• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Automobilist veroorzaakt drama op Koninginnedag in Apeldoorn

Auteur: Dennis, gepost 30 april 2009 om 14:39 – 278 Reacties

Suzuki crash Koninginnedag


Wat op deze zonnige Koninginnedag in Apeldoorn een volksfeest had moeten worden is uitgelopen op een enorm drama. Een personenauto die even voor twaalf uur dwars door de menigte reed, zou twee doden en minstens twaalf gewonden hebben veroorzaakt. Zes gewonden zijn er ernstig aan toe.

UPDATE: Er zijn in totaal 17 slachtoffers, waarvan 4 personen zijn overleden en nog 5 personen er zeer ernstig aan toe zijn. Inmiddels is ook duidelijk dat het een opzettelijke actie betreft van een 38 jarige autochtone man.

UPDATE2: Eén van de vijf zwaargewonden is alsnog overleden, waarmee deze dramatische gebeurtenis nu dus 5 levens heeft geëist.

UPDATE3: De dader is in de nacht van donderdag op vrijdag aan zijn verwondingen overleden.

Het bezoek van de koninklijke familie aan Apeldoorn werd ruig verstoord door een zwarte Suzuki die de afgezette wegen was opgereden en met hoge snelheid dwars door de mensenmassa reed. De koninklijke familie reed op dat moment in een ‘historische optocht’ op de Loolaan richting het Paleis en de straten stonden bomvol met publiek.

De auto kwam tot stilstand tegen het Apeldoornse monument ‘De Naald’ aan bij Paleis het Loo. Op dit moment is nog onduidelijk of het de bedoeling van de automobilist was om de bus te raken, maar vermoedens doen sterk aan opzet denken. De bestuurder moest uit het wrak worden bevrijd. Diverse mensen beweren dat ze schoten hebben gehoord, maar eveneens is niet duidelijk of er vanuit de auto is geschoten of dat politie of beveiligingsmensen hebben geschoten. Alle Koninginnedagfestiviteiten in Apeldoorn zijn per direct afgelast.

UPDATE: Inmiddels is ontkend dat er zou zijn geschoten. Op veel andere plaatsen in het land zijn festiviteiten afgebroken en hangt de vlag half stok.

Meer informatie op nu.nl en akelige foto’s op hln.be.

Met dank aan iedereen voor de tip.

Ook interessant!

  • Stokoude Suzuki-topman treedt op z'n 91e terug
  • Video: drama bij herstart
  • Opgefriste Suzuki Jimny
    Opgefriste Suzuki Jimny blijft enorm guitig
  • Deze opgehoogde Suzuki Jimny is extreem cool

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, Suzuki, swift, Video, zwart

Vorig bericht: « Britten hebben een ernstige wegencrisis
Volgend bericht: Audi RS6 Avant met 700 pk door AVUS Performance »

Lees Interacties

Reacties

  1. El-Loco zegt

    30 april 2009 om 14:40

    Ik zou hem even mirroren op AJ. Dit is er zo weer af denk ik.

    Shocking none-the-less. Ik ga even een aantal media F5-en de aankomende paar uur, wachtend op officiële statements.

    Login om te reageren
  2. Lemme zegt

    30 april 2009 om 14:41

    Sterkte aan de slachtoffers. Echt degoutant dit!

    Login om te reageren
  3. GemballaMirageGt zegt

    30 april 2009 om 14:41

    jemig wat een n00b… zoek een leven zou ik zeggen!

    Login om te reageren
  4. Autofans.be zegt

    30 april 2009 om 14:42

    Een niet te beschrijven drama. Alvast m’n medeleven aan familie en vrienden van de gewonden en overledenen.

    Login om te reageren
  5. Gioor zegt

    30 april 2009 om 14:43

    Er is tot nu toe 1 dode..
    dat is wat ze bij RTL zeggen iig

    Login om te reageren
  6. GemballaMirageGt zegt

    30 april 2009 om 14:43

    ohja sterkte aan familie en vrienden van gewonden en overledenen ;) echt heel veel sterkte!

    Login om te reageren
  7. cardesigner@USA zegt

    30 april 2009 om 14:44

    Facking erg. Ik zag het op TV. Die klappen die je hoort zijn gewoon mensen die op de auto klappen…

    Login om te reageren
  8. Rover 216i Targa zegt

    30 april 2009 om 14:44

    vreselijk…

    Login om te reageren
  9. cardesigner@USA zegt

    30 april 2009 om 14:44

    a=u en medeleven natuurlijk.

    Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    30 april 2009 om 14:45

    wat een verschrikkelijke situatie ..

    maarrrrr .. kan iemand mij vertellen hoeveel doden+gewonden er op een normale dag vallen ??
    zonder dat er een koningin in de buurt is ..

    Login om te reageren
  11. creative zegt

    30 april 2009 om 14:45

    raar dat dit op autoblog staat..

    Login om te reageren
  12. Rfreak zegt

    30 april 2009 om 14:52

    @ Creative,

    Ik vind het helemaal niet raar dat dit op Autoblog staat. Het is iets wat heel Nederland op dit moment bezighoudt. Je kunt er niet omheen, dus vind ik het zeker niet raar dat elke site die zich normaal bezighoudt met andere dingen ( hier dus auto’s) er ook aandacht aan besteedt. Het gaat ons allemaal aan vind ik.

    Mijn medeleven gaat uit naar de slachtoffers en familieleden.
    Verschrikkelijk dit.

    Login om te reageren
  13. e30s38b38 zegt

    30 april 2009 om 14:53

    Ten eerste veel sterkte aan de slachtoffers.

    Dit is echt niet normaal kijk die pliete agenten staan, die swift heeft voordat ie mensen aanreed iets geraakt auto was totaloss en niemand die dat merk en wat aan doet… beveiliging was zeer slecht zo te zien.

    Login om te reageren
  14. C6_R zegt

    30 april 2009 om 14:54

    Laffe tyfushond! Ziekelijke actie dit!

    Login om te reageren
  15. lincoln zegt

    30 april 2009 om 14:55

    opzet .. een raar verhaal ..

    voor het zelfde geld koop je een 3X zo zware amerikaan ..

    Login om te reageren
  16. cardesigner@USA zegt

    30 april 2009 om 14:58

    @Lincoln, bedoel je dat het geen opzet was?! Het is gewoon slecht voorbereid door een geestesziek persoon. Maar gelukkig was het maar een swift. Als de auto zwaarder was, was het nog veel erger.

    Login om te reageren
  17. RenesisHP zegt

    30 april 2009 om 14:59

    Nu is het met recht Nationale ramptoeristendag. :?

    Login om te reageren
  18. Kor zegt

    30 april 2009 om 15:02

    Ik ben ontzettend ontdaan hierdoor en heel droevig nu! Mijn medeleven aan alle slachtoffers. Ik heb de tranen in mijn ogen staan.

    Login om te reageren
  19. lincoln zegt

    30 april 2009 om 15:04

    @USA .. nope .. dat het een rare verschrikkelijke gebeurtenis is ..
    die je zo snel mogelijk wil begrijpen .. maar omdat het een Swift betreft niet kan ..

    @MX5 .. scherp ..

    Login om te reageren
  20. Audi liefde roest niet! zegt

    30 april 2009 om 15:08

    Sterkte aan alle slachtoffers.

    Login om te reageren
  21. Blauwesmurf94 zegt

    30 april 2009 om 15:09

    Wat bezield zo iemand! echt zn figuur moeten ze helemaal verrot slaan waar iedereen bij is!

    Login om te reageren
  22. Shizle zegt

    30 april 2009 om 15:13

    Als je goed kijkt zie je dat hij die politieagent net mist, hij fietst net optijd weg.
    Dit is echt afschuwelijk, sterkte aan de slachtoffers.

    Login om te reageren
  23. fiatfreak zegt

    30 april 2009 om 15:16

    helemaal mee eens. wat een achterlijke vent. zo iemand moesten ze martelen!!

    Login om te reageren
  24. RenesisHP zegt

    30 april 2009 om 15:16

    @Blauwesmurf94.

    Hij was knock out. Heeft dus vrij weinig zin op dat moment.
    Daarbij zijn agenten voor zulke idioten meestal nogal lief en angstig.
    Iets met angst voor ontoerekeningsvatbaar verklaarde personen. ;)

    Dan komt er ook nog het internationale protest wegens buitensporig politiegeweld.

    Login om te reageren
  25. Ferdinand1 zegt

    30 april 2009 om 15:16

    Sterkte aan alle betrokkenen.

    Echt shocking.

    Login om te reageren
  26. Citrofiel zegt

    30 april 2009 om 15:18

    Verschrikkelijk… Ik hoorde iets op de radio en heb gelijk op teletekst gekeken. Om vervolgens te zien dat het hier ook stond.
    Niets kan de twee doden terugbrengen, en de misschien wel blijvende verwondingen (toch zeker trauma’s) verwijderen, maar toch veel sterkte aan de slachtoffers, nabestaanden en mensen nabij de slachtoffers…

    @ lincoln; Ooggetuigen zeggen dat ze de betreffende man in de betreffende auto eerder weggestuurd hebben zien worden bij afzettingen. Misschien dat hij daarom boos was, en als je psychisch niet 100% bent, zou er een opzettelijke actie als dit op kunnen volgen… Het is slechts een idee, maar je moet zolang er niets bekend is niet andere ideeën dan het jouwe afwimpelen.

    @ creative; Een AUTO(mobilist) heeft dit veroorzaakt. Of is dat te flauw?

    Login om te reageren
  27. RA999 zegt

    30 april 2009 om 15:19

    @ Blauwesmurf94, fiatfreak
    Verlaag jullie eens niet tot het Geenstijl-niveau, rare pubers…

    Login om te reageren
  28. BmwMPower zegt

    30 april 2009 om 15:20

    Ik heb er geen woorden voor.
    Veel sterkte en steun aan de betrokkenen, en naaste familie.

    Login om te reageren
  29. monk zegt

    30 april 2009 om 15:21

    Wow, voor de rest heb ik er weinig woorden voor. Laffe daad.

    Login om te reageren
  30. RenesisHP zegt

    30 april 2009 om 15:22

    Zie hier het resultaat van langdurig in de maling genomen worden door de overheid. Sommige mensen reageren daar nogal hopeloos op.

    Het leukste is dat iedereen zo iemand voor gek verklaard. Vraag blijft echter of deze persoon gek is geboren of gek is geworden.

    Met de huidige crisis en alle leugens daar omheen is er een vergroot risico op dit soort praktijken.
    Ik keur het niet goed. Ik probeer echter wel realistisch te blijven. ;)

    Login om te reageren
  31. Skip_alfa1461.4t-spark zegt

    30 april 2009 om 15:22

    die agent op seconde 6-7 komt er verdraaid op het nippertje langsdoor:s
    welke sick fuck doet zoiets?

    Login om te reageren
  32. fiatfreak zegt

    30 april 2009 om 15:22

    ra999, hallo! ik ben volwassen! maar het is toch zo? die man is toch een achterlijke!

    Login om te reageren
  33. Blauwesmurf94 zegt

    30 april 2009 om 15:26

    @RA999 zou jij je niet kwaad maken over zulke zieke geesten..

    Sterkte nog voor de mensen die erbij waren en voor familieleden van de gewonden!

    Login om te reageren
  34. RenesisHP zegt

    30 april 2009 om 15:26

    @creative.

    Jij vindt dit raar. Ik zat er al een tijdje op te wachten.

    Vreemd hoe verschillend de kijk op Autoblog eigenlijk is. ;)

    Login om te reageren
  35. emielwind zegt

    30 april 2009 om 15:27

    rijkelijk laat artikel, wat een ongelovelijk zieke geest moet dit zijn. Mijn medeleven aan alle betrokkenen!

    Login om te reageren
  36. creative zegt

    30 april 2009 om 15:27

    @ citrofiel.. redelijk.. op zich het posten van zo’n nieuwsbesicht op een autosite
    is in mijn ogen niet het probleem, maar alle achtelijke onnodige opmerkingen die dit artikel uitlokt op een BLOG.. Maargoed iedereen heeft recht op zn menig of kreet, toch C6 R?

    rspct aan de slachtoffers.

    Login om te reageren
  37. sacha zegt

    30 april 2009 om 15:28

    Hé, er is een auto bij betrokken => Autoblog!

    Login om te reageren
  38. RenesisHP zegt

    30 april 2009 om 15:28

    @Blauwesmurf94 en @fiatfreak.

    Zolang wij niet weten wat er in de dader zijn hoofd is geknapt en waardoor dit is gekomen kunnen wij moeilijk gaan oordelen. Daden zoals dit gebeuren maar zelden zomaar. Daar zit een verhaal aan vast.

    Login om te reageren
  39. RenJie zegt

    30 april 2009 om 15:31

    zieke geest die automobilist.. er is nog niet heel veel bekend over de dader, maar zo mag hij gewoon de doodstraf krijgen. Wat een ******lijer zeg.

