• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi en Sabine Marcelis ontwikkelen laadpaal die straatbeeld verrijkt

Auteur: advertorial, gepost 23 december 2022 om 14:55 – 16 Reacties

Als er zoveel laadpalen bij komen, dan kun je er maar beter iets moois van maken, zo is de gedachte van ontwerper Sabine Marcelis en Audi.

Laadpalen schieten als paddenstoelen uit de grond, zeker in een stad als Amsterdam. De verwachting is dat er in 2030 om de 21 meter een laadpaal staat. Dat is natuurlijk een positieve ontwikkeling, maar dit heeft wel invloed op het straatbeeld. Maar er zijn ontwerpers en merken die daar mee aan de slag zijn gegaan. Met als resultaat dat Sabine Marcelis en Audi nu een laadpaal presenteren die echt wat toevoegt aan het straatbeeld.

Audi heeft namelijk de gerenommeerde designer Sabine Marcelis opdracht gegeven om een laadpaal te ontwerpen die volledig is afgestemd op de stad Amsterdam. Het moest een laadpaal worden die niet alleen past bij de omgeving, maar ook van toegevoegde waarde is.

Marcelis heeft zich onder andere laten inspireren door het feit dat Amsterdam letterlijk op palen is gebouwd. Daarom heeft ze een speciale 3D-printtechniek gebruikt met zand, wat het fundament vormt van de stad. Het glas in de paal symboliseert de weerspiegeling in de grachten.

In de paal zitten ook zonnepanelen verwerkt. Daarmee loopt deze paal vooruit op de mogelijkheid tot bidirectioneel laden in de toekomst, waar momenteel aan gewerkt wordt. Ook elektrische fietsen kunnen hiermee in de toekomst aan de laadpaal worden opgeladen.

Op deze manier laat dit unieke samenwerkingsverband tussen merk en ontwerper zien dat laadpalen wel degelijk een verrijking kunnen zijn van het straatbeeld. Ben je benieuwd hoe deze speciale laadpaal tot stand is gekomen? Op de website van Audi kun je het hele proces volgen een in serie video’s.

Ook interessant!

  • Audi RS3 Performance rijtest video
    Audi RS3 Performance Edition rijtest video
  • Audi Q7
    Waarom jij een Audi Q7 wil
  • Audi gaat AMG
    Audi gaat AMG niet nadoen met vierpitters
  • Overgespoten Audi A5
    Deze Audi A5 is niet zo netjes overgespoten

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Advertorial

Vorig bericht: « McLaren Artura teruggeroepen om brandstoflekkage
Volgend bericht: De duurste Mercedes-Benz Sprinter op Marktplaats »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    23 december 2022 om 15:06

    “In de paal zitten ook zonnepanelen verwerkt. Daarmee loopt deze paal vooruit op de mogelijkheid tot bidirectioneel laden in de toekomst, waar momenteel aan gewerkt wordt.”
    Ik vraag me waarom ik op een koude winterse dag de zonnepanelen van stroom zou willen voorzien vanuit de accu van mijn auto?
    Volgens mij is het gewoon nonsens in het persbericht, ook heeft Sabine hard gewerkt en het zich met dat zand en die spiegels onnodig moeilijk gemaakt. Een Amsterdamse laadpaal is eigenlijk gewoon een normale laadpaal met drie kruisjes erop.

    Login om te reageren
  2. Richmond zegt

    23 december 2022 om 15:30

    Opzich mooie laadpaal, de gelijkenis met Amsterdam is vooral marketing bla bla. Uiteindelijk trekt het de aandacht omdat deze er anders uit..her waarom geeft niemand iets om

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      24 december 2022 om 12:31

      Een hoop bla bla inderdaad.

      Het is gewoon een blaatpaal.

      Login om te reageren
  3. lecomte zegt

    23 december 2022 om 15:55

    Hartstikke leuk hoor, maar glas en zonnepanelen erin verwerkt, in Amsterdam… Ben benieuwd hoe lang dat heel blijft.

    Login om te reageren
  4. Edge zegt

    23 december 2022 om 16:37

    Het is een fraaie laadpaal, maar uiteindelijk boeit het mij geen biet hoe een laadpaal eruit ziet. Als die dingen door de gemeente aangeschaft worden (en dus mede door ons als burgers gefinancierd worden) vind ik het vooral belangrijk dat het kwalitatief goede laadpalen zijn en waar mogelijk ook een beetje toekomstbestendig, vandalismeproof en makkelijk te vervangen indien er wel eentje gesloopt wordt.

    Login om te reageren
  5. flyerbunch zegt

    23 december 2022 om 16:49

    Designer laadpalen.. what’s next?

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      23 december 2022 om 19:29

      Designer stekker?

      Login om te reageren
    • joki zegt

      24 december 2022 om 15:27

      Designer verlichtingspalen, want deze zijn nog lekijker dan de gewone laadpalen en verdienen ook eens wat aandacht…

      Login om te reageren
  6. PunicaOase zegt

    23 december 2022 om 16:50

    Hoop dat ze hem niet voor mijn deur zetten..

    Login om te reageren
  7. j4cks0n zegt

    23 december 2022 om 17:27

    Ik vind het pand op de achtergrond veel mooier.

    Login om te reageren
  8. stekkerkoning zegt

    23 december 2022 om 17:35

    Een Amsterdammertje – dat venijnige paaltje met de Andreaskruizen dat net niet goed te zien is in de spiegel – omkatten tot lader lijkt me wel wat. Iets groter maken, fluokleurige laadklep erin om voldoende duidelijk te maken dat het een laadpaal is, onopvallende paslezer vlak boven de klep en gaan met die banaan.

    Dit Odi-ding is een stikordinaire lader met merklogo en wat glaswerk. Persoonshoog bovendien, dat is overbodig en een sta-in-de-weg voor iedereen met een benzineauto die zoiets voor de deur krijgt.

    Login om te reageren
  9. harrie zegt

    23 december 2022 om 17:43

    Laadpaal met extra gebakken lucht.

    Login om te reageren
  10. Exit Luminar zegt

    23 december 2022 om 18:18

    Complimenten.

    Login om te reageren
  11. ghini zegt

    23 december 2022 om 18:36

    Leuk voor op je oprit, maar als je er hier een rij van achter elkaar zet zoals in de stad nodig is dan ziet het er ook niet uit.. Ik zie liever dat die dingen niet opvallen ipv juist wel opvallen. Er moeten er nog vele komen komende jaren, dat wordt al geen gezicht. Werk ze liever weg ipv de hoogte in.

    Login om te reageren
  12. Habanero zegt

    24 december 2022 om 12:05

    Het is en blijft niet alleen een onhaalbaar concept om dit overal open te trekken. Tenzij we ons netverdelingskost willen zien exploderen naar een veelvoud van wat de energieproducenten nu al aanrekenen, want dit nieuwe straatmeubilair is peperduur en impliceert andere zeer dure, zware, niet bepaald CO2-neutrale ingrepen. Om het anders te zeggen, haast nergens in Europa hebben we 3-fasig het vermogen beschikbaar om met de vingerknip tot actie over te gaan.

    Login om te reageren
  13. jippie zegt

    24 december 2022 om 12:48

    Bij mij in de straat zijn deze week ook 2 parkeerplekken ingenomen door laadplekken voor EV’s. Leuk is dat. Niemand in de straat rijd elektrisch waardoor parkeren voor de deur nu nog lastiger is. Nu staan er opeens EV’s van deugvolk van elders uit de wijk. Die stad wordt met de dag waardelozer.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North