• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi R8: voorlopig geen V10, geen roadster en geen V12 TDI

Auteur: Wouter, gepost 19 maart 2008 om 16:55 – 99 Reacties

Audi R8 TDI Le Mans
Asjemenou! De R8 met 420 pk sterke V8 is zo populair dat Audi geen haast maakt met het introduceren van andere R8 varianten.

Volgens de eerste planningen zouden een R8 V10 en een R8 Roadster nog dit jaar hun premiere beleven. Volgens autovisie is dit echter met minimaal een jaar uitgesteld. Audi bouwde afgelopen jaar meer dan 4125 stuks van de R8, terwijl de verwachting was dat het er slechts 3000 zouden zijn. Voor 2008 komen 5000 R8-en beschikbaar.

Productbaas Michael Dick heeft bovendien verklaart dat er wel een R8 TDI komt, maar dat deze niet met de 6.0 V12 diesel wordt uitgerust zoals we die zagen in de R8 TDI Le Mans Concept. In plaats daarvan wordt gekozen voor de 4.2 liter V8 TDI met 326 pk.

Ook interessant!

  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Audi R8 (type 42): álle versies op een rij
  • Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe
    Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Diesel, michael-dick, R8, R8 V10, spider, V12

Vorig bericht: « Dit is de nieuwe A3
Volgend bericht: Saleen S5S Raptor – supercar op bio-ethanol »

Lees Interacties

Reacties

  1. wortel zegt

    19 maart 2008 om 16:57

    jezus

    lijers bij audi!

    Login om te reageren
  2. nls zegt

    19 maart 2008 om 16:57

    Spijtig dat de V12 TDI niet komt :(

    Login om te reageren
  3. Windhoos zegt

    19 maart 2008 om 16:58

    Dat ze de V10 uitstellen is tot daar aann toe, maar nou kiezen ze er ook nog eens voor om niet voor de V12 TDI te kiezen zoals in de R8 TDI Le Mans Concept?? Dan kunnen ze imho er net zo goed niet aan beginnen :-S

    Login om te reageren
  4. sonny zegt

    19 maart 2008 om 16:58

    wat 326 pk ?????

    dat kunne ze niet maken !!

    spijtige zaak !!

    Login om te reageren
  5. Jorden zegt

    19 maart 2008 om 17:02

    Beetje jammer allemaal!
    Vooral die V12 niet in productie nemen!!!
    4.2 V8 TDI vind ik niet spannend genoeg voor de R8

    Login om te reageren
  6. ZwerverRoodbaard zegt

    19 maart 2008 om 17:02

    Waarom de V12 TDI niet :S Dat is echt ZONDE met hoofdletters. Doen ze een V8 diesel erin :S Wat is dan de reden om de Diesel te keizen, de V12 was juist ook leuk qua prestaties.

    Achja ze bekijken het maar!

    Login om te reageren
  7. Thomas zegt

    19 maart 2008 om 17:03

    Tsjah, de v12 was natuurlijk ook nutteloos en top.

    Login om te reageren
  8. Damoklets zegt

    19 maart 2008 om 17:06

    Frapant verschijnsel eigenlijk dat we als zwaar geindoctrineerde petrolheads teleurgesteld zijn als een surrogaat-diesel-blok een 326pk sterke V8 TDI betreft…(met waarschijnlijk een beestachtig koppel dat je de bekleding tussen de reet trekt…) :D

    Login om te reageren
  9. K-kalkan zegt

    19 maart 2008 om 17:11

    ONZIN
    wedden dat ze straks ook de V8 er niet indoen??
    ze gaan waarschijnlijk voor de V6 ;)
    ik zeg het je.. het is allemaal onzin!

    Login om te reageren
  10. Windhoos zegt

    19 maart 2008 om 17:12

    @Damoklets, het gaat erom dat Audi hun beloften niet waar maakt en bovendien, wanneer je een diesel in een sportauto wilt stoppen, dan moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat die diesel de prestaties van de benzine versie kan evenaren. Alleen meer koppel is dan niet genoeg, dus dit is imho eigenlijk gewoon nutteloos

    Login om te reageren
  11. lambofreak zegt

    19 maart 2008 om 17:12

    Wat is dat voor een gezeik???

    waarom allemaal beloven, en niets doen? de V12 TDI zag er nochthans veelbelovend uit… Misschien hadden ze er wel meer dan 5000 stuks per jaar verkocht (misschien ook niet, maar ja :-))

    Login om te reageren
  12. RenesisHP zegt

    19 maart 2008 om 17:14

    Vertaling. “We gaan eerst nog even dit model zo veel mogelijk uitmelken”.