    Login om te reageren
  40. RenesisHP zegt

    30 april 2009 om 15:31

    @creative.

    Dan zou ik als ik jouw was maar niet al te fanatiek naar dit onderwerp gaan zoeken.

    De reacties op AB vallen dan nog reuze mee.

    Login om te reageren
  41. fiatfreak zegt

    30 april 2009 om 15:34

    maar dit was expres! begrijp je niet dat dit een terroistische aanslag geweest is?

    Login om te reageren
  42. RenesisHP zegt

    30 april 2009 om 15:35

    Mensen laten hier hun afgunst maar graag merken. Beseffen de meeste hierdoor ook dat iedere automobilist een potentiële moordenaar is.
    Enige verschil is dat dit met opzet was. Bumperklevers doen het altijd(kuch) per ongeluk.

    Login om te reageren
  43. JPM zegt

    30 april 2009 om 15:35

    Ik stond erbij en heb er eigenlijk geen woorden voor. Een klein meisje werd geraakt en zeker een meter of 2, 3 door de lucht geslingerd. Een donkere meneer waarbij zn hele been openlag. En zeker 2 mensen waarbij het reanimeren geen zin meer had. Ongelooflijk zoiets, 30 meter meer naar rechts en ik had dit nu niet meer kunnen navertellen.

    Login om te reageren
  44. OVNH zegt

    30 april 2009 om 15:37

    even Apeldoorn bellen…

    Login om te reageren
  45. RA999 zegt

    30 april 2009 om 15:37

    @fiatfreak
    Gedraag je dan ook als zodanig! Dat doe je niet op deze manier in ieder geval…

    Grappig hoe iedereen de bestuurder al veroordeelt zonder dat er ook maar enig nieuws naar buiten is gekomen. Over 10 minuten komt er meer info…

    Login om te reageren
  46. Citrofiel zegt

    30 april 2009 om 15:39

    Die foto’s op hln.be zijn ziek! :shock: Niet normaal zeg… Nou ja, als je zoiets bij een grote buitenlandse ramp ziet stelt het vreemd genoeg gevoelsmatig minder voor. Zo’n drama in je eigen kikkerlandje komt toch heel wat harder aan.

    @ mx5owner; “Met de huidige crisis en alle leugens daar omheen is er een vergroot risico op dit soort praktijken.”

    Leg me dat eens uit… :?

    Login om te reageren
  47. RenesisHP zegt

    30 april 2009 om 15:40

    @fiatfreak.

    Als jij verschrikkelijk kwaad bent kun je wel eens expres een dreun uitdelen.
    Dat hoeft niet ruim van te voren gepland te zijn, dat kan vrij impulsief.

    Zolang er geen bewijs voor een terroristische aanslag is moeten we die optie ook open laten.

    Lees de reactie van @citrofiel eens goed. Het is een optie. Keurt het gedrag nog steeds niet goed, het is gewoon mogelijk.

    We weten nu gewoon te weinig om een correct oordeel te kunnen maken.

    Het enige wat we weten is dat dit niet had mogen gebeuren. Het hoe en waarom weten wij gewoon nog niet.

    Login om te reageren
  48. Citrofiel zegt

    30 april 2009 om 15:42

    @ fiatfreak; Zoals RA999 zegt, nog even afwachten. En zoals lincoln opmerkte (maar niet helemaal goed bracht): Het is te slecht voorbereid om een terroristische aanslag te zijn. Het is eerder slechts een actie van één persoon in wiens hoofd iets geknapt lijkt te zijn om hem tot deze actie te bewegen.

    Login om te reageren
  49. Thunderstruck zegt

    30 april 2009 om 15:42

    Sterkte aan alle slachtoffers en familieleden.

    Login om te reageren
  50. RenesisHP zegt

    30 april 2009 om 15:43

    @Citrofiel.

    In de geschiedenis van dit land werden machthebbers gelynched als het voor een langere periode slecht ging met het land.

    Nederland krijgt weer steeds meer werkeloosheid en armoede. Mensen raken daardoor gefrustreerd en krijgen een gevoel van machteloosheid.

    Vanuit machteloosheid kunnen mensen hele rare dingen gaan doen.

    Login om te reageren
  51. BananaFlip zegt

    30 april 2009 om 15:44

    Wat een lulhannes is deze kerel zeg.
    Een beetje in je Swift twee mensen doodrijden en vervolgens ook nog maar een hekje meepakken.

    @ Autoblog

    Om 15:45 persconferentie he, misschien tijd voor een update.

    @ OVNH

    Slecht moment voor flauwe grappen.

    Login om te reageren
  52. lincoln zegt

    30 april 2009 om 15:44

    aan de andere kant ..
    er vallen dagelijks verkeers doden te betreuren ..
    zo,n 800 per jaar ..
    en dan is nederland het op 1 na veiligste land van europa ..

    Login om te reageren
  53. RenesisHP zegt

    30 april 2009 om 15:46

    @JPM.

    Sterkte man. Ik weet helaas maar al te goed wat je gezien hebt. ;)

    Login om te reageren
  54. Rick dos zegt

    30 april 2009 om 15:46

    Zodra er meer duidelijk zal worden, zullen de eerste woorden die hier en op andere fora geschreven zullen worden, beginnen met: “zie je wel…”

    Indicerend dat hij/zij de wijsheid in pacht heeft, echter zich niet realiserend dat zijn/haar uitspraak een self fulfilling prophecy is.

    Ik wacht af en laat het recht z’n loop nemen aangezien ik niet het fijne van het hele verhaal weet noch zou willen weten.

    In elk geval heb ik voor de families niets meer dan woorden…

    Sterkte.

    Login om te reageren
  55. Ewout zegt

    30 april 2009 om 15:46

    Pff.. dit is echt bijzonder erg.. ’t Is net Carmageddon maar dan in real life! :s

    Login om te reageren
  56. Tombnolz zegt

    30 april 2009 om 15:48

    Schocking gebeurtenis. Op zo’n moment dat niemand het verwacht… Tragisch.

    Ik herinner me een gelijkaardig incident tijdens de Tour de France enkele jaren geleden, gelukkig met “betere” afloop.

    Login om te reageren
  57. x5sd zegt

    30 april 2009 om 15:50

    wat een gek! 4 doden

    Login om te reageren
  58. RA999 zegt

    30 april 2009 om 15:51

    4 doden, 5 zwaargewonden… Heel vreselijk…

    Login om te reageren
  59. robert zegt

    30 april 2009 om 15:52

    Sterkte voor de direct betrokkenen! Voor alle anderen: ga vooral verder met feestvieren!!!! Dit soort gebeurtenissen moeten zo min mogelijk invloed uit kunnen oefen op het dagelijks leven, zodat dit soort acties effectloos en dus zinloos zijn.

    Login om te reageren
  60. Jez zegt

    30 april 2009 om 15:55

    Er is net op de persconferentie gemeld dat het dodental ondertussen op 4 staat.
    Sterkte voor de nabestaanden, ik hoop dat de dader nog lang mag boeten voor zijn daden. Het was iemand zonder eerder contact met de politie en zonder geschiedenis van psychologische problemen…

    Login om te reageren
  61. auto zegt

    30 april 2009 om 15:58

    die vent is echt gestoord….
    van mij verdiend hij gwn levenslang!

    Login om te reageren
  62. Tombnolz zegt

    30 april 2009 om 15:58

    Heeft de dader het dan overleefd? Hij zag er op de http://www.hln.be foto’s niet al te goed uit…

    Login om te reageren
  63. Citrofiel zegt

    30 april 2009 om 15:58

    @ mx5owner; Juist… Op die manier uitgelegd is het helemaal duidelijk… En zelfs ietsje beangstigend… :|

    @ RA999; Eerst 1, toen 2, nu 4… Het bouwt nog op. Laten we hopen van niet, maar die zwaargewonden zijn niet zeker van overleven… :(

    @ Rick dos; Wijsneus.

    @ lincoln; Helemaal waar. Het enige bijzondere is nu dat
    1. Er BN’ers aanwezig waren.
    2. Het live op tv was.
    3. Op een nationale feestdag.
    4. Het mogelijk expres is gedaan.
    De eerste drie punten zorgen voor de media-aandacht, het vierde punt voor de ernst van de situatie, los van de aandacht.

    Login om te reageren
  64. RenesisHP zegt

    30 april 2009 om 16:01

    Allemaal stoppen met feestvieren? Sorry, gaat mij te ver.

    Er vallen dagelijks doden en gewonden waarvan wij niets horen of zien. Dat is net zo’n groot drama.
    Dit is echter Nationaal bekend en daardoor een grotere ramp. Klopt niet.

    Er vallen elk jaar doden en gewonden met koninginnedag. Meestal door de feestelijkheden. Daar hoor je echter niets van.

    Login om te reageren
  65. Mardec zegt

    30 april 2009 om 16:02

    Wie zei hier 2 weken geleden ook weer dat ik appels met peren aan het vergelijken was toen ik wapens met auto’s vergeleek. Omdat ze even gevaarlijk zijn in de handen van een gek? Dit is dus precies wat ik doen bedoelde.

    Maar in ieder geval, heel Nederland heeft mijn medeleven. Dit is echt te erg voor woorden.

    Login om te reageren
  66. RenesisHP zegt

    30 april 2009 om 16:03

    @Mardec.

    Not me, ik had je verdedigd. Ik ben het totaal met je eens.

    Login om te reageren
  67. Ferdinand1 zegt

    30 april 2009 om 16:04

    Qua speculatie ben ik het met mx5owner eens. Maar de echte reden zullen we pas weten als de bestuurder uitgebreid is onderhoord.

    Login om te reageren
  68. Rick dos zegt

    30 april 2009 om 16:07

    @Citrofiel

    Wees jij dat nou ook eens en vraag eens aan mx5owner wanneer dat lynchen is geweest….

    Login om te reageren
  69. Think-Tank zegt

    30 april 2009 om 16:08

    Tot zover het feest in de nationale feestdag. Voor ik uitspraken doe waar ik spijt van krijg wil ik het officiele statement van de Politie horen.

    In ieder geval ontzettend tragisch voor de betrokkenen en hun families. Sterkte voor hen en RIP voor de slachtoffers.

    Ben zelf een zuiderbuur dus sterkte aan al onze Nederlandse vrienden.

    Login om te reageren
  70. RenJie zegt

    30 april 2009 om 16:10

    @mx5owner

    Dit is toch wel wat anders dan een reguliere dode op Koninginnedag.. Ik kan het heel goed begrijpen dat de feestjes gestopt worden als je die situatie zo ziet.

    Login om te reageren
  71. Ferdinand1 zegt

    30 april 2009 om 16:10

    En laten we de impact op het koningshuis niet vergeten! Als je koningin Beatrix net op tv zag, dan zag je wel hoe erg het is aangekomen. Ze had tranen in haar ogen, wat geheel logisch is.

    Login om te reageren
  72. RenesisHP zegt

    30 april 2009 om 16:13

    @RenJie.

    Ik niet. Op deze manier lijkt het op geforceerd rouwen.
    Alsof een ander bepaald waar jij om moet geven. Dat gaat mij te ver. Dit is opgelegd.

    Maar goed, ik ga de deur uit. Ik lees vanavond wel verder.

    Login om te reageren
  73. HDM zegt

    30 april 2009 om 16:14

    Ik vind het asociaal dat mensen boe begonnen te roepen op het museumplein toen er werd gezegd dat de toppers niet zouden komen. Echt pure asociaalheid! Ik kan daar echt razend van worden van dat soor mensen, en ook van de bestuurder. Ik hoop dat ie het overleeft en altijd pijn zal voelen hiervoor.

    4 doden, tig gewonden waaronder een 8 jarig meisje. En wat dacht die klootzak aan te richten? Swift vs Bus dat hij zou winnen?

    Groot medeleven naar de slachtoffers.

    Login om te reageren
  74. W1ck3D-78 zegt

    30 april 2009 om 16:15

    Als zuiderbuur wens ik de familie, vrienden, aanwezigen en alle andere betrokkenen veel sterkte toe. Gewoonweg verschrikkelijk.

    Login om te reageren
  75. RenesisHP zegt

    30 april 2009 om 16:15

    @Rick dos.

    Dat weet jij ook. Jij bent geen achterlijke als het over geschiedenis gaat.
    Ik vertel je dus niets nieuws.
    ;)

    Login om te reageren
  76. helemaalwel zegt

    30 april 2009 om 16:18

    triest..

    Login om te reageren
  77. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    30 april 2009 om 16:20

    Vreselijk…
    We moeten ‘only in America’ maar niet meer te hard roepen…
    Al die rare situaties hier laatst in NL…
    ‘Only in Holland’…

    Login om te reageren
  78. Rick dos zegt

    30 april 2009 om 16:22

    @mx5owner

    Nou, blijkbaar wel.

