• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW i5 Touring is gelekt!

Auteur: RubenPriest, gepost 24 januari 2024 om 08:25 – 48 Reacties

BMW i5 Touring is gelekt!

Maar wat vinden we van de BMW i5 Touring?

Dames en heren. Vroegtijdig op uw beeldscherm is dit de BMW i5 Touring. De eerste volledig elektrische station van het Duitse automerk. Een verademing in het autolandschap der EV’s, want heel veel elektrische stations zijn er nog niet.

Sterker nog, van de Duitse drie is BMW de eerste die met een tastbaar product komt. Zo weten we bijvoorbeeld dat Audi werkt aan een volledig elektrische variant van de A6. BMW pakt echter de primeur in dit segment en is met de i5 Touring er op tijd bij. De plaatjes zijn gelekt op de interwebz en gedeeld door onder andere wilcoblok op Instagram.

Dezelfde aandrijflijn van de i5 sedan zal naar verwachting van toepassing zijn op de Touring. Dat betekent een i5 Touring eDrive40 met 340 pk en 400 Nm. En een i5 Touring M60 met 601 pk en 795 Nm koppel. De exacte specs volgen met de onthulling van de BMW i5 Touring.

Op basis van dit platform kunnen we nog veel meer verwachten. Een reguliere 5 Serie Touring met benzine- en dieselmotoren bijvoorbeeld. Maar ook de terugkeer van de BMW M5 Touring die naar verwachting de aandrijflijn van de XM krijgt.

Valt het mee, of valt het tegen? Het design is een beetje wat je kon verwachten. Opvallend zijn de zwarte plakkaten onder aan de bumper. In een meegespoten toestand had dat er allicht wat fraaier uitgezien. Het oogt nu toch een beetje plastic fantastic. Laat vooral uw mening horen in de comments. BMW i5 Touring yay or nee?

Ook interessant!

  • Elektrische BMW i5 aangekondigd, ook als Touring!
    Elektrische BMW i5 aangekondigd, ook als Touring!
  • BMW i5 Touring gaat er ongeveer zo uitzien
  • Teaser BMW i5 Touring ziet er veelbelovend uit
  • BMW onthult wanneer de nieuwe 5 Touring komt
    BMW onthult wanneer de nieuwe 5 Touring komt

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, gelekt, i5, touring

Vorig bericht: « Elektrische Maserati Quattroporte uitgesteld
Volgend bericht: Toyota GR auto’s verkopen beter dan de Prius »

Lees Interacties

Reacties

  1. kilum zegt

    24 januari 2024 om 08:31

    Het is gewoon een 5 serie touring met elektronische aandrijving. Eigenlijk precies wat je wilt. Elektrische auto’s zagen er altijd een beetje vreemd uit. Ook die EQS van Mercedes bijvoorbeeld. Dit is gewoon netjes.

    Login om te reageren
    • goofr zegt

      24 januari 2024 om 08:56

      Dit is niet wat je wil, want je verliest zoveel bruikbare ruimte door de verbrandingsmotor setup (veel te lange motorkap, geen frunk, geen vlakke vloer, geen diepe koffer). Vergelijk een Tesla Model 3 qua interieurruimte en bagageruimte maar eens met een i4, dan begrijp je dat dit concept eigenlijk geen steek houdt. Maar ik ben het helemaal met je eens dat er nauwelijks mooie EV’s op de markt zijn.

      Login om te reageren
      • okdoei zegt

        24 januari 2024 om 10:07

        Ik vind dit ook niet mooi.

        Login om te reageren
      • dromedaris zegt

        24 januari 2024 om 10:45

        Je wil dan ook niet gezien worden in een Tesla Model 3. Zo lillek. Ik ben niet gek op de futuristische designs waar vele merken op inzetten als het op een EV aankomt.

        BMW pakt dat beter aan. De i4 is een prachtige wagen, deze i5 touring kan me ook bekoren. De i7 is dan weer hondslelijk.

        Login om te reageren
      • camber24 zegt

        24 januari 2024 om 13:35

        Ik heb een i4, en heb gekeken naar een Model 3. Die laatste viel af vanwege de absurd kleine opening van de kofferbak. Op papier zal die Model 3 wellicht wat meer liters hebben, maar in de praktijk is de kofferruimte van de i4 veel makkelijker te gebruiken (veel gebruik buggy voor m’n kids). En die birdcage van de Model 3 is echt volledig uit proportie. Dan veel liever een auto die ontworpen is met de jarenlange ervaring van een ICE, dan een eindresultaat wat het ook niet helemaal is.