    Login om te reageren
  13. Danger zegt

    19 maart 2008 om 17:14

    Met die 5000 erbij in 2008 komen ze op ±9000 stuks en dan komen er ook nog andere varianten? Exclusieviteit wat ik je brom.

    Login om te reageren
  14. Jesper zegt

    19 maart 2008 om 17:15

    @ Damoklets: dus stel je eens voor hoe heftig dat koppel bij de V12 zou zijn… met die V8 is op zich niets mis, maar dan had Audi ons niet eerst blij moeten maken met een dooie mus :(

    Wat ik vooral spijtig vind is de uitstelling van de Spyder, die zal toch zooo gruwelijk mooi gaan worden dat bij de eerste beste wallpaper die 8C Spider van m’n desktop af gaat :D

    Login om te reageren
  15. Marc zegt

    19 maart 2008 om 17:16

    Ahhhhhhhwww… :-(

    Nutteloos om er een V8 TDI in te lepelen.. Traag blok (in verhouding tot benzine blokken..) die V12 TDI had tenminste nog enige vooruitzichten op topprestaties.. niet alleen een respectabel getal aan peeka’s maar ook een shitload aan Newton Meters om misselijk van te worden..

    Login om te reageren
  16. Jesper zegt

    19 maart 2008 om 17:17

    Baai de whee, dit verschijnsel doet me heel erg denken aan de Fiat 500 hype, die hebben ze ook zolang mogelijk uitgemolken voordat ze met de abarth kwamen

    Login om te reageren
  17. Windhoos zegt

    19 maart 2008 om 17:18

    @Marc, traag in verhouding tot benzine blokken? Als je een benzine versie tegenover een diesel versie zet met ongeveer evenveel pk en niet zo’n enorm verschil in gewicht dan kon jij nog wel eens versteld staan…..

    Login om te reageren
  18. Wally zegt

    19 maart 2008 om 17:20

    Inderdaad wat een klote nieuws is dit :( , wel goed natuurlijk voor zij die reeds een R8 aangeschaft hebben. Blijven zij natuurlijk de snelste op de baan.. En idd, gruwelijk nuteloos die V8TDI :'(

    Login om te reageren
  19. Texter zegt

    19 maart 2008 om 17:21

    En hier komt nog bij bovenop dat de V10 Biturbo niet te leveren is omdat de auto dan standaard in de hens gaat. Tja…

    Login om te reageren
  20. Mosh zegt

    19 maart 2008 om 17:24

    Ze hebben toch ook nog een V10 diesel in de rekken liggen? Die van de Touareg. Knal die erin zou ik zeggen

    Login om te reageren
  21. K-kalkan zegt

    19 maart 2008 om 17:24

    @ Windhoos; na de 220 km vliegt de benzine de diesel voorbij hoor ;)
    dus zo fijn is dat niet.. en waarschijnlijk zal de diesel ook nog eens duurder worden dan zijn ongeveer gelijke broertjee

    Login om te reageren
  22. DD$ zegt

    19 maart 2008 om 17:24

    lekker audi! zo mogen we het horen. haha niemand die die gare 4.2 tdi koopt. die diesel was juist aantrekkelijk door zn v12. en nu denken ze laten we er wat goedkopers van maken voor zowel productie al consument. ik hoop dat deze hard gaat floppen!!!

    Login om te reageren
  23. sonny zegt

    19 maart 2008 om 17:27

    als ze de V8 met 326 pk’s er in lepelen..
    dan zou dit schaamtelijk zijn voor de R8
    die nu al omstrede is door velen!

    Login om te reageren
  24. TT man zegt

    19 maart 2008 om 17:29

    Ben een echte Audi fan, maar de R8 is helaas alleen vanaf de achterkant gezien een echt mooie wagen. Interieur is uiteraard mooi en degelijk, maar onderscheidt zich veel te weinig van een TT of S5. Gezien de prijs geen concurrent voor de veel mooiere (en exclusievere) AM V8 Vantage of Maserati Granturismo en zelfs niet voor de al heel erg “gewone” 997 Turbo (jawel, als je een R8 een beetje aankleedt, kom je nl al snel op 190K Euri uit).

    Er staan niets voor niets al 339 R8’s te koop op Mobile.de, dus levertijden zijn ook geen issue meer, je kunt morgen een (zgan) R8 rijden als je wilt.

    Login om te reageren
  25. STJ zegt

    19 maart 2008 om 17:29

    Gelukkig komt er geen diesel.

    Login om te reageren
  26. Maksimum zegt

    19 maart 2008 om 17:30

    Porsche voert de leiding nu.. was wel te verwachten dat dit soort VAG auto’s niet meer verder ontwikkelt worden..

