Automobilist raast met 229 km/u langs politie over de A2

Auteur: , 56 Reacties

De politie werd verrast door deze overtreder.

Automobilist raast met 229 km/u langs politie over de A2

Ook ’s nachts ligt oom agent niet op één oor. Op de A2 bij Breukelen waren afgelopen nacht werkzaamheden. De politie was aanwezig bij deze werkzaamheden om voorbij rijdende automobilisten te controleren op snelheid. Er zijn de afgelopen jaren nogal wat klachten dat bestuurders soms met hoge snelheid langs wegwerkzaamheden rijden, dus het is logisch dat de politie op dit soort zaken wat vaker controleert. Agenten hebben afgelopen nacht twee bekeuringen geschreven voor een te hoge snelheid en voor het inhalen over de vluchtstrook.

Op de tegenovergestelde rijbaan waren geen werkzaamheden gaande. Wel controleerde de politie ook aan deze kant op de snelheid. Dat had kassa kunnen zijn, want er kwam één automobilist met een wel heel hoge snelheid voorbij. De auto werd gelaserd met een snelheid van 229 km/u.

De politie had echter geen auto of motor paraat aan de andere kant van de weg om de achtervolging in te zetten. Door de hoge snelheid kon ook het kenteken niet genoteerd worden. In principe gaat de bestuurder vrijuit, al is er ook trajectcontrole in dat gebied. Als de automobilist overal zo hard reed, kan hij alsnog een boete verwachten, zo laat Politie Midden-Nederland tegenover Autoblog.nl weten.

Met alleen een lasergun moet de politie de overtreder daadwerkelijk staande houden om een boete te kunnen uitschrijven. Er was in dit geval geen foto- of videoregistratie aanwezig en alleen een lasergun registreert geen kenteken. Omdat de automobilist meer dan 50 km/u te hard reed zou hij naast een flinke geldboete ook zijn rijbewijs moeten inleveren. Mocht de bestuurder alsnog betrapt worden door een trajectcontrole, dan is er alleen sprake van een geldboete en niet van een invordering. Om een rijbewijs in te vorderen is een staandehouding nodig.

Fotocredit: Politie Stichtse Vecht via Facebook



56 reacties

Oke jongens, zeg het maar. Wie was het?
@viezefreddyw: it wasn’t me!
@viezefreddyw: he who smelt it dealt it. Jouw auto haalt dat makkelijk ;)
@viezefreddyw: Niemand hier op Autoblog. Hier zijn we allemaal heiliger als de paus. Nee nee, hardrijden is echt uit den boze.
@pielemuis: Heiliger DAN… zucht!
@venividivici: Boeiend
@vondick: Voor ons wel.
@vondick: “beter als” schrijven is hetzelfde als voorwielaandrijving in een BMW.
@sirprize: Nee. Een appel is ook geen graafmachine. Een BMW zonder achterwielaandrijving is idd erg.
@sirprize: dus tegenwoordig vrij gangbaar?
@sirprize: beter als een BMW achterwielaandrijving heeft?
@vondick: Ja dat is boeiend. Een d of t val ik niet over maar ALS of DAN foutief gebruiken dan heeft iemand gewoon niet opgelet bij de Nederlandse les op school!
@vondick: Aanstelleritus
@venividivici: gast! Boeie
@mats106rallye: Ja, jij komt er wel… slaap lekker ;-)
@viezefreddyw:
Niemand weet wie het is, het was een Ghost 🤪
@yipikaye: Ah, het was dus @ghost?!
@viezefreddyw:
Zou best eens kunnen.
Hij is al 20 minuten niet online geweest.
@viezefreddyw: ik moet mijn naam hier eigenlijk veranderen in RoadRunner..

Waarom RoadRunner hoor ik jullie denken?

Miep Miep

Never been caught👻
@ghost: Niet liegen jij.
@viezefreddyw: klopt je kent mij te goed 😂

Sorry meneer de getuige ✌🏼😃👊🏼
@ghost: da’s het nadeel van een opvallende kleur, ik kon je zien vanuit Zwolle ;)
@yipikaye: Misschien waren het de dieven van m’n broers’ VW Multivan. Loopt ie toch harder dan m’n broer me altijd liet geloven :P https://www.autojunk.nl/2019/06/gestolen-vw-transporter-multivan-camper-t4-25-diesel-automaat#comment-3937538
@viezefreddyw: de enige keer dat ik daar eens gelaserd ben had ik enorme mazzel. We hadden ’s ochtends bij de notaris getekend voor ons huis dus ik ging wat later op weg naar mijn werk in Amsterdam (dit is nog pre-trajectcontrole op de A2). Toen ik op mijn werk aankwam appte ik nog naar mijn lief ‘goh dat rijdt wel lekker door zo overdag op de A2!’

