• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi zet gedurfde stap met nieuwe RS 6 Avant

Auteur: RubenPriest, gepost 21 augustus 2019 om 09:43 – 49 Reacties

Audi maakt gedurfde stap met nieuwe RS 6 Avant


Ze gaan het eindelijk doen.

De Noord-Amerikaanse markt is gek op pickups, sedans en SUV’s. Een stationwagen is een zeldzaamheid, laat staan in performance vorm. Toch was het Mercedes die het aandurfde de E63 AMG Estate in de States op de markt te brengen. Audi durfde nooit die stap te maken, tot nu met de nieuwe RS 6 Avant.

Als een soort heldenonthaal maakt Audi Noord-Amerika bekend dat de nieuwe RS 6 Avant onderdeel zal uitmaken van de Audi Sport U.S. line-up in 2020. In de geschiedenis van 25 jaar Audi RS is het voor het eerst dat er een RS 6 Avant in de Verenigde Staten verkocht gaat worden. De eerste generatie Audi RS 6 werd in de States enkel als sedan verkocht. De C6 en C7 werden nooit geïntroduceerd in het land van The Donald.

Audi Noord-Amerika ziet een potentiële nieuwe markt voor deze station en heeft hoge verwachtingen. Bekende Amerikaanse auto-YouTubers zullen ongetwijfeld zo snel mogelijk op die order-knop rammen. En dat zal weer resulteren in mooie PR voor het merk.

In vergelijking met de Europese markt zullen de Amerikanen nog extra verwend worden ook. De nieuwe RS 6 Avant zal in ons continent minder bruut klinken door toevoeging van een benzinepartikelfilter. In de VS gelden andere regels en maken performance auto’s af-fabriek een dikkere sound door een ander uitlaatsysteem.

Ook interessant!

  • Bruine Audi RS6 Avant
    Bruine Audi RS6 Avant is eindelijk weer cool
  • duurste RS6 van Europa
    Duurste RS6 van Europa is een oude bekende
  • Kies maar: 3x ABT Audi RS
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, autoverkoop, avant, grijs, rs6, station, verenigde-staten

Vorig bericht: « Toyota Supra maakt bruggetje naar eerste Fast & Furious
Volgend bericht: Lezersvraag: welke soort autosleutel heeft jouw voorkeur? »

Lees Interacties

Reacties

  1. spykerboy zegt

    21 augustus 2019 om 09:50

    Wat ben ik toch jaloers op de amerikanen dat ze autos nog kunnen krijgen zonder die stomme millieu rotzooi erin… alle (nieuwe) autos klinken daar gewoon ontelbaar x beter dan hier….

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      21 augustus 2019 om 10:01

      @spykerboy: tijden zijn ook wel eens anders geweest, waarbij US versies sterker geknepen motoren hadden dan de EU-versies..

      Login om te reageren
      • harrie zegt

        21 augustus 2019 om 10:02

        @ghost:
        En uitgevoerd met fantastische lompe zwarte bumpers.

        Login om te reageren
        • spykerboy zegt

          21 augustus 2019 om 10:21

          @harrie: iets dat ik minder erg vind dan het feit dat wij minder geluid makende performance cars hebben… dat geluid merk ik als eigenaar meer van dan dat ik die stoot kussentjes zie…

          Login om te reageren
          • cloverleaf zegt

            21 augustus 2019 om 10:54

            @spykerboy: ik houd ook van bruut geluid. Maar ik woon ook aan een doorgaande weg. Doe mij dus maar minder geluid.

            Login om te reageren
            • spykerboy zegt

              21 augustus 2019 om 11:04

              @cloverleaf: ik ook, en hoor graag de autos voorbij komen (met uitzondering van golfjes/civics met blerpijp)

              Login om te reageren
        • dick1980 zegt

          21 augustus 2019 om 20:19

          @harrie: vergeet ook niet die mooie oranje reflectoren op de voorste wielkasten!

          Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        21 augustus 2019 om 10:20

        @ghost: dat was volgens mij alleen california, en vele merken die er geen onderscheid in maakte, maar kwa geluid was het wel altijd bruut… vermogen miss minder, maar geluid altijd beter

        Login om te reageren
    • fanboy zegt

      21 augustus 2019 om 10:02

      @spykerboy: Volgens mij zijn het de Duitse fabrikanten zelf die overal speakers in stoppen voor extra “motorgeluid”?