    Bij mij schiet alleen de gebroeders de Witt te binnen als het gaat om het afgeslacht worden door een meute. Dit was echter niet door economische malaise.

    Maar goed, of je nu op dit moment deze discussie op dit topic wil hebben…

    Je verklaring is alleen in mijn ogen krom….

    Login om te reageren
  79. pro_ceed zegt

    30 april 2009 om 16:23

    Gelukkig was het geen hummer geweest

    Login om te reageren
  80. Bart_V zegt

    30 april 2009 om 16:26

    @ HDM

    Dat dacht ik dus ook hoe wil een swift nu winnen tegen een bus.

    4 doden 5 zwaar gewonden een gek die niet kan rijden op koninginnendag, daar heb je dus een dag vrij voor (ikzelf uitzondering want de Plus was weer gewoon open)
    Ik ben ook blij dat het geen allachtoon is want dan stond heel Nederland op zijn kop.

    Ik ga nog even genieten van het weer.

    Login om te reageren
  81. W1ck3D-78 zegt

    30 april 2009 om 16:26

    @ mx5owner: graag wat meer respect voor de slachtoffers. Uitspraken als ‘het leukste is dat iedereen’… en emoticons met knipogen etc. horen niet thuis in dit topic imo. Ik denk niet dat iemand dit ‘leuk’ vindt. Dank voor je begrip.

    Login om te reageren
  82. victortje zegt

    30 april 2009 om 16:28

    levenslang opsluiten, en heel veel sterkte aan de nabestaanden en slachtoffers heel spijtige dag!

    Login om te reageren
  83. victortje zegt

    30 april 2009 om 16:30

    @mx5owner, als jij dat denkt ga ingodsnaam lekker naar verwegistan, jij bent een schande voor het nederlands volk wij leven voorlopig nog altijd in een democratie en er word niks voor ons verzwegen!

    Login om te reageren
  84. bmw zegt

    30 april 2009 om 16:30

    Afwachten wat de precieze uitleg is. Alleszins erge beelden uit Nederland. Veel sterkte vanuit de Vlaanders!

    Login om te reageren
  85. RenJie zegt

    30 april 2009 om 16:33

    @victortje

    als hij het overleeft ja..

    @HDM en Bart_V

    het is gewoon een gek, anders zou je dit niet doen. Misschien dacht hij dat hij een bom bij zich had.

    @Bart_V

    Inderdaad, “gelukkig” is het geen allochtoon, want anders hadden we er nog een discussie bijgehad en stond Geert weer met z’n hand omhoog.

    Login om te reageren
  86. Citrofiel zegt

    30 april 2009 om 16:35

    @ Rick dos; Zie je wel? Daar ga je weer! Wijsneus.
    Nee, ik zal toegeven, ik gaf mx5owner te snel gelijk… Of te ongenuanceerd vooral. Waar ik met name op doelde toen ik zei dat ik zijn argumentatie begreep, was op de laatste twee alinea’s, over slechte periode -> mensen gekke dingen doen. Over dat lynchen dacht ik niet eens na, en zou ik als ik er wel over nagedacht zou hebben niet letterlijk genomen hebben.

    Login om te reageren
  87. BmwMPower zegt

    30 april 2009 om 16:38

    @ SAAB

    Je hebt gelijk.
    Ik weet niet hoe het kan dat er hier steeds meer praktijken voorkomen, die normaliter alleen voorkomen in Amerika.
    Triest is het, heel erg triest.

    Login om te reageren
  88. Brokkenpiloot zegt

    30 april 2009 om 16:44

    We stonden zelf te genieten van dit bijna ongewone Nederlandse volksfeest. Het is apart om te zien hoe ‘wij’ ineens WIJ wordt met dit feestje, elk jaar weer. Ik hoop maar dat het niet door één persoon, die nu een auto als wapen heeft gebruikt, voorgoed de vrolijke, ongedwongen sfeer van deze dag zal verdwijnen.

    Login om te reageren
  89. Dennis zegt

    30 april 2009 om 16:46

    Zie hier de dader (schokkend)

    http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/04/30/1241096970-380.jpg

    -edit: ik heb er een linkje van gemaakt-

    Login om te reageren
  90. Ferdinand1 zegt

    30 april 2009 om 16:49

    @ Dennis
    Hoe kom je daar nou aan?? Op tv wordt dit fragment onherkenbaar gemaakt.

    Login om te reageren
  91. slk zegt

    30 april 2009 om 16:50

    Onwerkelijk dit.Heel veel sterkte aan de nabestaanden.Nu al 4 doden .vreselijk

    Login om te reageren
  92. slk zegt

    30 april 2009 om 16:51

    Die foto staat op telegraaf .nl

    Login om te reageren
  93. joejojo zegt

    30 april 2009 om 16:51

    Zelfs hier in Roemenie worden er feesten afgelast of als bijeenkomsten omgetoverd van Nederlanders . Kan me ook niet echt vrolijk maken vanavond na het zien van deze gebeurtenis.

    Kzag een jong meisje ook over straat vliegen…….ik denk dan even aan mijn twee jonge kinderen.

    Sterkte aan alle slachtoffers en nabestaanden gewenst.

    Login om te reageren
  94. Peter zegt

    30 april 2009 om 16:53

    Mijn eerste reactie toen ik het nieuws op de radio hoorde: “Even Apeldoorn bellen!”. Kan ik niet aan doen, ligt gewoon in mijn karakter.
    Latere serieuze reactie: Dit is wel héél erg.
    Nu, na het lezen van enkele reacties:
    Dit is natuurlijk verschrikkelijk, maar in Bagdat zijn vandaag 46 doden gevallen bij 3 bomaanslagen en dat laat ons blijkbaar volkomen koud!
    Journalistiek Nederland krijgt bij zo’n gebeurtenis geheel syncroon een orgasme. Mensen bekijken 50+ maal de beelden om ieder detail te kunnen zien. Om maar te zeggen dat de reacties van verontwaardiging, hoe oprecht ook, toch relatief zijn.
    Over het gebruik van een auto als wapen: Een auto is gemaakt om zich van punt A naar punt B te begeven maar is bij misbruik natuurlijk gegeven. Net daarom is het gebruik ervan strikt geregelmenteerd dmv verkeerswetgeving, rijbewijs, verzekering en technische controle.
    Over de feestelijkheden: Dit is gebeurd binnen het kader van de feestelijkheden. Het lijkt me dan ook evident dat die dan ook geannuleerd worden.
    Over de motieven van de dader kunnen we voorlopig alleen maar speculeren maar dat absoluut zinloos (en vaak héél dom).
    Toch bij deze mijn medeleven aan alle slachtoffers en hun familie, alsook aan de Irakezen die vandaag de zoveelste zwarte dag meemaken.

    Login om te reageren
  95. Joe zegt

    30 april 2009 om 16:54

    Is de dader dood? zo niet laten we dan hopen dat dat nog gebeurt

    Login om te reageren
  96. victortje zegt

    30 april 2009 om 16:55

    @ferdinand1, op geenstijl staat er een link naar ;-)

    @RenJie, ag hij moet blijven leven, kan ie de rest lekker blijven lijden in een zwart hok aub, echt verschrikkelijk wat er is gebeurt en hoe gek je moet zijn dit te doen..

    Login om te reageren
  97. RA999 zegt

    30 april 2009 om 16:55

    @ Dennis
    Misschien moet je daar de volgende keer maar een linkje van maken, i.p.v. een plaatje. Het is best een schokkende foto namelijk…

    Die agent die nog net voor de auto wegfietst heeft ook ontiegelijk veel geluk gehat trouwens…

    Login om te reageren
  98. Emile_Benz zegt

    30 april 2009 om 16:55

    @ Joe: Nee, want dan lijdt hij niet…

    Login om te reageren
  99. RA999 zegt

    30 april 2009 om 16:56

    gehat = gehad :oops:

    Login om te reageren
  100. RenJie zegt

    30 april 2009 om 16:58

    @RA999 / Dennis

    Ja inderdaad. Dennis, maak er ff een linkje van en zeg dat het aardig shocking is..

    Login om te reageren
  101. Ferdinand1 zegt

    30 april 2009 om 16:59

    @ Citrofiel
    Ik denk hetzelfde over de uitspraak van mx5owner. Ik las even over het lynchen heen.
    @RA999
    Idd, die agent heeft echt heel veel geluk gehad. Het scheelde niks.

    Login om te reageren
  102. peter zegt

    30 april 2009 om 16:59

    dit krijg je nu als er steeds maar onzin ontstaat over ” zinloos politiegeweld “, laat de politie nu toch zo’n man neerschieten voor hij die mensen dood !!! maar dat durven ze niet, want, dan vliegen ze achter de tralies !!!! met een hoop boetes.

    Login om te reageren
  103. Buyck zegt

    30 april 2009 om 17:01

    @ Dennis een beetje respect voor alle betrokken in deze afschuwelijke gebeurtenis. Sereniteit is hier wel op zijn plaats. Ik hoop dat het rouwproces voor de slachtoffers en alle betrokkenen zo soepel mogelijk verloopt.

    Login om te reageren
  104. _WJ_J_ zegt

    30 april 2009 om 17:04

    Dennis had al de foto, ik heb zijn naam nu ook meneer K.R Tates, en hij woont in de Kastanjelaan in Velp;) GeenStijl heeft alles er al op staan;)

    Login om te reageren
  105. opelsintrafreak zegt

    30 april 2009 om 17:05

    vverschrikkellijk

    Login om te reageren
  106. cardesigner@USA zegt

    30 april 2009 om 17:06

    @Buyck, die man is een schoft! (en dan bedoel ik niet dennis) Hij rijdt kinderen aan op Koninginnedag! Natuurlijk, de slachtoffers mogen niet gefotografeerd worden, maar deze hond wel.

    Login om te reageren
  107. RA999 zegt

    30 april 2009 om 17:08

    @cardesigner@USA
    Maar niet iedereen wil die man zien, zeker niet in deze hoedanigheid…

    Login om te reageren
  108. Citrofiel zegt

    30 april 2009 om 17:08

    @ _WJ_J_; Waarom denk ik nu toch dat zijn huis deze dag/nacht niet ongeschonden door zal komen… :?

    Login om te reageren
  109. Brokkenpiloot zegt

    30 april 2009 om 17:08

    De dader moet blijven leven want ik denk dat iedereen zijn motief wil weten. Met een draaiboek in zijn auto had hij dus duidelijk een plan. Wat zou dat zijn geweest? Met een Suzuki tegen de bus van de koningin rijden? En dan?

    Login om te reageren
  110. richard zegt

    30 april 2009 om 17:09

    @ lincoln
    4 doden en 13 gewonden

    Login om te reageren
  111. Laurens zegt

    30 april 2009 om 17:10

    Gelukkig had deze gek geen SUV!

    Login om te reageren
  112. cardesigner@USA zegt

    30 april 2009 om 17:10

    @Peter, punt 1: Dit was live te zien.
    punt 2: Het betreft een nationale feestdag.
    punt 3: Het koningshuis is erbij betrokken.
    punt 4: Binnenlands nieuws heeft altijd voorrang, omdat de gevolgen er (vaak) heftiger voor de burgers te merken zijn.

    Login om te reageren
  113. cardesigner@USA zegt

    30 april 2009 om 17:11

    @RA999, dat was ook zo bij Pim Fortuin. Maar nieuws moet getoond worden.

    Login om te reageren
  114. Peter zegt

    30 april 2009 om 17:12

    @Laurens
    Er zijn al gekken genoeg met SUV’s.

    Login om te reageren
  115. Laurens zegt

    30 april 2009 om 17:13

    Veel anderen wel ;-)

    Maar die doden alleen bomen!

    Login om te reageren
  116. Ferdinand1 zegt

    30 april 2009 om 17:14

    @ Citrofiel
    Ja idd, dat denk ik ook. Beetje dom dat het uitgelekt is…

    Login om te reageren
  117. Laurens zegt

    30 april 2009 om 17:14

    Gecondoleerd. Een gek is alles wat nodig is om een feestje te verzieken :-(

    Login om te reageren
  118. Markus zegt

    30 april 2009 om 17:15

    In hoeverre weten ze of het opzet was? Is het niet iemand die een hartaanval kreeg achter het stuur bijvoorbeeld? Misschien handig om te weten voordat je iemand dood wenst…

    Login om te reageren
  119. RA999 zegt

    30 april 2009 om 17:16

    @cardesigner@USA
    Dat mag zeker, alleen vind ik deze manier wel erg schokkend. Het lijkt me beter als zo’n foto achter een link zit met een waarschuwing…

    Login om te reageren
  120. Peter zegt

    30 april 2009 om 17:16

    @Cardesigner@USA
    Lees mijn reactie nog een keer en merk dat ik je nergens tegenspreek, alleen enigsinds relativeer.

