Audi RS6 van Neidfaktor is een carbon-koning

Auteur: , 42 Reacties

De nieuwe RS6 zal de komende jaren nog talloze keren op de pijnbanken van tuners terecht komen, en een van de eerste die dit doet is het in Hamburg gevestigde Neidfaktor. Dit kunnen ze met de RS6 C7.

Het uiterlijk van de RS6 geven ze een serie subtiele wijzigingen mee. Geen over-the-top bumperkit, maar onderdelen die vervangen worden door carbon fiber. Onder meer de zijspiegels, dakrails, diffuser en achterspoiler werden van dit lichtgewicht materiaal gemaakt. En zelfs de uitlaatuiteinden ontkwamen niet aan deze carbondrang van Neidfaktor. Motorisch bleef het allemaal ongewijzigd, dus de Biturbo V8 levert nog steeds 560 pk en 700 Nm aan koppel. (Wil je meer? MTM helpt je verder.)

Het interieur werd volledig ongeschikt gemaakt voor mensen met een alcantara-allergie, want naast nieuw leder op de sportstoelen en een dosis carbonfiber voor het dashboard en het sportstuur, werd elk stukje Audi verder met alcantara bedekt. En dat is best fraai geworden.

Audi RS6 van Neidfaktor is een carbon-koning

Zo ziet u maar: er zijn nog gewoon tuners die tunen zonder door te slaan. De enige uitspatting die Neidfaktor had was het monteren van een lichtgevende Quattro-grille á €399 in de voorbumper. Een afrader, tenzij u wekelijks bij restaurant Gele Driepoot uw auto showt. (via GTspirit)

En dat ziet er zo uit in de schemering:
Audi RS6 van Neidfaktor is een carbon-koning



42 reacties

Carbon is het nieuwe chrome..
Vind het wel dik er uit zien. Ook al dat alcantara. Die verlichte bumper kan ook wel.
@doezel1997: Wat voor pet heb jij?
@autobart: hhaha heb je het over het alcantara of over de verlichtte bumper?
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Licht aangepast, maar toch wel dikk
-edit: check!-
OT: wat mag dit alcantara geintje kosten? Eerlijk gezegd vind ik het wel wat hebben!
Ik rij toch veel liever een E-klasse combi i.p.v. dit patserige opgedirkte voorsprongetje techniek!
Kan me imperiaal nog wel op de carbon roof rails?
@Svenska_Aeroplan_AB: wat bedoel je eigenlijk? Ik kan er geen touw aan vastknopen!
Respect voor de afwerking van het interieur!
@alcantara: Ik was al benieuwd naar je reactie. ;-)
On topic: Van mij hadden ze het stuurtje ook deels in alcantara mogen uitvoeren i.p.v. geperforeerd leer.
Afrojack heeft dit ongetwijfeld ook op het oog.
Heerlijk!
Carbon, vroeger noemden we het gewoon plastic.
En Alcantara is gewoon nep leer .
@rob68: Laat me raden: vroeger lette je niet goed op tijdens de les chemie? Carbon heeft geenszins iets met plastic te maken. Noch in de pure vorm, noch in het composietmateriaal.
@rood: echt wel.
@rob68: Kleine hint: zonder onderbouwing kom je niet ver, anders wil ik je heus wel geloven. Voor zo ver ik weet, is carbon het Engelse synoniem voor koolstof, het zesde element. Geen plastic dus. Ik weet ook dat het in de koolstofvezelversie een polymeer gelijkend aan grafiet is, en dat bij het composietmateriaal de matrix een plastic is. Maar wat maakt de vezel dan precies een plastic? Wiki zegt: “Een plastic is oorspronkelijk alleen een kunststof waarvan door plastische vormgeving – verhitting in een vorm onder druk – een voorwerp kan worden gemaakt. Men spreekt dan van een thermoplast.” Dat is toch niet van toepassing op koolstofvezel?
@rood: Koolstof komt voor in de vorm van koolwaterstoffen, met name de fossiele brandstoffen aardgas en ruwe olie. Uit ruwe olie wordt in de petrochemische industrie onder andere benzine en kerosine gedestilleerd en het dient als basis voor veel synthetische stoffen, waaronder plastics. (wiki)
Carbon (koolstof).
@rood:
“Een plastic is oorspronkelijk alleen een kunststof waarvan door plastische vormgeving – verhitting in een vorm onder druk – een voorwerp kan worden gemaakt. Men spreekt dan van een thermoplast.” Dat is toch niet van toepassing op koolstofvezel?
Jawel, ook koolstofvezelpanelen worden onder druk en met warmte gebakken.
Ergo, het is een kunststof, ook wel plastic genoemd.
@tupperware: Het curen in een autoclaaf maakt het voorwerp stijver, maar ook zonder die stap is het een koolstofvezel onderdeel.
@tupperware: Dat bakken is toch enkel van toepassing nadat de matrix is aangebracht die moet uitharden, of worden de flexibele vezelmatten dan ook gebakken?
@rob68: ruwe olie is inderdaad een zeer belangrijke bron van verschillende KWS, maar dat veranderd er toch niets aan d: .
@rood: Heel simpel eigenlijk, wij zeggen Carbon of Carbon Fibre als afkorting. We verwijzen dan eigenlijk naar de volledige term Carbon Fibre Reinforced Plastic. Het is een composiet van een thermoplast (plastic drager) waarin een gewoven matrix van koolstofvezel (geraamte) is aangebracht voor extra stevigheid (een beetje te vergelijken met gewapend beton). Het is dus een plastic met Carbon Fibre (koolstofvezel) weefsel. Dat carbon fibre weefsel zijn de kenmerkende zwarte ruitjes die je ziet door het doorzichtige plastic.
denk dat we beter het gewicht nog even kunnen noemen van deze auto… als een echte duitser waarvan er ook zeker gemiddeld gsproken nog 40 % vanaf kan .
Heel mooi, maar ik zou alleen de hemel alcantara doen. De rest wat nu alcantara is gewoon leer. Hetzelfde als de rest. Toch alles bekleed en meer praktisch.