        Login om te reageren
  2. Oopelkadet zegt

    24 januari 2024 om 08:46

    … meanwhile gaat de staat war against BEVs van start: Utrecht gaat laadpalen de stroom afknijpen. Tussen 16:00 en 20:00 kan je beter maar geen dringende behoefte hebben en daarna wordt et dus een mooie optocht van EV eigenaren die hun paard gaan opladen. Wat een land, wat een visie

    Login om te reageren
    • PrettyAwesome zegt

      24 januari 2024 om 12:07

      Dat afknijpen is niet om jou te pesten, het netwerk loopt al tegen z’n maximale capaciteit en een adequate update duurt nog even, dus proberen ze zo de last te beperken.

      Login om te reageren
    • audirs3 zegt

      24 januari 2024 om 14:02

      @Oopelkadet

      -edit: blijf vriendelijk naar elkaar ;-) –

      De stroom toevoer wordt gehalveerd van 22kw naar 11kw… De meeste EV’s kunnen niet eens sneller laden. En daarnaast zijn het meestal mensen die terugkomen van werk die de auto tussen 17-20u aan de paal hangen. Dan halen ze hem pas de volgende ochtend er vanaf. Dus zelfs met je 22kw Taycan is het beter om wat langzamer te druppelen over de nacht om hem op te laden dan zo snel mogelijk.

      Login om te reageren
  3. nicolasr zegt

    24 januari 2024 om 08:46

    Allejezus. Hebben ze Stevie Wonder als hoofddesigner van BMW aangenomen ofzo?
    Zou wel een hoop verklaren eigenlijk…

    Login om te reageren
    • V8Vantage zegt

      24 januari 2024 om 11:24

      En profiel vind ik het net de vorige 5er Touring. Dus Stevie hoefde alleen maar binnen de lijntjes te kleuren.

      Login om te reageren
  4. goodvibrations zegt

    24 januari 2024 om 08:59

    Ja, geslaagd! Eerste mooie station in dit segment!

    Login om te reageren
  5. bassrt zegt

    24 januari 2024 om 09:08

    Vind het mooi. Het enige wat ik niet zou doen is de twee uitsparingen onderaan de bumper erin maken. Lijkt nu net of daar uitlaten moeten komen, maar dat is natuurlijk niet. Ik zou dat strak maken. Verder heel mooi, wat ik altijd vind met achterkanten van BMW’s.

    Login om te reageren
  6. mennok zegt

    24 januari 2024 om 09:14

    Prima toch qua looks? Niks bijzonders, precies wat je verwacht in dit segment. Ik ben wel ”geschrokken” van de review van Harry Metcalfe van de i5 M60 X-Drive. Die was niet bepaald positief. Ik heb hem nog nooit zo negatief gehoord.

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      24 januari 2024 om 10:17

      Terecht, dit ding is gewoon BMW-onwaardig. Weinig Freude am Fahren aan.

      Login om te reageren
    • V8Vantage zegt

      24 januari 2024 om 11:26

      Dat kwam o.a. omdat de I5 M60 750 kg zwaarder is dan de ‘normale’ variant en het gebruiksgemak, dat er niet meer is, t.o.v. de vorige generatie.

      Login om te reageren
  7. Johanneke zegt

    24 januari 2024 om 09:15

    Stukken beter dan de sedan. Alleen de achterbumper nog even meespuiten!!

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    24 januari 2024 om 09:24

    @Alpina007: De i4 inruilen? Wel een zwarte zodat die gekke details wat minder opvallen, géén verlichte grille, en een paar frisse after-market wielen van Vossen of BBS. Dan staat er wel wat.

    Login om te reageren
    • alpina007 zegt

      24 januari 2024 om 10:00

      Neenee die blijft lekker 🤓

      Login om te reageren
  9. Flutterbear zegt

    24 januari 2024 om 09:30

    Beetje bol als je het mij vraagt. Weinig sportiviteit en meer obesitas, past waarschijnlijk wel bij de auto (zwaar).