    Login om te reageren
  27. RenJie zegt

    19 maart 2008 om 17:33

    @autoblog

    “Productbaas Michael Dick heeft bovendien verklaart => heeft verklaarD

    OT: maakt niet uit dat de v12 er niet komt, ze hoeven helemaal geen V12 TDI te bouwen naar mijn mening.. als je zo’n bak in het echt ziet (of hebt), dan heb je genoeg aan de huidige 4.2 V8. Als ik zo’n ding zie, denk ik niet: “ow hij is underpowered, daar moet een v12 in komen te liggen” Dus laat die V8 TDI maar komen ipv de V12.. maar dan moeten ze de die V8 wel rond de 400 pk geven, dan is hij echt netjes!

    Login om te reageren
  28. Damoklets zegt

    19 maart 2008 om 17:33

    @Jesper en Windhoos:

    Begrijp me niet verkeerd, de teleurstelling viel ook mij ten deel.

    Het was meer even een puntje van zelfreflectie ;)

    Gewoon het gegeven dat wij met z’n allen, waaronder ik, teleurgesteld zijn met een lamme 4.2l V8 TDI met 326pk.

    Login om te reageren
  29. RenJie zegt

    19 maart 2008 om 17:34

    @STJ

    lees eens de tekst voordat je reageert, als je zo’n opmerking maakt, heb je ÉCHT niet de tekst gelezen -.-

    Login om te reageren
  30. Windhoos zegt

    19 maart 2008 om 17:34

    @STJ, moeilijk he lezen ;-)

    Login om te reageren
  31. Windhoos zegt

    19 maart 2008 om 17:37

    @K-kalkan, vliegen is overdreven en bovendien koop je een (sportieve) diesel eerder voor de koppel, dan komt pas de topsnelheid……

    Login om te reageren
  32. StormRAM zegt

    19 maart 2008 om 17:37

    Auww, hiermee slaat Audi toch echt de plank mis! Echt een slechte keuze, waarom voor een V8 gaan als de V12 er ook is? Ik zou zo zeggen: ga voor het beste en snelste wat je hebt :P

    Login om te reageren
  33. Suske zegt

    19 maart 2008 om 17:46

    Jammer!!! Die V12 TDI heeft Audi ons zo lang als ”een worst voor de neus gehouden”… Zet dan ook door en laat zien dat je de ‘guts’ hebt om als 1e fabrikant een dieselmotor te lepelen in een auto uit dit segment… Mocht het geen verkoophit worden, dan nog zal het sowiezo een mooi uithangbord zijn voor het merk Audi in het algemeen.

    Login om te reageren
  34. JesperF zegt

    19 maart 2008 om 17:47

    Als ze er een diesel in lepelen, moeten ze het ook meteen overtuigend doen. Met de 4.2 zie ik het voordeel van de diesel niet…

    Login om te reageren
  35. Suske zegt

    19 maart 2008 om 17:51

    Idd, die V8 TDI mag achterwege blijven…

    Login om te reageren
  36. alex zegt

    19 maart 2008 om 17:57

    die 4.2 diesel is volgens mij veel te lui om echt goed tot z’n recht te komen ik een high end sportscar. met ” maar ” 326 pk…
    maar ik geloof eigenlijk niet dat die 4.2 tdi in die vorm in de R8 komt. hij zal wel licht gekitteld worden naar een PK of 380 denk ik…( hoop ik!) en anders zie ik geen toekomst in een R8 TDI…
    maar een roadster, volgens mij zou dat een heel erg mooie auto worden, ach daar kunnen we alleen maar op wachten en hopen!

    Login om te reageren
  37. FiXeR zegt

    19 maart 2008 om 17:58

    Audi, wat stel je ons, autofans, teleur. Nu gaat de R8 de TT achterna om een goedkope, niet exclusieve sport auto te worden. Nee, een V8 diesel is NIET exclusief. In een gemiddelde Toyota Landcruiser ligt een dikkere diesel.

    V12 of niks. Jullie hebben gewoon de ballen niet om er een V12 in te lepelen aangezien ik geen andere rede kan bedenken. Losers.

    Login om te reageren
  38. autogek zegt

    19 maart 2008 om 18:01

    326 Pk vind ik meer voor een opgefriste 350Z(niet dat dat een foute wagen is) en niet voor een supercar, zoals porsche en aston martin.

    Login om te reageren
  39. Pieter-Jan zegt

    19 maart 2008 om 18:03

    Stoelgang van een mannelijk koebeest!

