In het 700+ pk segment valt er dankzij de ijverige tuners voldoende te kiezen. Zo hadden we eerder vandaag de 370 km/u snelle G-Power Hurricane CS op basis van de M6, maar als de vrouw, twee opgeschoten pubers, oma en de hond ook mee moeten, dan is de Audi RS6 Avant van Duitse tuner AVUS Performance wellicht een betere keus.
De RS6 is van huis uit al niet kinderachtig bedeeld met 580 pk en 650 Nm, maar AVUS Performance heeft het vermogen van de V10 naar boven afgerond op 700 pk en 800 Nm koppel. Nu maar hopen dat oma de G-krachten aan kan en de hond niet over zijn nek gaat wanneer je in de vierwielaangedreven stationwagen in 3,9 seconden naar de 100 km/u sprint. Doortrekken tot 200 km/u duurt totaal 12,1 seconde en z’n top is begrensd op 340 km/u. Standaard accelereert de RS6 in 4,6 seconden naar de 100 km/u en is de top begrensd op 250 km/u.
Om het vermogen op 700 pk te krijgen heeft AVUS het uitlaatsysteem vervangen en het motormanagement opnieuw geprogrammeerd. Verder werd de RS6 40 mm verlaagd en is de auto op maar liefst 22 inch velgen gezet. Tot slot kreeg de ultieme gezinsauto van voren een carbon spoilerlip en van achteren een carbon diffuser.
bop bop bop bop.. die boektum!!!
vet maar vind het een wolf in schaaps kleren
Die eet gewoon de auto die voor hem rijdt op. Letterlijk.
Een vermomde killer. Man het is duizelen de laatste tijd! Er word gesmeten met de honderden pk’s !!!
Komt AVUS wel laat mee zeg. De RS6-tuning-hype op Autoblog is allang over… :roll:
me like!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;-)
I like it, alleen die velgen mogen van mij een maatje kleiner, 22 inch is net te, eigenlijk bevallen de velgen helemaal niet, maarja als ie zo voor de deur werd gezet, spuugde ik er egt niet op hoor 8)
dus als ik het goed begrijp zit deze stationcar (avant) sneller op de 100 als die Coupe van bmw
Die velgen zijn veel te groot. Mogen gerust 18 inch zijn of maximum 19 inch.
Hmmm – de gewone RS6 is al overkill, maar 700pk is er gewoon erover.
Benieuwd hoelang de aandrijflijn dat volhoudt…
Gewoon 16″ wieldoppen opzetten voor de ultimate sleeperlook :-)
Ik vind em gaaf!
@RX-7owner
Die M6 is volgens mij meer getuned met als uitgang een hoge topsnelheid dan hele snelle acceleratie. Komt ook nog eens bij dat 700(+) pk op de achterwielen natuurlijk niet heel veel tractie oplevert bij optrekken. Doe mij trouwens deze RS6 maar, super snel en tegelijkertijd toch niet heel opvallend en wel gewoon praktisch nog.
@mezelf
uitgangspunt*
Gaaf, echt heel erg gaaf! De ultieme auto, misschien voor wat stuurplezier een Ariel Atom V8 of Caterham V8 erbij. Maar voor de rest heb je aan deze genoeg :D.
@Stefan-Venema
Koop gewoon een motor erbij voor de zondag. ;)
This looks like a job for Wouter :D
nu verwacht ik toch op zijn minst een rijtest met wouter, aimee en of sacha.
lijkt me een leuke lease auto.
@ Lan_Evo
Dat deze tuning meer effect heeft op de tussenacceleraties, komt doordat dit een dubbelgeblazen blok is. De M5/M6 is ongeblazen ;-) .
Ik was altijd een liefhebber van pk-monsters, maar sinds ze dit met senioren-stationwagens doen is de charme toch een beetje weg. Een Ferrari (of iets van die soort) lijkt hierdoor een autootje voor aanstellers.
Om het vermogen op 700 pk te krijgen heeft AVUS het uitlaatsysteem vervangen en het motormanagement opnieuw geprogrammeerd.
En dat is 120 pk? Denk het niet.
wel knap dat tuners altijd precies op 700pk uitkomen en precies op 800nm.
@ Joost1990 M5 en M6 is met twinturbo hoor ;)
dikke bak
Wouter en Ruben, zijn jullie al op weg naar AVUS??
Rijtest staat dus maandag op abhd?
Lekker dan!
Sexy, en retesnel.
