• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi komt met een opmerkelijke verrassing naar Frankfurt

Auteur: RubenPriest, gepost 8 september 2017 om 11:56 – 40 Reacties

Audi


Wat krijgen we nou?!

Volgende week gaat de IAA in Frankfurt van start. De meeste primeurs zijn bekend en check je in DIT artikel. Daarnaast komen autofabrikanten met last-minute verrassingen naar de beurs. Aankondigingen die vooraf niet aan de grote klok worden gehangen. Ook Audi heeft zo’n verrassing in petto.

De Duitse autofabrikant presenteert vandaag een saai persbericht met wat blabla over autonoom rijden en wat we mogen verwachten van het merk op de IAA. Bijna helemaal onderaan bungelt echter een opmerkelijke alinea. Je zou er haast overheen lezen, er staat echter zeer interessante informatie omschreven.

Audi Sport GmbH will be celebrating two world premieres as part of IAA 2017. The fourth generation of the high-performance Avant is another impressive chapter in the success story of the first RS model, the RS 2 Avant. The Audi subsidiary will also be showcasing for the first time a limited special model with rear-wheel drive.

Via deze weg laat Audi weten dat Audi Sport GmbH op de IAA de nieuwe RS4 Avant gaat presenteren. Eindelijk! Dit is echter niet het meest opvallende nieuws. De autofabrikant stapt namelijk voor een speciaal model van Quattro af. In Frankfurt presenteert het merk een achterwielaangedreven auto, dat in gelimiteerde oplage op de markt gaat komen.

Mercedes voorziet performance modellen van (slimme) vierwielaandrijving, BMW maakte bij diverse modellen de overstap op voorwielaandrijving en nu komt Audi met een achterwielaangedreven auto?! The world is going mad. Wat het gaat worden is nog niet bekend. Wellicht een Audi R8 á la Huracan LP580-2. Of een knotsgek nieuw model. Wat het ook zal zijn: volgende week weten we meer.

UPDATE 11-09-2017: de Audi R8 V10 RWS is officieel, alle info lees je HIER!

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
    Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, Audi, avant, iaa-2017, R8, RS4

Vorig bericht: « Boemklatsch! De nieuwe TVR Griffith is officieel
Volgend bericht: De BMW Concept X7 iPerformance is officieel »

Lees Interacties

Reacties

  1. porsche928 zegt

    8 september 2017 om 12:06

    Waarom afstappen van 4 wielaandrijving? Is achterwielaandrijving alleen zoveel lichter of gewoon leuker?

    Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      8 september 2017 om 12:09

      @porsche928:
      En het stuurgevoel is zoveel beter. Geen reactiekrachten in het stuur door differentieelwerking.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        8 september 2017 om 13:07

        @original_arnoud:

        Dat hangt een beetje af waar het systeem van afgeleid is. Een BMW met xDrive rijdt heel anders dan een Audi met quattro aandrijving. De Audi is een voorwielaandrijver met de motor voor de vooras en een aandrijfas naar de achterwielen. De BMW is een achterwielaandrijver met de motor achter de vooras en een asje terug naar voren. (heel kort door de bocht). Dus in de BMW zul je een iets beter stuurwielgevoel ervaren en meer het karakter van en achterwielaandrijver ontwaren.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          8 september 2017 om 14:16

          @willeme: maar dan monteert BMW een electrische stuurbekrachtiging en is het stuurgevoel precies hetzelfde als in een voorwielaangedreven auto. Tegenwoordig heeft de stuurbekrachtigingstechniek een grotere invloed op het stuurgevoel dan de rest van het aandrijfconcept. Uiteraard reageert een achterwielaandrijver in de grenssituaties anders (lees: vanwege de heftigere reacties zal het ESP eerder de snelheid eruit halen) maar het verschil verdwijnt steeds meer. Achterwielaandrijving zijn net langspeelplaten, nuchter beschouwd voegt het niks toe en is alleen maar onhandig, maar het heeft zijn wel steeds meer fans.