    Login om te reageren
  40. jamesBROWN zegt

    19 maart 2008 om 18:11

    Haha, 326pk, dat zie ik niet gebeuren. Als ze al een RS6 maken met 580pk kunnen ze het toch niet maken om een R8 met veeeel minder paardjes uit te brengen?

    Ze zullen er nog wel eventjes over nadenken lijkt me zo.

    Login om te reageren
  41. Divad zegt

    19 maart 2008 om 18:12

    @TT man

    Over smaak valt niet te twisten maar van Aston Martin V8 Vantage verkopen ze op mobile.de ook 188 stuks.
    Ik zie in ieder geval meer Aston Martin V8 Vantage’n rijden dan R8’en.

    Ik heb met alles gereden en er rijdt niets beter en sneller dan de R8 in die prijsklasse, hij is bovendien enorm praktisch voor dagelijks gebruik. De nieuwe M3 met gelijkaardig vermogen moet qua prestaties afhaken door quattro aandrijving R8, zelfs bij droog weer en al zeker bij regenweer.
    Porsche 997 4S handgeschakeld komt in de buurt maar houdt hem niet bij.

    Hoewel ik de R8 V12TDI in geval van productie onmiddellijk had besteld ben ik toch blij dat ze hem nog even in de koelkast steken.

    Bij Audi organiseren ze testdagen op 1 van de mooiste circuits ter wereld nl. Spa Franchorchamps.
    Rijden is met eigen wagen en enkel voor TT, S, RS en R8.

    http://www.asce.be/

    Login om te reageren
  42. Pieter zegt

    19 maart 2008 om 18:19

    Je moet niet alles geloven wat je hoort.. Wie koopt nou een R8 diesel als deze op alle vlakken slechter is dan de diesel? Als je een sportwagen in dit segment koopt, let je niet op een paar euro meer of minder! Als er geen V12 TDI komt, is dat erg dom van audi en jammer voor ons.

    Login om te reageren
  43. Pieter zegt

    19 maart 2008 om 18:24

    *slechter is dan de benzine

    Login om te reageren
  44. Divad zegt

    19 maart 2008 om 18:25

    @Pieter

    Absoluut !
    Een R8 met een V8 TDI motor is een auto waarop niemand zit te wachten zelfs als deze substantieel goedkoper is dan de V8 benzine.

    Login om te reageren
  45. donovan zegt

    19 maart 2008 om 18:30

    Wel leuk dat mensen het over beloften hebben terwijl Audi alleen nog maar een CONCEPT heeft kunnen tonen.

    Login om te reageren
  46. carlos zegt

    19 maart 2008 om 18:35

    net alsof ,iedereen er 1tje gingen bestellen..

    Login om te reageren
  47. TT man zegt

    19 maart 2008 om 18:48

    @Divad:
    – een quattro is inderdaad veel veiliger van circa 400 PK op de achterwielen, gelukkig hebben de meeste sportwagens tegenwoordig dan ook ESP
    – die V8V zie ik idd bijna elke dag op de weg, hoe zou dat toch komen? :D
    – de R8 is klinisch, net als de Porsche, de V8V en Maserati hebben meer emotie imho, dat merk je ook uit reacties van de omgeving
    – die Audi test dagen zijn inderdaad geweldig, ben er vroeger een aantal keren geweest (met TT en S4)

    Login om te reageren
  48. Roadronner zegt

    19 maart 2008 om 18:48

    Als je een V12 TDI in de schappen hebt liggen, waarom dan kiezen voor een V8 TDI…? Het type mensen wat een R8 koopt zal toch liever verkondigen dat er een dikke vette V12 achter je rug zit dan een vee-acht-tee-dee-ietje… ;)

    Login om te reageren
  49. K-Kalkan zegt

    19 maart 2008 om 19:04

    @ Windhoos; naja kijk als jij in een R8 rijdt, dan wil je toch echt wel dat hij vooruit komt, ongeacht de snelhei, ik bedoel je betaalt erg veel voor zo’n ding en dan houdt het op na de 230/240.. en jaah tuurlijk is het leuk de koppel om snel bij een stoplicht weg te gaan, maar dan staat er een A8 4.s tdi naast je die je niet uit je spiegel krijgt tot de begrenzer van de A8 ;)

    Login om te reageren
  50. majinstar zegt

    19 maart 2008 om 19:15

    @t danger: Over exclusiviteit hoef je je geen zorgen te maken, want iedereen weet immers hoe R8 rijders werkelijk zijn.

    Typische amateurtjes met geen smaak, die hun R8-jes ( soms op een verbazingwekkende ) total loss rijden. :)

    Met een V8 in een R8 zijn er al veel mankementen. Laat staan met een V12 ??

    ff reken sommetje maken: 4125 + 5000 = 9125 . 9125 – 3125 ( typisch amateurtjes met geen smaak / total loss rijders. ) = 6000 R8-en.

