• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi Q5 ongeschikt voor dikkerds?

Auteur: ricardo, gepost 16 juli 2011 om 14:59 – 96 Reacties

" title=

Oei, gewichtig verhaaltje in de media bij onze zuiderburen. Een Fransman ligt namelijk in de clinch met Audi vanwege zijn gewicht. De meneer in kwestie is namelijk te zwaar en te dik voor zijn Q5. Althans, de stoelen in deze SUV van Audi zijn niet opgewassen tegen een gewicht van 120 kilogram, want dan gaan ze stuk.

Nadat de klagende Fransoos in twee jaar tijd 50.000 km had afgelegd in zijn Q5 begaf de bestuurdersstoel het. De ‘wang’ van de zetel bood geen voldoende steun meer en dat concludeerde ze ook bij de plaatselijke dealer. Kortom, de stoel was doorgezeten en de dikkerd gleed continu tegen de deur aan. Arme deur. Het gevolg was rugpijn en vermoeidheid na lange ritten. Knap lastig.

Maar het antwoord van Audi kwam enigszins onverwacht. De obesitasmeneer kreeg de stoel namelijk niet vergoed en het vervangen van de zetel was géén garantieklus. Simpelweg omdat Audi de norm hanteert dat iemand 1,85 meter lang is en 101 kg weegt. Jep, Audi heeft graag dat niet alleen de modellen, maar ook de klanten op elkaar lijken. ‘Eigen schuld, dikke bult’, luidde het eindoordeel van Audi. De man had bij aankoop maar moeten aangeven dat hij ietwat aan de zware kant was, zodat ze de mini-Q7 met een ‘specifieke uitrusting’ hadden kunnen uitrusten. Dan was het niet gebeurd.

De corpulente Audi-rijder liet het er niet bij zitten en is een rechtszaak begonnen om de autostoel zo alsnog vergoed te krijgen. Als argument geven hij en zijn advocaat op dat de betreffende Audi-verkoper destijds had moeten aangeven dat de man ‘speciaal’ was en daarom aangepaste zetels nodig zou hebben. We zijn benieuwd wat het oordeel luidt, en tegelijkertijd vragen we ons af wat het maximale gewicht is dat andere merken hanteren voor autostoelen. (bron: De Standaard)

Met dank aan Leendert voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: Audi Q5 wordt bedolven door vrachtwagen én kiezels
  • Dit betaal je voor de vernieuwde Audi (S)Q5
  • Audi Q5 e-tron
    Audi Q5 e-tron is een complete verrassing
  • Nu officieel: dit is de Audi Q5 e-tron

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Funny, q5

Vorig bericht: « Fifth Gear-battle: BMW M3 GTS vs 911 GT3 RS
Volgend bericht: Bugatti Veyron voor wannabee’s is te koop! »

Lees Interacties

Reacties

  1. dennisr zegt

    16 juli 2011 om 15:02

    ahahaha wat een grap, laatste stukje klopt ook nog wel een beetje, dat de verkoper het had moeten aangeven.. valt wel op dat hij zwaarder is dan 101 dus hadden ze kunnen/moeten zeggen..

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      16 juli 2011 om 21:11

      Die Fransoos weet, hoop ik, zelf ook wel dat hij wat aan de te dikke kant is, dus zou niet vreemd zijn om dan zelf te vragen om een aangepaste zetel. Ik ga er vanuit dat wel vaker dingen onder zijn te dikke reet ’t hebben begeven, en dan nu gaan lopen klagen …

      Login om te reageren
      • KoFFiE zegt

        18 juli 2011 om 10:00

        @rechercheur: Ga je hetzelfde zeggen voor mensen die “ver boven de gemiddelde lengte” – en dus vanzelfsprekend ook wel iets meer wegen zeggen? Ik ben bijna 2m, en weeg net over het door hun gespecifieerde maximum gewicht van 101kg… Wat zou ik dan voorhebben? Ik ga niet zeggen dat ik supermager ben, maar dik ook niet bepaald…

        Ook betwijfel ik of zij ergens die persoon op de hoogte hebben gebracht van wat de zetels maximum van gewicht aankunnen – of is dat iets wat in de kleine lettertjes van hun boekje staat?