@ Laurens
Jaja, chiptuning doet wonderen he! ;)
Ik denk idd ook dat er nog wel ietsje meer is gebeurd.
@ Peter: Een RS6 is een seniorenwagen??? Nog een beetje dronken van Koninginnendag ofzo?
Zalige wagen, sowieso al, en ze zijn subtiel gebleven. De M6 van daarstraks had ook een volledig andere bodykit enzo, deze gewoon velgjes ff vervangen en een “beetjes” tunen… TOP!
ved man :D
@ Ferraritje
Ik bedoel het veel algemener, een stationwagen of sedan hoort naar mijn gevoel geen sportwagen te zijn. Maar deze dingen zijn ondertussen zo algemeen aanwezig op onze wegen en leggen echte sportwagen zoals een Ferrari 430 of een Porsche 911 het vuur aan de schenen, waardoor de charme van deze verloren gaat. Waarschijnlijk lijd ik een beetje aan oudewets sentiment.
met de keramische remschijven heb je minimum 20 duim nodig. Ik vind de velgen mooi maar te groot, 20″ is groot genoeg.
@ Maximatthijs
ik denk dat er niet veel auto’s zijn die voor hem kúnnen rijden… :P
supervet, ik hou er wel van als het uiterlijk beschaafd blijft, maar de motor flink opgeleukt wordt!
Iemand al eens bedacht om bij een A of (R)S 6 Avant het dak een paar centimeter te choppen? Krijg je een behoorlijk mean machien van denk ik…
@ Peter: Deze wagens zijn voor rijkelui die een A6 niet opvallend genoeg vinden. Ik word toch wilder van een Ferrari als van een RS6. Niet dat een RS6 mij koud laat overigens…
@Ferraritje
Ik natuurlijk ook, maar toch niet meer zoals vroeger als de nuchtere burger in me bedenkt dat die Ferrari gewoon zoek gereden wordt door een gezinswagen.
Allemaal leuk en aardig. Maar MTM gaat toch nog even 30 pk’tjes verder… De RS6-R schopt het tot 730 pk…. Echt een droomauto dit!!!!
@Laurens
er zijn veel tuningsboeren die met alleen maar chiptuning al op 645 pk komen dus denk dat ’t aardig realistisch is..;)
@Fredje alle M series zijn ongeblazen;) een geblazen V10 haal je wel wat meer vermogen uit;) dan die van een M5
I LOVE SLUPERS!
Ik vind hem wel wat erg veel verlaagd.. van mij mogen ze nog andere velgen erop en ietjes ophogen (niet teveel) en de velgen een maatje kleiner 20 inch zodat de keramische remschijven nog goed passen :D.
Wit met een panoramadak, dat staat toch zo verdomd mooi! Bij elke auto zowat, C-klasse, Passat CC…
Wit + panoramadak for the win!
Hoe haal je het in je hoofd de supermooie velgen die standaard bij de RS6 zitten te vervangen? Of heeft dat met moeilijk technisch gedoe te maken (waar ik geen zin in heb om 0:00)?
Ik kan het enorm waarderen dat dit 700pk monster er nog ‘schappelijk’ uit ziet. De meeste auto’s zien er dan uit de verzamelingen luchtinlaten met de vreemdste vormen…
gewoon bruut en mooi
@ WithGoID
De filosofie van BMW M is te werken met ongeblazen motoren ja, maar G-Power niet. Als je goed leest dan zijn er 2 turbo’s op het blok geschroefd.
Als je een ongeblazen V10 hebt wat er 700+ pk uitspuugt heb je een vuurspuwend monster onder de kap..
Spuit hem voor mij vuilniszakkengrijs, en doe de standaart 19” sloffen van Audi terug monteren. Ze zien vanzelf dat ik 700pk onder mn kont heb :twisted:
OffT: Ook niet kinderachtig, er staat hier nu een witte RS4 Cabrio voor mn snufferd :D
BEGRENSD op 340?!
damn damn damn damn daaaajjumm
nou, die wil ik wel voor me verjaardag =)
Jammie jammie!!
Vind de velgen toch een maatje te groot, maar de prestaties liegen er niet om! Lijkt me een heerlijke zakenauto;)
knap hoor. 700pk met twinturbo moet makkelijk kunnen. En dat is zo te horen ook betrouwbaar.
Wat Charlie ook al zegt, wit+panorama dak ist ubergeil! :shock:
Velgen zijn trouwens idd 2 maten te groot….
Hmm, ik naar AVIS bellen…
RS6 Avant staat in de top 3 staat bij mij.