    Login om te reageren
  121. JT zegt

    30 april 2009 om 17:18

    Wat is hier in godsnaam gebeurd man!!?:s Dat is heel erg!
    Gecondoleerd aan de familie en vrienden van de slachtoffers en eigelijk aan alle Nederlanders..
    ~Een Belg

    Login om te reageren
  122. RA999 zegt

    30 april 2009 om 17:18

    @ Markus
    Inmiddels is bekend dat er opzet in het spel was, dat heeft de man zelf gezegd. Hij had ook een draaiboek van de dag bij zich in de auto.
    Hij wordt nu ook aangeklaagd voor een aanslag op de koninklijke familie…

    Login om te reageren
  123. Chevelle zegt

    30 april 2009 om 17:18

    Persoonlijk had ik geen Suzuki Swift voor zo’n actie genomen..

    Login om te reageren
  124. Dennis zegt

    30 april 2009 om 17:19

    Yo guys ik kan dit zelf niet aanpassen, autoblog moet dit doen he.

    Login om te reageren
  125. Peter zegt

    30 april 2009 om 17:22

    @Markus
    De man rijdt vier mensen doodt en wordt aangeklaagd voor een (mislukte) aanslag op de koninklijke familie? Vreemde prioriteiten hebben ze bij justitie.

    Login om te reageren
  126. Peter zegt

    30 april 2009 om 17:22

    Doodt ??????

    Login om te reageren
  127. RA999 zegt

    30 april 2009 om 17:22

    @ Dennis
    Daarvoor is een heel mooi spreekwoord: Bezint eer ge begint ;)

    Login om te reageren
  128. F1Ferrari zegt

    30 april 2009 om 17:22

    wat een gek!!!
    ik heb er niet echt veel woorden voor maar dit is miselukk!
    sterkte aan de slachtoffers

    Login om te reageren
  129. cardesigner@USA zegt

    30 april 2009 om 17:23

    @RA999, hij heeft mazzel dat de doodstraf niet meer bestaat…
    Je hebt wel gelijk dat het schokkend kan zijn, maar: “he’s still alive”

    Login om te reageren
  130. Laurens zegt

    30 april 2009 om 17:24

    After market velgen kunnen echt niet, gelukkig is er een slooppremie voor dit soort bakkies :-(

    Login om te reageren
  131. Barbara zegt

    30 april 2009 om 17:24

    Ik zou vanavond met een stel vrienden gaan stappen, maar na de beelden van vandaag heb ik er geen zin meer in.
    Mijn vrienden zeggen dat ik me aanstel en zijn het niet eens met mijn beslissing, omdat ik er toch niets aan kan doen. Maar ik vind het alleen maar gepast om niet te gaan feesten nu; ik weet dat er nog steeds mensen om hun leven vechten.. en als dit mijn eerbetoon is aan de overleden slachtoffers, waarom niet? Als ik straks de kroeg in zou gaan zou ik me toch niet echt op mijn gemak kunnen voelen…
    Zijn er nog meer mensen die het met mij eens zijn?

    Login om te reageren
  132. pedro zegt

    30 april 2009 om 17:24

    Op http://www.zattevrienden.be kan je doorklikken naar de gegevens van de man, als het de zijne zijn natuurlijk :s
    Spijtig voorval trouwens.

    Login om te reageren
  133. Peter - Italia zegt

    30 april 2009 om 17:25

    hier in italie is het ook al op het nieuws geweest… en morgen is het hier een feestdag.
    dat word toch met een dubbel gevoel stappen vanaaf.

    gecondoleerd aan de familie/vrienden van de slachtoffers.

    Login om te reageren
  134. the_rabbit zegt

    30 april 2009 om 17:26

    Als de opmerking al is voorbij gekomen laat het ff weten, maar hoe kunnen sommige hier aan komen??

    Dit even als spotter zijnde. Het is dus wel mogelijk om achter de gegevens van de eigenaar te komen? Dat is ook minder leuk nieuws. Dacht dat dit altijd alleen door politie of dergelijke kon. Het lijkt me ook niet dat iemand van de politie dit zomaar ff op geenstijl dropt

    Login om te reageren
  135. the_rabbit zegt

    30 april 2009 om 17:27

    Plaatje werkt niet kennelijk, maar het is deze link

    http://www.geenstijl.nl/archives/images/20090430_kondagnieuw.html

    Login om te reageren
  136. wim zegt

    30 april 2009 om 17:29

    zeer zeer ernstig dit mijn spijt gaat uit naar de nabestaanden en de slachtoffers, wat ik overigens wel kwijt wil is dat er bij het profiel van de dader staat AUTOCHTONE, ik vind dit hartsikke goed omdat dit vaak achtergelaten wordt als het gaat om een autochtone dader, als het daarintegen een allochtone dader betreft wordt dit vaak wel duidleijk gemaakt, ook vreemd dat de dader zo ver heeft kunnen komen en dat dit kon gebeuren, grote vraag is nu: waarom?, aanslag, TEVEEL GTA GESPEELD? of gewoon dronken????

    Login om te reageren
  137. RA999 zegt

    30 april 2009 om 17:32

    @the_rabbit
    Die info komt niet direct van GS, die komt van Twitter volgens mij. Daar komt iedereen, ook mensen met toegang tot zulke info zoals politie…

    Login om te reageren
  138. Peter_D zegt

    30 april 2009 om 17:32

    Dit gaat echt helemaal nergens over!! Wat een idioot, heb hier eigenlijk gewoon echt geen woorden voor. Je zal daar maar gestaan hebben.

    Heb net foto’s op het internet gekeken, daar wordt je niet vrolijk van zitten ook een paar schokkende foto’s tussen.

    Mijn medeleven voor de alle mensen die hierbij betrokken zijn!!

    Login om te reageren
  139. cardesigner@USA zegt

    30 april 2009 om 17:33

    @Wim, inderdaad. Je moet iedereen gelijk behandelen.

    Login om te reageren
  140. Patrick T. zegt

    30 april 2009 om 17:33

    Ziek!

    De tijd na 9/11 ……

    Login om te reageren
  141. the_rabbit zegt

    30 april 2009 om 17:34

    Geenstijl geeft wel wat informatie
    De laatste update ging erover dat het zou kunnen dat dit een dwaze vader was, en bla bla, kijk zelf maar:
    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/04/aanslag_op_koningin_beatrix.html#more
    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/04/aanslag_tijdens_koniginnnedag.html#more

    Login om te reageren
  142. laulau zegt

    30 april 2009 om 17:34

    shit wat een tering hoer
    mijn oprechte medeleven voor de familie van de slachtoffers

    Login om te reageren
  143. the_rabbit zegt

    30 april 2009 om 17:36

    @RA999
    Dat kan ook, twitter heeft veel meegespeeld hier. Maar het gaat nu niet over de bron, maar over dat het gebeurd is. Altijd is het de discussie dat we toch niets met de kentekens kunnen. Terwijl er nu zomaar zijn gegevens open worden gesteld. Al waren het niet alle gegevens, ik vind het evengoed niet kunnen, al zit je bij de politie in hutjeknor en heb je toegang tot deze gegevens

    Login om te reageren
  144. Rene95 zegt

    30 april 2009 om 17:37

    Veel sterkte aan familie van gewonden en/of doden!

    Login om te reageren
  145. Peter zegt

    30 april 2009 om 17:37

    @wim
    De vraag autochtoon/allochtoon werd blijkbaar letterlijk gesteld op de persconferentie. Eigenlijk geeft dit al een beetje aan hoe mensen daar tegenoverstaan. Een allochtoon kan trouwens net hetzelfde doen met precies dezelfde motieven en toch zouden de reacties kompleet, maar dan ook kompleet anders zijn. Gelukkig is dit vandaag niet aan de orde.

    Login om te reageren
  146. victor zegt

    30 april 2009 om 17:38

    @ the_rabbit

    Verkeerde kenteken moet zijn FZ VL 07

    Login om te reageren
  147. RA999 zegt

    30 april 2009 om 17:42

    @the_rabbit
    Gewone mensen kunnen ook niets met kentekens. Officieel mag er natuurlijk ook niks met deze info worden gedaan natuurlijk, maar bij een gebeurtenis als deze is dat natuurlijk wel aanlokkelijk…

    Login om te reageren
  148. the_rabbit zegt

    30 april 2009 om 17:44

    @victor, neej is toch 03

    http://flv.dumpert.nl/aanslag47708.jpg

    Maar het probleem wat ik hier neerleg snappen jullie toch wel he?

    Login om te reageren
  149. RA999 zegt

    30 april 2009 om 17:45

    @ victor
    Nee hoor:

    Login om te reageren
  150. chris zegt

    30 april 2009 om 17:51

    Mijn medeleven voor de medeleven voor de familie van de slachtoffers en strekte aan de slachtoffers!

    Login om te reageren
  151. the_rabbit zegt

    30 april 2009 om 17:54

    FZ VL 07

    Dat is een blauwe, geen zwarte

    Login om te reageren
  152. Markus zegt

    30 april 2009 om 17:54

    Met opzet dus, onvoorstelbaar. Wat denk je dan!?

    Dat de gegevens op straat liggen is best link ja… het is geen gejatte auto mag ik dan hopen…? Want dan heb je gegevens van de verkeerde.

    Login om te reageren
  153. ferrari_ownt zegt

    30 april 2009 om 17:55

    Dat iemand zoiets doet. Dan ben je toch gewoon niet goed bij je hoofd? Hier kan ik echt boos om worden. Een nationale feestdag verpesten. Op de voorpagina van de NRC (rechterplaatje) kan je zien dat die man echt goed op weg was die bus te raken. Als dat monument niet in de weg stond (en de auto nog naar behoren stuurde) had’ie de bus echt geraakt. Dan had je de poppen echt aan het dansen…

    Login om te reageren
  154. RenJie zegt

    30 april 2009 om 17:57

    @Peter

    100% eens met jou. Op Youtube lees je comments “het zal vast wel weer een vieze buitenlander geweest zijn..” Waar gaat het heen met dit land?! Alsof zoiets per se door een allochtoon gepleegd moest worden..

    Login om te reageren
  155. Joop zegt

    30 april 2009 om 17:58

    @Victor

    Als eigenaar van de auto met kenteken doe FZ VL 07 doe ik je bij deze een proces aan.

    Login om te reageren
  156. RenJie zegt

    30 april 2009 om 18:00

    @ferrari_ownt

    ehm, wat dacht je van NOG meer omstanders i.p.v. die bus? Die bus zou het laatste zijn waar ik mij druk om zou maken. Maar ja, aan de andere kant zitten er geen normale passagiers in en is de koninklijke familie een stuk belangrijker dan al die omstanders.

    Login om te reageren
  157. Citrofiel zegt

    30 april 2009 om 18:04

    @ RenJie ( @ het “Maar ja,…”-deel); Had hij de bus geraakt, dan waren de leden van het koninklijk huis die op de open bovenkant stonden misschien uit de bus geslingerd… Het is toch wat. :roll: Liever een bus raken en wat lichtgewonde prinsjes en prinsesjes dan door het publiek raggen en mensen doden.

    Login om te reageren
  158. opelsintrafreak zegt

    30 april 2009 om 18:05

    @Renjie jij hebt gelijk bah dat rtl filmpje op geenstijl zie je gewoon hoe een man door de lucht slingert enzo draai die bestuurder de nek om :X:(:O:|

    Login om te reageren
  159. Rik_de_Dick zegt

    30 april 2009 om 18:06

    Hier nog een (schokkend) filmpie
    [youtube]YQc4-DkKktg[/youtube]

    Voor de familie leden.. Sterkte

    Login om te reageren
  160. Rik_de_Dick zegt

    30 april 2009 om 18:07

    ok dan maar een linkje
    [url]http://www.youtube.com/watch?v=YQc4-DkKktg[/url]

    Login om te reageren
  161. Rik_de_Dick zegt

    30 april 2009 om 18:08

    ok dan maar een link:

    http://www.youtube.com/watch?v=YQc4-DkKktg

    Login om te reageren
  162. RenJie zegt

    30 april 2009 om 18:10

    @Citrofiel

    dat laatste stuk was ook niet “uit mijn hart” geschreven maar meer uit het algemene belang.

    De zin ervoor zeg ik: “die bus zou het laatste zijn waar ik mij druk om zou maken.”

    Maar goed, het komt erop neer dat we het eens zijn.

    Login om te reageren
  163. Volvo_440_turbo zegt

    30 april 2009 om 18:11

    Mijn eerste gedacht hoe raakt die bestuurder daar?