        Wel tof dat Audi gaat discrimineren dan op lichaamseigenschappen die je niet altijd zelf onder controle hebt. Ik ken mensen die een pak boven de 100kg wegen door problemen met de schildklier, wat zouden ze daar tegen zeggen? Wat als die mens zo een aandoening heeft? Dan kom je in het vaarwater van rechten van de mens enzo, en kan dit Audi is wel heel veel pijn doen.

        Nujah – als dit het toonbeeld is van Duitse kwaliteit… Ik dacht dat daar toch overal ruime marges op moesten zitten…

        Login om te reageren
  2. sebastienloebsebastienvettel zegt

    16 juli 2011 om 15:06

    Wat een dikzak haha !

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      16 juli 2011 om 21:14

      @sebastienloebsebastienvettel:

      Voor de duidelijkheid, het gaat NIET om die vetzak op de foto, dat is namelijk geen Q5 ….

      Login om te reageren
  3. supasweet zegt

    16 juli 2011 om 15:09

    whahahaha, “aan allen dikkerds, koop geen audi, deze zijn niet gemaakt voor u” dat zou een mooie slogan zijn voor mercedes of BMW

    Login om te reageren
  4. bigcar zegt

    16 juli 2011 om 15:09

    moet die maar afvallen…ongezond (en slecht voor de portomonee)

    Login om te reageren
  5. motherlover zegt

    16 juli 2011 om 15:10

    Maar dan heb je weer kans dat de walvis…ehm… ik bedoel de meneer waarschijnlijk weer geklaagd dat hij gediscrimineerd werd… :P

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      16 juli 2011 om 15:11

      @motherlover: nee, hij valt onder de categorie speciaal in nederland / europa. in amerika zou hij toch in de categorie normaal vallen…

      Login om te reageren
  6. motherlover zegt

    16 juli 2011 om 15:14

    @bigcar dat is wel weer waar, maar toch vermoed ik dat als een dealer dat punt had aangehaald dat de meneer in kwestie toch beledigd zou zijn en waarschijnlijk toch een slaatje eruit had geprobeerd te slaan. ;)

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      16 juli 2011 om 16:11

      @motherlover: het is toch logisch dat zo’n stoel het niet kan houden…??

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        16 juli 2011 om 22:31

        @bigcar: Ik zou verwachten dat een autofabrikant op zijn minst tot 120-150kg moet rekenen. Uiteraard zou gewicht en kosten een overweging zijn, maar een stoel is een veiligheidselement en daarnaast ook de bepalende factor of je een comfortabele auto hebt of niet. Het overrekenen zorgt ervoor dat er minder verschillende zetels nodig zijn en tevens zijn de auto’s steviger. Beter over-strengthened dan te zwak.

        Login om te reageren
  7. norge zegt

    16 juli 2011 om 15:16

    Gewoon belachelijk van VAG ,stukje antireclame dit zeg .
    Het is gewoonte bij VAG om te proberen onder garantie problemen uit te komen (eigen ervaring).
    Hoop dat deze meneer zijn stoel vergoed krijgt .

    Login om te reageren
    • bodejodel zegt

      16 juli 2011 om 17:45

      @norge: onze ervaring is toch wel anders… Volledig in de soep gelopen TDI is onder garantie vervangen terwijl de garantie al 1 jaar en 50.000 km verlopen zou zijn. Iets duurder dan een stoel…
      Als VAG nu toegeeft vrees ik wel dat veel mensen die wat aan de zware kant zijn en doorgezeten stoelen hebben ineens gaan aankloppen voor garantie. Dán is het wel duurder dan één motorblok…

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        17 juli 2011 om 17:18

        @bodejodel:

        Hier gaat Norge verder niet op reageren, hij wil alleen maar zeiken op alles wat met VAG te maken heeft, zonder enige inhoud ….

        Login om te reageren
      • taxman zegt

        22 juli 2011 om 10:28

        @bodejodel: He ik dacht dat die tdi zo betrouwbaar en onverwoestbaar waren?!