          Login om te reageren
          • ibssr zegt

            8 september 2017 om 14:42

            @mashell: mooi metafoor om auto’s met achterwiel aandrijving te vergelijk met LP’s. Ik las laast in de NRC waarom jongeren voor het stokoude vinyl vallen? Vanwege het ritueel. En: „Het klinkt mooier en het is leuker om aan te zetten.” Is het niet hetzelfde met de echte rijdersauto’s. Ik voorspel dat de auto merken die trouw blijven aan het adagium “het klinkt mooier en het is leukers om in te rijden” een mooie toekomst. Merken die dat niet doen zullen uiteindelijk verdwijnen en worden ingehaald door andere vormen van vervoer.

            Login om te reageren
            • dawwg zegt

              8 september 2017 om 16:56

              @ibssr: Ach, dat is gewoon weer een hipster-hype die overwaait, een niche-markt, net zoals cassette-bandjes en 300 euro betalen voor een 8-bit NES emulator van Nintendo zelf; NRC staat tegenwoordig vol met populistische grachtengordel-hipster geleuter zonder fatsoenlijke feitelijke onderbouwing. Begrijp me niet verkeerd; de analoge LP beleving, inclusief tikken en ruis zijn leuk, maar ze hebben een belabberde dynamische range en slijten hard en verkoop ervan op jaarbasis is lager dan het aantal digitale top 40 downloads per dag. Valt allemaal best wel mee dus …

              Login om te reageren
              • Capibaro zegt

                8 september 2017 om 18:00

                @dawwg: serieus al lang de hype voorbij https://www.google.nl/amp/s/nos.nl/googleamp/artikel/2180748-sony-perst-weer-vinyl.html

              • lincoln zegt

                8 september 2017 om 18:07

                @capibaro:

                Ach .. de NOS .. LOL ..

              • Capibaro zegt

                8 september 2017 om 20:57

                @lincoln: NOS is een iets betrouwbaardere bron dan zomaar iemand met een mening. Maar we voegen nog wat bewijs toe: https://www.theguardian.com/music/2017/jan/03/record-sales-vinyl-hits-25-year-high-and-outstrips-streaming

              • lincoln zegt

                8 september 2017 om 21:01

                @capibaro:

                Ook die hebben geen glazen bol ..
                Allemaal populistisch gestumper in de marge ..

              • Capibaro zegt

                9 september 2017 om 15:29

                @lincoln: [img]http://www.gomotges.com/emoticon/tinfoilhat.gif[/img]

  2. ericc zegt

    8 september 2017 om 12:09

    RWD is ongeveer 70 a 80 kg minder dan AWD.
    Ik gok op een A1 met RWD en de motor van de RS6+. (of zoiets)

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      8 september 2017 om 12:20

      @ericc: Jaaa! Een soort Clio V6 maar dan in het extreme. Leuk!

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      8 september 2017 om 12:26

      @ericc: waar kan ik me inschrijven?

      Login om te reageren
      • janmetdelangeachternaam zegt

        8 september 2017 om 12:53

        @gulli: http://www.orgaandonor.nl

        Login om te reageren
        • vandijkbv zegt

          8 september 2017 om 12:56

          @janmetdelangeachternaam: Ik moest lachen

          Login om te reageren
        • Gulli zegt

          8 september 2017 om 13:12

          @janmetdelangeachternaam: in het kader van mijn aankomende motorrijbewijs heb ik die al geregeld!

          Login om te reageren
  3. ukbob zegt

    8 september 2017 om 12:12

    R8 met het 5 cilinder blok van de TT RS wellicht..?
    Zonder Quattro om te zorgen dat ie niet té snel wordt…

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      8 september 2017 om 12:45

      @ukbob: Een TT met het het blok uit de RS6 + achterwiel aandrijving. De TT RS-R

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        8 september 2017 om 17:00

        @kilum: Ik zeg een R8 V10Plus TT-RS (TwinTurbo) … onee, dat is natuurlijk dagdromen.

