• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi S4: het voorlopige topmodel in levende lijve

Auteur: Dizono, gepost 15 september 2015 om 15:34 – 26 Reacties

Audi S4


Kregen we gisteren nog de oh zo verstandige elektrische SUV-concept voorgeschoteld, vandaag presenteert Audi ons de wat minder verstandige maar de mieters lekkere S4.

Stiekem is dit natuurlijk de auto waarvoor S4-rijders @wouter en @autoblogger naar de IAA zijn afgereisd. Onder de kap van dit voorlopige A4-topmodel ligt een 3.0 TFSI. Net als in de vorige S4 dus, al is er een belangrijk verschil: de supercharger maakte plaats voor een turbo. Goed voor een vermogenswinst van 19 pk, waarmee het totaal uit komt op 354 paardjes.

Kregen we vanochtend persplaatjes van een brandweerrode S4 te zien, op de beursvloer is het een metallic blauw exemplaar dat de camera’s op zich weet gericht. Ten opzichte van de A4 zien we grotere wielen en dito remmen, andere voor- en achterbumper en vier uitlaatpijpjes. Verder blijft het uiterlijk vertoon behoorlijk beschaafd. Dat zal anders zijn wanneer Audi de RS4 presenteert, die ongetwijfeld een stuk breder zal zijn dan de A4 en deze S4.


Ook interessant!

  • Nieuwe generatie Audi A4
    Nieuwe generatie Audi A4: 'zowel EV als S4 TDI'
  • Nieuwe Audi A4
    Nieuwe Audi A4 krijgt eindelijk achterwielaandrijving!
  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, Audi, blauw, iaa, iaa-2015, s4

Vorig bericht: « Jaguar F-Pace rockt 22 inch lichtmetaal
Volgend bericht: DS4 en DS4 Crossback: de Citroën voorbij »

Lees Interacties

Reacties

  1. Design_Driven zegt

    15 september 2015 om 15:36

    Oh mooi, een Skoda RS….. Oh wacht

    Login om te reageren
    • jag00 zegt

      15 september 2015 om 15:38

      @sketcher: je hoeft m niet te kopen eh

      Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        15 september 2015 om 15:42

        @jag00: doe ik ook niet, ze schijnen niet goed in het terrein te zijn

        Login om te reageren
    • narcotic zegt

      15 september 2015 om 16:00

      @sketcher: wat een kneusje ben jij toch.

      Login om te reageren
  2. mstiic zegt

    15 september 2015 om 15:38

    Als bmw fanboy vind ik audi wel lekker gaan! Eerst de S8 plus en nu dit! pff wat heerlijk allemaal

    Login om te reageren
  3. eelco74 zegt

    15 september 2015 om 15:50

    Mooie auto, maar tov de giulia qv
    100 kilo te zwaar
    50km/H te langzaam
    100 plus PK te weinig

    Waar is nu de voorsprong door techniek ?

    Login om te reageren
    • kapiteinaudi zegt

      15 september 2015 om 15:54

      @eelco74: Ahum…RS4…

      Login om te reageren
      • eelco74 zegt

        15 september 2015 om 16:37

        @kapiteinaudi: Ook te langzaam, volgens de ringtijden.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          15 september 2015 om 17:33

          @eelco74: RS4 is er nog niet, duurt nog even een jaartje of twee. En een Alfa die nog uit moet komen vergelijken met een Audi die uit productie is krom.

          Daarbij wacht ik heel even de ‘Supertest’ van het Duitse ‘SportAuto’ af. De tijden die Horst van Saurma rijdt zijn representatiever dan van Alfa zelf, ben ik bang ;-).

          Login om te reageren
          • ralfast zegt

            15 september 2015 om 18:43

            @gtwillem: yeah, right. Een Duitse autopers die geen voorkeur heeft voor een Duitser. Dat zal me een potje objectief zijn! Ze hebben geen humor, weet je nog?

            Login om te reageren
            • gtwillem zegt

              15 september 2015 om 18:53

              @ralfast: jazeker! SportAuto is een briljant tijdschrift. Ze hebben geen humor, maar ze meten gewoon alles. Dus waar de Britten veelal hun keuzes op emotie baseren, telt voor SportAuto maar een ding: cijfers. Nog een voordeel: je kan de tijden beter vergelijken, omdat het dezelfde coureur is.