      Login om te reageren
    • Jaymz zegt

      21 augustus 2019 om 10:40

      @spykerboy: en nog veel beter: voor een stuk minder dan wij hier moeten betalen

      Login om te reageren
    • mark997gt3 zegt

      21 augustus 2019 om 10:45

      @spykerboy: ach….. lawaai is voor kleine kinderen. Zeker uitlaatlawaai. Ik luister liever naar een mooi motor geluid….

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        21 augustus 2019 om 11:09

        @mark997gt3: Precies. Het geluid van een motor aan het werk is eigenlijk alleen een extra informatiebron voor de bestuurder en kan gelukkig ook heel erg fraai zijn, maar er is eigenlijk geen enkele reden om de buitenwereld daar overmatig mee lastig te vallen middels een ordinaire blèrpijp. Dat is inderdaad voor kinderen en aandachtsgeile tokkies.

        Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      21 augustus 2019 om 11:24

      @spykerboy: Ik zou niet in dat derdewereldland willen wonen puur vanwege het geluid van de auto’s…

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      21 augustus 2019 om 12:06

      @spykerboy: nja, gezondheid is onbetaalbaar, milieu rotzooi, of partikelrotzooi die diep in de longen dringen met allerlei freak polyaromatische koolstofverbindingen waarvan men nauwelijks weet niet of maar hoedanig ze kankerverwekkend zijn, wat kies je? Als ik weer een benzine koop mag ie gerust een GPF hebben, is zet er wel een grote in als ik daarna nog per sé het vermogen met 50% moet opschroeven, ofzo. En mooi geluid komt zoals gezegd van de motor, niet per se uit de pijp…

      Mn auto gaat nu trouwens op e85, zou de situatie iets moeten verbeteren daar er meer zuurstof aanwezig is en 85% minder benzeen, tolueen en xyleen in de brandstof…

      /autonerd modus uit

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        21 augustus 2019 om 12:31

        @onehp: dood gaan we toch wel, beter genieten van onze tijd dan denk ik, dus ik kies niet voor dat filter….

        En de mooiste combi is gewoon geluid van beiden :)

        Login om te reageren
    • deleeuw zegt

      21 augustus 2019 om 15:57

      @spykerboy: dat ‘stomme milieu rotzooi’ is wel de reden dat de wereld nog bewoonbaar blijft over een paar honderd jaar.

      Login om te reageren
      • mwti zegt

        21 augustus 2019 om 20:19

        @deleeuw: dan ben je als het goed is toch dood dus lekker belangrijk.

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          22 augustus 2019 om 12:36

          @mwti: lekkere instelling

          Login om te reageren
  2. BmwGert zegt

    21 augustus 2019 om 10:13

    Leuke specs maar ik lees/hoor nergens het gewicht…..

    Login om te reageren
    • cpp1 zegt

      21 augustus 2019 om 10:46

      @bmwgert: het gewicht is om en nabij 1 miljoen kg

      Login om te reageren
      • BmwGert zegt

        21 augustus 2019 om 13:39

        @cpp1: owwww flink afgevallen dus

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      21 augustus 2019 om 10:51

      @bmwgert: Valt me sowieso op dat fabrikanten dat niet snel vermelden. Lijkt wel of ze zich ervoor schamen ;)

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        21 augustus 2019 om 12:01

        @berlinetta: dit! Ik dacht dat ik alleen was hierin, niet dus…

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          21 augustus 2019 om 12:17

          @onehp: Moet je maar eens proberen het gewicht van een auto te zoeken op de website van de fabrikant. Is meestal ook wel even zoeken.

          Login om te reageren
    • Onehp zegt

      21 augustus 2019 om 12:08

      @bmwgert: de vorige performance was 2050kg getankt ongeveer in het echte leven, ik vermoed dat deze ongeveer hetzelfde doet.

      Login om te reageren
      • BmwGert zegt

        21 augustus 2019 om 13:38

        @Onehp: lees zojuist ergens dat hij 80 kg lichter zou zijn tov vorige model. Nog steeds veel te zwaar met de motor lekker voor de vooras.

        Login om te reageren
  3. birdnerd84 zegt

    21 augustus 2019 om 11:40

    Ja joh, betaalt VAG/PON alle autosites voor meer content ofzo?

    Login om te reageren
    • BmwGert zegt

      21 augustus 2019 om 13:41

      @birdnerd84: jaaaaaaaaa

      Login om te reageren
    • mennok zegt

      21 augustus 2019 om 20:51

      @birdnerd84: Leeuwendeel komt van Elon

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    21 augustus 2019 om 11:49

    Kijk, de wens van Doug Demuro gaat in vervulling! Wat partikelfilters in Europa betreft, er zijn vast wel fijne ‘after market’ systemen beschikbaar om dit probleem op te lossen.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      21 augustus 2019 om 12:18

      @dutchdriftking: Ik meen me te herinneren dat aftermarket uitlaten verboden gaan worden. Althans als ze meer decibellen produceren dan toegestaan.

