• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi TT Sportback Concept: maken of kraken?

Auteur: JordyS, gepost 2 oktober 2014 om 22:52 – 56 Reacties

Audi TT Sportback Concept


De meningen over de Audi TT Sportback Concept zijn duidelijk verdeeld, maar zou jij ‘m doen?

Audi introduceerde de TT Sportback tijdens het VAG-event Parijs. Het is weliswaar een studiemodel, maar het zou ons niets verbazen als we zijn design (deels) terug gaan zien in nieuwe Audi’s. De concept is 4,47 meter lang, ruim 29 centimeter langer dan de normale TT. Dat geeft meteen genoeg ruimte om er een vijfdeurs van te maken.

De TT Sportback is tegelijkertijd een stukje lager, dus de Sportback-variant is niet in alle opzichten groter. Onder de motorkap is-ie gelukkig wel groots en dat is volledig te danken aan het 2.0-liter viercilinder TFSI-blok. Daar heeft Audi namelijk 400 pk en 450 Nm uitgeperst, waardoor je in deze concept binnen 3,9 seconden de 100 km/u moet kunnen halen.

Ook interessant!

  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Autoshows, concept, parijs-2014, sportback, TT

Vorig bericht: « Ford Mondeo en Mondeo Vignale laten hun gezicht zien
Volgend bericht: Autoblog video: autoshow Parijs 2014 (deel 3) »

Lees Interacties

Reacties

  1. gtwillem zegt

    2 oktober 2014 om 22:55

    Ik zeg maken. Veel mooier dan een CLA en relatief praktisch t.o.v. een gewone TT. En met die 400pk 2.0 TFSI mag je hem zo voor mij deur zetten. Waarschijnlijk is dit typisch zo’n auto die je in het echt moet zien.

    Login om te reageren
  2. rolov zegt

    2 oktober 2014 om 22:57

    Nee ik zou hem niet doen. Ik snap niet dat ze het proberen met een tt. Dan koop je toch een a3 sportback?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 oktober 2014 om 23:29

      @rolov: heb je wel eens een A3 sportback gezien? Dat ding heet sportback om dezelfde reden dat de Mitsubishi de Carisma had, nu de Spacestar heeft en Mercedes de Sprinter heeft: stop in de naam die eigenschap die de wagen niet heeft maar wel zou willen hebben. De A3 is sportback is een verschrikkelijk saaie half avant.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        2 oktober 2014 om 23:48

        @mashell: En ik maar denken dat de A3 Sportback gewone 5-deurs uitvoering was…

        Login om te reageren
        • bisazza zegt

          3 oktober 2014 om 09:42

          @gtwillem: dat is hij inderdaad ook gewoon

          Login om te reageren
    • porscheFan64 zegt

      3 oktober 2014 om 08:33

      @rolov: Toen ik hem zag dacht ik hetzelfde: koop gewoon een A3 limosine, wil je meer PK koop dan de S3 limosine…is die er trouwens al…?

      Login om te reageren
  3. a3aan zegt

    2 oktober 2014 om 23:01

    Kraken. Lijkt op een mislukte A6

    Login om te reageren
  4. 87sandyd zegt

    2 oktober 2014 om 23:01

    Maken, niet omdat ik er warm van loop maar omdat ze best eens gek mogen doen

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      2 oktober 2014 om 23:53

      @87sandyd:
      “Gek” hebben ze met de TT en de R8 gedaan, waarom zou je van de TT een A3 CLA willen maken?
      What’s next denk ik dan, een R8 die je niet meer van een A8 kan onderscheiden….

      Login om te reageren
  5. str8six zegt

    2 oktober 2014 om 23:05

    Of ik ‘m zou doen? Ja misschien met wat staalbewerkingsgereedschap.

    Login om te reageren
  6. dave zegt

    2 oktober 2014 om 23:05

    Lelijk

    Login om te reageren
  7. frietjemet zegt

    2 oktober 2014 om 23:06

    Lekker brutaal, mannelijke versie van de TT haha. Maak maar.

    Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      3 oktober 2014 om 13:44

      @frietjemet: mannelijk? qua pk’s misschien maar qua uiterlijk ziet het er erg vrouwelijk uit, de nieuwe kappers auto…

      Login om te reageren
  8. thedammer zegt

    2 oktober 2014 om 23:06

    Maken

    Login om te reageren
  9. Edge zegt

    2 oktober 2014 om 23:08

    Dit front vind ik een stuk mooier dan dat van de normale TT, dus produceren die hap

    Login om te reageren
  10. HZW zegt

    2 oktober 2014 om 23:11

    De voorkant ziet er veel beter uit dan de gewone TT 8S, maar verder zou ik zeggen, “Niet Doen”

    Login om te reageren
  11. mrniesoe zegt

    2 oktober 2014 om 23:14

    Kraken!

    Login om te reageren
  12. resulutionNL zegt

    2 oktober 2014 om 23:14

    Het is wel gewild. Van mij mogen ze hem maken, maar met één voorwaarde; niet verder uitmelken. Ik ben bang, en Audi kennende kunnen ze hier zomaar een cabrio, station, en allroad van maken. Dan gaat het dus mis. De TT Roadster voor de vrouw, Sportback voor de man.

    Login om te reageren
  13. viper zegt

    2 oktober 2014 om 23:14

    Als het dak bovenop nou plat zou zijn ipv zo rond zou hij er 10x beter uitzien denk ik

    Login om te reageren
  14. MaartenD zegt

    2 oktober 2014 om 23:17

    Kraken..lijkt wel een dinkietoy..te grote velgen..te grote gril en uit verhouding. .standaard tt een stuk geslaagder

    Login om te reageren
  15. jrsmoke zegt

    2 oktober 2014 om 23:17

    Een dikke maken!

    Alleen gelieve dat afgrijselijke digital cockpit vervangen voor normale klokken en een standaard MMI systeem erin.

    Login om te reageren
  16. alfablog zegt

    2 oktober 2014 om 23:18

    Maken. Mooi ding.

    Login om te reageren
  17. griffendahl zegt

    2 oktober 2014 om 23:19

    Zonder twijfel maken, mooier als een ‘gewone’ TT

    Login om te reageren
  18. toyotafortuner zegt

    2 oktober 2014 om 23:24

    Kraken. Ik blijf bij mijn mening uit de originele topic.

    Login om te reageren
  19. onemorething zegt

    2 oktober 2014 om 23:31

    Ik zeg maken! Prachtig ontwerp. Dus kom op Audi, laat zien dat je ballen hebt!

    Login om te reageren
    • damrakker zegt

      3 oktober 2014 om 00:10

      @onemorething: ze hebben wel al 4 cockringen

      Login om te reageren
  20. mashell zegt

    2 oktober 2014 om 23:32

    Maken. Prachtige wagen. Maakt de A5 sportback nog overbodiger dan dat deze al was.

    Login om te reageren
  21. robgooi zegt

    2 oktober 2014 om 23:35

    Niet in het rood iig. Even afwachten hoe ie er uitziet in een donkere kleur.

    Login om te reageren
  22. amglover zegt

    2 oktober 2014 om 23:36

    Maken !

    Login om te reageren
  23. ikkee zegt

    2 oktober 2014 om 23:48

    Kei hard maken!

    Login om te reageren
  24. eklasse zegt

    2 oktober 2014 om 23:56

    Maken

    Login om te reageren
  25. 2cool4school zegt

    2 oktober 2014 om 23:58

    mooie bak, die grill icm die koplampen zal op de rest ook goed staan..

    Login om te reageren
  26. peterpan72 zegt

    3 oktober 2014 om 00:17

    Kraken! Net als de mooie 5 serie die ze te heet hebben gewassen en een 3 serie werd (lelijk dus), is dit een kruising a6/7 die een tt sportback werd. Weet niet maar, maar dit werkt dus niet!

    Login om te reageren
  27. harrie zegt

    3 oktober 2014 om 00:26

    Die rare 4 deurs coupe trend is een gevolg van regels uit Duitsland waardoor de keuze uit leasebakken vaak beperkt is tot een auto met minimaal 4 deuren.

    Login om te reageren
    • timowouters zegt

      3 oktober 2014 om 08:39

      @harrie: dus om de regelgeving in 1 land gaat een merk de hele designrichting veranderen. Kijk, een zuinigere motor omdat het belastingtechnisch goed uit komt doen ze nog wel voor een land apart. Maar voor een land van 60mil. Inwoners gaan ze geen nieuwe modellen ontwikkelen.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        3 oktober 2014 om 09:39

        @timowouters: niet zomaar een land: het thuisland, de Heimat, das Vaterland.