        Login om te reageren
  8. realhustler zegt

    16 juli 2011 om 15:16

    Ik vraag me af of op gewicht oordelen onder discriminatie valt. Twijfelgeval. Want het is binnen grenzen een vrije keuze om het zover te laten komen.
    Als ik niet naar school ga, en geen diploma’s heb, wordt ik minder betaald, is ook discriminatie !!
    In mijn ogen is discriminatie alleen op dingen die je binnen redelijkheid niet kan veranderen zoals ras, sexualiteit, geloof, kleur, lengte, geslacht.

    Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      16 juli 2011 om 15:27

      @realhustler: sommige mensen kunnen er niks aan doen dat ze dik zijn. Dit kan een afwijking in de genen zijn bijvoorbeeld, een orgaan dat niet goed werkt. Dit is gewoon pure discriminatie en audi laat weer is zien wat voor vies merk ze daadwerkelijk zijn.

      Login om te reageren
      • RickB zegt

        16 juli 2011 om 16:01

        @drivingpleasure: Nou nou, een stoel niet vergoeden! Als je een Q5 kan betalen moet je toch ook niet leeg lopen op een stoel?!

        Buiten dat vind ik het ook triest dat je een merk belachelijk maakt terwijl het gaat om een locale dealer?!

        Als die man zoveel last van z’n rug heeft laat die toch een op maat gemaakte Scheel stoel maken, of een ASS stoel!

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          16 juli 2011 om 22:26

          @RickB: Helaas representeren dealers vaak wel een merk, net als wanneer je slechte bediening hebt in een restaurant, dat hoeft nog niet te betekenen dat het eten of dat de rest van de bediening slecht is.

          Login om te reageren
          • drivingpleasure zegt

            17 juli 2011 om 13:54

            @jzaero: inderdaad

            Login om te reageren
        • KoFFiE zegt

          18 juli 2011 om 10:02

          @RickB: Garantiegevallen gaan ALTIJD via de fabriek… Wie denk je dat de herstelliingskosten terugbetaalt aan de locale dealer? :)

          Login om te reageren
      • chrispothast zegt

        16 juli 2011 om 17:43

        @drivingpleasure: gast dit percentage is zo ontzettend laag. Dikzakken verschuilen zich daar graag achter. Het is een welvaartsverschijnsel.Ik denk dat deze gast beter een fiets had kunnen kopen.

        Login om te reageren
  9. ymcmb zegt

    16 juli 2011 om 15:21

    @realhustler

    Sommige mensen worden nu eenmaal sneller dikker. Kan ook genetisch bepaald zijn. Het kan gewoon zijn dat die meneer een ziekte heeft.

    Login om te reageren
  10. SimonMc zegt

    16 juli 2011 om 15:22

    Alsof 120 kg zo extreem zwaar is.
    Flauw van Audi hoor.

    Login om te reageren
    • Mich zegt

      16 juli 2011 om 16:17

      @SimonMc: Misschien vind jij het meevallen omdat je zelf ook zo zwaar bent, maar het is geen normaal gewicht hoor.

      Login om te reageren
      • Pordon zegt

        16 juli 2011 om 17:08

        @Mich: Wellicht is deze man wel 2.10m en dan is 120 opeens niet zoveel meer. Overigens vind ik 120kg ook nog niet zo’n absurd hoog gewicht en daarmee tegelijk vind ik dus dat elke stoel minimaal toch gemaakt moet zijn om ook 120kg te houden.

        Overigens moeten al die mensen die lopen te zeiken over dikke mensen eens beter gaan rondkijken. Tuurlijk er zijn mensen dik geworden die gewoon zichzelf helemaal vol vreten maar velen kunnen er niks aan doen.

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          16 juli 2011 om 17:36

          @Pordon: lol…beter kun je het omdraaien. Sommigen kunnen er echt niks aan doen, de rest eet gewoon teveel/beweegt te weinig.

          Login om te reageren
      • lemster zegt

        16 juli 2011 om 17:09

        @Mich: M’n broertje is 2,05 en weegt 105 kg. Dat is normaal gewicht voor zo iemand. 15 kilo erbij en de stoel houdt je dus niet meer? Beetje raar hoor, ik vind het wel degelijk een fout.

        Ik ken ook genoeg jongens die regelmatig in de sportschool zitten en ruim boven de 100 kg uitkomen. Geen Audi voor hen dus?

