• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Audi R8 V10 RWS met achterwielaandrijving!

Auteur: Author, gepost 11 september 2017 om 20:08 – 27 Reacties

Afbeelding Dit is de Audi R8 V10 RWS met achterwielaandrijving!Afbeelding Dit is de Audi R8 V10 RWS met achterwielaandrijving!Afbeelding Dit is de Audi R8 V10 RWS met achterwielaandrijving!Afbeelding Dit is de Audi R8 V10 RWS met achterwielaandrijving!Afbeelding Dit is de Audi R8 V10 RWS met achterwielaandrijving!Afbeelding Dit is de Audi R8 V10 RWS met achterwielaandrijving!Afbeelding Dit is de Audi R8 V10 RWS met achterwielaandrijving!Afbeelding Dit is de Audi R8 V10 RWS met achterwielaandrijving!

Dit is de Audi R8 V10 RWS met achterwielaandrijving!
Hij komt, hij komt.

We schreven al dat Audi voor de beurs in Frankfurt een verrassing in petto had en ze zullen zelf ongetwijfeld beweren dat een of andere autonome elektro SUV het belangrijkste nieuws van het concern is. Prima, maar voordat we echt de krant zitten te lezen achter het stuur willen we graag nog even genieten van dikke verbrandingsmotoren en als het effe kan RWD!

Deze R8 V10 RWS voldoet aan die omschrijving. Het gaat om een limited edition die in een oplage van 999 stuks wordt gebouwd. Onder de kap ligt de bekende NA 5.2 FSI V10 met 540 pk en 540 Nm. Daarmee zoeft deze achterwielaangedreven R8 in 3,7 tellen naar 100 km/u. De dakloze Spyder doet er 3,8 seconden over. De coupé heeft ene top van 320+ km/u en de Spyder houdt er bij 318 km/u mee op.

Grote vraag: hoe zit het met het gewicht, want er ontbreekt een aandrijfas! De winst valt misschien een beetje tegen. De R8 V10 RWS Coupé is 50 kg lichter dan de gewone R8 en komt uit op 1.590 kg. De Spyder is 40 kg lichter dan de versie met AWD en komt uit op 1.680 kg.

Verder laat Audi je gecontroleerd driften met de “dynamic”-modus ingeschakeld. Daarmee wordt het ESC in standje Sport gezet zodat het betere gumwerk mogelijk is. De V10 RWS gaat in Duitsland 140.000 euro kosten, de Spyder mag voor 153.000 euro mee. Vanaf de herfst is deze speciale editie te bestellen. Onze rijtest met de “reguliere” R8 check je HIER.

Ook interessant!

  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Audi R8 (type 42): álle versies op een rij
  • Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe
    Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, iaa-2017, R8, R8 V10, rws, V10

Vorig bericht: « Officieel: de Porsche 911 GT3 met Touring Package
Volgend bericht: Volkswagen toont tweede versie van ID Crozz »

Lees Interacties

Reacties

  1. sralracer zegt

    11 september 2017 om 20:10

    -edit: gefixt-

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      11 september 2017 om 20:13

      @sralracer: ja dat wordt genieten geblazen.

      Login om te reageren
  2. 2wheeler zegt

    11 september 2017 om 20:15

    Dat zijn er wel erg weinig, zelfs voor een speciaaltje ;)

    Login om te reageren
  3. trustmeiamanengineer zegt

    11 september 2017 om 20:15

    Toch een gemiste kans. Deze kar bestaat al als de Huracan. Met de zwaar opgefokte 5 pitter erin en véél meer gewichtsbesparing was het echt iets speciaals geweest.

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      11 september 2017 om 20:20

      @trustmeiamanengineer: Ja maar… Limited. En vier hippe ringen. En nieuw. En Limited. En…

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      11 september 2017 om 20:23

      @trustmeiamanengineer:

      Stylistisch gezien is Audi 100x beter gelukt dan die kinderachtige transformers meuk waar Lamborghini al sinds de jaren 80 mee op de markt komt ..