Toen kreeg ik een paar weken later een naheffing van 700 euro omdat de dienstdoende agent het niet eens was met mijn Vmax. Ik was gelaserd maar gelukkig niet staande gehouden, is wel een goeie les geweest want ik heb nooit meer zo hard gereden in Nederland (was na correctie 52km/u te hard :X). Ben er niet trots op maar het reed idd lekker door, en ik heb er een dure maar goeie les van geleerd.
@gulli: Pohh.. Dat is een flinke geweest. In deze tijd zou het nog duurder uitvallen denk ik zo. Zonde van het geld zeg.

Ik heb het niet zo gek gehad als jij, maar mijn eerste en laatste echte leermoment was een jaar of 4 terug. Ik werd staande gehouden door een politie in burger. Ik reed over de A6 bij Lelystad richting Emmeloord waar ik geklokt werd op 49 te hard. Na correctie zat ik dus nog wel onder de 50 grens gelukkig maar sindsdien pas ik wel op. Het is het niet waard joh. Helaas bedenk je je pas dat het het niet waard is op het moment dat je gepakt bent. Althans, dat is mijn ervaring en volgens mij ook de jouwe.
@viezefreddyw: zeker weten. Als ik echt haast heb rij ik nu tot max 30km te hard (waar het kan) maar ik moet zeggen dat sinds ik mijn A1 met vinnig turboblokje heb ingeruild voor een 1-serie met spaardiesel ik ook veel rustiger rij. Die A1 was echt leuk om mee te gooien en smijten (niet teveel anders hielden de voorwielen ermee op) maar de 1-serie is echt een cruiser. Nog best leuk in de sneeuw maar op de weg hoef je er niet veel van te verwachten en dat verandert ook meteen je rijstijl.
@Gulli: je hebt wel gelijk. Hard rijden is alleen leuk als de auto het aankan. Ik heb op de Autobahn een keer de Vmax aangetikt met de Kona van mijn vader. Je voelt gewoon dat die auto in de zes zijn rust beter behoudt rond de 130 km/u. Hij voelt niet instabiel of onhandelbaar verder, maar je moet het gewoon niet willen.