        Er staat nergens in het artikel iets genoemd over de lengte van de man. Waarom wordt meteen maar gedacht dat meneer dus dik is? Beetje jammer weer.

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          16 juli 2011 om 17:34

          @lemster: true….true….helemaal met je eens.

          Login om te reageren
        • Jeroenmx5 zegt

          16 juli 2011 om 18:35

          @lemster: broerTJE??? ;) haha

          Login om te reageren
        • potver7 zegt

          16 juli 2011 om 22:44

          @lemster: Op zich heb je gelijk… maar aangezien het probleem in de wangen van de stoelen zit neem ik aan dat het grootste gedeelte van het gewicht in de breedte was gegroeid, en niet in de lengte.

          Neemt niet weg dat de ‘standaard’ 101 kg best wat hoger mag. En dat zal op termijn ook wel gebeuren, ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat die standaard de laatst paar decennia al gestaag omhoog gegaan is.

          Ik vermoed ook dat Audi in de USA al standaard meer heavy-duty stoelen monteert.

          Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        17 juli 2011 om 14:48

        @Mich: Neuh, weeg zelf ong. 76 kg ( voor 1.88 is dat zelfs te weinig vind ik ), maar ken zelf wel een aantal mensen die zeker 120 kg halen en meer, en ik zal het zo zeggen, die zien er be-lan-ge niet uit zoals de man getoond in bovenstaande foto.

        En als je naar de gym gaat en iets of wat bodybuilder aanspreekt ( met wat lengte ) is 120 kg zeker niet overdreven veel. Ken persoonlijk de sterkste man van België, en die weegt 150 kg, en is 1.93 meter, maar goed die is ook getraind om zware gewichten te versjouwen en die is zeker niet atletisch gespierd, maar om dan te gaan zeggen dat die geen Audi meer kan rijden?

        Ik zeg het nog eens, flauw van Audi hoor.

        Login om te reageren
  11. MAB zegt

    16 juli 2011 om 15:22

    hahaha ja ik denk dat ze hem niet moeten vergoeden

    Login om te reageren
  12. drivingpleasure zegt

    16 juli 2011 om 15:25

    Schandalig zeg! gewoon discriminatie! als die stoelen dat gewicht niet eens aan kunnen hoe kan je jezelf dan een ‘premium’ autobouwer noemen? je kan niet eens een auto bouwen voor iedereen..een Q5 zou toch juist dit soort dingen moeten kunnen verdragen.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      16 juli 2011 om 15:30

      @drivingpleasure: Juist .

      Login om te reageren
    • lemster zegt

      16 juli 2011 om 17:10

      @drivingpleasure: Exact.

      Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      16 juli 2011 om 17:14

      Premium wil niet zeggen dat iets geschikt is voor dikkerds van 150kg of meer.

      Premium wil juist zeggen dat het klootjesvolk het niet kan betalen. Die rijden doorgaans zoiets zoals een Hyundai …

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        16 juli 2011 om 19:31

        @rechercheur: het was 120kg, niet 30 kilo erbij verzinnen he meneer de rechercheur.

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          16 juli 2011 om 21:15

          @dennisr:

          Het gaat niet om die 120 of 150 KG, gaat erom dat klootjesvolk in een Hyundai rijdt ….

          Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        17 juli 2011 om 14:01

        @rechercheur: premium wil zeggen dat jij een product van betere kwaliteit neerzet iets extra’s boven op het normale. als dan de auto’s niet eens een man van 120 kg aankunnen faal je behoorlijk als zogenaamde ‘premium’autobouwer. het premium segment is inderdaad mid tot high range prijzen. maar dat is vrij logisch je gaat niet een ‘beter’product voor hetzelfde geld of minder verkopen.

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          17 juli 2011 om 17:20

          @drivingpleasure:

          Premium wil niet zeggen dat de te dikke medemens in je auto thuis hoort. Dus je praat onzin ….

          Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      16 juli 2011 om 18:02

      @drivingpleasure: Beetje bullshit om daar ‘premium/niet premium’ bij te betrekken, maar dat krijgen we altijd weer als het over Audi gaat.

