• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi R8 krijgt een Graf Weckerle make-over

Auteur: sir_smokalot, gepost 23 juni 2012 om 14:59 – 21 Reacties

Audi R8 van Graf Weckerle
Met dit keer geen kale mannen in bontjassen of uiterst gecompliceerd velgwerk, maar wel met een setje zelfgemaakte en gepopnagelde 20″ vijfspakers, en aftermarket carbon keramische-remmerij.

Als basis is de 430 pk sterke R8 V8 genomen (nog mooi voordat hij een facelift krijgt), die dankzij een ECU-aanpassing 455 pk levert. De vering leunt op een volledig instelbaar setje aluminium coilovers, en voor de herkenbaarheid prijkt het Weckerle-logo op de sideblades.

Hoewel ik zelf geen grote fan ben van dergelijke convexe stervelgen, zit er wel veel werk in deze aluminium units: ze zijn voorzien van een zwarte high-gloss coating, met veel polijstwerk voor een optimaal glimeffect. Met 20 inch (toch een halve meter doorsnee) vullen ze de kasten goed. Er omheen liggen 245/30 R 20 (V) en 305/25 R 20 (A) banden.

Voor de koolstofvezel-schijven werd de hulp van Mov’it ingeroepen (zit ook onder een Agera R), hoewel de naam van de tuner uiteraard in vol ornaat op de klauw prijkt.

Graf Weckerle verzorgde een aantal mooie, gedetailleerde, afbeeldingen van niet alleen de auto, maar ook de onderdelen en (voor zover van toepassing) hun productieproces. Bekijk ze in de gallery!

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Splinternieuwe Audi R8
    Splinternieuwe Audi R8 mét V8 komt er toch!
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Graf-Weckerle, R8, tuning, velgen

Vorig bericht: « GM roept 400.000 brandgevaarlijke Cruzes terug
Volgend bericht: Acculovers rejoice: lancering Tesla Model S is een feit »

Lees Interacties

Reacties

  1. darkpluisje zegt

    23 juni 2012 om 15:01

    Originele velgen zijn veel mooier… Deze mogen naar het graf :p

    Login om te reageren
  2. smoked zegt

    23 juni 2012 om 15:02

    Handgemaakt of gesmeed, het ziet er alsnog niet uit.

    Login om te reageren
  3. hoonigan247 zegt

    23 juni 2012 om 15:03

    Wat een verschrikkelijke velgen :s

    Login om te reageren
  4. daantjeds zegt

    23 juni 2012 om 15:09

    ach ja.. er zijn vast mensen die het wel waarderen maar ik in ieder geval niet..

    Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    23 juni 2012 om 15:17

    hand gesmede velgen !!
    met een CnC frees ..

    only in Germany ..

    Login om te reageren
  6. Kartmans zegt

    23 juni 2012 om 15:19

    Wat een graf velgen

    Login om te reageren
  7. jeroenn zegt

    23 juni 2012 om 15:22

    De velgen zelf vind ik nog wel meevallen, maar ze staan gewoon zo lelijk onder die R8.

    Login om te reageren
  8. rufctr01 zegt

    23 juni 2012 om 15:27

    Goeie combi, hele lelijke velgen onder een hele lelijke auto.

    Login om te reageren
  9. masterstig zegt

    23 juni 2012 om 15:39

    Echte graf wielen, hoppa, in de prullenbak ermee. Afblijven van dit soort auto’s.

    Login om te reageren
  10. the-budel-guy zegt

    23 juni 2012 om 16:07

    grafbak met die velgen!

    Login om te reageren
  11. rotarypowah zegt

    23 juni 2012 om 16:12

    Hmm… die wielen zijn wel erg doorsnee, ben ik niet gewend van Graf Weckerle. Kan het design wel waarderen (heb zelf ook een set wielen waarvan de spaken precies zo lopen, incl. lip maar zonder popnagels en minder bling).

    Maar ik loop te kwijlen bij die remschijven en klauwen. Die kleur en de manier waarop de merknaam erop staat.. Stijlvol hoor. Jammer dat er dan weer by mov’it op staat. Niets mis met mov’it, maar ik hoef niet te weten dat ze daar eigenlijk wegkomen.

    Login om te reageren
  12. rooster zegt

    23 juni 2012 om 16:35

    Waarom die foto van die “Vollkeramik” schijven? Die zitten niet onder die auto.

    Login om te reageren
  13. jeffreym3 zegt

    23 juni 2012 om 17:30

    Ik dacht eerst dat het aan de tuners lag, maar de R8 is gewoon een vrij lelijke auto..

    Login om te reageren
  14. xilver zegt

    23 juni 2012 om 18:01

    Noooo, wat met de velgen?

    Login om te reageren
  15. jordy14 zegt

    23 juni 2012 om 18:23

    Al die imbusdingen aan de rand maakt het lelijk, en het logo van hun is ook echt fking lelijk. Ik zou gwn de standaard velgen houden.

    Login om te reageren
    • p993 zegt

      24 juni 2012 om 10:32

      @jordy14: die inbusdingen zitten er om de 2 delen van de velg bij elkaar te houden, jongen. Google es op ‘porsche speedline’ en je ziet dat het wel mooi kan zijn.

      Login om te reageren
  16. syliaca zegt

    23 juni 2012 om 19:56

    Gave wagen, behalve de velgen, en dat is volgens mij de enige exterieure aanpassing.

    Login om te reageren
  17. mbeye zegt

    24 juni 2012 om 07:56

    Hoe laat je een R8 er gedateerd uit zien. … Nou zo dus!

    Login om te reageren
  18. p993 zegt

    24 juni 2012 om 10:29

    volgens mij is de Graaf meer een velgenfetisjist dan wat anders. Niet teveel aandacht aan besteden en gewoon doorlopen mensen.

    Login om te reageren
  19. spottertinus92 zegt

    24 juni 2012 om 12:08

    Velgen zijn ontzettend kemp!

    Login om te reageren
  20. kickass zegt

    25 juni 2012 om 14:26

    Dit doe je zo’n auto toch niet aan… :(

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North