• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi SQ7 TDI: zoveel betaal je voor 435 pk en 900 Nm

Auteur: Author, gepost 4 mei 2016 om 09:55 – 51 Reacties

Afbeelding Audi SQ7 TDI: zoveel betaal je voor 435 pk en 900 NmAfbeelding Audi SQ7 TDI: zoveel betaal je voor 435 pk en 900 NmAfbeelding Audi SQ7 TDI: zoveel betaal je voor 435 pk en 900 NmAfbeelding Audi SQ7 TDI: zoveel betaal je voor 435 pk en 900 NmAfbeelding Audi SQ7 TDI: zoveel betaal je voor 435 pk en 900 NmAfbeelding Audi SQ7 TDI: zoveel betaal je voor 435 pk en 900 NmAfbeelding Audi SQ7 TDI: zoveel betaal je voor 435 pk en 900 NmAfbeelding Audi SQ7 TDI: zoveel betaal je voor 435 pk en 900 Nm

Audi SQ7
Ook deze beul heeft intussen z’n prijskaartje gekregen.

120.950 euro. Da’s het bedrag dat je mag neertellen voor de spirituele opvolger van de Q7 V12 TDI, zo leerde navraag bij een Audi-dealer ons. We stelden de SQ7 TDI onlangs al behoorlijk uitgebreid aan je voor, maar wie een en ander nog eens rustig op zich in laat werken trekt de gordijnen dicht en klikt hier.

Klikschuwe Audifans hoeven niet te treuren, de belangrijkste specs zullen we effe kort meenemen. 4.0 V8 Diesel, 435 pk, 900 Nm, 0-100 km/u in 4,8 seconden, topsnelheid van 250 km/u (begrensd), 7,4 l/100 km, elektrisch aangedreven compressor voor meer low down oempf en eigenlijk in alles beter dan een straaljager.

Dan nog effe een plottwist. In Duitsland betaal je slechts 89.900 euro voor deze automobiele Brontosaurus.

Ook interessant!

  • Audi SQ7 ABT met de juiste motor nu ook het juiste uiterlijk?
  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video
  • politie
    Nederlandse Politie krijgt nieuwe en zeldzame Audi's
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Diesel, geld, Q7, sq7, SUV, tdi

Vorig bericht: « Tesla legt Model 3-verkoop aan banden, annuleert orders
Volgend bericht: Is deze Noble M600 de perfecte sportwagen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. mikkeloentje zegt

    4 mei 2016 om 09:59

    Vind het eerlijk gezegd wel meevallen, een 3.0 TDI met een paar pakketten en opties zit ook rond die prijs. En verwacht dat hier standaard nog wel iets meer op zit dan een kale drie liter.

    Login om te reageren
    • astondb10 zegt

      4 mei 2016 om 10:02

      @mikkeloentje: ja, een werkend oliefilter?

      Login om te reageren
      • mikkeloentje zegt

        4 mei 2016 om 10:45

        @astondb10: Ja? Een oliefilter is het probleem bij Audi? ?

        Login om te reageren
    • timmetje zegt

      4 mei 2016 om 10:12

      @mikkeloentje: helemaal waar, gezien de optie lijsten van audi.

      Login om te reageren
  2. martinus zegt

    4 mei 2016 om 10:02

    Bah..een [b]Diesel[/b].. je had toch gehoopt dat na Dieselgate de VW-Audi-Groep het licht wel had gezien.. en zou beginnen aan de overstap naar (semi-)elektrisch.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      4 mei 2016 om 10:13

      @martinus: Dit zijn waarschijnlijk de modellen die al grotendeels ontwikkeld waren voordat het gesjoemel bekend werd. Deze modellen niet introduceren zou geld kosten. Geld dat ze hard nodig hebben.

      Login om te reageren
      • martinus zegt

        4 mei 2016 om 10:21

        @berlinetta: Elk bedrijf heeft geld nodig.
        Maar met de VW-Audi Groep gaat het zo slecht nog niet.
        Ondanks de gigantische impact van Dieselgate op de winst,
        Was het eindresultaat voor het eerst verliesgevend afgelopen kwartaal.
        Daarbij was het verlies ook bijzonder klein (0,1% van de omzet)

        Wie weet dat GM Europa al 17 jaar op rij verliesgevend is, jaar-in jaar-uit met veel grotere verliezen, moet vrezen dat de voorwielaandrijvers vanVW ook nog wel een tijdje zal kunnen blijven bestaan. Als VW geld zoekt, kunnen ze beter een keer inzetten op het efficiënter maken van de productie, ze gebruiken nu bijzonder veel personeel per in elkaar geschroefde auto.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          4 mei 2016 om 11:03

          @martinus: Maar VAG heeft voorlopig ook nog amper te lijden onder dieselgate. Slechts in de VS en Azië lopen de verkopen iets terug. Mondiaal gezien plussen ze nog steeds. Maar dit is nog zonder de schadevergoedingen die ze wellicht moeten gaan betalen. Als dat daadwerkelijk miljarden gaat bedragen dan kunnen ze het geld toch nog steeds goed gebruiken lijkt me.