Kom één keer met je vette gele driepoot (want daar zal toch iedereen je interieur willen bewonderen) vingers aan dat spul en je ziet die hand voor altijd staan. Alcantara, suede en meer van dat soort derivaten.. ik vind het rotspul. Ik heb er een stoel van.. zit ook altijd te rotzooien met die vleug.. da’s ook al niks.

Voor de rest, super dik. Lampje in logo.. niet doen.
Ik vind dat verlichte Quattro wel gaaf eigenlijk…
Subtiele kentekenplaat +1
quattro logo gaat helemaal nergens over..
@MAB:
Eens, de Seicento had op die manier ABARTH in de grill staan.
Op zo’n klein autootje staat dat nog wel geinig, op een bak van 1,5 ton is het ronduit zielig.
Dit is allemaal af fabriek ook te leveren, origineel Audi. Dus wat hier nou zo bijzonder aan is…
@crs86: Als je het topic leest van de persoon die opdracht heeft gegeven aan dit project weet je waarom dit zo niet bij Audi direct te krijgen is.
Heel erg mooi! Alleen dat Quattro ding in de grille hadden ze maar thuis moeten laten..
Hebbuh!

V.w.b. de verlichte quattro logo, die haal ik wel eraf en die gebruik ik wel voor op me kamer. :)
Voor iedereen die wil zien hoe de ombouw gegaan is, zie link:

http://www.motor-talk.de/forum/reddevil-s-ultimativer-rs6-umbau-t4604515.html

Heeft wat tijd gekost zo te zien
Lichtgevende MB ster, nu het quattro logo, mensen dit gaan we heel veel meer zien. Uiteraard eerst op de oudere modellen bij de gele M
Alcantara wat een mietjes allemaal..boeien!.
Veel mensen hebben het hier volgens mij beter voor elkaar dan de eigenaar van deze audi rs6.
Smaakverschil oke, maar een auto van 150000 euro afkraken. …….
@joppa:
Dus omdat iets 1,5 ton kost moeten wij het allemaal maar fantastisch vinden?
Rare logica.
Om voor mezelf te spreken, ik vind iets mooi of niet, ongeacht de prijs, en zo denken er hier kennelijk meer over.
Ziet er wel goed uit. :)

Dat quattro-logo onder in de grille maakt het in mijn mening te druk in de grille met de nummerplaat houder, het rs6 plaatje en het audi logo. Bovendien mag het volgens mij niet eens aan als je aan het rijden bent. Bovendien vind ik het net als zo’n verlichte Mercedesster een beetje een Kijk-mij-eens-een-nutteloze gimmick-hebben-die-ik-alleen-maar-heb-gemonteerd-om-op-de-parkeerplaats-te-kunnen-pochen-maar-ondertussen-wel-anderenp-afkraken-die-hun-auto-tunen-met-bijvoorbeeld-neon-ook-al-is-dit in-pirncipe-een-precies-net-zo-puberaal-ik-wil-graag-opvallen-lampje-maar-nu-mag-het-want-ik-heb-een-Audi….
Wat een mooie vette bak is dit zeg! Echt een droomauto!
als bmw fanaat en E61 eigenaar kan ik toch niets anders zeggen dan dat deze RS6 (ook de standaard RS6) de m5 doet verbleken. Los van de rijeigenschappen zou ik geen seconde twijfelen. Heb er ééntje zien staan enkele weken geleden in Knokke en kon mijn ogen niet geloven…wat een prachtwagen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).