• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Audi RS4 met V6 laat niet lang op zich wachten

Auteur: ricardo, gepost 11 juli 2015 om 16:25 – 76 Reacties

Nieuwe Audi RS4 met V6 komt al snel


Het einde van de V8 is daar.

Laten we eens reflecteren op een aantal zekerheden in het leven: autorijden zal nooit meer goedkoper worden dan het nu is, Bryan Cranston n*#kt jullie allemaal de moeder, en in het D-segment is straks geen topmodel meer te krijgen met een atmosferische motor. BMW startte de trend door de M3/M4 uit te rusten met een zescilinder met M TwinPower Turbo-technologie, Mercedes volgde onlangs met een geblazen V8 in de C63 AMG(-S), en als Audi de RS4 straks presenteert is het bye bye atmosferische 4,2 liter V8 met 450 pk.

Audi Quattro-topman Heinz Hollerweger bevestigde tegenover Car&Driver de geruchten die we onlangs brachten: de volgende RS4 krijgt een turbogeblazen V6. Een motorenformule die goed is vertegenwoordigd binnen de Volkswagen Group, dus we verwachten niets minder dan een pk-beul met acceleratiecijfers om van te kwijlen. Desalniettemin, dat een vrij ademende achtcilinder het veld ruimt ten faveure van drukvulling blijft jammer. *giet symbolisch wat benzine op de grond*

Hollerweger verklapte ook dat de nieuwe RS4 meer vermogen krijgt dan het huidige model met 450 paarden. Ook mogen we hem “relatief snel” op de markt verwachten. Hoewel hij geen data noemde, kunnen we er vanuit gaan dat de nieuwe RS4 niet lang na de S4 zal volgen, die gepland staat voor 2016.

Shopje: Theophilus Chin

Ook interessant!

  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2
  • Nieuwe generatie Audi A4
    Nieuwe generatie Audi A4: 'zowel EV als S4 TDI'
  • Een nieuwe Audi R8 met handbak? Dat kan
    Een nieuwe Audi R8 met handbak? Dat kan
  • Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
    Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, Audi, RS4, turbo

Vorig bericht: « We krijgen volgend jaar 21 Formule 1-races
Volgend bericht: Klassieker: Panther De Ville »

Lees Interacties

Reacties

  1. janmetdelangeachternaam zegt

    11 juli 2015 om 16:32

    Ooh dat ziet er niet verkeerd uit

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      12 juli 2015 om 13:05

      @janmetdelangeachternaam: https://m.youtube.com/watch?v=wArxI9SUhgY …. Exact wat deze vrouw toen zei ?

      Login om te reageren
  2. bsxc2 zegt

    11 juli 2015 om 16:49

    Lijkt op de achterkant zo wel erg op de nieuwe C-klasse estate.
    En dat is geen compliment!

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      12 juli 2015 om 13:24

      @bsxc2: vandaar dat ik net dacht dat dit er eindelijk weer een keer goed uitziet voor Audi begrippen ;-)

      Login om te reageren
  3. paulloper zegt

    11 juli 2015 om 16:53

    Onetrickponys daar bij audi

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      12 juli 2015 om 13:08

      @paulloper: * klopt wielkasten uit doen *

      Login om te reageren
  4. bmwm4 zegt

    11 juli 2015 om 16:59

    mensen dit een fotoshop nog niks officieels

    Login om te reageren
    • sulobb zegt

      12 juli 2015 om 02:57

      @bmwm4: dat hoop ik echt!

      Login om te reageren
  5. Lotus zegt

    11 juli 2015 om 17:02

    Ziet er precies uit zoals ik had verwacht. Is niet knap van mij hoor dat ik die gave heb, Audi maakt het mij zo gemakkelijk…

    Login om te reageren
  6. jobberns zegt

    11 juli 2015 om 17:02

    Als ie maar beter klinkt dan de motor uit de M3/M4 ben ik al blij

    Login om te reageren
  7. retetikker zegt

    11 juli 2015 om 17:05

    Waarom nou geen 5 cilinder :(

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      11 juli 2015 om 19:55

      @retetikker: Die kunnen ze altijd nog in de S4 stoppen; kleine 100pk-tjes minder dan de RS4… lijkt me een goed plan :)

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        12 juli 2015 om 13:09

        @dawwg: wordt de rs al helemaal niet meer verkocht!