          Login om te reageren
          • martinus zegt

            4 mei 2016 om 12:00

            @berlinetta: Wat ik begrijp is dat ze op dit moment(en afgelopen kwartalen) al aan het reserveren zijn met ruim 1 miljard per kwartaal voor de komende boetes.

            De nieuwe modellen stoten volgens Equa Emissionsanalytics ook in de praktijk uit naar de euro6norm, terwijl dat ruim 97% van de nieuw verkochte auto’s die nieuwe standaard nog niet haalt.

            Het komt wel goed met VW. De Dieseluitstoot van concurrenten blijkt in de praktijk net zo giftig, of giftiger. Het wordt tijd dat we in Europa gaan belasten op ook NOx uitstoot en fijnstof in plaats van alleen op CO2.

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              4 mei 2016 om 13:11

              @martinus: Dat laatste ben ik helemaal met je eens.

              Login om te reageren
        • gop1 zegt

          4 mei 2016 om 13:41

          @martinus: Dat General Motors in Europa verliesgevend is is puur een boekhoudkundig truukje. Opel doet het zo slecht nog niet, maar door alle kosten bij Opel onder te brengen is General Motors belastingtechnisch beter uit.

          Login om te reageren
          • martinus zegt

            4 mei 2016 om 14:18

            @gop1: Euhm.. Wat u nu zegt blijft een ráár verhaal.. wat ik ook wel eens vaker hoor rond-echoën op Autoblog.

            Maar er lijkt mij een [b]broodje aap.[/b]
            Wie ‘boekhoudkundig’ belasting wilt ontwijken, doet dat net zo makkelijk vanuit Europa als vanuit de VS of Azië.. Sterker nog, stiekem is belasting ontwijken voor Amerikaanse bedrijven vanuit Europa makkelijker dan vanuit de V.S. Daarom in het totaal onlogisch om ‘vermogen’ uit de Europese bedrijven te onttrekken en naar de VS te brengen, sterker nog wie dat doet betaald gegarandeerd meer belasting dan standaard is voor multinationals.

            Ook kun je het naar de aandeelhouders niet maken, door misleidende constructies op te zetten, waardoor lijkt dat de effectieve winst in Europa lager is dan in de realiteit, en is het net zo fout om de winsten van de Amerikaanse tak kunstmatig “op te kloppen” met winst die daadwerkelijk in de V.S. gemaakt wordt.

            Wie dat wel doet, kan net als Chrystel(opkloppen verkoopcijfers V.S.) en Volkswagen (Dieselgate) gigantische claims verwachten van zijn/haar aandeelhouders.

            Dus néé, er is niets van waar.
            – Het misleiden van aandeelhouders is een dure extreem hobby.
            – In de V.S. is het (omdat ze wereldwijde jurisdictie claimen) moeilijker om belasting te ontwijken dan in Europa.
            – Winst & Vermogen dat in het Amerikaanse gedeelte van je bedrijf zit, wordt zwaarder belast, dan dat je in constructies hebt zitten daar buiten.

            GM-Europa maakt gewoon verlies, ze doen ook een elk jaar kleiner onderdeel van de totale R&D van het totale concern.

            [b]VW[/b] zal, ook al is het de moedermaatschappij, ook wel tegen een aantal verlieskwartalen kunnen.

            Login om te reageren
            • martinus zegt

              4 mei 2016 om 14:19

              @martinus: *vermogen of winst.

              Login om te reageren
    • sr20det zegt

      4 mei 2016 om 10:18

      @martinus: Nou zeg wat jammer he.. pfoe misschien moet je m nu toch maar niet kopen..

      Login om te reageren
    • slickrick zegt

      5 mei 2016 om 22:59

      @martinus: De helft van Duitsland rijdt diesel, de andere helft benzine, ze gaan echt niet voor de Nederlanders en de Noren speciaal een hybride SQ7 maken. En De rest vd wereld is nog in afwachting wanneer de lokale regering ze aan de stekker gaat helpen met subsidies….

      Login om te reageren
  3. c-ad zegt

    4 mei 2016 om 10:06

    Lang leve de BPM. Hoezee!

