• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog Garage: introductie BMW i5 Touring duurtester

Auteur: machielvdd, gepost 6 juli 2024 om 07:00 – 11 Reacties

BMW i5 Touring duurtester

We gaan voor de afwisseling eens een tijdje in een BMW stationwagen rijden.

Bij Autoblog zijn we niet vies van BMW Tourings, dus het is eigenlijk niet meer dan passend dat we de gloednieuwe 5 Serie Touring aan een duurtest onderwerpen. Om precies te zijn de elektrische versie. De i5 Touring dus. Dit is een van de eerste elektrische stationwagens, die op dit moment niet of nauwelijks concurrentie heeft.

eDrive40

Als je gaat shoppen voor een i5 zijn er twee opties: de eDrive40 of de xDrive M60. De auto die van BMW meekregen is de eDrive40. We hadden op zich graag de M60 willen hebben, maar de eDrive40 is wat natuurlijk de meest relevante versie. En dit is geen bescheiden instappertje, want je hebt 340 pk en 430 Nm op de achterwielen.

De i5 eDrive40 is ook de versie met de grootste range. Dat is 560 kilometer op papier. Wat daar in de praktijk van overblijft, daar gaan we achter komen tijdens de duurtest. Het klinkt in ieder geval veelbelovend.

BMW i5 Touring duurtester
BMW i5 Touring duurtester
BMW i5 Touring duurtester

Uitrusting

We zullen deze specifieke auto even aan jullie voorstellen. De auto is uitgevoerd in ‘Cape York Grün’, wat spannender klinkt dan het is. De kleur is meer blauwgrijs dan echt groen. Voor deze metallic kleur betaal je normaliter €1.294,70, maar bij een M Sport Edition (dat is deze auto) is het inbegrepen.

Bij de M Sport Edition krijg uiteraard ook het M Sport-pakket. Hiermee krijg je uiteraard andere bumpers (met veel zwart), Shadowline-trim, een M Sport-stuurtje en – last but not least – een M Sport-onderstel. Daarmee ligt de auto 8 millimeter dichter bij het asfalt. Standaard krijg je 19 inch velgen, die van ons is uitgerust met optionele 20 inch velgen. En je kunt zelfs nog een maatje groter gaan als je dat nodig vindt.

Hieronder nog even op een rijtje wat de M Sport Edition precies inhoudt:

  • M Sportpakket
  • Metallic lak
  • M Sport-onderstel
  • 19 inch velgen
  • M Sport interieur met Veganza/alcantara
  • Active Cruise Control met Stop & Go
  • Steering & Lane Control Assist

Het grootste gedeelte van de uitrusting (o.a. Driving Assistant Plus, Parking Assistant en stoelverwarming voor) is verder standaard. De echte opties zijn Harman Kardon audio (€441), Travel Pack (€822), stuurverwarming (€265) en zonneschermen voor de achterportieren (€265). Het Travel Pack houdt niet zoveel in: dit bestaat uit Comfort Acces en een systeempje waarmee je dingen aan de rugleuning van de voorstoelen kunt hangen.

Prijskaartje

Standaard
M Sport

Dit is dus een aardig complete auto, maar daar hangt wel een prijskaartje aan. Deze i5 Touring kost €82.455. De M Sport Edition begint bij €78.664. De voordeligste uitvoering is de Business Edition (met o.a. 19 inch velgen, Driving Assistant en Parking Assistent) voor €73.282. Dan heb je dus niet het M Sport-pakket en -onderstel, maar met de chromen raamlijsten is deze uitvoering wel stijlvoller.