        Login om te reageren
  8. silenro zegt

    11 juli 2015 om 17:06

    Zou dit turboblok het wel doen zonder goede smering of leveren ze een jerrycan olie mee ?

    Login om te reageren
    • styns zegt

      11 juli 2015 om 17:21

      @silenro: zo wat een origineel grapje zeg knap van je

      Login om te reageren
      • noodles zegt

        11 juli 2015 om 18:30

        -edit: we kennen het nu wel, niet telkens dezelfde discussie aub-

        Login om te reageren
    • thoisss zegt

      11 juli 2015 om 17:34

      @silenro: De meeste motoren doen het niet zonder goede smering. Maar ik snap wel welk grapje je probeerde te maken hoor

      Login om te reageren
    • ivana6 zegt

      11 juli 2015 om 23:10

      @silenro: toch staan BMW bovenaan met olieverbruik.

      Login om te reageren
  9. schellekens006 zegt

    11 juli 2015 om 17:10

    Geen 4 cilinder? Rs4,A4 de naam heeft ie al mee…

    Login om te reageren
    • audirijder zegt

      11 juli 2015 om 17:30

      @schellekens006: de m3 met 3 cilinders dan maar?

      Login om te reageren
      • philipf zegt

        11 juli 2015 om 18:12

        @audirijder: ja en de m2 met 2 cilinders. Of beter nog, de c63 met 63 cilinders?

        Login om te reageren
        • audirijder zegt

          11 juli 2015 om 18:28

          @philipf: zou wel wat zijn heh! 63 cilinders

          Login om te reageren
          • werf76 zegt

            11 juli 2015 om 21:55

            @audirijder: Met een vul slang van de pomp van minstens 450km :)

            Login om te reageren
        • sulobb zegt

          12 juli 2015 om 02:59

          @philipf: dan zwijgen we nog over de s600

          Login om te reageren
        • bassx zegt

          12 juli 2015 om 15:26

          @philipf: vergeet Peugeot niet met de 5008

          Login om te reageren
      • noodles zegt

        11 juli 2015 om 18:16

        @audirijder:
        Dat gaat ook gewoon een keer gebeuren, aandrijflijñ van de i8 in de M3.

        Login om te reageren
        • bohica zegt

          11 juli 2015 om 19:15

          @noodles: niks mis mee .
          I8 is super snel

          Login om te reageren
          • noodles zegt

            11 juli 2015 om 19:30

            @bohica:
            Dat wil ik ook niet suggereren, mij zal het worst zijn hoeveel cilinders het heeft.
            Als het als een malle de hoek om wil ben ik al snel tevreden, de oer M3 had immers ook een modale 2.3 vier in lijn en die is in de ogen van de liefhebbers nog steeds geniaal.

            Login om te reageren
            • 991gt3rs zegt

              11 juli 2015 om 20:30

              @noodles: ja prima maar dan wel max 1200kg

              Login om te reageren
        • jassenroover zegt

          11 juli 2015 om 19:37

          @noodles: Als bovenstaand verhaal ook op zou gaan voor de i8, zou de i8 dus acht cilinders moeten hebben wat betekent dat de M3 weer van zes- naar achtcilinder gaat! Jiehoeee!

          Login om te reageren
  10. thoisss zegt

    11 juli 2015 om 17:13

    Vind het maar een matige shop.. Met dat bumpertje van de quattro clubsport erop geplempt heeft deze A4 echt een buiten proportioneel dikke reet.

    Login om te reageren
  11. trustmeiamanengineer zegt

    11 juli 2015 om 17:20

    Beetje vreemd dat de Giulia niet genoemd wordt in de tekst. Of is die niet ‘premium’ genoeg? Daar zit in ieder geval al een beul van een V6 in.

    Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      11 juli 2015 om 17:38

      @trustmeiamanengineer: Duitse drie hé

      Login om te reageren
    • freezzr zegt

      11 juli 2015 om 17:55

      @trustmeiamanengineer: die Guilia heeft toch nog helemaal niets bewezen anders dan een mooi plaatje…

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        11 juli 2015 om 18:10

        @freezzr: tja, of je moet trots willen zijn op het feit dat de Audi’s gemakkelijk te jatten zijn, dat ze alleen maar goed zijn voor ramkraken en dat je olieverbruik om te janken is…

        Login om te reageren
        • freezzr zegt

          12 juli 2015 om 14:30

          @rufctr01: liever trots op een dikke Audi (die ik niet heb) met al deze gebreken dan op een Dacia Logan voor de deur

          Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        11 juli 2015 om 18:16

        @freezzr: Zeker waar, maar de nieuwe RS4 ook niet.

        Login om te reageren
        • Okkii zegt

          11 juli 2015 om 18:22

          @trustmeiamanengineer: hij is beter als zijn voorganger.. Wat is de voorganger van de alfa ? 159

          Login om te reageren
      • sr20det zegt

        11 juli 2015 om 18:19

        @freezzr: nou deze Rs4 met v6t anders ook niet

        Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      11 juli 2015 om 19:11

      @trustmeiamanengineer: vind je 36 blogs/artikelen niet genoeg?

      Login om te reageren
  12. leroyrs5 zegt

    11 juli 2015 om 17:49

    Heerlijk!

    Login om te reageren
  13. galverink zegt

    11 juli 2015 om 17:57

    Is de R8 de volgende.

    Login om te reageren
  14. richman zegt

    11 juli 2015 om 18:10

    Ik begrijp het niet waarom niet de echte v8 behouden? Na een paar jaar gaan ze de rs4 brengen met 4cilinders…

    Login om te reageren
  15. philipf zegt

    11 juli 2015 om 18:10

    Die V6 was te verwachten, helaas.

    Login om te reageren
    • stigspielberg zegt

      11 juli 2015 om 18:18

      @philipf: Jammer inderdaad. Hopelijk doen de sound engineers goed hun werk. Laten we vooral nog maar niet nadenken over wanneer die V6 ooit zal verdwijnen en er viercilinders in de topuitvoeringen van Audi/BMW/Mercedes-AMG komen te liggen…

      Login om te reageren
      • scottishcarspotter2000 zegt

        11 juli 2015 om 18:35

        @stigspielberg: nu kan n V6 heel goed klinken, dat heeft Jag wel bewezen. Ook turbo’s hoeven geen probleem te zijn, iets wat ///AMG heeft laten zien. Ik ben benieuwd!

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          11 juli 2015 om 18:47

          @scottishcarspotter2000: Die Jaaaaaaaaag V6 heeft dan ook (behalve een tof uitlaatje) een Supercharger en geen stofzuiger. Daardoor worden de good vibrations van het uitlaatgas door de uitlaatpijp niet weggeleid naar een schoepenwiel en kunnen ze dus ongebreideld geluid voortbrengen.

          Login om te reageren
          • scottishcarspotter2000 zegt

            12 juli 2015 om 09:01

            @jaapiyo: graag verwijs ik je door naar het tweede deel van mijn reactie

            Login om te reageren
            • jaapiyo zegt

              12 juli 2015 om 14:26

              @scottishcarspotter2000: alleen klinkt die AMG turbòw in mijn oren lang niet zo goed als de hype doet geloven. De 4 pitter heeft alleen neppe plofjes en de 8 pitter 4.0 klinkt bij opstarten als een diesel. De 5.5 klinkt nog wel ok maar ook die haalt het niet bij de oude 6.2.

