• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Saleen S5S Raptor – supercar op bio-ethanol

Auteur: Wouter, gepost 19 maart 2008 om 18:12 – 49 Reacties

Saleen S5S Raptor


Niet alleen in Zweden kunnen ze supercars op bio-ethanol laten lopen, ook Saleen kent dit trucje. De 650 pk sterke S5S Raptor krijgt zo nog een groen tintje.

Het is nog onduidelijk of de S5S Raptor op de autoshow van New York zal worden onthuld, maar er zijn in ieder geval wel meer details uitgelekt. De 5.0 liter V8 met supercharger produceert 650 pk, wat goed is voor een topsnelheid van minimaal 320 km/u. De sprint naar de 100 zou in 3.2 seconden geklaard moeten zijn. De S5S wordt ook leverbaar met een sequentiële bak met flippers achter het stuur. Remmen zijn ook belangrijk en dus monteert Saleen 15″ remschijven voor. Die vullen de 20″ gesmede lichtmetalen velgen mooi op. (via Edmunds)

Saleen S5S Raptor
Saleen S5S Raptor
Saleen S5S Raptor
Saleen S5S Raptor
Saleen S5S Raptor

Ook interessant!

  • Deze regenboog Ford Ranger Raptor is héél gay
  • Ford Bronco Raptor is 400 pk sterk topmodel
  • Deze Ford Ranger Raptor kun je herkennen uit een film
  • De blubberdikke nieuwe Shelby Raptor is hier (525+ pk)

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

saleen, Supercars

Vorig bericht: « Audi R8: voorlopig geen V10, geen roadster en geen V12 TDI
Volgend bericht: Gespot! RUF CTR3 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Arie zegt

    19 maart 2008 om 18:14

    Lijkt een mooie auto te worden!

    Login om te reageren
  2. Muzzy zegt

    19 maart 2008 om 18:15

    doe mij toch maar een koenigsegg :P

    Login om te reageren
  3. wotevajjjj zegt

    19 maart 2008 om 18:15

    saleen is altijd al groen geweest he

    Login om te reageren
  4. Stephan zegt

    19 maart 2008 om 18:16

    Ik snap niet dat de brandstof de auto groener maakt. Er is echt niks groens aan deze auto namelijk.

    Login om te reageren
  5. monk zegt

    19 maart 2008 om 18:20

    belooft wat

    Login om te reageren
  6. Wim zegt

    19 maart 2008 om 18:22

    Wat Muzzy zegt, liever een K-Egg..

    Ik vind de auto te rond, maar de velgen zijn wel erg mooi. Nog nooit een Saleen gezien trouwens..

    Login om te reageren
  7. Savipe zegt

    19 maart 2008 om 18:33

    in het geel is hij wel om van te snoepen:o

    Login om te reageren
  8. Omar Pasha zegt

    19 maart 2008 om 18:33

    Dit is wel iets mooier dan de normale Saleen en die vind ik al mooi :D

    Login om te reageren
  9. R. zegt

    19 maart 2008 om 18:47

    s55, staat dat voor 55% ethanol?
    wel best mooi

    Login om te reageren
  10. Wally zegt

    19 maart 2008 om 18:54

    Hey stephan verklaar eens nader? Waarom maakt bioethanol niet groener?

    Login om te reageren
  11. FFFBBB zegt

    19 maart 2008 om 18:56

    de voorlichten zijn gewoon kwartslag-gedraaide Fisker Karma achterlichten..

    voor de rest mooi:p

    Login om te reageren
  12. Mies zegt

    19 maart 2008 om 19:05

    Van die S7 ben ik zeker geen fan geweest, maar ik vind deze wel leuk…. Design is wel enorm gejat:
    achter honda nsx en audi r8
    zijkant gallardo
    voor nsx + nieuwe lancer

    Maar goed tenminste niet zo’n cliché bakbeest als die S7. Benieuwd hoe de productie versie wordt……

    Login om te reageren
  13. Stephan zegt

    19 maart 2008 om 19:06

    Die brandstof is niet milieuvriendelijker dan reguliere brandstof omdat het uit dooie plantjes wordt gemaakt hoor. De productiekosten liggen wellicht nog hoger en is uiteindelijk nog onvriendelijker dan olie die je zo uit de grond pompt.

    En een 5.0 V8 compressor groen noemen is wel erg hypocriet.