In de stad is het een heerlijk sturend ding, die Kona. Wat een fantastisch onderstel zit er onder dat ding. Geldt ook voor de i20 trouwens.
@Gulli: als ik het zo lees, heb je het huis gekocht in goede tijden, zal nu wel wat meer waard zijn geworden dan die €700,-. Zo zie je maar dat het leven je soms ook vruchten geeft ook al ben je verkeerd bezig..(wat ik persoonlijk helemaal niet afkeur🤡)
@ghost: netjes, als ik nu zou verkopen maak ik ongeveer 60.000% winst, niet slecht in 9 jaar tijd.
@Gulli: bedoel maar, kan je niet tegen opwerken, of aan boetes verbranden in die 9 jaar..
@viezefreddyw: dat is wel precies de top van mijn Abarth 500
lekker, dikke vinger naar oom agent
@gove: Held!
Als ze geen auto of motor aan die kant van de weg hebben, waarom gaan ze daar dan in hemels naam staan laseren?
@ticoooo: Het zijn niet bepaald hbo studenten geweest denk ik…
@steelfighter: gelukkig niet, dan was over 4 jaar na uitvoerige analyse bepaald dat de auto inderdaad te hard reed.
@flutterby: ho ho… dat zijn de WO’ers he, de HBO’ers waren heel praktisch de bon uit gaan schrijven.
Met een “nog nader te bepalen” notitie bij het kenteken.
@steelfighter: nee die kijken wel uit met dat mbo salaris bij de politie …
@ticoooo: quotum, bedrijfsuitje moest nog gefinancierd worden
@ticoooo: om onschuldige bestuurders een boete aan te naaien. M’n pa kreeg een tijd terug een boete van ruim 200eu voor te snel rijden in Utrecht. Hij zou gelaserd zijn en het kenteken genoteerd door oom agent. Mijn ouders en/of hun auto’s komen daar echt nooit in de buurt, dus er ging wel een lampje branden. Maar probeer zo’n boete maar eens aan te vechten. Met bewijs dat je op je werk was aan de andere kant van Nederland op die dag op dat tijdstip is niet voldoende, want je kunt je auto ook gewoon uitgeleend hebben. Nouja een aantal gerechtelijke procedures later heeft m’n pa het toch aannemelijk genoeg kunnen maken dat hij of zijn auto zich daar toendertijd niet bevond. Ik vind het toch bizar hoe moeilijk het is om dan een boete aan te vechten die genoteerd is op waarneming van de agent. Bij verkeersboetes zouden eigenlijk altijd video’s of foto’s als bewijs kunnen dienen. Dat kan toch niet meer zo moeilijk zijn tegenwoordig met al die techniek? Lasergun met ingebouwde camera moet toch te doen zijn..
@thijsj: “Met alleen een lasergun moet de politie de overtreder daadwerkelijk staande houden om een boete te kunnen uitschrijven.” Als het artikel klopt had je pa dus nooit een boete mogen krijgen?
@ticoooo: ja of dat klopt niet. Dat weet ik niet. De agent had het waargenomen en omdat de agent een bepaalde autoriteit heeft heeft hij in principe gelijk. Maar hij had het dus fout gezien. Maar er was geen staande houding (want de auto was daar niet) en het was ook geen flitser oid.
Ik las dit bericht eerder op NU.nl en daar snapte ik er geen fluit van. Daar werd geen melding gemaakt van het feit dat ze aan de overkant ook stonden te laseren. Daar was het meer in de trant van; “we zagen aan de overkant iemand voorbij knallen en we konden niet meer omkeren, we hebben hem wel gelaserd en zijn kenteken genoteerd. Oh ja en hij haalde in over de vluchtstrook” HUH. Dus je kunt met die snelheid het kenteken lezen terwijl hij over de vluchtstrook aan het inhalen was en in de gauwigheid heb je hem ook nog vanuit het vuisje kunnen laseren. Volgens mij snappen ze het bij NU.nl zelf ook niet meer :D

Thx Autoblog, nu kan ik tenminste weer rustig slapen op mijn werk.
@gulli: Fake news op Nu.nl inderdaad. We hebben contact opgenomen met de politie en ze hebben gezegd dat er géén boete is uitgeschreven voor de 229km/u-hardrijder. Autoblog.nl, voor al uw feiten;)
@rubenpriest: Goed werk!
Ik neem aan dat de trajectcontrole dit gewoon oppakt, of is deze IVM de wegwerkzaamheden uitgezet? Mocht het daadwerkelijk midden in de nacht 229km/h op een lege 5 baans weg zijn, dan doe je er in feite niemand kwaad mee natuurlijk, maar een beetje dom is het wel.
@dutchdriftking: ligt eraan. Tussen de trajectcontrole kan je behoorlijke snelheden aantikken zonder een meting. Daarbij kan je ook nog met een behoorlijke snelheid de trajectcontrole inrijden en daarna 90 sukkelen om je gemiddelde te drukken.

Vooral het stuk bij Vinkeveen tussen TC Abcoude-Vinkeveen en Vinkeveen-Breukelen is voor een wat rappere auto lang genoeg om 229 te halen en zonder verdere boetes er mee weg te komen.
@ghost: hoe weet je dit allemaal hé ;)
@Onehp: ik neem gewoon mijn verlies hier hoor, ik test nogal graag dit soort dingen😂😂😂
@Onehp: maar niet correct. Deze trajectcontrole is in meerdere secties opgeknipt. Hoe ik dit allemaal weet? 😉
@kareljansen: hangen overduidelijk camera’s achter de matrix borden. Stukje bij Breukelen en Vinkeveen kan je ff gassen. Echter staan ze vaak bij Breukelen dus te controleren. Omdat zij weten dat wij ’t ook weten, haha 😉
Mooi verhaal. Eerlojk ook vd politie. Niks stoer doen, gewoon niet alert genoeg.
Je mag ook niks meer tegenwoordig…😋
Hmm stond volgens mij niet geregistreerd op FM
Een gestolen auto, gekopieerde kentekenplaten oid… een beetje weldenkend mens rijd daar geen 230
Ach ja de politie rijdt daar zelf ook te hard om vervolgens bij Breukelen koffie te gaan drinken

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).