    Ik ben dus van België; en gisteren werd ik ook toevallig omgeleid wegens een belangrijk evenement, de weg was versperd met een busje, je kon er echt niet door of omheen… en als je de veiligheidsmaatregelen ziet die er in Leuven nu zijn voor die internationale bijeenkomst ivm het onderwijs vind ik toch dat het hier vrij goed geregeld is allemaal.
    Dit drama doet me ineens denken aan wat daar in Kroatië of Bosnië daar indertijd gebeurd is met de Nederlandse militairen… ok, niet helemaal te vergelijken.
    Pasop, wij Belgen hebben op dat vlak ook onze schandvlekken, maar wij leren er blijkbaar wel uit, denk maar aan de politiehervorming, militairen die niet meer onbewapend op patrouille gaan enz…

    Maar anyway, heel erg dat dit moest gebeuren en mijn medeleven aan de slachtoffers…

    Login om te reageren
  164. RA999 zegt

    30 april 2009 om 18:14

    @Volvo_440_turbo
    Op koninginnedag is er nooit veel dreiging, de beveiliging is dan ook vrij soepel. De wegen worden gewoon afgezet met dranghekjes en een verkeersregelaar, daar kom je met een auto natuurlijk makkelijk door…

    Login om te reageren
  165. fiatfreak zegt

    30 april 2009 om 18:16

    jongens, jongens! ik heb meer nieuws! het was expres! een aanslag!

    Login om te reageren
  166. RenJie zegt

    30 april 2009 om 18:18

    @fiatfreak

    wat is je punt man..

    Login om te reageren
  167. RA999 zegt

    30 april 2009 om 18:18

    @fiatfreak
    D’oh, oproerkraaier…

    Login om te reageren
  168. Citrofiel zegt

    30 april 2009 om 18:26

    @ RenJie; Ik zou het vreemd vinden als iemand lichtgewonde leden van het koninklijk huis boven dode landgenoten zet. Maar ja, die mensen zijn er vast wel. Door die mensen bestaat tenslotte de monarchie nog…

    Login om te reageren
  169. Volvo_440_turbo zegt

    30 april 2009 om 18:30

    @ RA999

    Dat kan ik wel begrijpen, het is een feestdag, losse sfeer en zo, en te strenge veiligheidsmaatregelen lokt mss het tegenovergestelde uit. Helaas blijken er rondom ons toch meer en meer zieke zielen rond te lopen. Denk maar aan Kim De Gelder bij ons… kon je ook niet veel aan doen…

    Login om te reageren
  170. Majinstar zegt

    30 april 2009 om 18:35

    Zonde van die Swift. Hij was nog tune baar.

    Mijn oprechte deelneming en sterkte aan alle betrokkenen.

    Login om te reageren
  171. RA999 zegt

    30 april 2009 om 18:35

    @ Volvo_440_turbo
    Als ze er maar lering uit trekken, ik neem aan dat ze volgend jaar wel wat beter opletten en betonnen afzettingen neerzetten i.p.v. hekjes. Ik neem aan dat je in België ook niet zomaar meer een crèche binnenkomt.

    Login om te reageren
  172. C6_R zegt

    30 april 2009 om 18:49

    @ Creative: Ik heb iets verkeerds gezegd geloof ik?

    Speciaal voor jou dan: jeetje wat een nare man, echt niet aardig van hem!

    Beter?

    Login om te reageren
  173. Volvo_440_turbo zegt

    30 april 2009 om 19:13

    @ RA999, Duimen dus maar dat ze er lessen uit trekken,
    Wat betreft die kindercreches, wordt wel aan gewerkt hoor.

    Maar is het eigenlijk niet erg? Dat je zo’n veiligheidsmaatregelen moet treffen?

    Maar bon,ik vertrek op lang weekend, aan alle Nederlanders sterkte alvast!!!

    Groeten

    Login om te reageren
  174. Escher zegt

    30 april 2009 om 19:14

    Ik huil niet veel bij het nieuws, maar dit was toch wel erg aangrijpend…
    Veel medeleven aan alle slachtoffers en hun vrienden/familieleden!

    Login om te reageren
  175. Dennis zegt

    30 april 2009 om 19:17

    Zijn adres staat zelfs al op het net:

    Login om te reageren
  176. autojunk888 zegt

    30 april 2009 om 19:21

    speechless….:shock
    dit is gwn ongelooflijk :s

    Login om te reageren
  177. Peter zegt

    30 april 2009 om 19:24

    Vraag me af. Wat gaat in die kop van die vent om?? Op de site van RTL staat een film verslag van iemand die daar stond te filmen. Je hoord hoe die gast de mensen die daar staan omver rijd.
    Gewone mensen die daar gewoon staan worden moedwillig dood gereden!! heb er geen woorden voor.
    Hoop dat hij zwaar gestraft zal worden voor deze zinloze daad. Misschien dat de koningin daar wel voor kan zorgen achter de schermen.
    Veel sterke voor de nabestaande met dit zware verlies. Even naar de koningin en haar gevolg kijken en je komt nooit meer thuis!!!
    Om van te kotsen.

    Login om te reageren
  178. Wazz zegt

    30 april 2009 om 19:26

    Godverdomme wat een stelletje belachelijke pubers zitten hier samen zeg!

    Of je nu akkoord bent met de monarchie of niet, ’t is daar toch nu niet de moment voor om daarover te lullen???

    Steunbetuigingen en misschien nog eventuele gevoelens van frustratie over hoe zoiets mogelijk is; dat is het enige wat nu gepast is. Geen gezeik over de aandacht die het krijgt, of over hoe fout ’t is dat er gerouwd wordt!?

    Ik heb het idee dat ik als Belg meer betrokken ben bij wat er gebeurd is dan de helft van jullie!!!

    @Majinstar: Denk je dat je nog tuninggrapjes zou maken als jouw dochter haar hoofd geplet zou worden onder een autoband? Denk je dat je die zou appreciëren?

    Login om te reageren
  179. RenJie zegt

    30 april 2009 om 19:29

    @Dennis

    weet je zeker dat die auto niet gestolen is?

    Login om te reageren
  180. RA999 zegt

    30 april 2009 om 19:30

    @ Dennis
    Daar woont ie alleen niet meer, hij woont nu in Huissen…

    Login om te reageren
  181. RenJie zegt

    30 april 2009 om 19:32

    @Wazz

    dat heb ik al 4 uur lang gedaan tijdens de live uitzendingen van RTL, je doet alsof we daar geen ruk om geven. We mogen toch ook wel over andere dingen discussieren?

    Login om te reageren
  182. Lotus-Omega zegt

    30 april 2009 om 19:33

    klootzak!

    ze zeggen dat hij geen geestelijke problemen heeft, nou als je dit doet ben je dat wel! dit gaat toch nergens over?

    en hebben ze de Auto Rodeo in Rouveen ook al afgelast omdat en een of andere lijpo in apeldoorn een aantal onschuldige mensen platrijdt!
    heeft er helemaal niks mee te maken!

    Login om te reageren
  183. Wazz zegt

    30 april 2009 om 19:35

    @RenJie: Niet in dezelfde thread als die van het ongeluk!!! Je gaat toch ook geen grapje in een rouwregister zetten om wat variatie te brengen!?

    Login om te reageren
  184. RA999 zegt

    30 april 2009 om 19:40

    @ Wazz
    Dit is toch ook geen rouwregister?

    Login om te reageren
  185. Wazz zegt

    30 april 2009 om 19:45

    @RA999: Neen, ik maakte wat men noemt een vergelijking. Ik vind, mijn mening, dat dit nu niet het moment is om discussies in deze thread te beginnen over dingen die er eigenlijk niet zoveel mee te maken hebben. Dit is een o zo droevige gebeurtenis… Ik denk dat alleen steunbetuigingen of uitingen van frustratie over hoe zoiets kan, normaal en gepast zijn… Nuja… Dat is mijn mening maar. (was ook wel een beetje over m’n toeren omdat ‘k ’t allemaal nog maar net gezien had)

    Login om te reageren
  186. RA999 zegt

    30 april 2009 om 20:03

    @ Wazz
    Alleen gaat die vergelijking niet op. Een rouwregister is er voor één doel; medeleven betuigen. Dit is daarentegen een blog, daar kan over alles worden gepraat als het maar min of meer ontopic en respectvol blijft en dat is grotendeels ook wel gebeurd. Ik vind de discussies hier dan ook niet ongepast, er gebeurd niks anders dan waar een blog voor is bedoeld. Voor de condoleances moet je hier zijn…

    Login om te reageren
  187. Robert zegt

    30 april 2009 om 20:13

    Ik woon zelf in apeldoorn, en wat vandaag is gebeurt is absoluut niet leuk.
    Wat ik een beetje jammer vindt, is als dit een allochtoon was al deze reactie’s die jullie tonen heel anders geweest, voor de duidelijkheid ik ben zelf een Nederlander. Geboren en getogen.

    Vanuit apeldoorn: ”Zeer veel sterkte met vrienden en familie.”

    Login om te reageren
  188. phantom zegt

    30 april 2009 om 20:15

    Die vent heeft waarschijnlijk geen leven meer als hij beter wordt, of hij wordt gekilld door een gevangene ,of door elk mens in nederland, laat staan die som die hem boven het hoofd hangt..

    Login om te reageren
  189. pan zegt

    30 april 2009 om 20:24

    verschrikkelijk en condoleances voor de betrokkenen..

    Login om te reageren
  190. cardesigner@USA zegt

    30 april 2009 om 20:24

    Gorer klootzak. Iedereen heeft problemen. Maar om ze nou op zo’n manier te uiten….

    Login om te reageren
  191. Osca zegt

    30 april 2009 om 20:30

    Sterkte aan de families van de slachtoffers =/

    waar gaat het toch heen tegenwoordig… je bent wel ziek als je dit doet

    Login om te reageren
  192. Tommy zegt

    30 april 2009 om 20:31

    Waarom een Suzuki Swift in hemelsnaam?? Neem dan gelijk een Dodge Ram ofzo, als je iets doet doe het dan goed.

    Wat een kneus zeg, maar ik hoorde dat hij zelf ook in levensgevaar is waar ik opzich niet zo veel medelijden mee heb. Je zal zo iemand maar moeten opereren…

    Ik had trouwens ook wel verwacht dat er nog een bom in zou zitten, wat wilde die anders? Met z’n Swift tegen een grote bus aan rijden ofzo?? Vreemde aanslag dit…

    Login om te reageren
  193. b0z4 zegt

    30 april 2009 om 20:35

    Sow wat een idioot zeg hoe kom je erbij om zo iets te doen ?
    Let op die politie agent op de fiets voor het monument net op tijd wegfietst ! scheelde maar een haartje !

    Login om te reageren
  194. cardesigner@USA zegt

    30 april 2009 om 20:35

    Was hij eigenlijk maar eerder tegen die bus aangereden… misschien waren er dan minder slachtoffers. En een Swift tegen een bus levert geen doden op. Behalve de mongool die achter het stuur zat natuurlijk. Hij heeft voor iedereen de Koninginnedag verpest.

    Login om te reageren
  195. dennis zegt

    30 april 2009 om 20:37

    ik weet nie maar hoe zou je als agent een nek van de dader kunnen vast houden om hem levend uit de auto te halen?? ik zou het wel weten!! gvd zo een moet gelijk zn straf innen …zomaar onschuldige mensen op zo’n manier… ach jeh

    Login om te reageren
  196. cheetacars zegt

    30 april 2009 om 20:39

    5e dode inmiddels…

    Login om te reageren
  197. Rick dos zegt

    30 april 2009 om 20:40

    @citrofiel

    Een gek is van alle tijden. Het maakt niet uit of het economisch slecht gaat of niet. Als het economisch slecht gaat dan is dat alleen maar een excuus om z’n moment van gekte te verklaren. Dat laat onverlet dat je te allen tijde verantwoordelijk bent voor je daden.

    Tenzij je manisch depressief bent of écht gek….

    Login om te reageren
  198. dymf zegt

    30 april 2009 om 20:44

    @ Dennis, en de rest

    er is een 5 slachtoffer overleden.

    en er is een “gerucht” dat de verdachte hersendood is

    Login om te reageren
  199. koempel zegt

    30 april 2009 om 20:48

    ik word doodziek van opmerkingen hier op deze site. ja er gebeuren over de hele wereld dingen die niet zouden moeten gebeuren, maar het treft je wel meer als het zo dicht bij gebeurd. en er vallen verkeers doden iedere minuut van de dag, maar dit is een aanslag en dat is wel even iets anders. veel sterkte voor slachtofers en nabestaanden

    Login om te reageren
  200. cheetacars zegt

    30 april 2009 om 20:48

    @ dennis ik hoop dat hij zich in heeft kunnen houden zodat de dadar (hopelijk) later een verklaring kan afleggen en daarna mogen ze wat mij betreft er mee doen wat ze willen.

