• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fifth Gear-battle: BMW M3 GTS vs 911 GT3 RS

Auteur: ricardo, gepost 16 juli 2011 om 13:29 – 43 Reacties

The Vick vs The Tiff

Een videovergelijking waar de M3 GTS tegenover de 911 GT3 werd gezet kennen we al. Fifth Gear laat nu zien hoe de M3 GTS het houdt als de GT3 RS zijn directe tegenstander is. Inzetten maar!

Lucky Vicki mag achter het stuur en in de sportstoelen van de felgekleurde en bespoilerde M3 GTS kruipen. 456 pk uit een 4.4 V8 dat via de achterste banden naar het asfalt worden gedirigeerd, laat maar eens zien wat jij daar allemaal mee kan, meid. Bovendien weegt de sportiefste M3 1.490 kg, mede door het ontbreken van radio, navigatie en climatecontrol.

Tiff zet de actie voort in een 911 GT3 RS. Geen 4.0, maar de oude vertrouwde 3.8 met 450 pk en 1.375 kg om mee te zeulen. Kortom, deze prijzige circuitspeeltjes zijn aan elkaar gewaagd als het op vermogen aankomt, maar de bolide uit Zuffenhause wint het op gewicht. Voor de goede orde nog even wat ‘Ringtijden: De Porsche doet het rondje Nürburgring in 07:33, de Bimmer klaart dat klusje in 07:48.

Hieronder het oordeel van Fifth Gear. Welk trackmonster geniet jullie voorkeur eigenlijk?

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
    Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
  • Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
    Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
  • Video: zo vet klinkt een Porsche 911 GT3 met ipe uitlaat

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, 911, BMW, fifth-gear, gt3-rs, M3, m3-gts, Porsche, tiff-needell, vicki-butler-henderson, Video

Vorig bericht: « Vlaamse autobelasting op de schop
Volgend bericht: Audi Q5 ongeschikt voor dikkerds? »

Lees Interacties

Reacties

  1. alcantara zegt

    16 juli 2011 om 13:31

    Zag hem al op Bimmerpost inderdaad.

    Login om te reageren
  2. alcantara zegt

    16 juli 2011 om 13:35

    Rare vergelijking trouwens, alsof de berijder geen invloed heeft op de prestaties van de wagen?

    Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      16 juli 2011 om 15:21

      @alcantara: inderdaad raar, de BMW was de drift langere mooier en meer rook en dan krijgt hij als nog een lager cijfer? Ook wordt hier getimed met een Iphone: slechter kan bijna niet. 2 verschillende mensen achter het stuur. De Porsche is wat sneller lijkt mij en de BMW wat leuker, speelser en mooier. Maar die vergelijkingen bij fifth gear slaan nergens op.

      Login om te reageren
      • Alwood zegt

        16 juli 2011 om 18:34

        @drivingpleasure: manmanman, heb je het filmpje uberhaupt wel (uit)gekeken? ze komen namelijk precies tot dezelfde conclusie als jij, wat zeur je dan over onbetrouwbare metingen?

        Blijkbaar wil niemand het begrijpen maar tot op de 100ste seconde nauwkeurig meten en alles met professionele apparatuur registreren heeft to-taal geen meerwaarde voor straatauto’s. Die zijn uberhaupt niet afgesteld om te presteren om het maximum van hun onderdelen.

        Wat fifth gear juist heel goed blootlegt zijn de verschillen tussen de auto’s en hun sterke (en zwakke) punten. Top Gear en Fifth Gear doen dit tegenwoordig beiden op heel eigen manier maar geven daarmee wel het meeste de ervaringen met de betreffende auto mee.

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          16 juli 2011 om 18:39

          @Alwood: amen!

          Login om te reageren
        • chrispothast zegt

          17 juli 2011 om 09:18

          @Alwood: blablabla

          Login om te reageren
        • drivingpleasure zegt

          17 juli 2011 om 14:12

          @Alwood: zodra jij op ronden tijden gaat testen slaat dit nergens meer op: in de auto ziten met je iphone(dus nooit goed kunnen timen), 2 verschillende mensen 2 verschillende auto’s laat besturen. Dit is gewoon slecht geen goede vergelijking die secondes kunnen net zo goed door de verschillende bestuurder komen of door het verkeerd timen. Het is leuk om te zien en de simpele dingen vergelijken ze goed, maar daar blijft het dan ook bij.

          Login om te reageren
      • jzaero zegt

        17 juli 2011 om 04:22

        @drivingpleasure: Die vergelijkingen bij Fifth Gear slaan nergens op? Juist Fifth gear is wat informatie betreft nog vrij uitgebreid. Zij mikken niet zo sterk op entertainment maar ook nog heel veel op de auto’s zelf. Een gemiddelde bestuurder zal toch niet die ene seconde verschil merken, ook niet in de sprint van 0-100. Zij leggen hier duidelijk uit welke verschillen er zijn en waarom deze auto’s dan wel of niet goed zijn. Als je zon auto koopt kan ik mij best voorstellen dat je af en toe circuitjes pakt en dan is zo’n M3 voor veel mensen een veel makkelijkere auto in omgang en soms zelfs leuker. De Porsche daarentegen is hardcore racing.