      Maar de norm van 101 kilo ligt idd wel aan de lage kant. In een snelle coupé zou ik dat nog verstaan, maar in een zware SUV…

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      16 juli 2011 om 22:23

      @drivingpleasure: Premium betekent dat je af-fabriek een stoel kunt bestellen die wel op je lichaamsgewicht is gebouwd. Dat moet je bij Kia ‘ns vragen, die sturen je waarschijnlijk door naar Recaro ofzo…

      Login om te reageren
      • norge zegt

        17 juli 2011 om 18:33

        @potver7: kia stoelen gaan daar niet kappot van, en daar heb je 7 jaar garantie

        Login om te reageren
  13. mcdonald zegt

    16 juli 2011 om 15:31

    Je kan er wel vanuit gaan dat de gemiddelde te dikke Duitse zakenman die Audi rijdt zwaarder is dan 101kg.

    Hoe verkoopt Audi dit dan in de VS? Vind daar maar eens iemand onder de 120kg.

    Krijgen we straks ook van die belachelijke stickers met waarschuwingen op de stoelen? “Watch out! Drivers can be heavier than they appear.”

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      16 juli 2011 om 16:22

      @mcdonald: Dat is het hem nou juist, als die stoelen het gewicht van zware mensen niet aan zouden kunnen zouden we toch veel meer van dit soort gevallen moeten hebben?

      Login om te reageren
      • mcdonald zegt

        16 juli 2011 om 16:38

        @gerard1710: Volgens het artikel heeft niet zo zeer de zitting (middengedeelte) maar de wang het begeven. Die dikke meneer heeft dus nooit goed in zijn stoel gezeten en kwam daar na 50.000km pas achter. Volgens mij was de stoel te smal voor zijn achterwerk en dit had meneer op moeten vallen tijdens de testrit. Toen had hij erover kunnen ‘klagen’, niet na 50.000km.

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        16 juli 2011 om 18:03

        @gerard1710: De Q5 is ook nog niet zo lang op de markt. Misschien komt er na deze wel een hele FatsoGate op gang…

        Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          16 juli 2011 om 19:55

          @Esprit_de_Flandre: Hahaha! Ja, ik zie het wel gebeuren… Of ‘weight gate’. Dat ruimt nog ook! Nou jaaaaaaaa, enigszins.

          Login om te reageren
          • Svenska_Aeroplan_AB zegt

            16 juli 2011 om 21:17

            @Svenska_Aeroplan_AB: RIJMT. duh

            Login om te reageren
  14. dennisr zegt

    16 juli 2011 om 15:39

    heb trouwens ook wel kennisen die rond de 120 zitten, maar die rijden toyota en fiat, blijkbaar dus toch beter dan audi.. hmm..

    Login om te reageren
  15. speedie zegt

    16 juli 2011 om 15:47

    Heeft niks met kwaliteit te maken. Moest men de stoelen ontwerpen voor 120kg of meer dan zit 95% van de bevolking oncomfortabel. Het gaat waarschijnlijk om lederen zitjes en leder heeft nu eenmaal de eigenschap rekbaar te zijn en in dit geval heel rekbaar.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      16 juli 2011 om 15:52

      @speedie: toch wel een beetje kwaliteit, genoeg auto’s die wel meer gewicht aan kunnen, dat leer zou wel es kunnen kloppen.

      Login om te reageren
  16. Freewarefreak zegt

    16 juli 2011 om 15:54

    Flauw van Audi.. maar ergens wel begrijpelijk. Auto’s worden altijd gebouwd volgens bepaalde normen. Dat is een feit. Speling mag zo en zoveel zijn, tolerantie dit, afwijking dat, etc. De norm voor de stoel is dus 1,85 meter lang is en 101 kg. En ja, in dit geval gaat die dan stuk. Dat kun je Audi niet kwalijk nemen. Je kunt het inderdaad alleen de verkoper kwalijk nemen. Die moet die norm ook kennen en had meneer inderdaad op een “heavy duty” aanpassing moeten wijzen.

    Ik heb het ook meegemaakt. Had op het werk eens een Golf. Dat was gewoon een bedrijfsauto. Ik heb die moeten delen met een collega. Dat was ook een megadikkerd. Serieus, ook denk ik 140 kg of zo. Die heeft die auto ook weken lang gebruikt. Na een tijdje viel het mij op dat de bestuurderstoel los zat. Hij ratelde bij verschuiven en kiepte heel de tijd. Ik er mee naar de dealer en die heeft gekeken. Wat bleek, er zitten kunststof geleidingsblokjes in de slee op de vloer. Deze waren volledig verbrijzeld en moesten worden vervangen. Dus ook een Golfstoel kan niet tegen 140 kg..