    Login om te reageren
  51. twinspark zegt

    19 maart 2008 om 19:15

    Afgezien van de vraag of er uberhaupt een dieselmotor thuis hoort in een sportauto van dit kaliber, vraag ik me af hoeveel autobloglezers wel eens hebben gereden met een 300 pk+ auto? Ik zou me niet gestraft voelen.

    Login om te reageren
  52. JP zegt

    19 maart 2008 om 19:23

    @twinspark

    ben het wel met je eens, maar is wel een beetje naaie van audi. Eerst het publiek een beetje warm maken van we komen met die en vervolgens komen ze met een slap aftreksel. 326 pk diesel tegen over een 500 pk diesel met 1000nm is wel een verschil. Beetje domme zet naar mijn mening

    Login om te reageren
  53. Rick dos zegt

    19 maart 2008 om 19:23

    Mensen maken jullie je nou maar niet druk.

    BMW is on the job!

    Met misschien wel een Veyron-killer.

    http://autozeitung.de/online/render.php?render=0061237

    Login om te reageren
  54. Tonny zegt

    19 maart 2008 om 19:26

    zo willen ze waarschijnlijk de levensduur verlengen…

    Login om te reageren
  55. HeyHuub zegt

    19 maart 2008 om 19:39

    @autogek

    Een Porsche 911 Carrera heeft ook ”maar” 325pk

    Login om te reageren
  56. Stephan zegt

    19 maart 2008 om 19:41

    @ Rick Dos

    Ik weet niet of het jou ontgaan is, maar er staat toch echt Audi bij dit artikel, been BMW.

    Login om te reageren
  57. Rick dos zegt

    19 maart 2008 om 19:49

    @Stephan

    Ik weet niet of het je ontgaan is, maar je gevoel voor sarcasme, gevoel voor humor, enfin noem het maar op waar je leven wat vrolijker van wordt, is zojuist er vandoor gegaan.

    Login om te reageren
  58. LC zegt

    19 maart 2008 om 19:58

    @Stephan; Je leest het je zielsverwant has just left the building!

    @Rick dos; :lol: ;)

    Login om te reageren
  59. Stephan zegt

    19 maart 2008 om 20:02

    Ja, jij reageert op elk artikel ongeacht merk of model, maar het woord BMW moet gewoon vallen. Niet dat dat echt uitmaakt, maar reageer dan niet zo verontwaardigd als iemand er een keer iets van zegt.

    Jij zou het op jouw beurt toch ook niet fijn vinden om in een BMW artikel alleen posts te lezen over andere merken.

    Login om te reageren
  60. Rick dos zegt

    19 maart 2008 om 20:05

    O gut, krijg je dit gezeur weer. En daarbij begreep hij klaarblijkelijk niet de strekking van mijn eerdere post.

    Lighten up, man! Neem het allemaal niet zo serieus! Daar raak je namelijk geconstipeerd van…

    Login om te reageren
  61. Stephan zegt

    19 maart 2008 om 20:14

    Naja ik spreek vast niet voor mijzelf als ik een beetje bedwelmd raak van BMW posters hier. Jouw leven draait mss om BMW, maar mijne iig niet. Houd daar aub beetje rekening mee!!

    Login om te reageren
  62. Rick dos zegt

    19 maart 2008 om 20:17

    Nee, mijn leven draait om plezier te hebben in het leven.

    Moet je misschien ook eens proberen.

    Login om te reageren
  63. Mardec zegt

    19 maart 2008 om 20:17

    NET wanneer je denkt = “man man audi is echt wel goed bezig!” krijg je zo een virtuele klets als dit in je gezicht.

    Pff, breng dan ook een smart versie van de R8 uit he, of een liejeetje

    Login om te reageren
  64. lincoln zegt

    19 maart 2008 om 20:22

    ja .. vind ik ook .. freude am fahren .. oder leben .. das macht naturlich auch ..

    Login om te reageren
  65. Divad zegt

    19 maart 2008 om 20:26

    @TT man

    Heb 2 jaar met Maserati Gransport 4200 (bouwjaar 2005) gereden.
    Ik voelde minder emotie dan met mijn R8, het is persoonlijk en voor iedereen anders.

    grtz en misschien tot ziens op Franchorchamps, ik ga 10 april.