    Verder is alles zo goed als hier boven al verteld, maar mijn medeleven gaat naar de slachtoffers en familie en naar de rest van de omstanders, waarbij de Koninklijke familie

    Login om te reageren
  201. Maartje zegt

    30 april 2009 om 21:11

    Sorry hoor maar er zijn hier een paar mensen heel erg respectloos!!!
    Zijn jullie niet opgevoed??
    FF serieus er is iets verschrikkelijks gebeurd!! En dan gaan jullie een discusie aan over de dader??!!!! Waarom hij het gedaan zou hebben!
    DENK AAN DIE MENSEN DIE HUN GELIEFDE VANDAAG HEBBEN VERLOREN!
    En al die mensen die dit hebben gezien die hebben hun leven lang een trama!

    Login om te reageren
  202. Topless zegt

    30 april 2009 om 21:15

    Weer een typisch Nederlandse aanslag. Met een Suzuki van 800 kg proberen een bus te rammen. Lekker amateuristisch weer.

    Login om te reageren
  203. Jandepandaman zegt

    30 april 2009 om 21:19

    Tjonge- Zo te zien zitten hier mensen met 1 oog en 1 oor aan de tv en met het andere oog en oor aan de compu…

    Maar goed, het was een aanslag van hoogst waarschijnlijk één enkele vent- geen terrorisme dus want terrorisme is een daad van agressie door meerdere mensen gepland.

    Er zijn overigens berichten dat er wel degelijk geschoten is op de auto terwijl hij door die hekken heen ploegde. Er zijn namelijk schoten gehoord door meerdere mensen.

    Dat die beveiliging dit niet heeft tegengehouden ligt inderdaad aan de sfeer van het evenement- Onze Koninginnedag wordt nog steeds gezien als een evenement met een beperkt veiligheidsrisico omdag de leden van het Koningshuis populair zijn en omdat niemand van die groep op dit moment controversiële uitspraken doet of voor controversiële standpunten staat.

    Op een dergelijke aanslag met een auto werd niet echt gerekend. Bovendien werd de kans klein gevonden dat dit zou gebeuren, omdat er vanuit werd gegaan dat de enorme haag van mensen aan weerszijden van het traject wel voldoende psychologisch schild zou zijn tegen dergelijke praktijken.

    Bovendien stonden er tussen het startpunt van die auto en het traject zelf twee hek-barriëres met bij beide hekken beveiligingspersoneel van politie, militairen of andere geelbehesde functionarissen en vrij rondlopend gewapende funktionarissen. Tot nog toe is dat in Nederland bij dit soort evenementen voldoende effektief gebleken.

    Het zal moeten blijken of die man alleen maar zwaar gewond was van de botsingen met die twee hekken waar hij doorheen is gereden en van die laatste botsing met dat monument, of dat hij toch stikum ook schotwonden blijkt te hebben.
    Laat het overigens duidelijk zijn dat in dit geval de agenten zeer zeker gebruik hadden mogen maken van het vuurwapen, omdat er van het begin af duidelijk sprake was van een situatie die bedreigend zou gaan worden voor mensen. Dat er misschien weinig of als dat zo blijkt- niet- hgeschoten is, dan komt dat omdat zo ongeveer 99% van de wapendragende agenten geen vrij schootsveld zullen hebben gehad met al dat volk dat er was. En je moet er dus ook niet aan denken hoe het er voor zou staan als zou blijken dat er ook onschuldige gewonden zouden zijn gevallen door vurende veiligheidsbeambten…

    Login om te reageren
  204. Gioor zegt

    30 april 2009 om 21:23

    @ Topless
    ja precies xD
    waar gaat dit heen.. wat wilde die kerel nu uit halen met die swift? Als hij nou een Bom in ze wagen had liggen oké, maar met een swift begin je niet veel tegen een bus. Wat een vreselijke dag zeg..

    Login om te reageren
  205. Ikke zegt

    30 april 2009 om 21:24

    villen en in een zoutbad gooien, daarna stenigen, idioot dat het is, ik heb er geen woorden voor.

    Login om te reageren
  206. SjonnieTurk zegt

    30 april 2009 om 21:43

    Dat zoiets in Nederland gebeurt! Wat verschrikkelijk!
    Hoe haalt zo’n iemand zoiets in zijn hoofd?
    En wie wil nou in godsnaam het koninklijke familie iets aan doen en zo ver gaan in de poging daartoe?

    Ik wens de families van de slachtoffers veel sterkte toe!

    Login om te reageren
  207. sodomoratomes zegt

    30 april 2009 om 21:53

    Karst Tates, wat een laffe hond ben je…

    Login om te reageren
  208. gerjan zegt

    30 april 2009 om 22:01

    @ topless Vind je dat nou nodig z’n ractie. sorry maar denk ff wat langer na voor dat je reageerd.

    ik wens de families heel sterkte toe.

    Login om te reageren
  209. VivelaFRANCE zegt

    30 april 2009 om 22:11

    Allereerst mijn condoleances naar de familieleden van de overledenen en gewonden! En ook veel sterkte aan de koninklijke familie!

    Wat een belachelijke actie. Het is schandalig dat iemand op het publiek inrijdt en zich op het koningshuis wil storten. Op deze manier verpest hij de hele nationale feestdag van Nederland en bezorgt hij onschuldigen ook nog eens veel verdriet en leed toe! Om nog maar te zwijgen over het schuldgevoel op de koninklijke familie.
    Ik betreur het echt zeer dat dit gebeurd is, wat verschrikkelijk…!

    Login om te reageren
  210. VivelaFRANCE zegt

    30 april 2009 om 22:12

    @ Citrofiel, een moord is natuurlijk veel erger dan iemand verwonden. Maar in de praktijk komt de dood of verwonding van een lid van het koningshuis, veel harder aan dan van een onschuldige bijstander. Alle mensen zijn natuurlijk gelijk, maar de koningin is toch voor ons Nederlanders ‘van nationaal belang’.

    Login om te reageren
  211. Esprit_de_Flandre zegt

    30 april 2009 om 22:16

    @RA999 & Volvo 440: In een creche geraak je nog altijd gemakkelijk binnen hoor. In de Creche waar mijn kinderen zitten is er een psychiatrische kliniek om de hoek, laatste stop voor zware gevallen. Wie daar binnen komt blijft er voor altijd, maar ze mogen wel vrij rondlopen in het dorp. Vroeger had ik daar nooit bij stilgestaan, maar na Kim De Gelder heb ik soms toch mijn bedenkingen…

    Ben Vlaming dus had niet door dat het vandaag Koninginnedag was, tot ik vanmiddag naar de radio luisterde. Heb dan de tv voor 2 minuutjes op Ned1 gezet om te kijken. Echt erg…

    Defaitistisch als ik ben dacht ik: ‘Ollanders, voor hetzelfde geld zat die auto vol explosieven en reed die tegen die bus. Dat zou pas een statement zijn. Pas op, niet dat ik dat zou goedkeuren. Ben geen liefhebber van een monarchistische staatsstructuur, maar prins, koningin of van-zijn-vrije-dag-genietende-arbeider, een mens is een mens en die doe je niet met opzet kwaad. Jammer dat er mensen zijn die er anders over denken…

    Login om te reageren
  212. Klassiekerrally zegt

    30 april 2009 om 22:21

    Zinloos. Wat een afgrijselijke, nietsontziende actie. Ben er diep van onder de indruk.
    Dat voor vele mensen de Koninginnedag verpest is, is na het horen van de berichten over de slachtoffers natuurlijk volledig irrelevant. Mijn gedachten gaan dan ook uit naar de directe omstanders en nabestaanden van de slachtoffers. Ik wens ze alle kracht die ze de komende tijd nodig zullen gaan hebben.

    Login om te reageren
  213. Esprit_de_Flandre zegt

    30 april 2009 om 22:22

    @VivalaFRANCE: “Alle mensen zijn natuurlijk gelijk, maar de koningin is toch voor ons Nederlanders ‘van nationaal belang’.”

    Je bedoelt dus dat sommige mensen gelijker zijn dan de andere?

    Ik begrijp wat je bedoelt hoor, en je hebt gelijk, maar het is toch niet juist…

    Login om te reageren
  214. Mattie zegt

    30 april 2009 om 23:04

    @ Esprit_de_Flandre

    Ik vind dat het koninklijk huis wel degelijk een stapje voor heeft, omdat zij voor een deel zorgen dat wij ons Nederlanders voelen en via zo’n dag dat ook blijven voelen. Helaas zou het best zo kunnen zijn dat door zo’n gek de leukigheid van dit grote feest voorbij kan zijn. Hij had volgens mij haatgevoelens tegenover de koninklijke familie, maar hij heeft met deze actie eigenlijk de familie nauwelijks geraakt maar meer de directe slachtoffers en hun familie.
    Ik denk dat dit een signaal moet zijn dat het ikkuh-ikkuh-ikkuh gevoel wat leeft voorbij moet zijn. Dan kunnen we deze signalen eerder oppikken en dit soort mensen eerder aanpakken. Er moet ook een sterk signaal naar buiten wordt gestuurd dat dit in Nederland niet wordt geaccepteerd en heel hard moet worden gestraft.
    Vanmiddag heb ik dan ook wel ff heel stilletjes voor de televisie gezeten en vol verbazing gekeken. Het leek wel een slecte film die zich afspeelde. Zo herken ik Koninginnedag helemaal niet en vrees dat ik het zo niet snel meer terug zal zien. Na de beelden die in een van de reacties hierboven werd gepost, werd ik helemaal naar. Ik ben er sprakeloos van en mijn vriendin die vandaag jarig is, is er helemaal ontdaan van. Het is ook beetje haar dag en dat zoiets dan gebeurd, kan ze niet bevatten.
    Ik wens dan ook de familie ook veel sterkte en veel moed toe. Hoop dat de verontwaardiging onder ons hun ondersteuning geeft, want de beelden zullen nog wel lang herhaalt worden.

    Login om te reageren
  215. ZwerverRoodbaard zegt

    30 april 2009 om 23:10

    Echt vreselijk wat er gebeurd is, maar er hoeft blijkbaar maar 1 gek tussen te zitten.

    Mijn medeleven aan alle betrokkenen van zowel de slachtoffers als de omstanders.

    Hopelijk kan en zal zoiets nooit meer gebeuren door een betere afzetting/beveiliging van zulke cruciale punten!

    Login om te reageren
  216. clijde zegt

    30 april 2009 om 23:53

    Wat een drama, de hele dag al op het nieuws, en terecht natuurlijk. Ik denk aan de slachtoffers en familie voor dit drama. Dit is ook weer een laffe daad van zinloos geweld, en in in de media wordt het ook al een aanslag op het koningshuis… maar er zijn wel 5 mensen door dit zinloos geweld gestorven. We weten dus dat we toch in deze maatschappij ook sommige idioten rondrennen, die, als ze hun dag niet hebben, op tilt staan. Beveiliging zal toch scherper moeten, dit blijkt dus nu. God allemachtig…

    Login om te reageren
  217. RenesisHP zegt

    30 april 2009 om 23:55

    @W1ck3D-78.

    Ik heb ten alle tijden respect voor de doden. Meer zelfs dan de meeste beseffen. Ik heb genoeg dood en verderf om mij heen gezien. Zie mijn reactie aan @JPM.

    Ik heb echter wel een hekel aan opgelegde normen en waarden. Mensen zitten hier te huilen om naderhand andere mensen in gevaar te brengen.
    Dat is dus meten met twee maten.

    Die ;) heeft meerdere betekenissen. Niet altijd grappig.

    @victortje.

    “@mx5owner, als jij dat denkt ga ingodsnaam lekker naar verwegistan, jij bent een schande voor het nederlands volk wij leven voorlopig nog altijd in een democratie en er word niks voor ons verzwegen!”

    Ik ben een schande voor het Nederlands volk omdat?

    Omdat ik het oneens ben dat iedereen mee moet rouwen terwijl er dagelijks vreselijke dingen gebeuren?
    Al het leed is verschrikkelijk. Niet alleen het gene wat wij in het nieuws zien.

    Vanuit een democratisch oogpunt is dat niet correct. Dus wat jij tegen mij gebruikt is nog verkeerd ook.

    Login om te reageren
  218. Patrick Parker zegt

    30 april 2009 om 23:55

    Ik twijfel aan de aanslag theorie, de chauffeur had het bewustzijn reeds verloren nog voor hij tegen het monument reed.

    Ziehier de foto van de nog rijdende Swift met de chauffeur duidelijk buiten westen.

    http://i39.photobucket.com/albums/e167/siamtech/ANP-9693485.jpg

    De chauffeur na de impact:

    http://i39.photobucket.com/albums/e167/siamtech/nederlandse-doodrijder-kritiek_5_46.jpg

    Login om te reageren
  219. Patrick Parker zegt

    30 april 2009 om 23:59

    Hier dezelfde foto van nét voor de impact op volledige resolutie:

    http://www.geenstijl.nl/archives/images/ANP-9693485.jpg

    Login om te reageren
  220. boy_2love zegt

    1 mei 2009 om 00:03

    Me oom ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.. hij was ook aanwezig op het incident, hij is lid van een dansgroep die optrad voor de koningin.. ik werd gebeld door m’n moeder toen ik in Amsterdam was.. hij wordt nu geopereerd.. :( ALVAST BEDANKT VOOR JULLIE MEDELEVEN!