    Login om te reageren
  17. mbman zegt

    16 juli 2011 om 15:55

    Die dikkert moet zich schamen.De hele samenleving betaalt voor zon dikke frekkel met al zijn problemen.Geef audi groot gelijk.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      16 juli 2011 om 16:02

      @mbman: Of Audi had die meneer er op moeten wijzen dat ze niet de kennis en techniek in huis hebben om stevige auto’s te maken .De rest van de autowereld kan dit wel.En jij moet je schamen voor je taalgebruik.

      Login om te reageren
      • mbman zegt

        16 juli 2011 om 16:06

        @norge: Ik zou niet weten waarom ik mij moet schamen.Zo kerel is er zelf bij.Had het kunnen voorkomen.

        Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        16 juli 2011 om 16:11

        @norge: “..Of Audi had die meneer er op moeten wijzen dat ze niet de kennis en techniek in huis hebben om stevige auto’s te maken..”

        Da’s niet helemaal eerlijk Norge. Zeg dan gewoon “Audi moet de norm voor de stoel hoger leggen”. Natuurlijk kunnen ze dat wel. Ze kunnen ook een stoel bouwen voor 200 kg. Geen probleem. Je ziet in het artikel ook dat Audi die aanpassing in principe op de plank heeft liggen. Alleen de stoelen worden STANDAARD zo niet aangeboden. Logisch. Niet iedereen is zo dik. En een zwaardere stoel is duurder. Kwestie van boekhouden. Dat snap jij toch ook wel?

        Login om te reageren
        • norge zegt

          16 juli 2011 om 18:30

          @Freewarefreak: Niet helemaal eerlijk is dat ze niet erkennen dat de verkoper een fout gemaakt heeft ,en om eerlijk te zijn vind ik 120 kilo zo veel nog niet .Als de goede man nou rond de 200 had gewogen en gewaarschuwd was door de verkoper had audi gelijk gehad.

          Login om te reageren
          • potver7 zegt

            16 juli 2011 om 22:39

            @norge: Maar die verkoper is niet in dienst van Audi, die is in dienst van de dealer waar de auto gekocht werd. Daar kun je Audi dus niet direct voor verantwoordelijk stellen. Zelfs niet in de US of A volgens mij.

            Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        16 juli 2011 om 18:23

        @norge:

        Tsja, wederom bij norge de wereld op z’n kop. Al is het alleen maar om Audi te bashen … Get a life en ga wat nuttigs doen, loodgieteren of zo?

        Login om te reageren
    • Pordon zegt

      16 juli 2011 om 17:11

      @mbman: Er zijn ook mensen dik door ziekte of dergelijke zaken wat ze zelf niet in de hand hebben. Overigens zou een autostoel 120kg gewoon moeten kunnen hebben. Wanneer ze bij Audi weten dat dat niet het geval is had de Audi dealer dat moeten aangeven.

      Login om te reageren
      • mbman zegt

        16 juli 2011 om 17:16

        @Pordon: dat is ook wel zo.Misschien wel een beetje botte opmerking.Maar laten we zeggen dat in de meeste gevallen de mensen zelf schuld hebben

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          16 juli 2011 om 17:59

          @mbman: Het is mijn schuld niet dat ik in de laatste vijf jaar 15 kilo ben bijgekomen. Het is de schuld van mijn vrouw. Met haar lekker eten altijd… ;)

          Login om te reageren
  18. Brum zegt

    16 juli 2011 om 16:00

    Goed dat de Audistoelen niet geschikt zijn voor dikke mensen, dat zou namelijk betekenen dat dunnen mensen (zoals ik) over de stoel heen en weer zouden glijden.
    Deze dikke meneer moet gewoon wat aan z’n gewicht gaan doen, net als alle andere dikkerds!