              Login om te reageren
  16. norge zegt

    11 juli 2015 om 18:16

    Minder cilinders is minder olieverbruik zullen ze wel denken…..Flauw ….ik weet het…

    Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      11 juli 2015 om 18:32

      @norge: maak de “grap” dan ook niet , want die is nog ouder dan me dooie oma

      Login om te reageren
      • noodles zegt

        11 juli 2015 om 19:08

        @johanhummer9:
        Nu heb je het over de grappen over onbetrouwbare Franse en roestende Italiaanse auto’s, die zijn inderdaad ouder dan mijn in 1988 overleden oma.

        Login om te reageren
        • lamborgfan zegt

          11 juli 2015 om 19:13

          @noodles: Hmm.. Jij hebt een zwaar verleden gehad met onbetrouwbare franse auto’s en roestende italiaanse auto’s gehad in de hippie tijd en in het tijdperk van de 1e mobiele telefoon?

          Login om te reageren
          • noodles zegt

            11 juli 2015 om 19:18

            @lamborgfan:
            Nee hoor, ik erger me een beetje aan dat gejammer van bepaalde types die graag uitdelen maar niet kunnen incasseren en laten die nou net fans zijn van een groep die graag smeergeld betaald om een paar auto’s aan de hermandad te mogen leveren.

            Login om te reageren
            • lamborgfan zegt

              11 juli 2015 om 19:25

              @noodles: Vind ik erg ver gezocht.. Zeiksnorren heb je altijd en overal en of dat ze nou japans of duits liefhebben, het zijn allemaal idioten (inclu mezelf) die “blijkbaar” niks beters te doen hebben..

              Login om te reageren
      • norge zegt

        11 juli 2015 om 19:30

        @johanhummer9: Zeg alleen maar wat ik denk, en soms zijn dat flauwe olie grappen ,excuse moi..

        Login om te reageren
      • Megakix zegt

        12 juli 2015 om 13:13

        @johanhummer9: …die gisteren overleden is ?

        Login om te reageren
  17. Edge zegt

    11 juli 2015 om 18:20

    Dus terwijl Mercedes downsized door van een 6.2L atmosferische V8 naar een turbogeblazen 4.0L V8 gaat, doet Audi de V8 gewoon maar helemaal in de ban? Echt jammer!

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      11 juli 2015 om 19:23

      @Edge: Merc deed dat vanwege china, daar krijg je een extra heffing op auto’s boven de 4.0 liter. Zolang ze kunnen zullen ze vasthouden aan de v8 (uitgezonderd alle modellen onder de C-klasse)

      Audi’s V8 was kon in de B7 heel goed meekomen (bijna 100pk meer dan de toenmalige M3) maar ze hebben daar amper in geïnvesteerd in ontwikkeling skosten voor de V8.

      Merc heeft dus binnenkort een mooie USP

      Login om te reageren
    • jobberns zegt

      12 juli 2015 om 19:57

      @Edge: als Audi dezelfde sprong zou maken als Mercedes zou je een 2.0 V8 krijgen… Downsizing heeft voor Audi bij de V8 niet zoveel zin meer, want ze kunnen op een gegeven moment niet minder inhoud per cilinder hebben, en Mercedes had met de 6.2 nogal wat marge…

      Login om te reageren
      • noodles zegt

        12 juli 2015 om 20:47

        @jobberns:
        Buiten het feit dat wanneer je dezelfde downsizing zou toepassen op de Audi V8 je op een 2.7l V8 uitkomt.
        Zo klein is dat dus niet, in het verleden wel kleinere V8’s in straatauto’s gezien.
        Alfa Romeo Montreal Montreal, 2593cc V8
        Ferrari 208, 1990cc V8
        Of om het naar meer cilinders met vergelijkbare inhoud te trekken, de beroemde 250 serie van Ferrari heeft een V12 van 2953cc.
        Die motor begon zijn leven echter als 166, een 1992cc V12 dus.
        In 1948 trouwens al goed voor 140 pk.
        Het is technisch dus weldegelijk mogelijk, het mag alleen niet meer van de beancounters.

        Login om te reageren
  18. noodles zegt

    11 juli 2015 om 18:50

    Voor de liefhebbers live vanuit Zandvoort, BMW is, eins, zwei, drei, vier, fumf, sechs und sieben, leider viel nummer 8 uit.
    Het lijkt wel een merkencup zo.