    Login om te reageren
  14. sonny zegt

    19 maart 2008 om 19:16

    hij verbruikt zeker ook minder dan een prius ?

    Login om te reageren
  15. lambofreak zegt

    19 maart 2008 om 19:16

    Ik heb ook eens gelezen dat ethanol nog veel slechter voor het milieu is dan CO2, misschien wel wet minder uitstoot, maar wel veel schadelijker

    De achterkant is weer zo ouderwets :-( Deze keer NSX-wannabe, S7 had wel iets van een Diablo vanachter. SSC ultimate Aero TT ziet er voor mij ook uit als een opgesmukte McLaren… (niks mis met McLaren, maar het merk is al wat gedateerd natuurlijk)

    Login om te reageren
  16. No Time zegt

    19 maart 2008 om 19:28

    Ziet er bruut uit, niet mooi. Wel goed dat ze groen bezig zijn. Ook al redt het de planeet niet, als er al wat te redden valt, maar je kan als automerk nou eenmaal niet achterblijven op het gebied van ‘Fuel Economy’.

    Login om te reageren
  17. Markus zegt

    19 maart 2008 om 19:53

    Die ziet er goed uit, ik vind hem in ieder geval veel mooier dan de S7 met al zijn kieuwen.

    Login om te reageren
  18. koen zegt

    19 maart 2008 om 19:57

    waar kan je hem bestellen?

    Login om te reageren
  19. Josje zegt

    19 maart 2008 om 19:58

    bio-ethanol is gewoon een hype.
    of je nu olie uit de grond pompt en dat opstookt, of vandaag plantjes zaait die je morgen omzet in deze zogenaamde bio-ethanol. het blijft CO2 uitstoot. je maakt alleen het circeltje kleiner. Het enige gevolg is dat hierdoor voedsel duurder wordt, omdat meer grond gebruikt gaat worden voor bio-ethanol productie.

    ontoppic:
    auto ziet er van voren wel gelikt uit, achterkant vind ik dan weer nix…..

    Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    19 maart 2008 om 20:08

    De voorkant is heel agressief, vooral door de vorm van de koplampen. De achterkant lijkt vrij neutraal te zijn door al die horizontale lijnen. Dat had van mij wel wat spannender gemogen. De spanning komt nu puur van de vorm (laag en breed) en de uitlaten…

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    19 maart 2008 om 20:10

    Laatst las ik ook ergens dat biobrandstoffen inderdaad slechter zijn voor het milieu dan reguliere als je andere factoren ook meeneemt in de berekening, dingen zoals dat er andere beplanting (bossen) voor wordt weggehaald, en de hele productie (zaaien, onderhouden en oogsten). Het lijkt mooi, maar is het niet…

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    19 maart 2008 om 20:28

    @Citrofiel en Josje: dat standpunt is niet correct. Bio ethanol kun je namelijk van een heleboel afvalproducten maken die nu maar zeer weinig nuttige toepassingen hebben. Daarnaast nemen planten co2 op en zetten die om in vruchten, takken, blaadjes etc… maar tegelijkertijd komt er ook zuurstof vrij en wordt zonne energie gebruikt voor de productie van brandstof, waar die zelfde zon ook meehelpt de aarde op te warmen….. kortom… je moet het veel ruimer bekijken. Daarnaast blijkt uit proefprojecten dat het produceren van bio-diesel uitstekend kan door algen te laten groeien. Hoe meer co2 je toevoegt hoe harder de algen groeien en hoe hoger de opbrengst! We staan nog aan het begin van het ontwikkelen van bio-brandstoffen. Benzine van een halve eeuw of meer geleden was ook niet vergelijkbaar met de v-power die je nu tankt……

    Technieken hoef je niet af te schieten omdat ze niet gelijk perfect zijn… de meeste technieken zijn pas na een paar decennia toepassen en verbeteren echt succesvol. Of het nu gaat om bio-brandstof, hybrides, waterstof-brandstofcellen… We beginnen net pas… we moeten vooral veelbelovende technieken een kans geven en niet gelijk bij de knieën afhakken omdat er (nu nog) nadelen aan kleven.

    Over deze auto… ik hou niet van die gaten voor en achter in de bumpers… (zoals bij de F430, Gallardo, R8 etc…) maar dit is één van de weinige Amerikaanse auto’s met een aardig gelukte voor- en achterkant.