    Login om te reageren
  221. boy_2love zegt

    1 mei 2009 om 00:07

    Ik heb net wat meer te horen gekregen.. me oom droeg sandalen aan.. je kan het zien op video’s.. zijn beide benen zijn gebroken.. :(

    Ik hou jullie op de hoogte van zijn toestand.. NOGMAALS BEDANKT VOOR JULLIE MEDELEVEN!!!

    Login om te reageren
  222. JamesBond007 zegt

    1 mei 2009 om 00:08

    Dit is iets dat je in je ziel raakt. Ik heb er weinig tot geen woorden voor.
    Ik was de hele ochtend tot middag op zee in Scheveningen aan het vissen op een bootje. Ik had de dag van mijn leven met Oom en Opa. Oom kreeg een SMS van mijn moeder waarin stond dat er een groot drama had plaatsgevonden in Apeldoorn.
    1 dode.
    We hadden allemaal het idee dat dit een aanslag was. Autochtoon/allochtoon. Dit is een aanslag….

    Login om te reageren
  223. VivelaFRANCE zegt

    1 mei 2009 om 00:18

    @ Esprit de Flandre, helemaal mee eens, iedereen is gelijk, en dat er mensen bij dit ongeluk zijn overleden, is áfschuwelijk!

    Login om te reageren
  224. Zapp zegt

    1 mei 2009 om 00:34

    @ Renjie om 6 uur (mijn reactie is misschien een beetje laat), ik kan me 100% vinden in het eerste deel van je reactie, tot het “Maar ja”, ik hoop dat dit sarcastisch was want vind je nou werkelijk een prins/prinses of welk lid van wat voor koninklijke familie dan ook belangrijker dan een van de slachtoffers die nu zijn gevallen. Het zijn allemaal mensen en er zou geen onderscheid gemaakt moeten worden tussen beide “groepen”.

    Even on topic, misselijk makende actie dit, ongelovelijk. Ik hoop voor de slachtoffers en nabestaanden dat deze man het overleefd en dan zijn zegje kan doen waarna hij de rest van z’n leven in de gevangenis mag spenderen. De dood zou te makkelijk zijn.

    Login om te reageren
  225. june zegt

    1 mei 2009 om 00:39

    Dit is erg maar moet het nou op autoblog? @autoblog: schoenmaker blijf bij je leest.

    Login om te reageren
  226. RA999 zegt

    1 mei 2009 om 00:46

    @ june
    Waarmee is de aanslag ook al weer gepleegd?

    Login om te reageren
  227. BmwMPower zegt

    1 mei 2009 om 00:49

    @ June, RA999

    Zoals eerder, AB kan hier niet omheen.
    Je wordt er mee doodgegooid met het nieuws…

    Login om te reageren
  228. RA999 zegt

    1 mei 2009 om 00:52

    @BmwMPower
    Je kan er best omheen hoor, juist omdat je ermee wordt doodgegooid. Alleen is alles gebeurd met een auto dus lijkt dit mij ook wel autogerelateerd (rotwoord) genoeg voor AB…

    Login om te reageren
  229. RenesisHP zegt

    1 mei 2009 om 00:59

    @RA999.

    Dit is absoluut op de juiste site geplaatst.
    Al is het alleen maar om mensen te laten beseffen dat auto’s gevaarlijk kunnen zijn.

    Login om te reageren
  230. RA999 zegt

    1 mei 2009 om 01:01

    @mx5owner
    Voor zover dat nog uitleg behoeft…
    (Ik ben het er ook mee eens als dat nog niet duidelijk was.)

    Login om te reageren
  231. RenesisHP zegt

    1 mei 2009 om 01:06

    @RA999.

    Ik weet dat jij 1 van de mensen bent die niet gelijk het kwade in mijn reacties ziet. Dat laten we aan de noobs en kinderen over.
    Van daaruit kan ik concluderen dat onze mening niet zo gek veel verschilt.

    Over die uitleg.. Kijkend naar medeweggebruikers denk ik dat het niet vaak genoeg herhaald kan worden. ;)

    Login om te reageren
  232. mrB zegt

    1 mei 2009 om 01:10

    wat een enorme lul. Niet alleen verpest hij het oranje feest in apeldoorn, ook voor de rest van nederland is het zwaar verpest. heel erg jammer van deze vent.

    sterkte voor allee familie leden van de slachtoffers.

    Login om te reageren
  233. JPM zegt

    1 mei 2009 om 01:25

    Misschien mooi om de discussie hier te eindigen voordat het uitloopt op scheldpartijen.

    Ik moet zeggen dat het mij meer heeft gegrepen dan verwacht, ik begrijp nu ook waar slachtofferhulp om gaat. Ik woon nu ruim 12 jaar in Apeldoorn, ongeveer 300 meter waarvan het gebeurt is en om daar op zo een vrolijke dag een man zoiets te zien doen. Wauw dat heeft echt een impact. Diep triest.

    Ik hoop echter dat koninginnedag gewoon door kan gaan zoals we dat altijd gedaan hebben. Als we ons als volk laten kisten door zo een idioot dan laten we zien dat we er gehoor aan geven. Volgend jaar gewoon weer in een open bus door de straten.

    Verder wil ik nog dank betuigen richting het ambulance personeel en de vrijwillige hulpverleners, wat een helden zijn dat! Natuurlijk wens ik de familie van de betrokkenen het beste, ik ben en zal dat waarschijnijk nog lang zijn, diep aangeslagen.

    Login om te reageren
  234. MGMIDGETMKIII zegt

    1 mei 2009 om 01:28

    Mn tante was erbij en die heeft nog moeten wegspringen voor de auto, geen grap ofzo. Maar het is echt afschuwelijk dat er mensen zijn die dit in hun hoofd halen.

    Het is nog een geluk bij een ongeluk dat er niet veel meer slachtoffers zijn gevallen. Als je de menigte ziet zou het nog veel erger hebben kunnen uitpakken.

    Login om te reageren
  235. jeroen zegt

    1 mei 2009 om 01:33

    ik vraag me echt af waar dit heen gaat, dat zoiets gebeurd in ons eigen kikkerlandje. vind het zo vreselijk. ik vraag me echt af wat die man ze motief is. 30 april zal NOOIT meer hetzelfde zijn door deze klootzak. tranen springen in je ogen bij t zien van dat kleine meisje wat daar op straat ligt dood te gaan. vreselijk gewoon…. ik wens de familie`s die betrokken zijn bij dit ongeval heel veel sterkte…… en nu maar hopen op een passende straf voor die man…

    Login om te reageren
  236. davy zegt

    1 mei 2009 om 01:51

    Veel sterkte voor alle betrokken partijen!!!!

    Login om te reageren
  237. Emerald_Green_Jag zegt

    1 mei 2009 om 07:46

    Ziek, echt ziek.
    Bij het zien van de beelden was er bij mij eerst verbijstering en daarna woede.
    Een dergelijk persoon die geen respect heeft voor anderen, en mensen omver rijdt om zijn ‘doel’ te halen (een aanslag op de Koninklijke Familie) verdient maar één straf: nu de beste zorg om zijn eigen aanslag te overleven en straks de zwaarste straf die er wettelijk mogelijk is (30 jaar voor het plegen van de aanslag en levenslang voor de geëiste mensenlevens). Ik wens hem een lang leven toe!

    De condoléances en medeleven gaan uit naar de nabestaanden en naasten van de slachtoffers.

    Login om te reageren
  238. JP zegt

    1 mei 2009 om 08:43

    Vanncht is de dader ‘helaas’ (IMHO) overleden

    Login om te reageren
  239. Davyburger zegt

    1 mei 2009 om 09:36

    @ JP, Tuurlijk is dat helaas, het is jammer dat je nou niet meer achter zijn motief kan komen. Voor de rest mocht deze kerel gewoon dood daar niet van. maar het is wel belangrijk als je iemands motief weet.

    Mijn meedeleven gaat uit naar alle nabestaanden van de slachtoffers.

    Login om te reageren
  240. Brokkenpiloot zegt

    1 mei 2009 om 10:31

    Wat een eerste keer is mislukt, zou een tweede keer wel kunnen slagen. Ben bang dat ons nationale feestje voorgoed verpest is.

    Login om te reageren
  241. cardesigner@USA zegt

    1 mei 2009 om 11:31

    Jammer dat hij dood is… Hij zou meer lijden als hij nog 40 jaar in de cel moest zitten…

    Login om te reageren
  242. Jesper zegt

    1 mei 2009 om 11:32

    Mijn medeleven en veel sterke aan de slachtoffers en nabestaanden.
    Ik zag het live gebeuren op televisie, het duurde even voordat ik besefte wat ik had gezien :o

    Login om te reageren
  243. Jandepandaman zegt

    1 mei 2009 om 11:36

    @Davyburger- We konden intussen vernemen dat het net uit was gegaan met zijn vriendin en dat hij geestelijk behoorlijk in de knoop was gegaan ook op andere vlakken in zijn leven. Dit was een wanhoopsdaad van een geflipte gast die alle redelijkheid was kwijtgeraakt. Als hij dit niet had gedaan, had zij zich mogelijk voor een trien gereden of iets anders stoms gedaan.

    Zulke gasten hou je altijd.
    Bij de volgende Koninginnedag zullen de dranghekken nog zwaarder zijn en zullende de autovrije zones nog wat ruimer zijn. En de beveiligings-beambten zullen nog iets steviger zijn…

    Voor de rest- We hebben het in ons landje tot op sinds de late jaren ’50 heden erg rustig gehad en ons zijn de geweldstoestanden grotendeels bespaard gebleven zoals die in het buitenland voorkomen.
    Maar wie zegt dat dat zo blijft? Waarom zou het blij ons zo’n braaf eilandje van rust en beschaving moeten blijven? Ons land staat niet los van de maatschappelijke ontwikkelingen die in de rest van de wereld plaatsvinden. En dus mag je gewoon verwachten dat ook in ons land meer geweld zal komen als het gaat om aanslagen door groeperingen en wanhoopsdaden van geflipte gasten. Daar moet je geen drama van maken, maar je moet het ook niet onderschatten- Dat is nou eenmaal wat je kunt verwachten en waar je dus ook je maatregelen op zult moeten afstemmen.

    Ondertussen blijft zoiets een meervoudig drama- Op een dergelijke feestelijke leuke dag zoveel ellende meemaken zowel als slachtoffer als voor al die mensen die er pal naast stonden en het zagen gebeuren- Je zou om minder slapeloze nachten en een zenuwinzinking krijgen… Dus heel veel sterkte aan al die mensen komende tijd.

    Login om te reageren
  244. Jandepandaman zegt

    1 mei 2009 om 11:37

    trien = TREIN … :-(

    Login om te reageren
  245. BananaFlip zegt

    1 mei 2009 om 11:40

    @ Patrick Parker

    Ja, het is echt wel duidelijk dat ie als bewusteloos is tijdens het rijden.

    Login om te reageren
  246. BananaFlip zegt

    1 mei 2009 om 11:40

    als = al

    Login om te reageren
  247. Citrofiel zegt

    1 mei 2009 om 12:20

    Goed, hij is dood. Sommigen zullen het jammer vinden dat hij zijn straf ‘ontloopt’, maar ik denk dat het maar beter is zo. Was hij blijven leven, dan was er nog een lange nasleep geweest in de vorm van een proces etc. Nu hij dood is, kan de zaak sneller achter ons gelaten worden, en kan koninginnedag hopelijk weer gauw een onschuldig feest worden, met bereikbare leden van het koninklijk huis, zoals het NOS dat zo mooi afbeeldde.

    Wat ik trouwens niet verwachtte, is dat de vrij schokkende foto’s waarover hier gediscussieerd werd, toch zomaar in de krant staan. Bebloed hoofd op de voorpagina, door de lucht vliegende mensen op pagina 2. :|

    @ VivelaFRANCE; Inderdaad, een dode prins(es) of koningin komt harder aan dan een dode omstander. Maar het gaat om de verhouding: lichtgewonde prins(es) of koningin (door de val van de bus) tegenover vele dode en gewonde omstanders. Dan slaat de minder erge variant wat mij betreft toch naar het gewonde koninklijk lid.
    Maar goed, ik had het alleen daarover als speculatie, wat zou er gebeurd zijn als hij ofwel de bus, ofwel een tweede rij toeschouwers geraakt zou hebben. Speculatie die hoe dan ook niet waar is…

    @ Rick dos; Natuurlijk is iedereen verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden. Ik zeg nergens dat de crisis de schuld moet krijgen, hoop ik toch?