    Login om te reageren
  19. poar zegt

    11 juli 2015 om 19:12

    Zielig spul gaat toch niet met een v6 rijden als je ook een c63 (S) kunt kopen

    Login om te reageren
    • autobart zegt

      11 juli 2015 om 21:32

      @poar: Wat een onzin, waarom zou een V6 slecht zijn? Zuiniger, misschien wel krachtiger dan een ongeblazen V8, minder roterende delen, dus goedkoper. Een S3 8V met viercilinder kan dus ook niet hard gaan?

      Login om te reageren
  20. rotorpower zegt

    11 juli 2015 om 20:00

    Dan maar met zijn allen over stappen op de Lexus RC-F voor de atmosferische V8 ;)

    Login om te reageren
  21. Zjonnie zegt

    11 juli 2015 om 20:06

    Back to the basic, de 1e RS4 had ook een V6 en zat qua vermogen niet ver van de RS4 B7 vandaan.. kan nog wat worden dit.

    Login om te reageren
    • Okkii zegt

      12 juli 2015 om 00:51

      @zjonnie: juist, goed dat je dat aanmerkt. Een machtig 2.7 v6 biturbo

      Login om te reageren
  22. Dutchdriftking zegt

    11 juli 2015 om 21:12

    De eerste RS4 met V6 biturbo was ook geniaal. Dus ik zie het probleem niet. Minder gewicht op de vooras kan ook geen kwaad.

    Login om te reageren
  23. swaffelaer zegt

    11 juli 2015 om 21:51

    Ik snap jullie jankerds niet. Punt 1 kan geen van jullie een nieuwe RS4 betalen en punt 2, als je een V8 wil, dan koop je toch een tweedehands? Hetzelfde geldt voor de M3. Als je het geluid kut vindt, koop je toch een E46? Mooier, veel goedkoper en een beter geluid.

    Opgelost.

    Login om te reageren
    • maseratizzzzzzzz zegt

      12 juli 2015 om 16:03

      @swaffelaer: een e46 klinkt net als een kapotte 320 met sportuitlaat

      Login om te reageren
  24. ej20g zegt

    11 juli 2015 om 21:57

    Zoals hierboven al aangegeven had de eerste RS4 ook een V6, geen enkel probleem dus. Daarnaast is de V8 FSI nooit een juweeltje geweest qua betrouwbaarheid of geluid, dus echt missen zal ik ‘m niet. Het extra koppel dat de V6 turbo moet gaan leveren zal de nieuwe RS4 onderin ook wat rapper maken.

    Login om te reageren
  25. tvr1974 zegt

    11 juli 2015 om 22:31

    Even terugkomend op V6.
    Als bmw, jaguar, Alfa en nu ook audi een auto neerzetten die vrijwel net zo snel is (of sneller is)als de Mercedes V8 dan snap ik het
    nut niet zo van de V8.. Dan heb ik het nog niet gehad over de V6 van de GT-R.. Dag Mercedes, dag andere V8 liefhebbers

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      11 juli 2015 om 23:48

      @tvr1974: als de V8 van Mercedes in de praktijk net zoveel verbruikt als de L6 van BMW en de nieuwe V6 van Audi, dan kun je je afvragen wat het nut van de zescilinders is, een V8 kan immers net zo “zuinig” zijn. En zo zou het cirkeltje weer rond zijn.

      Login om te reageren
  26. deboes zegt

    11 juli 2015 om 23:45

    Zijn die twee olieafvoerpijpen aan de achterzijde een optie of standaard?

    Login om te reageren
  27. sydney zegt

    12 juli 2015 om 07:32

    Lekker populistisch geschreven @Ricardo Wedden dat het gros hier die überhaupt geen auto auto heeft het hartstikke met je eens is?

    Login om te reageren
  28. mrrallycross zegt

    13 juli 2015 om 16:21

    Zal wel weer klinken naar niks

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North