• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kijk, de vernieuwde Audi R8 is eindelijk hier

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 24 oktober 2018 om 00:01 – 57 Reacties

Afbeelding Kijk, de vernieuwde Audi R8 is eindelijk hierAfbeelding Kijk, de vernieuwde Audi R8 is eindelijk hierAfbeelding Kijk, de vernieuwde Audi R8 is eindelijk hierAfbeelding Kijk, de vernieuwde Audi R8 is eindelijk hierAfbeelding Kijk, de vernieuwde Audi R8 is eindelijk hierAfbeelding Kijk, de vernieuwde Audi R8 is eindelijk hierAfbeelding Kijk, de vernieuwde Audi R8 is eindelijk hierAfbeelding Kijk, de vernieuwde Audi R8 is eindelijk hier

Audi R8
Weet de R8 de facelift in zijn voordeel te draaien?

Het is niet helemaal onlogisch dat Audi besloot de GT3 LMS-versie van de R8 eerder te onthullen dan de straatauto. Volgens de Duitsers is de huidige versie van de auto geboren op het circuit, maar wordt hij in werkelijkheid gebouwd om deze informatie toe te passen op de openbare wegen. De Duitse sportauto, die meer dan de helft van zijn onderdelen deelt met de Le Mans-racer, heeft zojuist een update gekregen, zodat hij weer fris en fruitig voor de dag kan komen.

Het is aan jou om te beslissen of de Audi R8 profiteert van zijn vernieuwde uiterlijk. Enerzijds oogt het op een razend sportieve auto als deze natuurlijk erg goed, aan de andere kant kunnen we het niet helpen de vergelijking met de kleinste Audi van het moment te maken. Jawel, er zijn verschillende overeenkomsten te vinden tussen de neus van de nieuwe R8 en de Audi A1. Maakt dit de A1 nu stoerder, of neemt het juist iets van de allure van de peperdure R8 weg?

De Duitse autofabrikant heeft in ieder geval zijn best gedaan om de R8 een nog agressiever overall aan te trekken. De splitter aan de voorzijde is breder, de luchtinlaten zijn groter en ook de diffuser is in omvang toegenomen. Aan de achterzijde vinden we een stel stortkokers waarin wijlen André the Giant zijn onder- én bovenarmen kwijt had gekund. De auto staat standaard op 19″ lichtmetaal, maar een tactisch geplaatst kruis op de optielijst geeft je een viertal ultralichte, vijfspaaks velgen in de maat 20″.

Audi R8

De vernieuwde Audi R8, die enkele kilogrammen lichter is dan zijn voorganger, geniet daarnaast een aantal verbeteringen aan de ophanging. Audi doet redelijk geheimzinnig over de specifieke aanpassingen, maar geeft wel aan dat hij er stabieler en preciezer van is geworden. Tamelijk onmeetbare termen om in het rond te strooien, maar goed, we geloven ze. Sturen moet volgens de Duitsers plezieriger worden dankzij het optionele dynamic steering en een doorontwikkelde, elektromechanische stuurbekrachtiging.

Het is fijn om te zien dat Audi de motorisering van de vernieuwde R8 niet is vergeten. Wie interesse heeft in de gefacelifte sportauto moet er rekening mee houden dat Audi de R8 voortaan enkel zal leveren met twee varianten van de 5,2-liter V10. De minst krachtige versie had in het verleden 540 pk, maar dat is vanaf nu 570 pk. Het koppel stijgt met 10 Nm en is voortaan 550 Nm. Kies je de krachtigere V10 Plus (rijtest) – die ondertussen omgedoopt is tot “V10 performance quattro” – dan blaast de atmosferische tiencilinder er 610 pk en 580 Nm uit. De auto’s schieten in respectievelijk 3,4 en 3,1 seconden naar de 100 km/u. In beide gevallen is de Spyder-versie van 0,1 seconde langzamer. De topsnelheden liggen op respectievelijk 324/322 km/u en 331/329 km/u.

De nieuwe R8 wordt in elkaar gezet in Heilbronn, door dezelfde werknemers die de R8 LMS GT4 produceren. De auto kan worden besteld als Coupé en Spyder. Ergens in het eerste kwartaal van 2019 moet de vernieuwde R8 bij Europese dealers terechtkomen. Aan het begin van het jaar accepteert Audi de eerste bestellingen. Prijzen worden later bekendgemaakt, maar we hebben wel alvast een filmpje!

Ook interessant!

  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Audi R8 LMS GT2 voor het eerst in een kleurtje te bestellen
  • Nieuwe Audi R8 wordt een volledig elektrische supercar!
    Nieuwe Audi R8 wordt een volledig elektrische supercar!