        Login om te reageren
  28. rory zegt

    3 oktober 2014 om 00:58

    Absoluut geen fan van audi. Maar zie hem zeker graag als cla concurrent.

    Login om te reageren
  29. Supreem zegt

    3 oktober 2014 om 07:11

    Een TT Sportback. Straks de Mercedes SLK vierdeurs coupé en de BMW Z4 vierdeurs shooting brake cabrio. Tegen 2018 de Audi R8 SAV en de Mitsubishi Hi-Lux coupé met middenmotor.

    Login om te reageren
  30. Gulli zegt

    3 oktober 2014 om 07:27

    Ze hadden het geen TT moeten noemen maar gewoon als studie voor een volgende A3 uit moeten brengen. Dan weet ik zeker dat de meningen heel anders waren geweest. Nu lijkt het idd op het zoeken naar niches waar niemand om heeft gevraagd.

    Als dikke A3 vind ik hem echt schitterend, zelfs als hij ‘maar’ 170pk zou hebben en realistische velgen.

    Login om te reageren
  31. jorgos zegt

    3 oktober 2014 om 07:43

    Maken! Zeker maken.

    Login om te reageren
  32. gregorius zegt

    3 oktober 2014 om 07:48

    Dit model kan er prima bij. TT dashboard is cool, lijnen zijn prima. Mooie auto voor als je echt alleen zooi of kinderen op de achterbank gooit.

    Login om te reageren
  33. JagID3Merc zegt

    3 oktober 2014 om 08:14

    Mooie concept voor de nieuwe A5. Stuk minder lomp dan het huidige model.

    Login om te reageren
  34. Lustigson zegt

    3 oktober 2014 om 08:39

    Hmm, vanaf voor vond ik het niks, maar nu ik ‘m in z’n geheel zie, vind ik ‘m veel mooier dan de gewone TT. Lijkt of deze meer in verhouding is.

    Login om te reageren
  35. PunicaOase zegt

    3 oktober 2014 om 09:06

    @Supreem: Goede ideeën! Jij moet in ‘autoland’ gaan werken… worden de modellen minder saai ;-)

    On topic: vind em top! Stuk praktischer dan de gewone TT, en een stuk boeiendere lijnen dan een standaard gaap-A4! MAKEN!!!

    Login om te reageren
  36. rikus zegt

    3 oktober 2014 om 09:18

    Ja joh, ga lekker van elk model een sportback maken.

    Login om te reageren
  37. erwh zegt

    3 oktober 2014 om 09:30

    Maken! Wat mij betreft zo één van de mooiere Audi’s en mooier dan de standaard TT.

    Login om te reageren
  38. PeugeotGTI zegt

    3 oktober 2014 om 09:43

    Pathologische nichevullerij. Kraken alleen daarom al.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      3 oktober 2014 om 13:13

      @PeugeotGTI: juist!!

      Login om te reageren
  39. Joost zegt

    3 oktober 2014 om 10:10

    Er is een verschil tussen een niche vullen en een niche maken.
    Wat voegt dit toe?

    Login om te reageren
  40. Sracerr zegt

    3 oktober 2014 om 10:12

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  41. bruinbeer zegt

    3 oktober 2014 om 10:15

    Nee. Een TT is een TT. Niet veranderen dus. Niks geen sportback, gewoon de reguliere coupé.

    Login om te reageren
  42. w0o0dy zegt

    3 oktober 2014 om 11:36

    Wat is de meerwaarde of het voordeel tov een A5 sportback? Wat zijn de nadelen? Of gewoon weer nog meer van hetzelfde?

    Login om te reageren
  43. tyso44quattro zegt

    3 oktober 2014 om 12:30

    maken,maken,maken!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  44. drivingpleasure zegt

    3 oktober 2014 om 13:41

    Hij is te bol, heel erg vrouwelijk.

    Login om te reageren
  45. noah_deheer zegt

    3 oktober 2014 om 14:37

    Ander grilletje en hij is af!

    Login om te reageren
  46. HZW zegt

    4 oktober 2014 om 10:23

    @ w0o0dy, de meerwaarde en voordeel tegen over de A5 is, dat hij veel compacter is.
    De nieuwe A5 staat op de drempel om vernieuwd te worden, tevens wordt er aangenomen dat hij groter wordt en veel op de 2de en 3de “Audi Sport quattro” Concept’s gaat lijken qua design.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North