• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi TT-S bevestigd

Auteur: sacha, gepost 14 december 2006 om 18:23 – 28 Reacties

Audi TT met S-Line pakket


Audi zou aan AutoTelegraaf bevestigd hebben dat we ergens volgend jaar de Audi TT-S kunnen verwachten. Het was al behoorlijk waarschijnlijk dat er een pretnummer in de vorm van S en/of RS zou komen. Nu zou dus definitief bekend zijn gemaakt met welke motor deze TT-S wordt uitgerust.

Het gaat om dezelfde 3,6 liter V6 uit de Passat R36 uit de nieuwe R-Line van Volkswagen. Dat zou dus neerkomen op 300 pk uit een ongeblazen motor, wat traditiegetrouw met Quattro aandrijving op de weg wordt gebracht. Een DSG versnellingsbak ligt, in ieder geval als optie, voor de hand.

De plaatjes in dit berichtje zijn van de Audi TT met S-Line pakket, om een beetje een idee te krijgen. De TT-S zal waarschijnlijk nog iets bruter zijn met standaard grotere velgen en andere visuele details waaraan je ‘m zal kunnen onderscheiden van de kleinere broertjes.

Audi TT met S-Line pakket
Audi TT met S-Line pakket

Bron: Telegraaf

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Dit is dan écht de aller-allerlaatste Audi TT

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, TT

Vorig bericht: « DoMiBo: Driften met je AMG
Volgend bericht: Politie Washington bekeurt preventief »

Lees Interacties

Reacties

  1. clijde zegt

    14 december 2006 om 18:25

    mooi speelgoed, weg met die golfjes

    Login om te reageren
  2. MardiV zegt

    14 december 2006 om 18:25

    Dus tunebaar tot 500 pk+? *big smile*

    Login om te reageren
  3. rabbit zegt

    14 december 2006 om 18:26

    doe er een biturbo bij en je hebt over de 600 pk

    Login om te reageren
  4. robert zegt

    14 december 2006 om 18:26

    Doen!

    Login om te reageren
  5. sabberjoch zegt

    14 december 2006 om 18:27

    jippie na lang wachten bevestigd mooi zo

    Login om te reageren
  6. thom zegt

    14 december 2006 om 18:29

    mooi laat maar komen

    Login om te reageren
  7. danger zegt

    14 december 2006 om 18:31

    doe mij die maar. maar dan nogliever de RS versie met de Lambo V10 :P

    Login om te reageren
  8. Torquestein zegt

    14 december 2006 om 18:35

    Zal wel aan mij liggen maar vind de TT echt niks aan, veel te glad en strak gelijnd. zit geen sier aan. Maar zoals ik al zij zal wel aan mij liggen… heb ik liever de Z4 M Coupe of de gewone 3.0si…

    Login om te reageren
  9. danger zegt

    14 december 2006 om 18:43

    @ Torwuestein

    smaken verschillen nou eenmaal. ik vindnamelijk die z4m coupe een van de lelijkste auto’s op de markt.

    Login om te reageren
  10. Barry330cd zegt

    14 december 2006 om 19:10

    @danger:gelukkig maar, want als we allemaal hetzelfde willen is er nix meer aan. Doe mij maar deze TT trouwens, die Z4 is gewoon een lelijk hok!

    Login om te reageren
  11. Fej zegt

    14 december 2006 om 19:14

    Voor mij geen van beiden

    Login om te reageren
  12. Fej zegt

    14 december 2006 om 19:15

    -n

    Login om te reageren
  13. Barry330cd zegt

    14 december 2006 om 19:18

    @Fej: wat zou jij keizen overigens? Een SLK wellicht of toch iets heel anders. Ik heb zelf de nieuwe 3 coupe genomen, is gewoon een heel mooie fijne bak.

    Login om te reageren
  14. Alwood zegt

    14 december 2006 om 19:41

    dit gaat ech suf worden :| ik had echt gehoopt op een vijfinlijn met turbo of desnoods een vierinlijn… zo’n V(R)6 blok vind ik echt té standaard voor een TT, doe mij dán nog liever een passat. (uiteraard hou ik het bij volvo ;-) )

    Login om te reageren
  15. Rick zegt

    14 december 2006 om 19:57

    Is het niet zo dat de TT S aan beide kanten uitlaten krijgt want die Quattro aandrijving neem te veel ruimte in achter om de hele catalysator etc aan een kant te hebben toch?

    Verder ben ik erg benieuwd of er nog een RS versie van komt, dat zou wel geniaal zijn alhoewel ik het ten zeerste betwijfel.

    Login om te reageren
  16. Rick dos zegt

    14 december 2006 om 21:10

    Is ook iets wat ik niet snap van Audi. Waarom een S en RS?! Waarom niet gelijk een RS?! Of een S als top of the range?!