    Login om te reageren
    • por100 zegt

      24 januari 2024 om 10:43

      Heb ik ook, beetje vadsig. Dat kan ook door kleurstelling extra benadrukt worden.
      Vadsig is soms wel heel lekker overigens … soms

      Login om te reageren
  10. potver7 zegt

    24 januari 2024 om 09:32

    Ik krijg een beetje Citroën-C3-Aircross-vibes bij die rare zwarte hoeken in de achterbumper. En dat is niet bepaald positief bedoeld.
    En verder…. tsja ’t is een BMW stationwagen, ziet er strak uit maar ’t is niet echt verrassend of spannennd imho.

    Login om te reageren
  11. twtw zegt

    24 januari 2024 om 09:36

    Afzonderlijk openende achterruit lijkt te zijn verdwenen. Besparingen alom, eeuwige zonde.

    Login om te reageren
  12. rollingstoned zegt

    24 januari 2024 om 09:37

    Matig design, en techisch gezien ook een achterhaalde auto.

    Login om te reageren
    • i3bestuurder zegt

      24 januari 2024 om 16:52

      @rollingstoned

      Op grond waarvan baseer je dat deze auto technisch gezien achterhaald is?

      Login om te reageren
  13. Edge zegt

    24 januari 2024 om 09:39

    De i5/5-serie sedan was al geen hele fraaie auto, en de Touring is dat ook niet. Ik denk dat we vooral blij moeten zijn dat een fabrikant als BMW nog ruimte ziet voor een elektrische, relatief normaal uitziende station. Mercedes kan niet eens een normale elektrische sedan maken, laat staan dat ze er een Combi van bouwen.

    Login om te reageren
  14. PunicaOase zegt

    24 januari 2024 om 09:45

    Jammer van al die zwarte spoiler, frutsels, etc.

    Login om te reageren
  15. leaper035t zegt

    24 januari 2024 om 09:51

    Quasimodo was het eerste dat in me opkwam. Zal wel meevallen in het echt…

    Login om te reageren
  16. pomoek zegt

    24 januari 2024 om 09:54

    Prima gelukt. Eens met @goofr wat betreft het missen van de frunk. Toch echt een misser van BMW. Hoewel je natuurlijk kan afvragen hoe erg je zo’n ding mist in de praktijk. Hoe dan ook. De i4 heeft ‘m ook niet. Die is aftermarket overigens, niet oem, wel te krijgen. Die kan je, bizar genoeg ook nog eens aanschaffen en laten installeren bij een officiele BMW dealer: https://www.renova-onderdelen.nl/nl/auto-accessoires/bagage-en-transport/kofferbak-schaalmat/product/1333466/bmw-i4-frunk-fronttrunk

    Login om te reageren
  17. raoufff zegt

    24 januari 2024 om 09:55

    Graag zonder domme M-pakket!

    Login om te reageren
    • Jurgen zegt

      24 januari 2024 om 17:37

      Inderdaad, doe maar gewoon de echte M5, dat is wel leuk

      Login om te reageren
  18. Robert zegt

    24 januari 2024 om 10:24

    Bijzonder hoeveel conclusies er hier worden getrokken op basis van wat candid foto’s en wat bekend is van de i4.

    Ik vind hem wel fraai, en dat komt denk ik mede doordat BMW de i4 ook redelijk conservatief heeft vormgegeven t.o.v. de XM, i7, enz. Het is zeker een verademing t.o.v. de SUV hause die ‘de markt’ ons door de strot duwt.

    Die zwarte ‘hoekplaten’ op de achterbumper zijn waarschijnlijk bewust in die kleur uitgevoerd, om de achterzijde minder plomp over te laten komen. Je ziet dit trucje ook worden uitgehaald bij veel SUV’s, door om dezelfde reden bijvoorbeeld een dikke grijze of zwarte dorpelplaat onder de portieren te monteren, waardoor het zijaanzicht optisch ‘slanker’ wordt.

    Login om te reageren
  19. vondick zegt

    24 januari 2024 om 10:50

    Het achterruitje dat niet meer open kan zou wel een probleem zijn. Daar zou ik hem serieus voor laten staan.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      24 januari 2024 om 11:38

      @vondick: haha, is inderdaad een leuke gimmick van BMW, ik gebruik het eigenlijk nauwelijks, maar zou het zeker missen als het er niet meer op zat gek genoeg.