Wouter gaat zeker nog zijn mening geven over de BMW i5 Touring als duurtester, maar in de tussentijd kun je de rijtest bekijken:

Deze auto’s staan in de Autoblog Garage:

  • BMW 530i Touring (G31) van de baas van Wouter
  • BMW M140i xDrive (F21) van Martijn
  • BMW M2 (F87) Competition van Ruben
  • BMW Z4 sDrive35i van Nicolas
  • Citroën 2CV6 van Michel
  • Jaguar F-Type V6 Roadster van Machiel
  • MINI Cooper S Gizmo Speciale (R50) van Martijn
  • Peugeot 206 GTi racers
  • Porsche 911 Carrera (996) van Wouter
  • Porsche 944 van Jaap
  • Porsche Macan duurtest
  • Volkswagen Golf V GTI van Loek
  • Volkswagen Passat Variant (B6) van Loek

Ook interessant!

  • BMW i5 Touring is gelekt!
    BMW i5 Touring is gelekt!
  • Autoblog garage: introductie BMW 530i Touring G31
  • BMW i5 Touring gaat er ongeveer zo uitzien
  • Gespot - De BMW i5 Touring laat zich halfnaakt zien

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, autoblog-garage, BMW, bmw-i5-edrive40-duurtest, duurtest, g61, i5, touring, Video

Vorig bericht: « Autoblog Podcast #67: Lotus Emeya + dikke Defender
Volgend bericht: EV’s hebben méér problemen dan benzineauto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. cloverleaf zegt

    6 juli 2024 om 08:19

    85k en dan net geen 400km in de praktijk kunnen rijden is toch pure armoede

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      6 juli 2024 om 08:38

      En dan weegt dat ding nog meer dan 2.200kg ook.

      Login om te reageren
    • madhatter zegt

      6 juli 2024 om 09:21

      En hij ziet er Chineser uit dan de Chinese merken

      Login om te reageren
      • Batterijlikker zegt

        6 juli 2024 om 11:05

        Met dat logo zal hij het vast goed doen bij aanhangers van Islamitische Staat.

        Login om te reageren
    • Richmond zegt

      6 juli 2024 om 10:22

      Ja want het belangrijkste in je leven bestaat uit dagelijkse ritten van meer dan 400km en daarom moeten alle auto’s daar aan voldoen.

      Login om te reageren
  2. lpgbarrel zegt

    6 juli 2024 om 09:04

    Ik gok dat de grootste concurrentie van de 530e komt. Maar veel zakelijke rijders moeten volledig elektrisch, dus zeker interessant!

    Login om te reageren
    • BMWbankier zegt

      6 juli 2024 om 09:17

      Klopt, de meeste corporates in Nederland verplichten personeel elektrisch te rijden. Dus een 520i of 530e kan wel de voorkeur hebben, echter die kunnen veel mensen die in dit segment shoppen niet eens kiezen. Ik heb om die reden een i4 gekozen en moet zeggen ben er heel erg blij mee en heb dit liever dan een benzine versie.

      Login om te reageren
  3. Batterijlikker zegt

    6 juli 2024 om 10:01

    Jullie liever dan ik. Wat een lelijk lomp pakhuis.

    Login om te reageren
  4. mattr zegt

    6 juli 2024 om 12:06

    Een van de minst lelijke nieuwe BMW’s van het moment, maar nog steeds verre van mooi. Wel goed dat ze als eerste van de Duitse drie een elektrische station in het assortiment hebben.

    Login om te reageren
    • Batterijlikker zegt

      8 juli 2024 om 11:24

      Elektrische stations zijn top. Jammer dat BMW zich er zo makkelijk vanaf maakt door wéér een ICE-model te verbouwen tot BEV.

      https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/bmw-i5-review-2023-19-motor_0.jpg?itok=pzlqpQwJ

      Enorme loze motorkap waar gewoon een gapend gat zit waar normaal de motor ligt (ruimte benutten ho maar). En daarvoor in de plaats een voor zijn formaat krap interieur.

      Login om te reageren
  5. Hoflander zegt

    9 juli 2024 om 00:17

    En WEER niet te zien op groot beeld. Na de iphone 11 nu ook op de 15. Wat is er mis met julllie video player?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North