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Coupe, quattro, R8, R8 V10, spyder

Vorig bericht: « F-Type SVR krijgt meer dan 700 pk van Arden
Volgend bericht: Taxirondje ‘Ring doe je met 600 pk Jaguar XE SV Project 8 »

Lees Interacties

Reacties

  1. v12powerr zegt

    24 oktober 2018 om 00:11

    Het cleane, is er wel vanaf

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      24 oktober 2018 om 00:50

      @v12powerr: mee eens.
      Met elke versie / aanpassing die Audi doorvoert wordt het origineel eigenlijk des te mooier en daarmee indrukwekkender.

      Login om te reageren
    • rhellema zegt

      24 oktober 2018 om 07:32

      @v12powerr: eerlijk gezegd heb ik het nooit een cleane auto kunnen vinden.

      Login om te reageren
  2. Loek zegt

    24 oktober 2018 om 00:18

    An sich is het best een goed ontworpen auto, scherpe neus, strakke lijnen.

    Wetende dat de pre-facelift nog cleaner was met diezelfde sterke punten, is dit echt een ramp.

    Login om te reageren
  3. Barryyy zegt

    24 oktober 2018 om 00:18

    De voorzijde vind ik wel heel erg vet, maar de achterzijde kan ik nog niet aan wennen. Wellicht dat het straks in de juiste kleurstelling, in het echt weer anders is.

    Login om te reageren
    • hollandbest zegt

      24 oktober 2018 om 00:27

      @barryyy: voorkant is perfect maar de achterkant erg matig ja….

      Login om te reageren
  4. ghost zegt

    24 oktober 2018 om 00:19

    Vond de vorige V10 toch mooier. Ik kan maar moeilijk wennen aan die sleuf met 3 gaten in de neus die de nieuwe A1 ook heeft. Dat zal het familiegezicht worden maar ik vind het niks.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      24 oktober 2018 om 00:25

      @ghost: dat is een flashback denk ik

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        24 oktober 2018 om 00:41

        @720s: daar is het wel mooi !

        Login om te reageren
  5. str8six zegt

    24 oktober 2018 om 00:20

    Dat zijn beste uitlaten

    Login om te reageren
  6. lecomte zegt

    24 oktober 2018 om 00:33

    Ik vind het geen verbetering

    Login om te reageren
  7. introductiemap zegt

    24 oktober 2018 om 00:53

    Meer lijntjes is nooit meer beter. Tijdens ADE niet, en bij Audi niet.

    Login om te reageren
  8. rynnus zegt

    24 oktober 2018 om 01:36

    De huidige R8 vind ik mooi. Deze vind ik lelijk. Zo simpel is het. Boem. Weg, is het complete design met al die bezopen frutsels.

    Als het nou onder het mom van een extra extra performance versie oid was geweest had ik het nog geslikt. Maar dit gaat zelfs mijn hond nog niet slikken. En die is op dieet, dus ga maar na.

    Login om te reageren
    • enjoypunani zegt

      24 oktober 2018 om 04:30

      @rynnus: Romana op dieet gezet? Was wel nodig idd. ;-)

      Login om te reageren
    • Stefje zegt

      24 oktober 2018 om 09:28

      @rynnus: als die op dieet is zal die juist niet veel slikken? Was grappiger geweest als ie obees was…

      Login om te reageren
  9. intimrasiert zegt

    24 oktober 2018 om 01:36

    OMG geen verbetering, zeg maar gerust verpest. Gelukkig is er nog de Huracán.

    Login om te reageren
  10. willeme zegt

    24 oktober 2018 om 02:05

    De Audi R8 is nooit ‘mooi’ geweest. Ook compleet irrelevant. Een Nissan GT-R is ook niet stijlvol, toch wil je er een.

    De auto heeft nu wat meer présence. Kon die wel gebruiken. Niemand wacht op een ingetogen supercar. Kudos voor Audi dat ze een atmosferische V10 blijven aanbieden in 2018 en de komende jaren. Bij Mercedes krijg je turbootjes (AMG GT). Bij BMW krijg je elektromotortjes (i8). Bij Audi heb je een onvervalste, schreeuwende, jankende en hemels klinkende V10. Ironisch dat de petrolhead moet uitwijken naar Audi.

    We kunnen kletsen over lijntjes en ‘mooi’, maar geniet van één der laatste mohikanen. Genieten met een harde P kan nog gewoon.