    Login om te reageren
  66. Matthis zegt

    19 maart 2008 om 20:34

    ons eerst een beetje lekker maken he en dan ineens.. kan wel janken man :P

    Login om te reageren
  67. Willy zegt

    19 maart 2008 om 20:37

    wat erg een 326 pk dieslmotortje, dan staat er een 335d langs je en word je achtergelaten, terwijl deze een “superauto” blijkt te zijn, haha beetje erg dit

    Login om te reageren
  68. Matthis zegt

    19 maart 2008 om 20:44

    @ willy
    lol!

    Login om te reageren
  69. lincoln zegt

    19 maart 2008 om 20:51

    @Willy .. inderdaad .. verschrikkelijk dit .. misschien wel het ergste ooit ..
    alhoewel die tsunami in indonesie ook best belabbert was hoor ..
    maarja .. voorbij gereden worden door een ander is wel het ergste ..

    Login om te reageren
  70. Mardec zegt

    19 maart 2008 om 20:53

    ” In plaats daarvan wordt gekozen voor de 4.2 liter V8 TDI met 326 pk.”

    De R8 verkracht..

    Login om te reageren
  71. anoniem zegt

    19 maart 2008 om 21:38

    niet zo slim van audi, nu heeft de r8 nog minder pk dan zijn concurrenten
    ik denk dat de r8 v8 tdi niet echt een verkoopknaller gaat worden :(

    Login om te reageren
  72. Domien zegt

    19 maart 2008 om 21:46

    Pfff spijtige zaak, zal het succes wel erg omlaag halen. Waarschijnlijk beter geen diesel dan een 4.2 V8 volgens mij! Die 6.0 V12 zouden ze er toch beter inlepelen. Daarop waren al erg veel positieve reacties. Ik snap niet waarop ze die dan toch niet nemen.. :-s

    Login om te reageren
  73. anoniem zegt

    19 maart 2008 om 21:46

    audi sucks

    Login om te reageren
  74. Turbo zegt

    19 maart 2008 om 21:49

    Als je nou nog een onderbouwd verhaal houdt dat een R8 echt niet kan of Audi een veredelde VW is, dat is een.

    Gewoon je twee-woorden mening neerkwakken is een tweede.

    Bedankt voor de mededeling.

    Login om te reageren
  75. Knorrit zegt

    19 maart 2008 om 22:18

    1 april!!! Oh nee, nog nét niet…

    Enne wouter, “heeft … verklaarD”.

    Login om te reageren
  76. Divad zegt

    19 maart 2008 om 22:25

    http://www.fourtitude.com/news/publish/Features/article_3828.shtml

    Login om te reageren
  77. Windhoos zegt

    19 maart 2008 om 23:07

    @K-Kalkan, vergelijk je nu een R8 V8 4.2 TDI met een A8 V8 4.2 TDI, dat is appels met peren vergelijken joh. Hoewel ik het namelijk niet eens ben met een 4.2 in de R8 zal hij op alle fronten de A8 4.2 TDI verslaan, door grotendeels RWD zal het meer fun opleveren en hij zal ook véél lichter zijn en dan heb ik het nog niet eens gehad over de betere gewichtsverdeling door de middenmoter bij de R8…….

    Login om te reageren
  78. badidea zegt

    19 maart 2008 om 23:24

    Zo lullig is zo’n 326 pk / ± 700 Nm dieseltje nou ook weer niet.
    De Q7 (± 2400 kg) zit er in 6.4 sec mee op de 100
    De A8 (± 1950 kg) zit er in 5.9 sec mee op de 100
    De R8 met diesel (1650 kg?) dan in 4.5 tot 5 sec?

    Login om te reageren
  79. Windhoos zegt

    19 maart 2008 om 23:34

    Koppel telt niet mee met de acceleratie snelheid, het is meer het gevoel dat een diesel zo vroeg oppakt. Maar eerlijk is eerlijk, het idd niet beroerd.

    Alleen wel jammer dat Audi nou volledig terug krabbelt, want het is wel een concept, maar tegelijkertijd moet ook eerlijk bekent worden hoevaak men van technische aspecten verandert bij het productiemodel. Dat is niet vaak denk ik……….

    Login om te reageren
  80. wilco zegt

    19 maart 2008 om 23:42

    Gaan ze spijt van krijgen. Denk dat de porsche verkopen snel weer aantrekken.

    Login om te reageren
  81. Thijs zegt

    20 maart 2008 om 00:12

    Ik snap het probleem niet. De V12 tdi stond inderdaad ook hoog op mijn verlanglijstje maar ik snap de kritiek op de V8 tdi niet zo goed. Iedereen die ooit een A8 of Q7 heeft gereden met dit blok kan niet anders dan enthousiast zijn lijkt me. Koppel genoeg, vermogen genoeg dus vanwaar nou alle ophef? Ik durf de weddenschap wel aan dat 99% van de mensen die de reactie geplaatst heeft zo’n ding toch niet kan betalen, anders hadden er in de eerste plaats al veel meer R8’en rondgereden. Dus wat doen we dan, we gooien het met z’n allen op Audi. De reden? ik kan het niet bedenken. Iedereen weet toch dat je op dit moment nog blij mag zijn met een blok met 8 cilinders, de rest wordt door de groene fundamentalisten gelijk al gedwarsboomd.

