• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi RS Q5: dit moet je weten!

Auteur: Author, gepost 7 november 2016 om 13:09 – 49 Reacties

Audi RS Q5: dit moet je weten!


Ten eerste: hij komt! Ten tweede: hij wordt lompsnel!

Onze collega’s van AutoBild hebben interessante info over de Audi RS Q5. De komst van deze SUV is volgens hen een zekerheidje. Sterker nog, we kunnen mogelijk volgend jaar al naar de showroom rennen om de Q5 met 500 pk te bestellen. Wat zegt u? Jawel, de opper-Q5 krijgt de beschikking over de bi-turbo zescilinder uit de nog te introduceren RS4, die minstens 500 paarden richting alle vier de wielen vuurt.

Qua uiterlijk zal de RS een stukkie agressiever worden dan de gewone Q5, maar dat mag verder geen verrassing heten. Verwacht in elk geval 20 inch velgen, aluminium spiegelkappen, LED-verlichting en onderin de bips een diffuser met vier uitlaatpijpen. Bestuurder en passagier nemen voorin naar verluidt plaats in sportieve racekuipjes en uiteraard is het interieur verder aangekleed met de snufjes die je van Audi gewend bent, waaronder het Virtual Cockpit-systeem.

De grapevine heeft het over een introductie in de tweede helft van 2017 en men rept over een kale Duitse prijs van 120.000 euro. Voor wie het allemaal een tandje minder ruig mag: er komt natuurlijk ook nog een iets minder pittig gekruide SQ5.

Foto: een gewone Audi Q5

Ook interessant!

  • Video: Audi Q5 wordt bedolven door vrachtwagen én kiezels
  • Nu officieel: dit is de Audi Q5 e-tron
  • Dit betaal je voor de vernieuwde Audi (S)Q5
  • Audi Q5 e-tron
    Audi Q5 e-tron is een complete verrassing

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, q5, SUV

Vorig bericht: « Hamilton: “titel verliezen aan Rosberg wordt bittere pil”
Volgend bericht: Waarom Hyundai het FWD-record op de ‘Ring laat gaan »

Lees Interacties

Reacties

  1. vorsprungdurchbetrug zegt

    7 november 2016 om 13:16

    Laat maar,
    er andere merken waar je beter je geld kan uitgeven.

    Login om te reageren
  2. cjdg zegt

    7 november 2016 om 13:19

    “onderin de bips een diffuser met vier uitlaatpijpen”
    2 ovale stortkokers lijkt me aannemelijker voor een RS.
    4 pijpjes is aan de S-jes voorbehouden.

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      7 november 2016 om 13:37

      @cjdg: het zijn alsnog 4 pijpjes die in een mooie ovale koker steken…

      Login om te reageren
    • ziekegeest zegt

      7 november 2016 om 13:49

      @cjdg: met Audi weet je t nooit he, de rsq3 kreeg slechts 1 rs-sierstuk

      Login om te reageren
      • bmwm3gtr zegt

        7 november 2016 om 22:51

        @ziekegeest: maar dat is op de motor na niet echt een rs vind ik…

        Login om te reageren
  3. kilum zegt

    7 november 2016 om 13:21

    Bizar echt. Een RS5 begrijp ik heel goed. 500PK in je RS4/RS5 is al absurd. Maar in een Q5! Ik zie daar absoluut geen meerwaarde meer in. Waarom zou je dat kopen? Als je echt sportief wilt rijden en toch nog een beetje praktisch dan lijkt mij de RS4 toch prima. Ik kan er met mijn hoofd niet bij.

    Login om te reageren
    • super zegt

      7 november 2016 om 13:25

      @kilum:
      denk dat je eerst de russische nationaliteit moet krijgen om het te begrijpen.

      Login om te reageren
    • pier zegt

      7 november 2016 om 13:29

      @kilum: net terug uit Dubai, daar rijdt al dit spul. Alhoewel de Q5 daar eigenlijk al een slagje te klein is.

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      7 november 2016 om 13:34

      @kilum: als je de Russische/Chineese wegen kent snap je het wel. In zo’n Q5 kom je nog een keer door een kuil heen….