    Persoonlijk: doe mij die Spyder maar. Hoor je de V10 beter. Ik kan toch niet goed genoeg rijden om het verschil te merken.

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      24 oktober 2018 om 07:38

      @willeme: helemaal eens. Dit is gewoon een van de beste klinkende auto’s en mee te leven als daily… de rest zit naar mijn mening te ku**** met turbo’s misschien sneller maar weg oorfun.

      Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      24 oktober 2018 om 08:23

      @willeme: “De Audi R8 is nooit mooi geweest.”

      Oneens. De allereerste R8, met de V8 en handbak vind ik vandaag de dag nog steeds een onwijs mooie auto van Audi.
      http://www.logiclabtuning.com/wp-content/uploads/2015/09/R8.jpg

      Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        24 oktober 2018 om 10:35

        @viezefreddyw: dan vindt ik de v10 plus daarvan toch leuker ;).

        Login om te reageren
      • willeme zegt

        24 oktober 2018 om 12:34

        @viezefreddyw: Gaaf ding. V8 + handbak is perfecte combinatie. Maar ‘mooi’? Nee. Uiterlijk maakt mij niet zoveel uit, maar het ziet er niet beter uit als een Gallardo (die ook overigens ook niet bijzonder mooi vindt).

        Ze zijn nu wel heel betaalbaar, die R8’s zie ik op AutoTrack. Dakkoffer erop en je kan het hele jaar in een supercar rijden ;-)

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          24 oktober 2018 om 12:56

          @willeme: Oke dan verschillen onze meningen daarin. Ik vind het wel een heel mooi en clean gelijnde auto.

          Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      24 oktober 2018 om 08:24

      @willeme: Niet helemaal met je eens. De eerste R8 van 2007 vind ik persoonlijk echt heel mooi. Deze R8 als Pre-facelift in het groen : https://www.youtube.com/watch?v=tcfxQy7Eg5Q ik heb hem vaker gelinkt, maar dat is echt de mooiste R8 zoals deze er kan zijn. Het gebakje op bovenstaande afbeeldingen is een typisch gevalletje ‘net niet’ helaas.

      Login om te reageren
      • porscheboy zegt

        24 oktober 2018 om 08:37

        @dutchdriftking: hee we gaan hier geen Autoweek promoten :)

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          24 oktober 2018 om 08:55

          @porscheboy: Haha, de wagen is té mooi om niet te posten.

          Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          24 oktober 2018 om 08:55

          @porscheboy: Haha, de wagen is té mooi om niet te posten.

          Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      24 oktober 2018 om 10:37

      @willeme: uhh nee, wil voor geen goud een GT-R lelijke slecht klinkende kale hokken vind k dat

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        24 oktober 2018 om 13:13

        @spykerboy: Hoe kun je zo denigrerend praten over een van de gaafste sportcoupe’s ooit gebouwd? Je kan het niets vinden (veel badge snobs hebben dat), maar een ‘kaal hok’ is het absoluut niet ;-).

        Login om te reageren
        • spykerboy zegt

          5 november 2018 om 20:08

          @willeme: omdat het een playstations is die voor jou rijdt ipv dat je het zelf doet…

          Login om te reageren
  11. mikje90 zegt

    24 oktober 2018 om 05:56

    En ook bij de R8 gaan ze voor evolutie en niet revolutie. Deze facelift verast me niet echt, terwijl ik daar wel stiekem op had gehoopt. VAG borduurd weer door op hun succesformule, i.p.v te gokken met een radicaal nieuw en afwijkend ontwerp.

    Login om te reageren
    • michaelb zegt

      24 oktober 2018 om 06:49

      @mikje90: Wel eens naar een 911 gekeken? Ook VAG hè

      Login om te reageren
    • gilettelubbers zegt

      24 oktober 2018 om 07:06

      @mikje90: daarom is het ook een facelift, een nieuw en afwijkend ontwerp komt meestal bij een nieuw model

      Login om te reageren
      • mikje90 zegt

        24 oktober 2018 om 10:33

        Oftewel dit is nog steeds het eerste model, met de derde facelift. Het ding is er al sinds 2006!!!.

        Login om te reageren
  12. niex zegt

    24 oktober 2018 om 06:12

    Kwam er laatst 1 tegen met mijn zoon van 10 naast mij in de auto. Volgens hem een herriebak en helemaal niet mooi. Dan is er toch iets mis?!?

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      24 oktober 2018 om 07:03

      @niex: wat zei de huisarts, medicijnen gekregen of moet je ermee leren leven?

      Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      24 oktober 2018 om 07:06

      @niex: Nouja, iets mis… Als je zoon blijkbaar toch een meisje is dan is dat niet zo erg anno 2018..