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        11 september 2017 om 20:41

        @lincoln: dat vind ik niet

        Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        11 september 2017 om 21:29

        @lincoln: Lamborghini echter, was 10 jaar eerder dan die transformers…

        Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      12 september 2017 om 01:45

      @trustmeiamanengineer: Ja, maar dan had gebleken dat die R8 stiekem veel beter reed dan de duurdere variant, en dat mag niet he…

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      12 september 2017 om 09:17

      @trustmeiamanengineer: Wellicht komt die nog… 1300kg, 450pk, handbak….

      Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    11 september 2017 om 20:19

    Eindelijk een Ford Mustang concurrent ..

    Login om te reageren
  5. janmetdelangeachternaam zegt

    11 september 2017 om 20:34

    Verdikkeme ik hoopte op een instapper met een kleinere motor, niet dat ik het kan betalen, maar toch.

    Login om te reageren
  6. singer911 zegt

    11 september 2017 om 20:34

    140.000 ballen in Duitsland.. *heeft weer even een hekel aan Nederland*

    Login om te reageren
    • fouadski zegt

      11 september 2017 om 20:57

      @singer911: gelukkig is €140.000 weinig geld eey.

      Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        11 september 2017 om 23:09

        @fouadski: op basis van 140k is zo’n wagen na 2 jaar waarschijnlijk best bereikbaar voor een echte liefhebber ja..

        Login om te reageren
        • fouadski zegt

          11 september 2017 om 23:17

          @kareljansen: ow op die fiets. Volgens mij ga je deze weinig vinden op de 2dehandse markt. Zal wel weer bij de rijkere onder ons in de garage verdwijnen.

          Login om te reageren
        • fapfap zegt

          12 september 2017 om 09:13

          @kareljansen: Na 2 jaar, als er €300.000 voor gevraagd wordt omdat limited edition?

          Login om te reageren
          • kareljansen zegt

            12 september 2017 om 19:15

            @fapfap: er worden er 1000 gemaakt, zo exclusief is dat toch niet? Hoeveel van dit soort wagens worden er per jaar verkocht? Heb eigenlijk geen idee..

            Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    11 september 2017 om 21:15

    Hmm 50 kg is niet zo heel veel. Ik had gehoopt op echt een speciaal model met flink minder kilo’s.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      12 september 2017 om 01:46

      @berlinetta: Ik vind het toch best een aangename gewichtsvermindering. Zijn permanent 2 zakken Knauf minder dat je meesleurt.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        12 september 2017 om 09:40

        @simonmc: Je bespaart nog meer gewicht als je je vriendin thuis laat.

        Login om te reageren
  8. allesmetturbo zegt

    11 september 2017 om 21:52

    Leuk voor de ‘puristen’ onder ons maar voor die 50kg had ik liever gewoon AWD met een aftermarket haldex controller zodat er wat extra power naar achteren kan. Had hier liever de 2.5 tfsi in gezien van de rs3/ttrs voor wat serieuse gewichtsbesparing.

    Login om te reageren
    • allesmetturbo zegt

      11 september 2017 om 21:53

      @allesmetturbo: serieuze*

      Login om te reageren
  9. ericc zegt

    11 september 2017 om 22:32

    Liever de nieuwe TVR. Kost minder en weegt 400kg minder dan de R8.

    Login om te reageren
    • Jochen zegt

      12 september 2017 om 06:44

      @ericc: en dat geld heb je hard nodig voor alle serieuze reparaties die je staan te wachten ;-)

      Login om te reageren
  10. ghost zegt

    12 september 2017 om 08:04

    Ik lepel wel een V10 achter in een polo. Weegt dan sowieso nog minder. En ik houd zeker weten geld over.

    Login om te reageren
  11. fapfap zegt

    12 september 2017 om 09:15

    Goh, wat zei ik in het andere topic. Het wordt een gelimiteerde R8 met een streepje en een nieuwe afkorting op de bips… En als ik dit zo zie, had ik er eigenlijk meer van verwacht.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North