• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi TT RS Plus gekieteld tot 453 pk

Auteur: robbie, gepost 19 maart 2014 om 20:01 – 13 Reacties

Afbeelding Audi TT RS Plus gekieteld tot 453 pkAfbeelding Audi TT RS Plus gekieteld tot 453 pkAfbeelding Audi TT RS Plus gekieteld tot 453 pkAfbeelding Audi TT RS Plus gekieteld tot 453 pkAfbeelding Audi TT RS Plus gekieteld tot 453 pkAfbeelding Audi TT RS Plus gekieteld tot 453 pkAfbeelding Audi TT RS Plus gekieteld tot 453 pkAfbeelding Audi TT RS Plus gekieteld tot 453 pk

Audi TT RS Plus OK-Chiptuning
Er staat met grote letters chiptuning op de zijkant van deze spierwitte Audi TT RS Plus. Er was echter iets meer voor nodig dan een simpel chipje om het vermogen te laten stijgen van 360 pk naar 453 pk.

Van een bedrijf met de naam OK-Chiptuning zou je wellicht verwachten dat ze niet verder zouden gaan dan een ander chipje, maar dat is dus niet het geval. Deze Ibis White gespoten TT RS Plus is voorzien van een Wagner Evo 2 luchtkoeler en aangepaste software voor de ECU en S-tronic transmissie. Ook is er een uitlaatsysteem van DK-Turbotecnic Dortmund gemonteerd.

Die maatregelen zorgen er voor dat het vermogen van de vijfcilinder stijgt van 360 pk/465 Nm naar 453 pk/659 Nm. Uiteraard is het daar niet bij gebleven, want er is een H&R club sport chassis gemonteerd en OZ Ultraleggera HTL velgen van 19 inch.

Gelukkig is er geen lelijke bodykit gemonteerd zodat de boel redelijk beschaafd is gebleven. Tot wat voor prestaties deze gekietelde Audi TT RS Plus in staat is heeft OK-Chiptuning nog niet bekendgemaakt.

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Mijn Auto: Audi TT-RS van Menno
    Mijn Auto video: Audi TT-RS van Menno

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Coupe, rs-plus, TT, tt-rs, tuning, wit

Vorig bericht: « De eerste stapjes van een Veneno Roadster [gallery]
Volgend bericht: Stoere Fiat Panda 4×4 met bijpassende aanhangwagen »

Lees Interacties

Reacties

  1. guusboum zegt

    19 maart 2014 om 20:02

    Zou ik toch eerder voor een MTM gaan…

    Login om te reageren
  2. HZW zegt

    19 maart 2014 om 20:39

    http://ok-chiptuning.de hier is alles te vinden.

    Login om te reageren
  3. escort77 zegt

    19 maart 2014 om 20:51

    Leuke auto, maar met zulke diefstalgevoelige stoelen koop ik ‘ m toch maar niet ;-)

    Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    19 maart 2014 om 21:14

    OK Knipchuning of niet, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt een TT te kopen.

    Login om te reageren
  5. thomydekat zegt

    19 maart 2014 om 21:14

    het zal je maar over komen van die stoelen

    Login om te reageren
  6. stan zegt

    19 maart 2014 om 21:16

    Waarom horen we eigenlijk nauwelijks iets over tuner APR in Nederland?

    Login om te reageren
    • trident zegt

      19 maart 2014 om 22:48

      @Stan van der Nat: het is in nederland nog redelijk onbekend. Kennis van mij gaat zijn rs erheen brengen, hoorde dat ie de eerste in nederland word ..

      Login om te reageren
      • Joerek zegt

        19 maart 2014 om 23:36

        @trident: Cool, want APR heeft een stage3 pakket voor 600-650pk :) Ik zou zelf dit pakket ook op mn ttrs willen zetten. Zou tof zijn als je me met die kennis in contact kan brengen als hij het erop heeft gezet ;)

        Login om te reageren
        • trident zegt

          26 maart 2014 om 12:07

          @Joerek: hey joerek die vriend van mij is aanwezig op de exotic car tour 27 april!!

          Login om te reageren
  7. deladude zegt

    19 maart 2014 om 21:24

    Ben ik de enige die vindt dat deze verlaging iets te veel van het goede is?

    Voor de rest best goed gelukt. Ben wel benieuwd hoe dat nou rijdt, 450pk in je kapperscoupé..

    Login om te reageren
  8. HZW zegt

    20 maart 2014 om 00:56

    APR stage 3 is leuk voor je RS, maar het probleem is dat veel mensen “Cut Corners” als ze zo’n set nemen.
    Aan het eind heb je een motorblok, koppeling, aandrijfas, enz, in elkaar leggen.
    Stage 3 op een standaard motor gaat niet lang goed, je moet ook de “internals” aanpassen om de boel langdurig heel te houden.
    APR noemt dat “Stage 3 plus”, stage 3 op een standaard motor gaat alleen goed bij “Low Boost” en maximaal 550 pk.
    Bij “stage 3 plus” ben je 20.000 tot 30.000 Euro verder.

    Login om te reageren
  9. EJS zegt

    20 maart 2014 om 08:22

    Altijd leuk zo’n bedrijfje wat je aan 100 pk extra helpt en niet omkijkt naar de remmen..

    Login om te reageren
  10. lambowambo zegt

    20 maart 2014 om 09:16

    Een TT met zoveel pk wil best vooruit, alleen zou ik toch ook iets aan de remmen doen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North