• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi TT met het juiste interieur is een toekomstige klassieker

Auteur: Loek, gepost 2 februari 2025 om 14:52 – 9 Reacties

Het juiste interieur en (bijna) de juiste kleur: deze Audi TT occasion is er eentje voor de geschiedenisboeken.

Het is in 2025 al weer 30 jaar geleden dat we de Audi TT voor het eerst te zien kregen. Toen als coupé met iets andere daklijn, maar verder vrijwel identiek aan de auto die de allereerste Audi TT (Typ. 8N) zou worden in 1998. Na het coupé-concept kwam er ook nog een cabrioversie, die natuurlijk het recept van de coupé overnam in een dakloze softtop-roadster. Die heette overigens TTS Roadster, een soort sportversie van de TT. De naam TTS zou pas terugkeren bij de tweede generatie TT.

De gekozen kleurstelling voor de Audi TTS Roadster was Nimbusgrau op het exterieur, met een bijzonder interieur. Dit was bruinkleurig, bijna een soort oranje. De stoelwangen waren gestikt met een uitgesproken stiksel. De kleur en dit stiksel leken op een honkbalhandschoen. Vandaar de naam ‘Baseball’. Audi had een designstudio in Californië en dankzij hun liefde voor honkbal vormde dat de perfecte inspiratie. Bij de TTS ging het overigens over zeer sportieve stoelen met harnasgordels, vanwege de sportieve insteek.

Productie

De heftige TTS ging niet in productie, maar de roadstervariant wel. Als knipoog werd die geleverd met het honkbalinterieur en was de kleur Nimbusgrijs leverbaar. Nu waren het ‘normale’ lederen stoelen met losse hoofdsteun, maar wel in dezelfde kleur en met datzelfde stiksel. Als je de ultieme Audi TT Roadster wil, is dit wel de klassieke kleurstelling.

We vinden er eentje in die kleurstelling op Marktplaats. De Audi TT Roadster in kwestie is nét niet zoals de concept. De kleur is Dolomitgrau, niet Nimbus. De velgen zijn niet de klassieke vijfspaaks op basis van de concept, maar de zesspaaks velgen met een soort gootjes. Stiekem zijn die mooier.

Het grootste feestje is het interieur. De stoelen is waar het honkbalinterieur zijn naam aan dankt, maar de kleur komt op meer plekken terug op de Audi TT Roadster. In de deurbekleding, op het stuur, op de handvaten naast de versnellingspook en zelfs op de pook zelf. Verder is het interieur gewoon zwart. Je moet het niet overdrijven.

Kopen

We hopen dat we geen hele verrassende dingen zeggen als we menen dat de Audi TT Roadster, helemaal in deze kleurstelling, een toekomstige klassieker is. Je kan TT’s nog goedkoop krijgen als je een middelmatig exemplaar koopt. Het exemplaar op Marktplaats is duurder, maar ziet er dan ook nog aardig fris uit. Mag ook wel, want hij heeft maar 116.000 kilometer gelopen. Het is overigens de 1.8 liter ‘5V’ viercilinder met 150 pk, zonder quattro. De instapper, zo je wil. Je mag er nog 12.750 euro voor neertellen op Marktplaats.

Ook interessant!

  • Laatste generatie van Audi TT is best voordelig op Marktplaats
  • Koop deze TT RS met 1.037 pk (ja echt!) op Marktplaats
  • Is een eerste generatie Audi TT op Marktplaats 26K waard?
  • Durf jij? Groene Audi A6 met de juiste opties
    Durf jij? Groene Audi A6 met de juiste opties

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, marktplaats, occasion, roadster, TT

Vorig bericht: « Deze onopvallende G-Klasse heeft een catalogusprijs van €417k
Volgend bericht: Niemand kijkt naar TV programma van Olav Mol »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    2 februari 2025 om 15:28

    Eigenlijk hadden ze de schakelpook van wit leer en rode stiksels moeten voorzien om het honkbalthema af te maken.

    Overigens vind ik de stoelen van die productieversie met al die extra stiksels minder mooi dan die van de concept, maar hij oogt daardoor wel meer als een honkbalhandschoen. Missie geslaagd dus.

    Login om te reageren
  2. wimof zegt

    2 februari 2025 om 16:31

    Ik heb er paar afgeleverd destijds (2000-1) in groen en dit grijs, het waren toen al klassiekers, wat niet wil zeggen dat deze toen al outdated zouden geweest zijn.

    Login om te reageren
  3. dracae zegt

    2 februari 2025 om 17:02

    En terecht, want dit is een van die weinige auto’s die echt klopte toen hij nieuw was en nog steeds helemaal klopt.
    Qua design dan, want onderhuids is er verder niks mis, maar is het ook niet echt bijzonder.

    Elk merk heeft waarschijnlijk z’n designiconen , ik kan er bij de meeste wel een aantal noemen, bij Audi zijn dat wat mij betreft de eerste TT, de D2 A8 en ook wel de Type 44 100/200.

    De urquattro is geen designhoogtepunt, maar verder natuurlijk wel DE Audi.

    Login om te reageren
    • DeWitteCondor zegt

      2 februari 2025 om 22:21

      Ik vind m juist niet mooi oud worden. Destijds vond ik het wel wat, maar het oogt nu wel erg gedateerd.

      Login om te reageren
  4. PunicaOase zegt

    2 februari 2025 om 17:07

    Vind de 2e generatie een stuk mooier en die had deze optie geloof ik ook..

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      3 februari 2025 om 08:40

      👍 die 2e generatie oogt een stuk strakker/stoerder idd. De 1e is een Oma Duck-ontwerp, daar wil je toch niet in gezien worden en ik zou er ook niet zelf naar willen kijken.

      Login om te reageren
  5. pignon zegt

    2 februari 2025 om 20:00

    Design uit Duitsland is zelden opwindend, maar gave auto’s zijn er wel te vinden. Dit is er een van. Wie ruimte heeft in de schuur moet er gewoon eentje kopen

    Login om te reageren
  6. tmenges zegt

    2 februari 2025 om 20:10

    Heb dit nooit een mooi ding gevonden, vaak drogen autos nog wel mooi op zoals het eerste type 1serie van bmw, die vond ik eerder ook vreselijk maar als ik m tegenwoordig zie vind ik het een geslaagd ding, deze TT helaas niet, hoewel dat interieur dan wel weer zeer geslaagd is.

    Login om te reageren
  7. sirdrinksalotofpetrol zegt

    2 februari 2025 om 22:06

    Geweldig motorblok, in de 180 pk uitvoering wellicht nog beter. Zo worden ze niet meer gemaakt…..ik voel me oud…;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North