    Ik mot ff pissen. Maar ik denk niet dat mijn pis er lauwer om geworden is! ;)

    Login om te reageren
  17. Bassie zegt

    14 december 2006 om 21:59

    @ rick.

    Klinkt leuk, maar ik denk niet dat dat daar de reden voor is.

    De 3.2 heeft als ik het goed heb ook 2 uitlaten enkel aan de linker kant, en deze heeft ook quatro.

    Login om te reageren
  18. Bassie zegt

    14 december 2006 om 22:01

    zat nog ff te kijken..

    maar de 3.2 heeft wel uitlaten aan beide kanten…

    Login om te reageren
  19. El Loco zegt

    14 december 2006 om 22:21

    Oei. Onderstuurd anyone?

    Login om te reageren
  20. tdj zegt

    15 december 2006 om 01:10

    What’s the difference between an S and an RS Audi?

    The Audi S series cars such as the S2, S3, S4, S6, and S8 represent the sport versions of the standard road-going cars. The S-Cars typically have modified suspension, higher output engines, sport interiors, special wheels, and special (although typically subtle) body styling.

    The Audi RS series cars take the S-Car concept to an even higher plateau. The RS series originated with the Audi RS2 Avant which was produced with help from Porsche engineering. The Audi RS4 Avant was to follow with it’s Cosworth engineering under the hood. And of course, the RS6 Avant came along to blow our minds with a 450 HP Biturbo V8. As you might have noticed, the RS series cars typically come in Avant (wagon) form. There are a few exceptions to the rule such as the uber-rare RS2 sedan, and the more common RS6 sedans. Why did Audi choose to make the top performance models in Avant form? Perhaps they have a sense of humor? After all, there is nothing more humiliating than having a family station wagon obliterate your fancy Italian exotic sports car o­n the Autobahn right? Think of it as the ultimate SPORT utility vehicle.

    Until the arrival of the Audi RS6 sedan, the RS series cars (and quite a few of the S series cars) never made it across the pond to North American shores.

    Login om te reageren
  21. autoblogger zegt

    15 december 2006 om 02:30

    Hoe meer nieuws over die TT hoe minder het me kan boeien…
    Iemand anders daar ook last van? of was dat lauwe pis? ;)

    Login om te reageren
  22. Jan zegt

    15 december 2006 om 08:27

    Is het ook niet zo dat de RS modellen door Quattro gmbh, een dochter van audi, gebouwd worden?

    Login om te reageren
  23. Lebastille zegt

    15 december 2006 om 10:19

    Door m’n verblijf elders had ik de nieuwe TT nog niet in levende lijve gezien. Bij de plaatselijke Audi-dealer stond ie tussen wat andere audi’s waardoor ik er gewoon langs fietste zonder dat ie ook maar opviel. Toen ik nog een x-tje terugreed en hem wel zag was k teleurgesteld. Hij lijkt erg op de oude en heeft een te strak, niet opvallend design. Natuurlijk is de techniek die erin zal komen prachtig en het lijkt me een geduchte concurrent voor de Cayman, BMW Z4 en miss wel (in zwaardere uitvoering) de 911 of AM V8. Interessant, Audi is iig technisch goed op weg, designtechnisch minder….

    Login om te reageren
  24. Ejay zegt

    15 december 2006 om 11:51

    Ach wel aardige update, maar die gare BBS velgen horen op een Golf 3.

    Login om te reageren
  25. CSL zegt

    15 december 2006 om 13:12

    @Barry330cd
    Ben je dronken ofzo!!

    Zal wel een goede concurent worden voor de Nissan 350Z met zijn 3.5liter en 300pk!!

    Login om te reageren
  26. Fej zegt

    15 december 2006 om 13:23

    @Barry330cd Normaal gezien vind ik audi’s heel mooi, met uitzondering van de TT. Ik vind het een mooie auto voor vrouwen, maar hij ziet er niet mannelijk uit. De slk is niet lelijk, maar niet echt mijn ding. Ik zal waarschijnlijk nooit dit soort wagen kopen. Ik heb liever een mooie stijlvolle snelle sedan of een echte sportieve auto (911 bijv.)Daarmee bedoel ik dus niet dat de Z4M of de TT S niet sportief zijn, maar ze hebben toch niet de uitstraling van een porsche

    Login om te reageren
  27. Rick dos zegt

    15 december 2006 om 17:32

    @tdj

    Thx!

    @autoblogger

    Ja, daar heb ik ook last van….. ;)

    Login om te reageren

Trackbacks

  1. Autoblog.nl schreef:
    6 juni 2007 om 23:45

    Audi TTS krijgt 2.0 liter Turbo FSI motor…

    Audi stelt op de IAA Frankfurt in september de nieuwe TTS voor, de sportversie van de TT. De TTS krijgt volgens onze bronnen dezelfde 2.0 liter Turbo FSI motor als de S3 onder de motorkap (en dus geen 3,6). De motor in de S3 levert 265 pk/350Nm, maar …

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North