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      16 juli 2011 om 17:13

      @Brum: Ik weeg zelf 60kg dus ben zo licht als een veertje maar om zo bot te doen over alle dikkerds is geheel onterecht. Maar Karma is a bitch dus wellicht overkomt jou ook wat later waardoor je later alleen nog maar sla kunt eten wil je niet dik worden.

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        16 juli 2011 om 19:57

        @Pordon: Ik ook, op jouw leeftijd…
        :D

        Login om te reageren
  19. mbman zegt

    16 juli 2011 om 16:02

    Een tip voor die man:ga ;lekker fietsen.

    Login om te reageren
  20. hacker zegt

    16 juli 2011 om 16:22

    Audi zal in de VS wel andere normen voor hun stoelen hanteren dan in Europa. Ik vind de beslissing van Audi anders toch wel gerechtvaardigd. Het is een beetje zoals dikkerds die het vliegtuig nemen, die moeten ook niet klagen dat ze plaats te kort hebben in economy class want anders moeten ze maar twee stoelen betalen. Je kan obesitas gerust als een afwijking beschouwen dus moet je met zo’n afwijking rekening houden wanneer je zaken gaat kopen.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      16 juli 2011 om 19:35

      @hacker: sterker nog, extreem dikke mensen betalen in een vliegtuig ook 2 plaatsen, gewoon omdat er niet normaal een naast kan zitten..

      Login om te reageren
  21. Stino zegt

    16 juli 2011 om 16:36

    ja bodybuilder vriend van me heeft mijn stoel in de seat ook naar de vaantjes geholpen :D

    Login om te reageren
  22. Zoepie zegt

    16 juli 2011 om 17:18

    Tof dat je ziet als je een tip geeft dat je vermeld wordt, ik was natuurlijk vergeten te vermelden wat mijn nick was.

    Voordat iedereen begint te zeuren over de man zijn gewicht, de reden voor de tip was voor mij dat ik zelf 109 kg weeg en dan nog eens 202 cmtjes meet.
    Ik kan er op zich mee leven dat een merk dat als gemiddelde wilt hanteren maar waarom maak je dan zoveel beenruimte in een A6 dat een mens zoals mij daar in kan gaan zitten maar dan eigenlijk te zwaar is voor de stoel.

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      16 juli 2011 om 18:57

      @Zoepie: Hoe kom jij ineens bij de A6?

      Login om te reageren
      • Zoepie zegt

        16 juli 2011 om 21:17

        @gerard1710: Ik veronderstel dat die gemiddelden voor elke audi tellen, en aangezien ik zelf al eens het genoegen heb gehad om met een A6 rond te rijden kan ik dus uit ervaring spreken dat die auto’s zeeën beenruimte hebben. Het was met de A6 dat ik voor de eerste keer de stoel niet helemaal naar achter moest schuiven

        Login om te reageren
        • gerard1710 zegt

          16 juli 2011 om 23:29

          @Zoepie: Wat ik al eerder zei: dan zou je toch veel meer van dit soort gevallen moeten hebben?

          Login om te reageren
  23. the-budel-guy zegt

    16 juli 2011 om 17:21

    met een ‘specifieke uitrusting’ hadden kunnen uitrusten?

    hoe heet die optie het Vet paket?

    Login om te reageren
  24. Tommy2 zegt

    16 juli 2011 om 17:47

    120 kg??? Holy Shit!!! Die man kan beter gaan fietsen! :S

    Login om te reageren
  25. Esprit_de_Flandre zegt

    16 juli 2011 om 17:56

    Dus de verkoper had moeten zeggen: Man, jij bent moddervet. Dat kan die stoel zo nooit (ver)dragen…

    Login om te reageren
    • norge zegt

      16 juli 2011 om 18:03

      @Esprit_de_Flandre: Zou die verkoper zaken gedaan hebben denk je?

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        16 juli 2011 om 18:25

        Die verkoper had moeten zeggen: koop een Hyundai, dat past beter bij je uitstraling ….