      Login om te reageren
    • hehe zegt

      24 oktober 2018 om 07:10

      @niex: dat is de nieuwe generatie, die hebben het Tesla virus.

      Login om te reageren
      • bischero zegt

        24 oktober 2018 om 07:26

        @hehe: de mijne niet hoor (of het ligt aan de opvoeding ?)

        Login om te reageren
    • bischero zegt

      24 oktober 2018 om 07:24

      @niex: nee hoor, volstrekt normaal. Als ie het bij een Massrati of Ferrari zegt zou ik me wel zorgen msken. ?

      Login om te reageren
      • bischero zegt

        24 oktober 2018 om 07:25

        @bischero: *Maserati

        Login om te reageren
    • g60gti zegt

      24 oktober 2018 om 16:43

      @niex: dat je hem al op de weg hebt zien rijden knap

      Login om te reageren
  13. maotje zegt

    24 oktober 2018 om 07:41

    De lijn van de auto gezien vanaf de zijkant is nog steeds niet erg mooi. Maar dit is tot nu toe wel de mooiste versie van de r8.

    Login om te reageren
  14. Volvo_440_turbo zegt

    24 oktober 2018 om 07:48

    Nou, niemand moet hem hebben blijkbaar, zet hem dan maar op mijn oprit, ik ben niet zo kieskeurig…

    Login om te reageren
  15. mashell zegt

    24 oktober 2018 om 07:50

    Karige facelift. Ze hebben geen enkel touchscreen ingebouwd. En ook geen nieuwe motor. Duidelijk dat niemand meer op deze wagen zit te wachten.

    Login om te reageren
  16. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    24 oktober 2018 om 08:48

    Nau, het is duidelijk dat Stephane Winkelmann de touwtjes in handen heeft. Het cleane is er indd wel vanaf zoals hierboven al werdt gezegd

    Login om te reageren
    • pieterpoes zegt

      24 oktober 2018 om 09:31

      @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Die is alweer weg hoor.

      Login om te reageren
  17. Edge zegt

    24 oktober 2018 om 09:13

    Ik vind hem er niet mooier op geworden. Dat lichtblauw met een bruin interieur op de cabrio is wel een prachtige kleurencombinatie.

    Login om te reageren
  18. lotuselises2 zegt

    24 oktober 2018 om 09:23

    Audi heeft geen Le Mans racer (meer). GT3 mag niet meedoen aan Le Mans.

    Login om te reageren
  19. wjeurs zegt

    24 oktober 2018 om 09:28

    Wat een vulgair afgrijselijk apparaat. Het lijkt wel of er een goedkope tuner aan heeft gezeten

    Login om te reageren
  20. gwnbmw zegt

    24 oktober 2018 om 10:36

    ik ben absoluut geen audi man (zou je niet denken met de gebruikersnaam), maar ik vindt dit toch wel een heel dik ding.

    Login om te reageren
  21. berlinetta zegt

    24 oktober 2018 om 11:06

    Ik kan eigenlijk geen enkele aanpassing noemen die ik wel goed gelukt vind, afgezien van het motorische deel. En dat motorische deel is wel overheerlijk zeg. Gaaf dat ze de V10 gewoon blijven leveren.

    Login om te reageren
  22. harrie zegt

    24 oktober 2018 om 11:08

    Die uitlaten, seriously?

    Login om te reageren
  23. lambowambo zegt

    24 oktober 2018 om 11:10

    Misschien val ik hiermee in de categorie zeikerds die vroeger alles beter vonden, maar na de eerste generatie R8 vind ik ze steeds minder mooi worden.

    Login om te reageren
  24. MAB zegt

    24 oktober 2018 om 11:27

    Zo jammer dit. Een van mijn favoriete supercars. Lijkt wel gd verdomme of er een tuner aan heeft gezeten.

    Login om te reageren
  25. smex zegt

    24 oktober 2018 om 11:42

    Ik vind het een geslaagde facelift, vond de pre al een prachtige auto. En vind deze update zeer geslaagd!

    Login om te reageren
  26. frank2b zegt

    24 oktober 2018 om 21:15

    Indrukwekkend.

    Login om te reageren
  27. s7emilio zegt

    25 oktober 2018 om 12:29

    Ben er ook geen fan van. Zeker in de cabrio versie lijkt hij wel heel erg op de huidige TTRS.

    De oorspronkelijke R8 had iets Elegants. Dat zie ik hier niet terug. Dat grote rooster aan de achterkant vind ik ook niet mooi.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North