    Ik snap wel meer niet maar das misschien inherent aan het feit dat iedereen het altijd beter weet. Althans zo lijkt het. (voor de azijnzeikers onder ons, ook ik ben niet alwetend… ;-))

    Oja, op de vraag of ik ooit een R8 zal hebben? Nee dnek het niet, ik pas er vanwege mijn lengte niet in….doe mij dan die Q7 met 4.2 tdi maar…beviel me de vorige keer ook goed!

    Login om te reageren
  82. Tombnolz zegt

    20 maart 2008 om 02:02

    Wat een gelul. De Q7 krijgt de V12 tdi wél. Als ze een statement willen maken, moet hij ook in de R8.

    Login om te reageren
  83. C30CDIAMG zegt

    20 maart 2008 om 04:18

    wat een bout zooi…

    Login om te reageren
  84. FabianVTR16V zegt

    20 maart 2008 om 08:44

    @Badidea
    Moet zeggen dat ik het persoonlijk ook niet zo slecht inzie hoor !
    Een voordeel van de V8 is dat deze stukken lichter is, minder warmte ontwikkeld (bekend probleem bij de R8)

    En na kleine aanpassingen is er makkelijk 380pk uit te halen !
    Hiermee ben je echt niet veel langzamer als een 420pk V8 FSI
    Je zal alleen op topsnelheid moeten inleveren denk ik…. (290km/h is er wel mee te halen)

    Login om te reageren
  85. Arnoud zegt

    20 maart 2008 om 08:49

    Hahahaha… Prutsers daar in Ingolstadt. Ik ben er niet rouwig om. De enige mooie auto die ze in productie hebben is de A5/S5. Maar vooral die Q7 is rijdend schroot.

    Login om te reageren
  86. vr6dude zegt

    20 maart 2008 om 13:20

    Dat mensen in zo’n sportwagen uberhaupt overwegen om een diesel te nemen, daar snap ik helemaal niks van. Veel kilometer maak je niet met zo’n ding en als je toch een 12cilinder wil (ik wel iig), doe dan gewoon benzine. Zoals bijv. in die concept Golf GTI W12, dan heb je iig gelijk 650pk en dat is pas supersportwagen waardig!!!

    Login om te reageren
  87. Mathieu zegt

    20 maart 2008 om 14:06

    Het uitstel van de lancering van de Roadster kan ik wel begrijpen, net als de nieuwe motoren. Ze willen natuurlijk de productie zo lang mogelijk, zo hoog mogelijk houden.
    Een diesel in een supercar vond ik al niet zo best, maar amper 326 pk is al helemaal niets. Dit kunnen ze gewoon niet maken. Maar eigenlijk geloof ik er niet veel van want dan zou die V12 TDI totaal nutteloos geweest zijn. Het enige model waar die diesel in past is in de R8. Je kunt hem moeilijk in de A3 introduceren…

    Login om te reageren
  88. Onehp zegt

    20 maart 2008 om 16:01

    V8 is veel lichter dan de V12 die bruut is maar niet “lichtvoetig”.

    Met de dieseltechniek van over een paar jaar haalt de V8 TDI zeker 400pk en rond 700Nm en dan heb ik liever die dan de benzine V8 uit de RS4. Als anderen dat niet snappen dan kopen die gewoon de benzineversie…

    Login om te reageren
  89. Yuri zegt

    20 maart 2008 om 17:01

    Ik vind het zoals de meeste hier ook jammer dat Audi niet de beloofde V12 Tdi in hun R8’tje proppen. Nu denk ik niet dat die V8 slechte prestaties zal geven, maar ik vind dat Audi zich wel aan hun beloofde R8 V12 Tdi moet houden!

    Login om te reageren
  90. Windhoos zegt

    20 maart 2008 om 17:11

    @Tombnolz, je hebt helemaal gelijk, als ze een diesel in een sportwagen willen positioneren dan moet het op zijn minst sportwagen waardig zijn. Het kan natuurlijk zijn dat de V12 te zwaar is, maar zo’n V120 is ook wel lekker hoor

    @Mathieu, het “gevoel” van koppel is imho toch wel supercar waardig.
    Bij een benzine auto zie ik het koppel niet zomaar bijna verdubbelen tov het vermogen…..