    Login om te reageren
  23. Matthis zegt

    19 maart 2008 om 20:32

    never nooit een amerikaanse sportwagen, die lui twijfelen nog tussen bladveren of gewoon alleen starre assen.. bij wijze van dan he

    doe mij maar een europese v8

    Login om te reageren
  24. Stephan zegt

    19 maart 2008 om 21:17

    Corvette heeft bladveren, en die is nou niet echt traag (op circuit ook)

    Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    19 maart 2008 om 21:37

    @Matthis& Stephan: de corvette heet een overdwars geplaatste “bladveer” van carbon/kevlar die in het midden gemonteerd is op een soort sub-frame. Daar is in feite weinig oudertwets aan. Het concept is oud, maar dat is geen bewijs dat het niet werkt, slecht is of niet superieur zou kunnen/kan zijn.

    Hierbij een aardige foto…. not so old fashioned is it?

    Login om te reageren
  26. Jan Groothuijse zegt

    19 maart 2008 om 21:40

    Doet denken aan het VW W12 Concept…

    Login om te reageren
  27. Marco zegt

    19 maart 2008 om 22:06

    @ Jan Groothuijse, inderdaad dat kwam ook als eerste bij mij op.. VW W12 Concept.

    Login om te reageren
  28. Bramzel zegt

    19 maart 2008 om 22:13

    Zwart spuiten en inzetten als KITT ;) Gave wagen!

    Login om te reageren
  29. Chorizo zegt

    19 maart 2008 om 22:26

    @WoOody
    Oldfashioned genoeg om het niet te gebruiken op circuit, blijkbaar want de Le Mans ‘vettes hebben redelijk “normale” onderstellen.

    Maar ik maak me sterk dat een Saleen geen bladveren/bladveer heeft, en het ziet er -in tegenstelling tot vroeger- niet eens zo verkeerd uit.
    Toch vraag je je af hoe het kan dat Bertone bankroet gaat terwijl er nu al bijna een dozijn supersportwagens rondrijden die er niet uitzien.

    Login om te reageren
  30. Chorizo zegt

    19 maart 2008 om 22:29

    @Sonny
    Hij verbruikt minder Super 95 dan een Prius ;-)

    Login om te reageren
  31. w0o0dy zegt

    19 maart 2008 om 22:39

    @Chorizo: voor racen maken de kosten niet zoveel uit… voor eens straatauto wel. En daarbij… de eisen zijn voor lange afstandracen natuurlijk wel compleet anders dan voor normaal gebruik… Het hoeft dus niet zo te zijn dat het systeem niet goed genoeg is… misschien ging het te snel stuk of was het niet goed genoeg af te stellen om tot een optimale onderstel afstelling te komen…. instelbaarheid is zeer belangrijk voor een race onderstel.

    Login om te reageren
  32. robgym zegt

    19 maart 2008 om 22:41

    blijf maar lekker lullen voorlopig rijd corvette met zijn blad veertjes op menige track zoals nurburg super tijden tegen die zogenaamde hoog ontwikkelde supercars,en als je een beetje huiswerk doet heeft hij buiten 5 maal de le mans gewonnen te hebben, nog veel meer zeggens binnen gehaald tegen die zogenaamde overpriced super cars zonder bladveertjes
    oja ze hebben bij de dutch car super challenge een corvette gt3 gekocht want het porschje vol deed toch niet helemaal aan de eisen , was te duur tegen over de corvette , die zelfs wat betere prestaties neer zette .

    Login om te reageren
  33. Chorizo zegt

    19 maart 2008 om 22:43

    Nieuwe vette is naar het schijnt idd niet verkeerd qua wegligging, maar toch moet ik toegeven dat een bladveer.. Laten we zeggen dat het me een brug te ver is.

    Login om te reageren
  34. Stephan zegt

    19 maart 2008 om 22:47

    Ding rijd een Zonda het snot voor de ogen op de Nurbugering. Dus kwa wegligging zit het wel snor dunkt mij.

    Login om te reageren
  35. w0o0dy zegt

    19 maart 2008 om 22:49

    @Chorizo: de nieuwste Vette (ZR1) heeft dempers met metaaldeeltjes die onder stroom een hardere demping opleveren in hondersten van seconden…. High tech genoeg voor je?