              Login om te reageren
    • klimz zegt

      15 september 2015 om 15:58

      @eelco74: Je vergelijkt een S model met een “RS” van Alfa Romeo. Een beetje appels met peren vergelijken.
      Maar de Alfa heeft inderdaad een mooi gewichtsvoordeel.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      15 september 2015 om 16:09

      @eelco74: Even geduld hebben. De RS4 moet namelijk nog komen. Dan zijn de kansen gelijk.

      Ik moet ook zeggen dat ik dit een smakelijke Audi vind. Maar zou ik deze verkiezen boven een 340i? Nee. De 340i zou het overigens ook niet worden. Jag XE S it is.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        15 september 2015 om 17:30

        @berlinetta: misschien een leuke verelijkingstest voor AB: S4, 340i, C450, XE V6 S :-). Alevier bijzonder smakelijke auto’s!

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          15 september 2015 om 22:21

          @gtwillem: Het zijn zeker allemaal lekkere auto’s die weinig voor elkaar onder doen. Het is slechts een kwestie van smaak.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            15 september 2015 om 22:49

            @berlinetta: en van Euro’s. Een blik op de prijslijst levert iets schokkends op: het verschil in prijs. Zowel de XE-S (automaat, RWD), S4 (S-tronic, Quattro), C450 AMG (7G-Tronic, 4-matic) kosten allemaal rond de 73 mille.

            De 340i (handbak, achterwielaandrijving) is er al vanaf 54k. Dat is een behoorlijk gat. Nu zijn de modellen bij de concurrentie luxere en completere versie, maar als je een M-Sport pakket erop zet en een High Executive uitvoering kiest, ben je alsnog goedkoper uit.

            Helemaal erg: een Impreza STI Sport Executive kost 85 mille…

            Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      15 september 2015 om 16:16

      @eelco74: andere auto. En tijdens de wintersport zul je zien dat je niets hebt aan die honderden paarden extra ;-).

      Ook de prijs is anders. Een S4 zit meestal rond de 70-75k in euro’s. De Alfa zit op 108.000. Toch 33-38 mille verschil. Dan heb ik liever de S4 en geld voor vakanties!

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      15 september 2015 om 16:17

      @eelco74: Appels en peren….

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    15 september 2015 om 16:18

    Heerlijke wagen in deze kleur. De velgen zien er live ook stukken beter uit dan op de persplaatjes. Maar het is nog steeds niet mijn wielkeuze.

    Login om te reageren
    • turbobrick zegt

      15 september 2015 om 21:32

      @dutchdriftking: Het is een hele slechte keuze … Iets wat je op een Skoda zou verwachten maar zeker niet op een S4.

      Login om te reageren
  5. clarkson zegt

    15 september 2015 om 16:44

    Beter gaat hij niet worden denk ik! Hij hoeft van mij niet nog uitbundiger. Lekker strakke lijnen en een snufje klasse maar wel een beest van een motorblok. Hier word ik nou hebberig van!!

    Login om te reageren
  6. ds3thp zegt

    15 september 2015 om 16:52

    Gewoon een nette, strakke, snelle en zakelijke sedan. Niets meer en niets minder.
    Heel spannend is de auto niet, maar zal ongetwijfeld prima rijden! Het zal vast geen bochten verslinder zijn, maar wel een dagelijks bruikbare sedan met meer dan genoeg vermogen!

    Login om te reageren
  7. vondudenstein zegt

    15 september 2015 om 16:59

    Just another Audi… boring.

    Login om te reageren
    • turbobrick zegt

      15 september 2015 om 21:31

      @vondudenstein: Idd, kan er ook niet wild van worden …. Veel van hetzelfde.

      Login om te reageren
  8. audi18 zegt

    15 september 2015 om 17:11

    Klein puntje, de vorige had 333pk, dus hij heeft er dan 21pk bij gekregen toch? Voor mij is dit toch wel de gaafste uitvoering die Audi aanbiedt. Ben erg benieuwd naar de nieuwe A5/S5.

    Login om te reageren
  9. turbobrick zegt

    15 september 2015 om 21:30

    Niet onder de indruk van het uiterlijk, veel van hetzelfde wat nu eigenlijk al rond rijd.
    Interieur is wel geweldig, muv dat goedkoop ogende Mercedes staande TomTom achtige scherm. Dat in het dashboard verwerkte display stond mooier.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North