    Login om te reageren
  248. Nyazzin zegt

    1 mei 2009 om 12:34

    Sick! Zag het gisteren ook op tv live gebeuren te erg :(

    Login om te reageren
  249. robin l zegt

    1 mei 2009 om 12:52

    wat een paarde lul!! en t kan me niet schelen hoe of waardoor hij zo geworden is,mijn medeleven naar de slachtoffers : (

    Login om te reageren
  250. glenne zegt

    1 mei 2009 om 13:07

    wat een zieke daad :s
    sterkte voor de familie en vrienden van de mensen

    Login om te reageren
  251. Rick dos zegt

    1 mei 2009 om 13:16

    @Citrofiel

    Jij hebt het niet met zoveel woorden gezegd. Je stemde echter in met de uitleg van mx5owner die het wel zo stelde.

    Maar goed, allemaal trivialteit na zo’n dag van gster.

    Login om te reageren
  252. Citrofiel zegt

    1 mei 2009 om 13:22

    @ Rick dos; Nu ik het nog even nagekeken heb, inderdaad zou je het zo kunnen begrijpen, ‘de crisis zorgt voor machteloosheid, en machteloosheid voor gekke daden’ ofzo. Zo heb ik het echter niet bedoeld. Maar goed, ik zal dit ook maar laten rusten dan.

    Login om te reageren
  253. verhagen zegt

    1 mei 2009 om 13:33

    Echt ziekk!! man! als ik die agenten was had ik hem mooi in die auto later creperen!!

    Login om te reageren
  254. zonda zegt

    1 mei 2009 om 13:42

    Persoonlijk vind ik het niet erg dat die vent is overleden. Was ie blijven leven dan had ie waarschijnlijk tbs gekregen vanwege zn geestelijke gesteldheid op dat moment.

    Je verschuilen achter allemaal persoonlijke problemen vind ik te gemakkelijk..
    Er zijn tig mensen die hun baan kwijt zijn, die ver in de shit zitten. Zou wat worden als deze mensen allemaal van deze acties zouden doen.

    Je hoort mensen soms wel eens zeggen “de wereld is verrot”
    Maar nee, de mensen op deze wereld zn verrot.. De wereld is prachtig, alleen z’n we hard op weg om deze helemaal naar de klote te helpen.

    Voor alle mensen die dit vreselijke drama van dichtbij hebben meegemaakt, heel veel sterkte met het verwerken.
    Voor de familie van de overledenen en gewonden, ook heel erg veel sterkte de komende periode.

    Login om te reageren
  255. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    1 mei 2009 om 13:54

    Ik heb er al veel over gezegd, maar dit moet ik nog ff kwijt:

    Ik denk dat de beelden van gisteren bij vrijwel iedereen op het netvlies gebrand staan… Ik hoop dat degene die denkt ‘laat ik binnen de bebouwde kom eens even lekker 80 gaan rijden’ nu beseft wat voor snelheid dat is en wat de gevolgen kunnen zijn. Laat diegene dan deze beelden even terug voor de geest halen…

    Login om te reageren
  256. Edris zegt

    1 mei 2009 om 16:17

    @ svenska…

    ja daar zeg je het… niet om grof of wreed te klinken maar het is misschien een goede (harde) les voor de systematische hardrijders onder ons.

    alsnog mijn medeleven aan iedereen.
    en van die aanslagtheorie? Voor hetzelfde geld heeft ie een (hersen)beroerte gekregen enkele meters voor de hekken en dan gewoon vol gas gegeven zonder het verder nog te beseffen maar dat zal de autopsie wel uitwijzen.

    Login om te reageren
  257. Patrick Parker zegt

    1 mei 2009 om 16:28

    UPDATE: er is zopas een achtste slachtoffer overleden :-(

    Login om te reageren
  258. VivelaFRANCE zegt

    1 mei 2009 om 16:38

    @ Citrofiel, pff, nee gelukkig niet! Het is een geluk bij een ongeluk dat hij tegen dat monument is gestopt, anders had hij misschien nóg meer mensen kunnen doden!

    Login om te reageren
  259. Donkervoort zegt

    1 mei 2009 om 16:40

    @Patrick: je gaat te snel, het zijn er “pas” 7.

    klinkt best stom zoals ik het nu zeg…

    Login om te reageren
  260. Jandepandaman zegt

    1 mei 2009 om 16:42

    @Edris- We konden intussen vernemen dat het net uit was gegaan met zijn vriendin en dat hij geestelijk behoorlijk in de knoop was gegaan ook op andere vlakken in zijn leven. Zo kon hij zijn huur niet meer betalen en stond hij op het punt om te vertekken. Dit was een wanhoopsdaad van een geflipte gast die alle redelijkheid was kwijtgeraakt. Als hij dit niet had gedaan, had hij zich mogelijk voor een trein gereden of iets anders stoms gedaan.

    Login om te reageren
  261. Edris zegt

    1 mei 2009 om 16:49

    dan was ie beter gewoon van een brug afgesprongen.
    nu moet die vriendin met schuldgevoelens leven.
    net als zijn familie (als ie er nog had).
    Zij zullen 16 miljoen mensen onder ogen moeten komen zonder dat ze het zelf in de hand hadden.

    Login om te reageren
  262. RenJie zegt

    1 mei 2009 om 18:26

    @Jandepandaman

    hij heeft het anders wel verpest voor heeel veeel mensen, zowel voor de slachtoffers, de nabestaanden, de feestgangers, de feestorganisatoren, de normale burger en de koninklijke familie. “Misschien” was het wel slim om iets anders te doen.

    Login om te reageren
  263. Jandepandaman zegt

    1 mei 2009 om 18:55

    @RenJie- Het is afgelopen tijd wel vaker gebleken met die schoolschutters en lui die links en rechts bedrijven of banken binnen liepen om eens fors te gaan knallen en dan zichzelf overhoop te -laten- knallen dat een bepaald soort depressieveling er niet echt meer om maalt of iets slim is om te doen. Bijna stuk voor stuk zijn het allemaal aanslagen van eenlingen die ietwat buiten een goede sociale kring staan. Ze raken hun baan of iets anders wezenlijks zoals hun partner kwijt, ze voelen zich afgewezen en vreselijk tekort gtedaan en willen dan een soort laatste wraak. Ze denken hun daad van te voren niet echt grondig uit. Ze bedenken nog wel dat ze dan één keer zichtbaar willen zijn en die ook bijna allemaal uiteindelijk dood willen.
    Deze gast was dus geen uitzondering. Hij was wanhopig, aan de rand van de samenleving, raakte zijn baan en zijn huis en zijn vriendin kwijt en raakte verongelijkt (zijn buurvrouw vertelde dat vroeger hij nog wel aardig was, maar dat hij de laatste tijd erg kortaf en afstandelijk was geworden) en zag het gewoon niet meer zitten. En toen heeft hij besloten dan maar als laatste ding iets pakkends te doen. Maar hij heeft het niet grondig doordacht en niet grondig uitgewerkt. Ondanks al die echt vreselijk veel te veel slachtoffers- Had hij echt Kwaad willen doen en Onsterfelijk willen worden, dan had hij zoals meer mensen hier al hebben gesignaleerd, zijn actie echt grondig voorbereid- Dan had hij een stevigere auto gekocht, hij had zijn aanrijroute beter voorbereid en hij had er voor gezorgd dat hij zijn doel zou bereiken door zichzelf te beschermen alvorens hij zich in die bus had geboord. Dat heeft hij allemaal niet gedaan.

    Slim heeft hier dus niks mee te maken- Dit was een kortzichtige wanhoopsdaad van iemand die het spoor bijster was. Hij wilde hoogstens meer mensen in zijn eigen ongeluk meeslepen blijkbaar zonder over verdere consequenties na te denken.

    Login om te reageren
  264. VivelaFRANCE zegt

    1 mei 2009 om 19:14

    @ boy_2love,

    veel succes!

    Login om te reageren
  265. BMWWW zegt

    1 mei 2009 om 21:00

    heel veel sterkte aan familie en iedereen die er bij is geweest!!!!!!!

    ik heb hier echt geen woorden voor

    Login om te reageren
  266. opelsintrafreak zegt

    1 mei 2009 om 23:34

    echt nu al 7 leden iedereen die erbij was en de familie van de overledene en gewonden heel veel sterkte :(

    Login om te reageren
  267. JP zegt

    1 mei 2009 om 23:42

    Iedereen is wel eens in de knoop, maar dan nog……

    Login om te reageren
  268. mellie zegt

    2 mei 2009 om 00:15

    ik wil iedereen heel sterkte wensen en de mensen condoleren die nu een famillielid moeten missen

    Login om te reageren
  269. André de Hooge zegt

    2 mei 2009 om 14:04

    Wat een drama!!! Ikzelf was op de Vrijmarkt in Alkmaar maar mijn moeder zat om 11:50 voor de televisie en zij zag het voor haar ogen gebeuren!!!

    Zelf woonden wij van 1986 tot 1992 in Apeldoorn; zijn een aantal keren in Paleis Het Loo geweest en kennen de plek des onheils erg goed!!!

    Zo zie je maar weer dat geen enkele beveiliging waterdicht is en als één zo’n gek dan de kolder in zijn kop krijgt……

    Alle sterkte voor de nabestaanden van de slachtoffers die deze gek maakte!!!

    Login om te reageren
  270. Frankypanky zegt

    2 mei 2009 om 14:26

    @Boy_2Love,

    En dan te bedenken dat een Antilliaanse tante van mij eigenlijk ook daar zou moeten staan!!!
    Zo komt het wel erg dichtbij!

    Ik hoop dat de overige slachtoffers mogen herstellen. Er zijn al te veel doden gevallen, in deze waanzinnige nachtmerrie…

    En idd. ben ik niet al te verrast over die “deskundige commentaren” kort na de aanslag…Dat het nml. wel een ‘allachtoon’ zou zijn…
    Toch gek als je bedenkt dat de Antilliaanse dansgroep van mijn tante, zowat gedecimeerd werd!!!!

    Zeg zeg nou niet dat ik overdrijf!!!

    Login om te reageren
  271. AMG Powerrr zegt

    2 mei 2009 om 15:04

    Het is alweer duidelijk dat er meer gekken rondlopen, dan dat er vast zitten…

    Sterkte aan familieleden en nabestaanden :(

    Login om te reageren
  272. Benz.. zegt

    2 mei 2009 om 16:46

    Ronduit verschrikkelijk wat er die dag gebeurd is. Je kunt wel zeggen dat er voortaan altijd een negatief sfeertje zal rondgaan op Koninginnedag.. Echt diep schokkend dit drama..

    Sterkte aan familie en naasten van de slachtoffers :( :(

    Login om te reageren
  273. Civic_Owner zegt

    3 mei 2009 om 20:20

    @ Dennis & The rabit,
    damn ben ik blij dat ik belg ben,ik mag er nie aan denken dat jullie zomaar eventjes mijn gegevens kunt inkijken.

    sterkte aan de familie en naasten

    Login om te reageren
  274. CSL zegt

    4 mei 2009 om 00:26

    te ziek voor woorden.

    Login om te reageren
  275. Frasker zegt

    4 mei 2009 om 11:20

    Waarom gebeuren dit soort dingen altijd als ik weg ben?

    @ Iedereen, wat boeit die reden voor de famillieleden? Daardoor komen ze niet opeens tot leven. Het enige wat duidelijk is is dat die man geen normaal paar hersenen heeft.

    Sterkte aan de familieleden en slachtoffers.

    Login om te reageren
  276. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    4 mei 2009 om 11:25

    @ Frasker: en toch ‘boeit dat’ de nabestaanden!

    Nu zal er altijd naar een exacte reden gegist blijven worden. Geloof me, over 20 jaar komt er weer iemand met een idee en wordt het hele gebeuren weer opgerakeld. Een zekere closure is van essentieel belang!

    Login om te reageren
  277. FrankypankyV8 zegt

    4 mei 2009 om 20:18

    @Benz,

    Check de AD maar eens op de maatregelen die Cohen heeft genomen voor de kranslegging van vandaag.

    Politie heeft vergaande bevoedheden gekregen, maar of die ermee om zullen kunnen gaan?
    Ik hoop niet dat de kranten straks vol staan van de klachten van diverse mensen… :(

    Login om te reageren
  278. RenesisHP zegt

    6 mei 2009 om 16:05

    @Citrofiel en @Rick dos.

    Dat Lynchen was een beetje overdreven. Een beetje onderzoek vertelde het volgende.
    Als gevolg van de corrupte regenten brak er in 1748 een oproer uit en werden, vooral in Holland en Friesland, veel woningen van belastingpachters door het volk geplunderd.

    De geschiedenisboeken vertellen niet of dit subtiel of minder subtiel gebeurde. Dit was echter wel een gevolg van langdurige onvrede van de burgers.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North