    Login om te reageren
  91. Windhoos zegt

    20 maart 2008 om 17:13

    V120=V10 btw

    Login om te reageren
  92. Volvo_440_turbo zegt

    20 maart 2008 om 23:05

    Laat maar komen dat dieseltje.
    Ik ga er stiekem mee naar de chiptuner, maar dat zal wel niet nodig zijn…
    Dan heb ik een leuk reisautootje, relatief zuinig, snel en een autootje met een leuke smoel…

    En stop nu gewoon dat gezeur dat die motor een sportwagen niet waardig is. Met die diesel is het gewoon niet de bedoeling dat ie de snelste wordt. Maar wees gerust jongens, snel zal ie zijn. Ik vraag me eigenlijk af hoeveel mensen hier op dit forum al met wagens van dit kaliber hebben gereden of meegereden? Dan zou je wel even anders reageren…

    Voor de critici:
    De snelste dat ik onder mijn kont heb gehad ging naar de 100 in 4.5 sec= te snel en gewoon gevaarlijk als je niet constant met wijdopengesperde ogen naar de weg kijkt.
    De tweede snelste in 6.3 sec naar de 100= meer dan voldoende…
    De derde snelste in 6.4 sec naar de 100= comfortabel…
    De vierde snelste in 6.58 sec naar de 100= van mijn vorige wagen die ik zijn versnellingsbak heb kapot getrokken, dus afleren doe je het wel ;)

    Believe me, sneller dan in plus minus 6 seconden naar de 100 en megagoede tussenacceleraties hoeft niet voor zo’n audi R8

    Login om te reageren
  93. Windhoos zegt

    20 maart 2008 om 23:49

    @Volvo_440_turbo, je snapt het moraal van het verhaal niet helemaal. Zelf weet ik dat hij absoluut niet sloom zal zijn, dat is gewoon en kwestie van logisch nadenken. Echter wanneer men als eerste een diesel als sportwagen introduceert dan mag men toch ook wel de specs van een sportauto hebben en dan moet men niet eerst hoog van de toren blazen met een V12 TDI, want Audi deed toch echt wel voorkomen dat men die blok in de R8 TDI zou gaan leggen.

    En dan nog wat, je zegt nu in feite ook dat een R8 niet sneller hoeft te zijn dan bv een S3. Dan sta je mooi voor paal op bv de autobahn in deutschland, vind je ook niet?….

    Login om te reageren
  94. Volvo_440_turbo zegt

    21 maart 2008 om 07:35

    Daar zit wel iets in, maar volgens mij zal ie wel sneller zijn dan een S3 hoor. Maar ik ergerde gewoon aan mensen die zich blindstaren op pure acceleratie en topsnelheid. Soms gaat het daar niet altijd om. Die mensen die de diesel zouden kopen zouden dit eerder uit rationele waarden doen en op voorhand weten dat ie niet zo snel zal zijn als een benzine. Alhoewel snel dan weer relatief is, qua hernemingen, tussenacceleraties, zal ie wel top zijn…

    Login om te reageren
  95. S3Revo zegt

    21 maart 2008 om 18:46

    misschien toch invloed van porsche? teveel concurrentie vanuit audi???

    Login om te reageren
  96. Windhoos zegt

    22 maart 2008 om 19:05

    Ik vraag me af in hoeverre Porsche een concurrent is van Audi, zelfs in het sportwagensegment. Hooguit wat betreft “ledenwerving” maar verder zijn Porsche liefhebbers totaal anders dan Audi liefhebbers hoor, en iemand met een sportwagen voorkeur zal dan eerlijk is eerlijk toch eerder voor Porsche kiezen denk ik. Zo kan een Porsche Carrera S zich al meten met een R8 ondanks het veel lagere vermogen, maar toch zal ik dan wegens de aanwezige luxe toch eerder voor een R8 kiezen…

    Login om te reageren
  97. rotorhead zegt

    31 maart 2008 om 09:40

    ‘achter de schermen’ fotoshoot R8 diesel:

    http://farm4.static.flickr.com/3126/2375946215_4eb8265bbb_o.jpg

    Login om te reageren
  98. rotorhead zegt

    31 maart 2008 om 09:54


    http://farm4.static.flickr.com/3156/2376552492_5fdd2c4eb0_o.jpg


    http://farm3.static.flickr.com/2232/2375742171_3f72295ceb_o.jpg

    Login om te reageren
  99. Windhoos zegt

    31 maart 2008 om 17:07

    In tegenstelling tot de andere twee foto’s is de derde foto echt SUPER ;-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North