• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De E5 Sportback met 788 pk is het eerste model van AUDI

Auteur: Bas Leesberg, gepost 23 april 2025 om 18:03 – 13 Reacties

Nieuw merk, nieuwe styling.

Audi is zichzelf helemaal opnieuw aan het uitvinden in China. Dat is ook nodig, want de verloren winsten in het Verre Oosten zijn volgens de bestuurders een van de redenen voor de tegenvallende cijfers. Onderdeel van de nieuwe Chinese strategie is een speciaal submerk.

Waarschijnlijk zullen er niet veel brainstormsessies zijn geweest om tot de naam van het submerk te komen. Het extra merk heet AUDI. Het eerste model van AUDI is de E5 Sportback die je hieronder ziet.

Net als de A5L Sportback hebben we hier te maken met een echte liftback en wederom is de E5 een voortvloeisel uit het partnerschap van Audi en SAIC. Qua ontwerp is Audi, eh excuus, AUDI voor het productiemodel vrij dicht bij de conceptversie gebleven. Er is nog maar weinig te herkennen van het Duitse Audi-design.

Indrukwekkende specs

De beloofde specificaties zijn vrij indrukwekkend. Klanten kunnen kiezen voor een krachtbron op de achteras of een quattro-aandrijflijn. Het maximale vermogen is 579 kW of 788 pk. Een sprintje van 0 naar 100 km/u moet in maar 3,4 seconden kunnen. Doe je het wat rustiger aan, dan is een afstand van 770 kilometer mogelijk. Audi verduidelijkt niet of dit via de WLTP- of andere meetmethodes is getest.

Het quattro-stuurgevoel moet vertrouwd zijn dankzij een adaptieve luchtvering. In het interieur krijg je weer te maken met allerlei geavanceerde rijhulpjes, maar ook met een cabine die gericht is op de bestuurder. Over een paar maandjes begint de verkoop in China van de eerste AUDI. Nu maar hopen voor het merk dat zij wél van de elektrische modellen afkomen.

Ook interessant!

  • De AUDI E5 is in aantocht!
  • De Audi A5 Sportback is terug en klopt helemaal!
  • Gloednieuwe Audi Q5 Sportback voelt als een déjà vu
  • Audi S7 Sportback
    Jazeker: de Audi S7 Sportback is tegenwoordig zo goedkoop

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, China, E5, Elektrisch, sportback

Vorig bericht: « Gespot – James Bond speelt met zijn gadgets
Volgend bericht: Wegenbelasting EV’s blijft laag. Met dank aan dieselrijders »

Lees Interacties

Reacties

  1. chimaera zegt

    23 april 2025 om 18:24

    Ah, het volgende zielloze elektro-hok. Het houdt niet op, niet vanzelf.

    Login om te reageren
  2. cdlop01 zegt

    23 april 2025 om 18:55

    Verschrikkelijk.

    Login om te reageren
  3. rwdftw zegt

    23 april 2025 om 19:21

    Waarom dacht ik Jaguar toen ik alleen de foto zag?

    Give a man a fish and he’ll eat one day. Teach a man to fish and he’ll eat every day. Wat de Chinezen hebben gedaan is slim. Iedere fabrikant die daar auto’s wil bouwen moet dit doen in een joint venture oplossing. Zo krijgt China makkelijk know-how in handen en het resultaat is nu een confetti bom aan Chinese merken en modellen. Allemaal redelijk oke denk ik, en zeker goedkoper dan het Premiejum alternatief.

    Login om te reageren
    • normalantrieb zegt

      23 april 2025 om 20:11

      Is niet meer zo, sinds 2022 niet meer verplicht.

      Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        24 april 2025 om 10:13

        Nee, maar zonder deze constructie zijn er verschillende officiële en onofficiële barrières, die met een Chinees bedrijf die mee doet plots zijn verdwijnen.

        Login om te reageren
  4. c3po zegt

    23 april 2025 om 19:58

    Inspiratieloos Chinees design. Next.

    Login om te reageren
  5. GJZ zegt

    23 april 2025 om 20:00

    Ze schrijven het woord Audi maar groot op de auto…. Wat een kansloos gestylde auto…

    Login om te reageren
  6. styns zegt

    23 april 2025 om 21:23

    Que?

    Login om te reageren
  7. Jopie zegt

    23 april 2025 om 22:09

    Wat een gedrocht en die cockpit die op de bestuurder is gericht zie ik er niet aan af.
    Bovendien ook een kansloze opmerking want dat zijn alle cockpits.
    Na de Sierra en E30 kunnen we die retoriek wel overboord gooien.

    Login om te reageren
  8. mc96 zegt

    24 april 2025 om 07:15

    Grappig om die negatieve comments over de styling hierboven te lezen. Ik denk dat dit een heel belangrijke auto is voor de toekomst van de Europese luxe automerken. Lang was één van de belangrijke sellingpoints voor europese merken in andere werelddelen de europese uitstraling van de auto’s. Audi heeft nu de stap gemaakt om voor de grote en belangrijke Chinese markt een eigen submerk met op de Chinese smaak toegespitste styling en specs te komen. Ik hoop van harte dat ze er succesvol mee zullen zijn.

    Login om te reageren
  9. THSD zegt

    24 april 2025 om 11:45

    Lelijk hok en lijkt wel van een afgekeurde Chinese designer af te komen.

    Login om te reageren
  10. jensoffbutton zegt

    24 april 2025 om 12:43

    Heel generiek design, maar daarvoor niet superlelijk.

    Dit is toch niet lelijker dan de nieuwe BMW’s…

    Login om te reageren
  11. scoobyej20 zegt

    24 april 2025 om 12:58

    Ook weer zo’n vreselijk, goedkoop Chinees design. Het is dat er een Audi logo opstaat, zou het een wing ping heten, dan geloof je het ook.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North