      Login om te reageren
      • Yzord zegt

        21 augustus 2019 om 13:22

        @berlinetta: zolang er een eu keurmerk op zit valt er niets te verbieden.

        Login om te reageren
  5. thomasthomas zegt

    21 augustus 2019 om 11:54

    Als je een keer flink doortrekt met je RS6, beland je in Texas zo van je geventileerde stoel op een andere elektrische stoel.

    Login om te reageren
  6. Dimglor zegt

    21 augustus 2019 om 12:12

    Audi Usa heeft een mooi filmpje gemaakt voor deze gelegenheid.
    Reclamefilmpje mocht duidelijk wat geld kosten.
    Voor de geïnteresseerden:
    ==> https://youtu.be/g8gw8B939Eo

    Login om te reageren
    • RiKe zegt

      21 augustus 2019 om 12:19

      @dimglor: dat verdient het Audi concern wel weer terug aan BPM als er hier in Nederland 3 verkocht worden

      Login om te reageren
      • hehe zegt

        21 augustus 2019 om 12:31

        @rike: de BPM krijgt Audi niet

        Login om te reageren
        • RiKe zegt

          21 augustus 2019 om 13:18

          @hehe: daar heb je gelijk in, echter niet Audi potentiële kopers door de hoge bpm die aanschaf ontmoedigen of onbereikbaar maken. Dat kost Audi weer omzet omdat er simpelweg minder verkocht worden

          Login om te reageren
        • RiKe zegt

          21 augustus 2019 om 13:19

          @hehe: maar je hebt gelijk, ik heb het verkeerd verwoord zie ik

          Login om te reageren
  7. RiKe zegt

    21 augustus 2019 om 12:20

    Kleine voorspelling: prijs in Duitsland rond de ton, in Nederland heel snel naar de 180k door onze BPM oplichting

    Login om te reageren
  8. willemveenstra zegt

    21 augustus 2019 om 12:50

    2100kg lol

    In Nederland door de hoge BPM onverkoopbaar!

    Login om te reageren
  9. Ram-G-maN zegt

    21 augustus 2019 om 13:03

    Toch wel indrukwekkend dat ze op het laatste moment de naam RS7 Avant maar toch hebben geschrapt. Blijkbaar heeft RS6 Avant toch meer merkwaarde en heritage.

    Login om te reageren
    • mennok zegt

      21 augustus 2019 om 20:50

      @AutomotiveDesigner: rs7 avant? Zou hij zo gaan heten oorspronkelijk?

      Login om te reageren
      • Ram-G-maN zegt

        22 augustus 2019 om 14:48

        @mennok: Whoops, ik heb al te veel gezegd. ;-)

        Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    21 augustus 2019 om 13:26

    @Berlinetta Is dat in Duitsland of in Nederland? Volgens mij krijg je dan geen maximaal geluid per model, maar gewoon een maximaal aantal decibellen. Moet met een klep in de uitlaat te fixen zijn. Kort geleden nog een huidige RS6 zien rijden met een mooi systeem er onder. Geen idee welke, maar het klonk fantastisch!

    Login om te reageren
  11. brera22 zegt

    21 augustus 2019 om 13:27

    Door de Bom onverkoopbaar hier in Nederland.

    Als ze er 5 per jaar gaan verkopen is het veel.

    2 jr wachten en dan importeren.

    Scheelt 60K.

    Login om te reageren
    • BmwGert zegt

      21 augustus 2019 om 13:40

      @brera22: doodziek van die bom

      Login om te reageren
    • mwti zegt

      21 augustus 2019 om 20:18

      @brera22: 60K maar. Daar ga je toch geen twee jaar op wachten. Die 60K gaat er trouwens ook bij een Nederlands exemplaar vanaf.

      Login om te reageren
  12. w0ut zegt

    21 augustus 2019 om 16:00

    Toen ik in USA woonde en bij amerikaanse vrienden mijn beklag deed over het onbestaande aanbod van ‘stationwagens’ keken ze me steeds raar aan: “Why would you want a hearse?”. Een beperkte kliek van youtubende amerikanen kan deze wagens misschien wel leuk vinden. De meeste vinden het gewoon een lijkwagen.

    Login om te reageren
  13. arias zegt

    21 augustus 2019 om 20:56

    Hij zal het hier in Canada wel redelijk goed doen denk ik, van de E63 AMG Estate zie ik er ook steeds meer.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North