        Login om te reageren
        • solz zegt

          17 juli 2011 om 18:59

          @rechercheur: ze moet je echt serieus op je nummer gezet hebben als het na al die jaren nog steeds zo steekt! Kom op man, er zijn nog andere vrouwen, dochters van kia-dealers…

          Login om te reageren
  26. solz zegt

    16 juli 2011 om 21:51

    ik neem aan dat ‘rechercheur’ ooit eens een blauwtje heeft opgelopen bij de dochter van de plaatselijke hyundai dealer,

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      16 juli 2011 om 23:04

      @solz:

      Wij hebben gelukkig geen plaatselijke Hyundai-dealer. In onze buurt woont namelijk geen klootjesvolk, en dus geen potentiële klanten …

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        17 juli 2011 om 10:00

        @rechercheur: Jij bent klootjesvolk als je zo redeneert…

        Login om te reageren
  27. jaguarsaab zegt

    17 juli 2011 om 04:04

    kort en triest

    Login om te reageren
  28. FredT zegt

    17 juli 2011 om 10:12

    Het zou mij sterk verbazen dat hij deze rechtzaak wint. Hij had zelf over zijn overgewicht moeten spreken bij de aankoop van de auto. Hoe kan die verkoper nu in godsnaam weten hoeveel die man weegt?! Wat een loser.

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      17 juli 2011 om 13:19

      @FredT:

      Natuurlijk wint die vette Fransoos deze rechtszaak niet, Audi levert immers een product wat prima voldoet voor normaal gebruik. Met je te vette reet van 120 kg over de wang van je stoel gaan liggen schuren is immers geen normaal gebruik. Je kunt Audi er niet voor aansprakelijk stellen dat deze dikkert ver buiten het ‘gemiddelde’ valt, dat is z’n eigen probleem …

      Login om te reageren
      • Ralph1 zegt

        17 juli 2011 om 15:26

        @rechercheur: Hij wint de rechtzaak wel. Ik ben zelf 1.93m en weeg 95kg, wat een zeer normaal en gezond gewicht is gezien mijn bouw (en gebrek aan overtollig vet). Dus een beetje groot, gespierd of iemand met licht overgewicht van mijn lengte (laat staan groter) kan al niet op een stoel van een “SUV” zitten, zonder dat deze kapot gaat. Dat is gewoon een slecht product waarvan het limiet aangegeven moet worden als het zo extreem laag is.

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          17 juli 2011 om 17:26

          @Ralph1:

          En toch wint die vette Fransoos de rechtszaak niet, want je mag niet van Audi verwachten dat ze standaard een product leveren wat geschikt is voor mensen die ver boven het gemiddelde wegen. Daarvoor gelden op maat aanpassingen, die Audi naar wens ook kan leveren. Die Fransoos had in alle redelijkheid niet kunnen verwachten dat een standaard product voldoet aan zijn afwijkende situatie…

          Login om te reageren
  29. norge zegt

    17 juli 2011 om 17:31

    Audi de auto voor mensen die 185 cm lang zijn en max 101 kg wegen .De rest van de automobielfabrikanten bouwen auto’s voor alle anderen .

    Login om te reageren
  30. marcow zegt

    18 juli 2011 om 11:19

    Ben benieuwd welke auto hij dan hiervoor reed (en ‘m ook niet hield?)

    Login om te reageren
  31. jaja zegt

    20 juli 2011 om 21:08

    oh het is dus niet de ,vorsprung durch technik’ maar het maximum gewicht van de berijder die de levensduur en prestaties van een audi bepaalt..weten we dat ook weer..

    tís by the way wel zielig dat men reparatie niet vergoed heeft..

    Login om te reageren
  32. taxman zegt

    22 juli 2011 om 10:33

    Die rare uitstekende harde zijkanten van die stoelen zijn alleen al een reden nooit een audi te kopen.

    Login om te reageren
  33. sjonniek zegt

    17 november 2011 om 18:49

    Audi is rotzooi, zo blijkt maar weer uit dit verhaal. Welke stoel kan nou geen 120kg aan. Zelf een ikea stoel van een tientje kan dat

    Login om te reageren
  34. bertorelli zegt

    2 juli 2012 om 13:19

    Zelf ik met een lengte van 204cm en een zeer ruim bemeten BMI (150+ kg) pas in een Daihatsu Cuore uit 2002.
    Ok, de zittingen van de stoelen zijn aan de kleine kant en de hoofdsteun zit op schouderhoogte, maar kraken doet het geenszins.
    Om J.C. maar eens te quoteren; ‘How hard can it be’

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North