    Login om te reageren
  36. CSL zegt

    19 maart 2008 om 23:17

    Wat is het eigenlijk voor een blok. Toch geen E39 M5 blok he?

    Login om te reageren
  37. robgym zegt

    19 maart 2008 om 23:21

    dank je woody

    Login om te reageren
  38. Mixpower zegt

    19 maart 2008 om 23:39

    Hmm, ziet er nice uit maar lijkt wel erg op een Gallardo.

    Login om te reageren
  39. Jeff zegt

    20 maart 2008 om 09:53

    @robgym: je uitleg klopt niet echt volledig,Corvette racet in een andere categorie als de GT3 Porsches, nl GT1 tov GT2 (ALM series)- wanneer ze (verplicht) gedowntuned worden om in GT2 te strijden,krijgen ze er gewoon van langs vd GT3 Porsches (zo ook voor Vipers in GT2 trim)
    Tevens is de ophanging van LeMans Corvettes is niet met bladveren maar een gesofisticeerde ophanging met Ohlin dempers en scroefveren.
    Dit alles sluit niet uit dat de Vette een fameuse racer is.
    Op een circuit is alles gewoon afhankelijk van welke de toegelaten modificatie’s zijn! bv in de ALM serie’s zijn de Porsche RS Spyders dit jaar een stuk afgeknepen (kleinere restrictors) om toch maar de Audi LMP1 roetblazers te laten winnen. Krijgen ze er toch weer van langs zeker in Sebring?

    Login om te reageren
  40. rider zegt

    20 maart 2008 om 09:54

    ziet er goed uit. en nog een beetje betaalbaar? de cijfers liegen er ook niet om! dat beloofd wat te worden.

    Login om te reageren
  41. chorizo zegt

    20 maart 2008 om 10:05

    @WoOody
    Magnaride is idd vrij knap, maar zou ik een ‘vette kopen moest ik het geld te besteden hebben aan mijn wagenpark? Mnee, hier niet, moest ik in de states wonen geen probleem.
    Respect voor wat ze bieden voor het geld? Reken maar.

    Login om te reageren
  42. robgym zegt

    20 maart 2008 om 12:25

    jeff dank je voor je uit leg , voor het grote deel klopt je verhaal , heb ik weer ff niet goed opgelet , maar ik had het over de gt3 corvette waarmee ze in de duych super car challenge racen , in de zelfde klasse als de porsche .
    en wat betreft de blad veren heb je absoluut gelijk, maar daar is ook weer een andere klasse voor , maar zeker bedankt voor je info maat .mijn enige statement is dat bladveren gewoon net zo goed kunnen presteren op het niveau daarvan als andere .

    Login om te reageren
  43. Dink zegt

    20 maart 2008 om 13:16

    Steve Saleen is eruit geknepen en gaat werken aan een nieuw merk: SMS Limited.

    Login om te reageren
  44. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    20 maart 2008 om 13:20

    Die S7 vondt ik helemaal niks, maar deze is zeker mooi!

    Stuk stijlvoller. En op BioEthanol is natuurlijk een goede ontwikkeling. Als je ziet hoe veel dat inmiddels aangeboden wordt in ehmmmmm alle landen behalve Nederland…

    Login om te reageren
  45. Jeff zegt

    20 maart 2008 om 14:41

    @robgym, gelijk heb je, hoe je een auto ontwerpt is bijzaak,het resultaat telt en bij de Corvette is het resultaat een fantastische auto,en dat voor een “normale” prijs

    Login om te reageren
  46. stefan de groot zegt

    20 maart 2008 om 19:54

    lijkt beetje op een vw w12

    Login om te reageren
  47. wies zegt

    20 maart 2008 om 20:21

    Zoooo mooi… nog mooier dan de s7 zelfs en dat is al zo’n bak om van te kwijlen! Ik heb hier gewoon geen woorden voor… Te mooi!

    Login om te reageren
  48. Wouterman! zegt

    21 maart 2008 om 08:29

    Zo! Dat is betere shit :D

    Hebben ze die verschrikkelijke S7 toch een beetje gecompenseerd…

    Login om te reageren
  49. IPA35 zegt

    21 maart 2008 om 20:30

    Ik vond de s7 zo vet ik bedoel die is toch nog lang niet gedateerd dus ik snap niet waarom ze daar geen bio versie van maken. heel snel weer in productie nemen!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North