      Login om te reageren
      • Mas-Estate zegt

        24 januari 2024 om 11:55

        Geweldige functie! Ik gebruik dat zó vaak! Even naar de bouwmarkt; kein problem.
        Te jammer als dat verdwijnt :(

        Login om te reageren
      • vondick zegt

        24 januari 2024 om 12:42

        Ja ik gebruik het alleen maar, grote klep gaat bijna nooit open. Maar zou ik nog mee kunnen leven. Wat een groter probleem is: lange dingen vervoeren. Heb regelmatig houten balken of gipsplaten of whatever van 4-4,5 meter in de auto, en dan steunen die mooi af op de achterklep, achterbank, neergelaten voorstoel en (met bescherming voorziene) dashboard. Ligt perfect. Zonder dat ruitje wordt dat allemaal veel lastiger

        Login om te reageren
        • tjorque zegt

          24 januari 2024 om 19:25

          Ik heb dat probleem gewoon oplost met een trekhaak en een aanhangwagen van 600€.
          🤓

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          25 januari 2024 om 00:14

          Klinkt alsof je toe bent aan een VW transporter.

          Login om te reageren
  20. rijnounsdoor zegt

    24 januari 2024 om 10:51

    Hmm, ik krijg wat eerste versie X1 vibes. Dat betekent niet veel goeds. 5-serie touring vond ik altijd één van de mooiste BMW. Zie ook dat de achterruit niet meer apart te openen is.
    I4 vind ik mooi. Deze i5 touring, ik denk het niet.

    Login om te reageren
  21. racerx zegt

    24 januari 2024 om 10:52

    Zoals verwacht als Touring beter te pruimen dan als sedan. Toch vind ik de LCI G31 vele malen mooier, dat zal de volgende wel gaan worden na m’n huidige F11 (die ik nog lang niet zat ben).

    Login om te reageren
  22. Mas-Estate zegt

    24 januari 2024 om 11:48

    Die achterbumper geeft een beetje huidige RS6 vibes. Niet perse heel lelijk, maar wel beetje jammer.

    Login om te reageren
  23. dare2think zegt

    24 januari 2024 om 12:03

    Een foto naast een oude Touring zou veel verduidelijken. Hij oogt vrij hoog, wat ie misschien ook is, door de batterij die in de vloer moet passen (maar er bij ICE varianten niet in zit).

    De vraag is dan wat daar zit in een toekomstige 520D..

    Login om te reageren
  24. audirs3 zegt

    24 januari 2024 om 12:05

    Ik heb de eerste de reviews gezien van de i5, en de consensus is dat het een waardeloze en achterhaalde auto is. Geen frunk, slechte materialen in het interieur, matige range, trage 400V laad infrastructuur en veels te duur. Je kan beter wachten op de Audi A6, dat PPE platform belooft veels goeds.

    Login om te reageren
    • rrk147 zegt

      24 januari 2024 om 22:00

      Oke, en met een Audi in je nickname, ben je wel objectief? Audi heeft ook nog geen nieuwe standaarden kunnen zetten met de E-Tron, E-Tron GT en Q4.

      Wellicht is een speciaal ontwikkeld onderstel voor electrisch wel te prefereren, dat bleek wel in een test van de i5 tegen de EQE. Je hebt dan bijvoorbeeld ook geen loze tunnel bij de achterbank in, zoals de i5 heeft

      Login om te reageren
  25. drtim zegt

    24 januari 2024 om 12:53

    Beter te pruimen dan de sedan, maar geen tijdloze schoonheid ben ik bang.

    Login om te reageren
  26. pietertje123 zegt

    24 januari 2024 om 15:33

    die gekke zwarte hoekstukken in de bumper…. net opgeplakte stukjes van de halfords tegen de foutjes bij het inparkeren.

    De apart openende achterruit is niet meer? Dat was juist zo goed! Klep open: vullen, klep dicht+raam open: nogmaals vullen. Zo kan er heel veel mee! En dat raam even open wippen om wat zooi te laden gaat sneller dan de hele klep openen en sluiten. Echt jammer.

    foeilelijke kleur trouwens, op de foto. Verder meer van hetzelfde.

    Login om te reageren
  27. Jurgen zegt

    24 januari 2024 om 17:41

    Een Frunk is geen Nederlands woord, ik stel voor om het Nederlands te maken en te kiezen voor vofferbak, ongeveer net zo debiel.

    Login om te reageren
  28. alassad zegt

    24 januari 2024 om 20:13

    Doet me denken aan Kirby

    Login om te reageren
  29. mashell zegt

    25 januari 2024 om 06:37

    Na lelijk nietszeggend grijs komt lelijk nietszeggend groen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North