        Porsche, veel grip en snel maar onderstuur en vrij abrupte balans.
        BMW, goed gevoel in sturen, makkelijker mee te rijden, kortom de meer allrounder.

        Login om te reageren
  3. rufctr01 zegt

    16 juli 2011 om 13:35

    Ondanks dat ik de BMW heel mooi vind ga ik toch voor de Porsche.

    Login om te reageren
  4. sebasjuhh zegt

    16 juli 2011 om 13:38

    Mooi filmpje! Go Porsche!

    Login om te reageren
  5. Megakix zegt

    16 juli 2011 om 13:49

    Tsja, onderscheidend is de Porsche nooit geweest qua uiterlijk. Dus de Bimmer = numero uno. Ook als berijder van deze machines geeft de M3 GTS rijder meer een jonge sporthond uitstraling, terwijl je in een Porsche geregeld je toupet goed moet leggen :lol:

    Login om te reageren
    • anakiet zegt

      16 juli 2011 om 14:40

      @Megakix:

      Er worden 300.000 3 series per jaar verkocht. Hoezo onderscheidend.

      Login om te reageren
      • bmwmaaktrijdengeweldig zegt

        16 juli 2011 om 18:00

        @anakiet: ga jij lekker in een 3 serie rijden en ik neem de m3 gts. Ik denk dat er toch wel een groot verschil is? (318 vs m3 gts?)

        Login om te reageren
      • amazinglaurent zegt

        16 juli 2011 om 20:42

        @anakiet: En die zijn allemaal knallend oranje?

        Login om te reageren
  6. dennisr zegt

    16 juli 2011 om 13:55

    leuk filmpje, had niet verwacht dat een porsche goedkoper zou zijn dan een bmw.

    Login om te reageren
  7. rufctr01 zegt

    16 juli 2011 om 13:55

    @megakix: niet onderscheidend??? het bekendste design voor een sportwagen…

    Login om te reageren
    • monk zegt

      16 juli 2011 om 14:10

      @rufctr01:
      ja niet onderscheidend, je moet haast een Porsche kenner zijn om de verschillende 911 modellen te onderscheiden

      Login om te reageren
      • agera zegt

        16 juli 2011 om 18:45

        @monk: Het klopt wel het design van de Porsche 911 is de meest bekende van de sportauto`s.

        Login om te reageren
    • Megakix zegt

      17 juli 2011 om 00:29

      @rufctr01: daarin heb je wel gelijk, maar dat wil toch (duidelijk) niet zeggen dat het onderscheidend is ? Een Reventon, een Zonda, een X6..auto’s die veel duidelijker een ‘hekel aan/geen hekel aan’ factor hebben. De Porsche blijft een gruwelijk goede auto, maar het is ‘langsrijden en nooit missen’ ding.

      Login om te reageren
  8. laurensl zegt

    16 juli 2011 om 13:59

    rare conclusie vind ik.
    Speed or handling. Zou het niet anders om moeten zijn?
    Een Porche zet toch zwaar in op de handling?

    Login om te reageren
    • phantom95 zegt

      16 juli 2011 om 14:20

      @laurensl: Dat die porsche minder snel z’n grip verliest is toch juist betere handling?

      Login om te reageren
    • anakiet zegt

      16 juli 2011 om 14:55

      @laurensl:

      De porsche is op de limiet wat lastiger onder controle te houden. De BMW is beter in balans, waardoor je er ook beter mee kunt driften. De porsche zal wel weer harder een bocht door kunnen.

      Login om te reageren
      • bmwmaaktrijdengeweldig zegt

        16 juli 2011 om 18:01

        @anakiet: je kunt ook beter 300 rijden in die m3 dan in die porsche..

        Login om te reageren
    • erwh zegt

      17 juli 2011 om 12:50

      @laurensl: Dat dacht ik idd ook, maar als je goed kijkt zie je dat de Porsche behoorlijk onderstuurt (3:46, 3:57).

      Login om te reageren
  9. bigcar zegt

    16 juli 2011 om 14:35

    beide vind ik niks.. als je toch zoveel geld gaat verspillen, liever een 4 deurs (m5, e63).. of nog duurder: (s65 amg, quattroporte, rapide, etc etc..(..

    Login om te reageren
  10. Punk zegt

    16 juli 2011 om 14:44

    Go Bimmer!

    Login om te reageren
  11. HoskamBMW zegt

    16 juli 2011 om 14:56

    Hoe kun je nou van uit gaan dat de porsche één seconde sneller is terwijl je die stopwatch niet precies op het juiste moment kunt starten of stoppen.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      16 juli 2011 om 16:46

      @HoskamBMW: Precies. Beetje met een korreltje zout nemen. Hadden ze het er op aan willen doen komen, dan hadden ze gewoon met een transponder moeten werken. Wat Lars zegt: “..Ook wordt hier getimed met een Iphone: slechter kan bijna niet..” lijkt me een beetje onzin. Seconden duren op een iPhone even lang als op een stopwatch. Het is het moment van aan en uit zetten.