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        7 november 2016 om 14:17

        @dutchdriftking: ook dan is het grote onzin. Om 500pk veilig te houden moet zo’n hoge bak veels te stug zijn. Dan kan je veel beter de zwaarste reguliere motor pakken en voor comfort gaan.

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          7 november 2016 om 15:34

          @lekbak: De Russen willen de snelste en betalen daar voor, wie is Audi om dan niet te leveren?

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            7 november 2016 om 15:59

            @dutchdriftking: ik geef Audi groot gelijk, ik snap alleen de kopers niet.

            Login om te reageren
    • wildewesten zegt

      8 november 2016 om 14:34

      @kilum: Q5 is volgens mij de best verkochte audi

      Login om te reageren
  4. e36thuglife zegt

    7 november 2016 om 13:26

    yo deze wordt bruut man!! moeten wel ook dikke wielkasten op. nu ook aub nog een RS Q7 en RS8 voor de echte grand-souteneurs!!!

    Login om te reageren
  5. El-Loco zegt

    7 november 2016 om 13:27

    De Mercedes-AMG GLC 63 S komt natuurlijk ook nog. AB-test: wie is er als eerste in Tirol?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      7 november 2016 om 14:46

      @el-loco: sneller dan een Skoda Superb 1.9 TDI (130pk) zul je nooit gaan ;).

      Login om te reageren
      • kilum zegt

        7 november 2016 om 14:51

        @willeme: Het helpt wel als je dan de 4×4 neemt denk ik. Voor dat laatste stukje in de sneeuw.

        Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    7 november 2016 om 13:33

    Ik ben toch nieuwschieriger naar dit blok in de RS5. Minder gewicht op de vooras moet toch het stuurgedrag verbeteren. Daarnaast zijn de turbo modellen van de RS range altijd goed te tunen, en halen ze wèl het opgegeven vermogen in tegenstelling tot de atmosferische RS modellen. Ik ben benieuwd!

    Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      7 november 2016 om 13:50

      @dutchdriftking: Een V6 met twee turbo’s zal niet veel lichter zijn dan een V8 denk ik.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        7 november 2016 om 14:18

        @crackdavid: Wordt het nieuwe RS 4/5 blok een V6T?
        Op basis van de huidige 3.0, of een ander blok?
        Of wordt het op basis van het 4.0 V8T blok van Audi/Bentley/Etc.

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          7 november 2016 om 15:36

          @gregorius: 98% zeker zelfde blok als de S4 maar dan met 2 turbo`s, of met een turbo en een compressor.

          Login om te reageren
        • strepentrekker zegt

          7 november 2016 om 18:23

          @gregorius: Het wordt zo goed als zeker de 2.9 V6 uit de nieuwe Porsche Panamera die daar 440 pk levert.

          Login om te reageren
          • gregorius zegt

            7 november 2016 om 19:48

            @strepentrekker: vet. Mooi te vergelijken dan met de Alfa concurrent.

            Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        7 november 2016 om 15:36

        @crackdavid: Niet veel lichter, maar wel compacter waardoor de gewichtsverdeling beter zal worden.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          7 november 2016 om 16:01

          @dutchdriftking: is dat wel zo? Er moet een hoop koeling bij vanwege die turbo’s en daarvan zit toch ook een hoop gewicht juist helemaal voorin.

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            7 november 2016 om 17:01

            @lekbak: een intercooler weegt niet niks, maar ik denk dat het een gustigere verdeling zal worden. Maar wie weet is de nieuwe RS4 gewoon zwaarder en nog meer gewicht voor de vooras…

            Login om te reageren
            • lekbak zegt

              7 november 2016 om 18:01

              @dutchdriftking: jij kunt mij dat vast wel vertellen. Worden er bij dat soort high end motoren nou water of luchtgekoelde intercooler gebruikt? Ik heb niet zoveel ervaring met turbo motoren maar die ik wel ken hebben allemaal watergekoelde intercoolers (scheepsdiesels), en die zijn zwaar! Ik bedenk me nu pas dat luchtgekoelde eigenlijk ook geschikt zijn.

              Login om te reageren
              • Dutchdriftking zegt

                7 november 2016 om 19:55

                @lekbak: gewoon met lucht. Maar dan alsnog wil een hele turbo setup nog genoeg wegen.

  7. cisn zegt

    7 november 2016 om 13:37

    Heeft een rs niet 4 maar 2 uitlaten??

    Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      7 november 2016 om 13:47

      @cisn: nee 5

      Login om te reageren
      • taxman zegt

        7 november 2016 om 14:13

        @thomasthomas: precies, want anders was het wel een rs4?

        Login om te reageren
  8. taxman zegt

    7 november 2016 om 13:41

    Belangrijke vraag voor aspirant kopers: Hoe lang gaan de remmetjes mee?

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      7 november 2016 om 14:06

      @taxman: En hoeveel motorolie moet je meenemen op vakantie?

      Login om te reageren
  9. jobberns zegt

    7 november 2016 om 13:43

    Verwacht vier uitlaatpijpen onder de bips?? 4 uitlaten onder een RS? Zijn er eerder 2 grote ovale dan toch, zoals bij iedere andere RS…

    Login om te reageren
  10. lekkerlinksrijden zegt

    7 november 2016 om 13:48

    Dat is goed nieuws voor de criminelen, lekker een pui inrijden met 500 pk op de 4 bandjes. Succes verzekerd

    Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      7 november 2016 om 13:52

      @lekkerlinksrijden: Je kan hem beter gebruiken als vluchtauto ;)

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        7 november 2016 om 15:25

        @crackdavid: te hoog zwaartepunt, daar hebben ze de rs4 of rs6 voor

        Login om te reageren
  11. dillinger2016 zegt

    7 november 2016 om 13:56

    Liever een Merc Amg of bmw M. Auwdie is niets anders dan een “wannabe” auto.

    Login om te reageren
  12. viezefreddyw zegt

    7 november 2016 om 13:59

    Een Duitse prijs van 125.000 Ekkermannen.. In Nederland zal dat dus om en nabij de twee ton komen te liggen. Veel geld voor een snelle Q5.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      7 november 2016 om 14:07

      @viezefreddyw: Dan heb je ook een (snellere) Model X.
      Nou vind ik de Model X niet moeders mooiste, maar deze ook niet, en met de Model X krijg je meer waar voor je geld. In Nederland dan he.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        7 november 2016 om 14:10

        @fanboy: Wat boeit mij het dat het snelle auto’s zijn. In een SUV ze me dat vrij weinig interesseren. Een Model X vind ik echt een hork van een auto. Ik vind het eerlijk gezegd een van de lelijkste auto’s die dit jaar op de markt zijn verschenen, zeker voor dat geld.

        Voor dit geld zou ik kijken naar een strakke Macan.

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          7 november 2016 om 14:15

          @viezefreddyw: Hoe moet ik dat ruiken? Dat het je weinig boeit? Jij had het over een snelle Q5

          Hoe dan ook, ik zou het allemaal links laten liggen. De Macan is samen met wat Mazda’s (en een Infiniti) de enigen die me over zouden halen naar dit segment. Maar de prijzen liegen er niet om.

          Bovendien zou ik er dan het bos mee in gaan, om vervolgens teleurgesteld en te voet terug te komen.

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            7 november 2016 om 14:17

            @fanboy: Sorry, bedoelde het niet zo op de manier zoals het wel over kwam. Maar het kan me dus vrij weinig boeien dat deze ‘SUV’s’ heel erg hard gaan in rechte lijn…

            En ik ga volledig met jou mee. Ben het met je eens.

            Login om te reageren
  13. MARS zegt

    7 november 2016 om 14:15

    Lompsnel?
    Is dat ’t moderne, oerend hard..

    Login om te reageren
  14. hansiehansie zegt

    7 november 2016 om 15:26

    De combinatie SUV en ‘RS’ is bezopen.

    Login om te reageren
    • taxman zegt

      7 november 2016 om 15:42

      @hansiehansie: hij schijnt best zuinig te zijn… nou ja, zo lang je maar rechtuit rijdt dan natuurlijk.

      Login om te reageren
  15. fibermonkey zegt

    7 november 2016 om 17:48

    Doe mij maar de X5 M of X6 M!

    Login om te reageren
  16. deboes zegt

    7 november 2016 om 20:32

    Is dit een nieuwe?

    Login om te reageren
  17. dadutchdude zegt

    7 november 2016 om 22:23

    Een Audi met 500 pk? Sorry, ik koop liever iets wat wel klasse en uitstraling heeft.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North