    Login om te reageren
  4. thomasthomas zegt

    4 mei 2016 om 10:06

    Toch is het niet de V12 meer en dat was nu net zijn charme. Net als de V10 TDi van de oude Touareg.

    Login om te reageren
  5. mrwheely zegt

    4 mei 2016 om 10:07

    Vermogen genoeg nu de bocht nog rond kunnen ….

    Login om te reageren
    • werf76 zegt

      4 mei 2016 om 10:57

      @mrwheely: Wat jank je nou, dat gaat snel genoeg. Maar jij bent natuurlijk alleen maar supercars gewend dat je jankt over alles wat langzamer gaat.

      Login om te reageren
      • mrwheely zegt

        4 mei 2016 om 11:05

        @werf76: ik jank niet zo snel hoor… dat ding loopt als een speer maar er zit geen balans meer in en iedere bocht wil die rechtdoor kijk maar op filmpjes waar in ze hem testen of was het nu de vangreel dat ze testen…

        Login om te reageren
        • werf76 zegt

          4 mei 2016 om 14:00

          @mrwheely: Hoe hoog denk je dat de snelheid is dan…zo langzaam gaat het niet hoor.

          Login om te reageren
  6. boyerspots zegt

    4 mei 2016 om 10:09

    Irriteer me alleen mateloos aan al dat chroom… Zwarte grill had ‘m beter gestaan

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      4 mei 2016 om 10:47

      @boyerspots: Het is ook mogelijk om dat te bestellen.

      Login om te reageren
  7. TDI-goeroe zegt

    4 mei 2016 om 10:13

    vond hem niet mooi, toen ik de eerste keer plaatjes zag, maar in het eggie is het een indrukwekkende auto, zeker in deze uitvoering.

    Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    4 mei 2016 om 10:15

    Indrukwekkend blok en het is ook een erg fijne reisauto als ik de rijtesten mag geloven, maar dat uiterlijk. Nee, gewoon nee. Als je al een dikke SUV wil maken, laat hem dan ook maar lekker asociaal uit zien. Dit lijkt net een opgepimpte MPV met overgewicht.

    Login om te reageren
  9. jack_abarth zegt

    4 mei 2016 om 10:19

    Kan qua prijs goed mee met de X5 50D.
    Heb alleen niet vergeleken wat de opties doen, maar die zullen elkaar niet al te veel ontlopen.

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    4 mei 2016 om 10:25

    Dik hoor, echt een tandje dikker als de normale, en dat was ook echt nodig aangezien die er een beetje iel uit zag. Maar de V12 geniet toch mijn voorkeur.

    Login om te reageren
  11. eigenwijs zegt

    4 mei 2016 om 10:26

    Zeer mooie auto, maar na het zien van het AB filmpje spaar ik nog even door voor de Bentley..

    Login om te reageren
  12. prop zegt

    4 mei 2016 om 10:31

    Tja. De rs4 kostte in duitsland ook maar 70.000 en hier 130.000. Alles om de linkse islam / EU aanbiddende politiek te bekostigen

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      4 mei 2016 om 10:37

      @prop: Wat is er zo links-Islamtisch aan onze politiek?

      Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      4 mei 2016 om 11:09

      @prop: je reactie is verdwaald, kun je hem de weg naar de Facebookpagina van RTL nieuws wijzen?

      Login om te reageren
  13. mb10 zegt

    4 mei 2016 om 10:32

    Je kan in iedergeval al wel die schermen uit de bentley bentayga er bij bestellen

    Login om te reageren
  14. rufctr01 zegt

    4 mei 2016 om 10:44

    Ik vind dat serieus veel geld voor een Audi!

    Login om te reageren
  15. harrie zegt

    4 mei 2016 om 10:55

    Deze Q7 is als een dik wijf op het strand in een zwart badpak omdat dat zo lekker afkleed.

    Login om te reageren
  16. Sir_Vmax zegt

    4 mei 2016 om 11:00

    Toch een x5m50d

    Login om te reageren
  17. aft0570 zegt

    4 mei 2016 om 11:11

    Stel he, stel. Je belt naar de Audi-dealer in Der Heimat en vraagt aan herr Audioberfeldwebel om een SQ7 voor je te leveren, op Duits kenteken zetten en vervolgens importeren naar Nederland. Dan betaal je de 87K + rijklaarmaakkosten aan de dealer, kosten voor import aan de Nederlandse staat, en komt er dan nog iets bij? Moet je dan alsnog BPM afdragen?

    Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      4 mei 2016 om 11:17

      @aft0570: natuurlijk, anders haalt iedereen z’n auto wel uit Duitsland. Er gaat wel een leeftijdskorting vanaf zodat je niet bakken BPM betaalt voor je geïmporteerde occasion.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      4 mei 2016 om 11:40

      @aft0570: Helaas. Zodra de auto de grens overgaat, word je alsnog van achter genomen door onze overheid. Ik heb gehoord dat ze met verrekijkers en tubes glijmiddel staan te wachten bij de grens om te kijken waar je blijft.

      Login om te reageren
    • kilum zegt

      4 mei 2016 om 12:12

      @aft0570: Er zijn natuurlijk wel trucjes voor. Ik woon bijvoorbeeld in Tsjechië. Je kunt hier als je buiten de steden blijft een huis kopen voor 20.000 euro. Hier is Tsjechië betaal je geen BPM, geen wegenbelasting (Vignet 60 euro per jaar) en 19% BTW. Dus zoals je zal verwachten zijn auto’s hier een stuk goedkoper. Vooral dikke Amerikanen kosten hier een habbekrats vergelijken met NL.

      Maar goed. Het punt wat ik dus wil maken. Je kunt voor het verschil in BPM hier een huis kopen, de auto op Tsjechische platen zetten en wegenbelasting vrij in Nederland rijden. Natuurlijk mag dat maar 180 dagen per jaar. (wie controleert dat trouwens?) Als jij vervolgens de auto een jaar op je naam heb staan kun je de auto BPM vrij importeren en op Nederlandse platen zetten. Hiervoor hoef je alleen maar aan te tonen dat je de auto al een jaar op je naam heb staan. Dat bespaart een klap BPM, wegenbelasting en BTW. En je houd er nog een stukje vastgoed aan over ook.

      Dit is natuurlijk alleen maar interessant met de duurdere auto’s. Maar zoals met deze Audi is het wel de moeite waard.

      Login om te reageren
      • parker zegt

        4 mei 2016 om 12:40

        @kilum: dan moet je wel eerst op papier emigreren naar CZ en na een jaar weer remigreren, beetje omslachtig allemaal.. BPM vrij is ie namelijk na een jaar alleen als verhuisgoed.

        Login om te reageren
        • kilum zegt

          4 mei 2016 om 14:30

          @parker: Dat wist ik niet. Ik heb het even opgezocht maar je hebt inderdaad gelijk. Maar goed dan kun je hem nog steeds natuurlijk gewoon op CZ platen laten staan.

          Login om te reageren
  18. gregorius zegt

    4 mei 2016 om 11:12

    Over een jaar of 4 zeker een mogelijke opvolger van mn huidge SUV-diesel. Een diesel met meer dan 300pk is precies wat MB mist.
    En ik vraag me af of BMW al bezig is om hun 50d blok up te daten / vervangen.

    Login om te reageren
  19. knipperlichtje zegt

    4 mei 2016 om 11:15

    Dat is maar 750 euro meer dan een X5 M50d, voor dat geld krijg je 2 cilinders, 54 pk en 160 newtonmeter extra. Prima prijsje.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      4 mei 2016 om 11:41

      @knipperlichtje: Wat dat betreft lijkt het inderdaad een prima deal, maar wellicht zit er nog een verschil in standaard uitrusting. En ik kan me voorstellen dat BMW haar M50d-blok binnenkort eens een update geeft.

      Login om te reageren
  20. henkhekje zegt

    4 mei 2016 om 11:54

    Jeetje wat een geld voor een Skoda met Slagroom

    Login om te reageren
    • henkhekje zegt

      4 mei 2016 om 14:18

      @jackass266: want?

      Login om te reageren
  21. martijn11 zegt

    4 mei 2016 om 12:20

    Voor dat geld kun iets veel mooiers kopen

    Login om te reageren
  22. lowlow zegt

    4 mei 2016 om 14:00

    31.000 afstaan aan de fiscus, goed zot

    Login om te reageren
  23. pinut187 zegt

    4 mei 2016 om 15:06

    Vind het een verbetering tov het vorige model, zeker ook in deze kleur komt hij er goed uit.

    Login om te reageren
  24. E550 zegt

    4 mei 2016 om 16:40

    Krijgen de Amerikanen, Russen en Arabieren ook de benzine variant? Dit zijn toch de grootste markten voor dit soort auto’s. In Amerika en UAE rijden er amper diesels en in Rusland heeft diesel, zeker als het een top model betreft, een imago probleem (gierig) ” je gaat toch niet bezuinigen als je het geld hebt voor zo’n auto”.

    Login om te reageren
  25. jmg44 zegt

    6 mei 2016 om 20:42

    450+ pk / 900 Nm haal ik ook uit mijn 3.0 bi-tdi :-)
    Thanks to JD

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North