      Login om te reageren
  12. Burdy zegt

    16 juli 2011 om 15:00

    Ze hadden er wel wat meer van kunnen maken. Maar 4 minuten met 2 geweldige (denk ik) auto’s is wel erg weinig.

    Login om te reageren
  13. BMW330Ci zegt

    16 juli 2011 om 15:11

    Geweldige conclusie. Freude am fahren!

    Login om te reageren
  14. T16 zegt

    16 juli 2011 om 15:15

    Als je goed luistert naar Tiff zijn commentaar op het bochtenwerk dan geeft de Porsche onderstuur of plotseling heel veel overstuur. Het is veel moeilijker om de Porsche op de grens/limiet door de bochten te krijgen. Echt hard werken voor een ervaren coureur als Tiff. De BMW is beter in balans en makkelijker te corrigeren. De Porsche wint eerder tijd op de rechte stukken door een lager gewicht en aerodynamisch voordeel.

    Login om te reageren
  15. Jochempie zegt

    16 juli 2011 om 16:24

    Ik wil ze geen van beiden als ik eerlijk ben!

    Login om te reageren
  16. Freewarefreak zegt

    16 juli 2011 om 16:29

    Ik zou het niet weten welke ik zou kiezen. Ik denk toch de BMW. Geweldig! De ultieme M3. De Porsche is ook super speciaal, maar ik luister nu maar naar mijn hart. De BMW geeft mij meer emotie. Op specs is de keuze denk ik niet te maken.

    Geweldig hoe Vicky de auto een kusje geeft op 0:25 seconden. Haha.. heb ik ook wel eens gedaan (schaamrood) ..heb wel eens een rotrit gehad in de nacht door een storm met slagregen, windstoten, etc. Heb toen peentjes zitten zweten slalommend door de troep en water met witte knokkels aan het stuur.. om de auto te vangen die iedere keer windbeuken kreeg.. etc. Hij gaf geen klap verkeerd en ik kwam gewoon thuis. Toen heb ik hem onder de carport ook een kusje op zijn motorkap gegeven. “dankjewel”.

    Login om te reageren
  17. GOD zegt

    16 juli 2011 om 17:25

    Hoe je het ook went of keert de GT3 RS is gewoon een stuk sneller dan de M3 GTS. Maar je moet ook niet vergeten dat de Porsche semi slicks heeft waar de BMW op Pirelli Corsa’s staat.
    M3 GTS met op semi slicks zal nog een stuk sneller zijn maar dan alsnog zal de de Porsche iets sneller zijn aangezien de Porsche gebouwd is als sportwagen en de BMW als personen auto. Dat brengt gewoon een aantal nadelen met zich mee wat niet door M weg te poetsen is. Buiten dat is de GT3 RS gewoon een steen goede auto. Geen schande dus voor de M3.

    Login om te reageren
  18. pexiges zegt

    16 juli 2011 om 17:33

    Beide mega wagens, maar het is de porsche voor mij!

    Login om te reageren
  19. agera zegt

    16 juli 2011 om 18:10

    Zeer makkelijk vraag, zeker weten de Porsche 911 GT3 RS !!

    Login om te reageren
  20. Svensson zegt

    16 juli 2011 om 19:45

    Ben ontzettend fan van de M3, maar de GT3 RS blijft voor mij de ultieme sportauto.

    Mocht ik een paar miljoen winnen dan kwamen beide auto’s in mijn garage te staan, maar als ik moet kiezen, dan duidelijk de Porker.

    Login om te reageren
  21. Roef zegt

    16 juli 2011 om 20:58

    Even over die M3 ; weet iemand of de M3 CRT nu sneller is dan de GTS?

    OT : Erg leuke auto’s, echter de GT3 RS is toch echt beter inderdaad.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      16 juli 2011 om 23:36

      @Roef: Lijkt me heel sterk.

      Login om te reageren
  22. bmw-e30-7bh zegt

    17 juli 2011 om 08:14

    Doe mij de M3 maar hoor, veel leuker om in te rijden.
    En dat geluid van die v8!

    Login om te reageren
  23. highperformance zegt

    17 juli 2011 om 10:21

    Niet zo serieus joh, tis een vermakelijk filmpje. Niet meer en niet minder. En voor de mensen die deze kunnen betalen, die zitten niet te kwijlen op AB hoor. En laten zeker hun keuze niet bepalen door 5th gear.

    Login om te reageren
  24. lamborgfan zegt

    17 juli 2011 om 12:59

    Zie je het al voor je? je stopt bij een leuk kroegje in je knal oranje BMW! Hoeveel mensen spreken jouw aan die geen kennis van auto’s hebben? 0! inderdaad, ze denken dat je een idioot bent! Hoewel die porsche met die boekenplank ook niet alles is hoor.. blahblah circuit auto’s, ja daagh misschien dat die porsche daar wel eens komt maar die BMW? wordt gewoon door een dikzak met grijs haar gereden! :P Standaard M3 For me please! (:

    Login om te reageren
    • highperformance zegt

      17 juli 2011 om 13:58

      @lamborgfan: maar ik ben aan het afvallen hoor….

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North