• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi weet het ook niet meer en komt met 620 pk R8

Auteur: RubenPriest, gepost 28 februari 2019 om 10:25 – 30 Reacties

Afbeelding Audi weet het ook niet meer en komt met 620 pk R8Afbeelding Audi weet het ook niet meer en komt met 620 pk R8Afbeelding Audi weet het ook niet meer en komt met 620 pk R8Afbeelding Audi weet het ook niet meer en komt met 620 pk R8Afbeelding Audi weet het ook niet meer en komt met 620 pk R8Afbeelding Audi weet het ook niet meer en komt met 620 pk R8Afbeelding Audi weet het ook niet meer en komt met 620 pk R8Afbeelding Audi weet het ook niet meer en komt met 620 pk R8

Audi weet het ook niet meer en komt met 620 pk R8
Is het team van Audi Sport op workshop geweest bij Bugatti?

Een besmettelijke ziekte van de Volkswagen Groep is dat ze soms wel heel veel speciale edities van een model op de markt brengen. Denk aan Bugatti, die met tig varianten van de Veyron kwam. Of Lamborghini en de Gallardo. Ook een supercar die in ongelofelijk veel smaakjes op de markt werd gebracht.

Om de R8 maar weer eens onder de aandacht te brengen introduceert Audi Sport de R8 V10 Decennium. Het is een ode aan het tienjarige bestaan van de R8. De speciale variant herken je aan de matte Daytona Gray kleur in combinatie met bronzen details, zoals de 20-inch wielen en het inlaatspruitstuk. Audi gaat slechts 222 stuks maken van de supercar en in alle gevallen gaat het om de coupé.

De reguliere R8, die in 2018 een facelift kreeg, levert 570 pk en als R8 Plus is de Audi goed voor 610 pk. De R8 V10 Decennium doet er nog een schepje bovenop en de atmosferische 5.2 tiencilinder levert 620 pk en 580 Nm koppel. De coupé gaat in 3,1 seconden naar 100 km/u en de topsnelheid ligt op 331 km/u.

Audi weet het ook niet meer en komt met 620 pk R8

Het interieur is wat saai voor een gelimiteerde versie. De R8 V10 Decennium krijgt zwart lederen stoelen in combinatie met alcantara. Ook de versnellingshendel, stuurwiel en de armsteunen zijn van het laatstgenoemde materiaal. Kers op de taart zijn de nodige Decennium-badges en bronskleurige stiksels.

Vanaf het voorjaar kun je de Audi R8 V10 Decennium bestellen. Een prijs is nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Splinternieuwe Audi R8
    Splinternieuwe Audi R8 mét V8 komt er toch!
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Coupe, R8, V10

Vorig bericht: « Rijexamen: 17-jarigen doen het al jaren beter
Volgend bericht: Officieel: Ferrari F8 Tributo, opvolger van de 488 is hier »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    28 februari 2019 om 10:29

    Doe mij maar een pre-facelift spider. In het groen graag.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      28 februari 2019 om 10:33

      @dutchdriftking: Doe mij maar de nieuwe Ferrari F8 Tributo. Goh wat een mooi ding!

      Login om te reageren
      • tvklarenbosch zegt

        28 februari 2019 om 10:39

        @viezefreddyw: er zit nu een Autoblog redacteur driftig te tikken denk ik;)

        Login om te reageren
      • str8six zegt

        28 februari 2019 om 10:45

        @viezefreddyw: dik ding ja! Is dit nu de echte opvolger van de 458/488? Of weer een update van een update?

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          28 februari 2019 om 10:51

          @str8six: Inderdaad een opvolger van de 488 maar deelt nog wel erg veel techniek en dergelijke. Het lijkt ook een heftige facelift te zijn.

          Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        28 februari 2019 om 10:45

        @viezefreddyw: Ik heb meteen even moeten googlen naar die auto, maar damn wat een lekker ding! Ik was al groot fan van de 488, maar dit is even de overtreffende trap daarvan.

        OT: De R8 vind ik na de facelift om zeep geholpen. Het design oogt niet meer lekker. En in deze Cupra-uitvoering vind ik het al helemaal niks. Doe mij maar liever een pre facelift R8 in dat mooie donkergroen met pindakaaskleurig interieur. De versie met 540 pk graag, want zonder spoiler vind ik hem mooier en cleaner.

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          1 maart 2019 om 09:50

          @berlinetta: https://www.youtube.com/watch?v=tcfxQy7Eg5Q zoiets?

          Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        28 februari 2019 om 12:01

        @viezefreddyw: Haha, ga je de F430 inruilen?

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          28 februari 2019 om 15:15

          @dutchdriftking: Haha dat zou ik zo doen als dat kon.

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            28 februari 2019 om 16:43

            @viezefreddyw: Niet voor een net ingereden 488GTB? Wellicht nog mooier, en nog altijd een joekel van een upgrade. Is natuurlijk nog altijd een hele dure aanschaf.

            Login om te reageren
            • viezefreddyw zegt

              1 maart 2019 om 08:17

              @dutchdriftking: Nee joh, kan ik bij lange na niet betalen.

              Login om te reageren
              • Dutchdriftking zegt

                1 maart 2019 om 09:50

                @viezefreddyw: Niet meer dan logisch, de F430 is voor velen voor ons al een onbereikbare droom. Blijf er van genieten zo lang het nog kan!

  2. Loek zegt

    28 februari 2019 om 10:35

    Die velgen zou ik echt nooit bestellen.

    Verder begint de R8 facelift wel te wennen. Ik snap de iets wildere styling eigenlijk wel. Hij is iets minder mooi, maar wel wat bruter en meer supercar-y. Een facelift-R8 in het geel vind ik heden ten dage echt een gruwelijk vette auto.

    Maar voor styling awards, doe maar een vorige generatie, voor de facelift, in het rood met zilveren sideblade.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      28 februari 2019 om 10:50

      @720s: die velgen komen met dit pakket verwacht ik. Dan verkoop je die en gooi je er gave aftermarkets op.

      Login om te reageren
    • juniorclk zegt

      28 februari 2019 om 12:06

      @720s: ik denk dat je de auto ook niet gaat bestellen

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        28 februari 2019 om 12:13

        @juniorclk: nee, de Giant houdt het nog wel een paar jaren vol denk ik.

        Login om te reageren
  3. gregorius zegt

    28 februari 2019 om 10:36

    Mooie uitvoering van een onnodige auto.
    Waarom zou je dan geen Huracan kopen? Die schrijven nog een stuk minder af ook.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      28 februari 2019 om 10:51

      @gregorius: omdat niet iedereen gecharmeerd is van een Lambo (ik wel). En is die niet wat duurder?

      Login om te reageren
  4. ericc zegt

    28 februari 2019 om 10:38

    Nog steeds AWD en niet zoals de R8 RWS met RWD?

    Login om te reageren
  5. rickross zegt

    28 februari 2019 om 10:47

    Doe mij maar een Maybach 62s

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      28 februari 2019 om 12:02

      @rickross: En doe mij maar een frietje oorlog met een bamischijf.

      Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        28 februari 2019 om 18:41

        @berlinetta: Voor mij graag ongeveer 80.000 frietjes met een snack graag, in dat geval.

        Login om te reageren
  6. rufctr01 zegt

    28 februari 2019 om 10:57

    Ik denk dat je voor dat geld heel veel ander leuker spul kunt kopen!

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      28 februari 2019 om 11:05

      @rufctr01: Een F8 Tributo waarschijnlijk ghehe.

      Login om te reageren
    • mrgnex zegt

      28 februari 2019 om 11:58

      @rufctr01: Zoals een Huracan..

      Login om te reageren
  7. loserboi932 zegt

    28 februari 2019 om 11:19

    Is het hip tegenwoordig om auto’s te fotoshoppen in loften en op etages van kantoorpanden ofzo. Die ene Porsche laatst was ook al in een loft geshopped. Zo iets doms. Alsof je daar het meeste rijdt met je auto.

    Login om te reageren
  8. nofxke zegt

    28 februari 2019 om 12:18

    Is volgens mij een bronzen kleppendeksel ipv spruitstuk…

    Login om te reageren
  9. ghost zegt

    28 februari 2019 om 12:53

    Ben Audi rijder maar deze nieuwe facelift R8 vind ik totaal niet geslaagd. De pre-facelift klopt mijn inziens beter maar vind de eerste generatie R8 (vooral met de V10/Ovale uitlaten) ook nog altijd erg fraai!

    Login om te reageren
  10. tttijn zegt

    28 februari 2019 om 14:40

    Gaaf apparaat. Veel leuker komt het niet snel imo.

    Login om te reageren
  11. tiemegommer zegt

    28 februari 2019 om 15:41

    Komt er nog een rijtest met de nieuwe R8?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North