        Login om te reageren
    • jochempie zegt

      8 september 2017 om 18:11

      @ukbob: dat zou vet zijn. L5, dwarsgeplaatst achter de stoelen, power naar de achterwielen… is dat ooit wel eens voorgekomen eigenlijk?

      Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      9 september 2017 om 07:58

      @ukbob: dat zou best een kunnen, maar dan waarschijnlijk wel met de 2.9 V6. Daar zijn al eerder geruchten over geweest

      Login om te reageren
  4. JanJansen zegt

    8 september 2017 om 12:15

    Krijgen we dan een Audi die niet al ondersturend de bocht uit vliegt?
    Dat moet een foutje zijn van de marketing afdeling.

    Login om te reageren
  5. apriliarsv zegt

    8 september 2017 om 12:35

    Quattro komt met een achterwielaangedreven auto… juist..

    Login om te reageren
    • apriliarsv zegt

      8 september 2017 om 12:35

      @apriliarsv: laat maar, niet goed gelezen

      Login om te reageren
  6. E34M5Touring zegt

    8 september 2017 om 12:43

    Ik vermoed een R8 met rwd. Lijkt me het meest logisch. Bij de rest voegt het niks toe. Deste meer omdat de rest nu ook naar awd gaat.

    Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      8 september 2017 om 13:03

      @e34m5touring: TTRS met RWD lijkt mij anders ook erg leuk hoor! Met AWD was ie altijd al leuk, maar met RWD alleen maar leuker (had een vriend die had een 1e gen TT-RS en had de aandrijving alleen via de achterwielen nadat hij de aandrijfassen voor eruit gehaald had etc)…

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      8 september 2017 om 14:54

      @e34m5touring: Volgens mij is de R8 ook de enige auto waarbij het kan. De rest staat immers op een voorwiel aangedreven platform.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        8 september 2017 om 15:08

        @berlinetta: Ja en bij de echte Quattro modellen heeft het weinig zin. Die hebben meestal vermogens waarbij awd wel ok is. Wellicht een soort Clubsport lightweight R8 oid.

        Login om te reageren
  7. harrie zegt

    8 september 2017 om 13:09

    Niet te vroeg juichen, zal wel een Ducati zijn.

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      8 september 2017 om 14:31

      @harrie: Oeh, verdomd, dat zou ook zomaar eens kunnen..

      Login om te reageren
  8. pomoek zegt

    8 september 2017 om 13:53

    http://autopixx.de/bilder/10Z19FLl/audi-smart.jpg

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      8 september 2017 om 13:57

      @pomoek: Zo dat ziet er een partijtje slecht uit zeg! Haha

      Login om te reageren
  9. kennone zegt

    8 september 2017 om 13:59

    Audi R8 met 5pitter?

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      8 september 2017 om 16:05

      @kennone: of ook een heel mooi idee. Geen onderstuur op alle modellen??

      Login om te reageren
  10. chabar zegt

    8 september 2017 om 14:16

    Zal een ducati zijn

    Login om te reageren
  11. jochempie zegt

    8 september 2017 om 18:12

    Ik denk dat het gewoon de Huracan LP-580 in R8 vorm wordt. Maar een L5 achterin voor 160K € zou ook heel tof zijn.

    Login om te reageren
  12. ds3thp zegt

    8 september 2017 om 18:14

    Denk een R8 clubsport achtige auto als tegenhanger van de Huracan Performante

    Of anders een R8 light inderdaad met V6 twinturbo uit de RS4

    Login om te reageren
  13. fapfap zegt

    9 september 2017 om 00:01

    Waarschijnlijk wordt het, net als alle andere “premium” merken, een gelimiteerde R8 met een streepje van voor naar achter, onder de noemer black edition, nurspec, super rs GT 650, of iPower ofzo.

    Login om te reageren
  14. roeldriesvink zegt

    9 september 2017 om 09:53

    Heiligenschennis!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North