorstellen dat je hem niet zo mooi vindt, maar echt lelijk toch ook niet? En ontslaan is wel heel rigoreus, zelfs de Multipla ontwerper is nooit ontslagen. En gezien de verkoopcijfers van 10k stuks in half uurtje lopen de klanten er dus wel warm voor.
Degene die er warm voor lopen hebben naar mijn mening een slechte smaak.
Het is geen typisch audi design en dat hoeft ook niet voor de volle 100% maar komop dit ding ziet er niet uit.
Ja fair enough, heeft idd helemaal niks met Audi te maken.
Ik snap ook niet waarom ze dit submerk AUDI hebben genoemd, terwijl er zoveel andere ongebruikte Auto Union namen zijn.
En toen had iedereen er een besteld. Daarna werd het stil