• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ongekende groei van staatskas door werk aan de A2

Auteur: jaapiyo, gepost 12 mei 2019 om 10:02 – 67 Reacties

Make-it-rain


Ka-ching.

Een puik wegennet aanleggen en onderhouden kost veel geld, maar als je een beetje creatief nadenkt is er altijd wel een manier te vinden om de kosten wat te drukken. Zo plaatste de landelijke eenheid (LE) van de politie, een speciale afdeling van de belastingdienst, (een) bermkassa(‘s) in de buurt vaan wegwerkzaamheden op de A2.

De weg in kwestie wordt na acht jaar keihard aangepakt. De buitenste rijstroken en de vluchtstrook tussen Holendrecht en Maarssen krijgen nieuw asfalt en tussen Maarssen en de Leidsche Rijntunnel geldt dat voor de hele rijbaan. Op de trajecten in kwestie is tijdelijk een slakkengang van 70 kilometer per uur ingesteld.

De LE meldt op Twitter met trots dat hun operatie een belachelijk succes is. In nog geen dag tijd zijn er al meer dan 2.000 onschuldige burgers op de bon geslingerd. Sommige bestuurders reden zelfs ruim 100, goed voor een boete van minimaal 319 Euro. Maar, ook degenen die 80 reden kunnen al rekenen op een prent van 59 Euro. Zo draagt iedereen zijn of haar steentje bij.

Let op uw snelheid, inmiddels zijn er meer dan 2000 #snelheidsovertredingen geconstateerd tijdens de #wegwerkzaamheden op de #A2 Denk aan de #veiligheid van de #wegwerkers van @Rijkswaterstaat pic.twitter.com/3IhoAsLyKI

— Politie Landelijke Opsporing en Interventies (@Pol_Ops_Int) May 11, 2019

Top tip: mocht je over de A2 rijden en je geld liever in de knip houden, haal je ogen dan geen moment van de snelheidsmeter af.

Dank Zekeriya voor de tip!

Ook interessant!

  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • A2
    Wat is dat nou? De snelweg A2 is verdwenen. Raarrrr!
  • Gespot - Lamborghini Diablo is een imposante A2 Racer
  • Dealers verdienen schandalig veel geld door tekorten
    Dealers verdienen schandalig veel geld door tekorten

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

a2-rijksweg, boetes, geld, politie, veiligheid

Vorig bericht: « Special: Ford Racing Puma (EC)
Volgend bericht: Gelukskoekje! Mercedes wordt nog Chinezer »

Lees Interacties

Reacties

  1. alfapeter zegt

    12 mei 2019 om 10:17

    Als ze op de bon geslingerd worden, zijn het per definitie geen onschuldige burgers. Er staan borden om de snelheidsbeperking aan te geven en in iedere auto zit een snelheidsmeter. Twee werkende hersencellen moeten het verband daar tussen kunnen leggen.

    Login om te reageren
    • hplh zegt

      12 mei 2019 om 10:21

      @alfapeter: niet zo zeiken peter.

      Login om te reageren
      • alfapeter zegt

        12 mei 2019 om 10:23

        @hplh: “Zeiken”” is wat de auteur hier doet.

        Login om te reageren
        • jaso013 zegt

          12 mei 2019 om 10:28

          @alfapeter: precies!

          Login om te reageren
    • occasiefapper zegt

      12 mei 2019 om 10:56

      @alfapeter: snap wel dat je zo stellig bent op de snelheidsbeperking. Met een naam als Alfapeter maak je ongetwijfeld vaak gebruik van de vluchtstrook, met gevaar voor eigen leven

      Login om te reageren
      • alfapeter zegt

        12 mei 2019 om 11:09

        @occasiefapper: Grappig! Voor alle duidelijkheid: ik rij ook wel eens te hard omdat ik soms durf te denken dat het wel kan en ik heb dan ook de nodige boetes daar voor gekregen. Deze heb ik enkel aan mezelf te danken. Ik rij NOOIT te hard aan wegwerkzaamheden omdat ik besef dat het daar absoluut niet kan. Het verbaast me dat sommigen daar anders over denken.

        Login om te reageren
        • f31bmw320d zegt

          12 mei 2019 om 21:48

          @alfapeter: op zich eens maar definieer wegwerkzaamheden dan als de uren dat ze aan het werk zijn of zolang er een versmalde rijstrook is. Nu zie je af en toe ’s avonds en ’s weekends de borden, zonder een busje, machine of wegwerkers te zien. Vooral buiten de snelwegen om trouwens.

          Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      15 mei 2019 om 09:38

      @alfapeter: Kortom BLIJF liever thuis en ga maar niet werken, een WW uitkering is veel interessanter, geen MRB meer geen verzekring meer die je uitkleed, maar bovenal niet in dit lekkere weertje in de polonaise achter elkaar aansluiten maar fijn in het lente zonnetje zitten!!!

      Login om te reageren
  2. hplh zegt

    12 mei 2019 om 10:20

    Uitstekend geschreven artikeltje weer! Tevens een nieuw woord geleerd.

    Login om te reageren
    • kle500 zegt

      12 mei 2019 om 11:49

      @hplh: geheel volgens de GeenStijl traditie ongefundeerd en tendentieus.. Ja, mensen kregen een boete, waarom? Te hard rijden, wie deden dan, die chauffeurs zelf. Wie weet er dat je een boete kunt krijgen als je te hard rijdt? Diezelfde chauffeurs..

      Login om te reageren
  3. mcshine zegt

    12 mei 2019 om 10:21

    Eén zo’n “onschuldige” burger heeft mijn oom van de weg gereden. In mijn ogen moeten ze dit standaard doen bij alle wegwerkzaamheden.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      12 mei 2019 om 10:24

      @mcshine: Want dat was niet gebeurd als die burger 10km/u langzamer reed?

      Login om te reageren
      • mcshine zegt

        12 mei 2019 om 11:07

        @alcantara: Het heeft in ieder geval niet geholpen.

        Login om te reageren
      • wimof zegt

        12 mei 2019 om 11:08

        @alcantara: Misschien niet, één ding is zeker, ze waren nooit samen op hetzelfde moment.

        Login om te reageren
      • kle500 zegt

        12 mei 2019 om 11:49

        @alcantara: toch snel 30 km langzamer bij wegwerkzaamheden, zoals ook in bovenstaande geval.

        Login om te reageren
      • marcus zegt

        12 mei 2019 om 16:23

        @alcantara: Ik kan je uit ervaring vertellen dat het niet fijn is als mensen te hard rijden terwijl je er naast aan het werk bent. Heb ook helemaal geen medelijden met mensen die een boete krijgen voor snelheidsovertredingen tijdens wegwerkzaamheden. Druk maar gewoon de CC aan en let op dat je, bij smallere rijstroken, tussen de lijnen blijft.

        Login om te reageren
  4. Robert zegt

    12 mei 2019 om 10:22

    ‘Onschuldige burgers’. Wat een gelul weer. Te hard is te hard. Als je de snelheidslimiet overschrijdt en je wordt daarbij gepakt, dan moet je betalen, zo simpel zit de wetgeving in elkaar.

    Oh, en die toptip mag ook wel iets genuanceerder: gebruik je cruise control. Veel rustiger. En voor hen die deze optie niet bezitten, kies de rechter rijstrook en go with the flow.

    Fijne zondag verder.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      12 mei 2019 om 10:32

      @RRRobert: voor wie geen cruise control heeft, volg gewoon een auto die dat wel heeft en liefste eentje die zich een beetje aan de rechterkant begeeft.

      Met adaptieve cruisecontrol is het zeer comfortabel op de A2, helemaal met een fatsoenlijk steerassist erbij.

      Login om te reageren
    • jackass266 zegt

      12 mei 2019 om 10:36

      @RRRobert: je hebt klickbait en je hebt reageerbait. Trap er nou eens niet in man. Autoblog staat vol met reageerbait artikelen. Goed voor de inkomsten. Meer views, meer interactie van de lezer meer geld.

      Login om te reageren
      • donjunior zegt

        12 mei 2019 om 13:40

        @jackass266: Oh the irony..

        Login om te reageren
  5. faalhaas zegt

    12 mei 2019 om 10:26

    Waarom executeren we mensen niet die de regels (gaan) overtreden? Preventieve maatregelen en scheelt ook co2 uitstoot.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      12 mei 2019 om 10:31

      @faalhaas: ik ga alvast tegen de muur staan

      Login om te reageren
    • BaRa zegt

      12 mei 2019 om 12:45

      @faalhaas: Van een terechte boete voor een gemakkelijk te vermijden overtreding naar standrechterlijk executeren? That escalated quickly…

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      12 mei 2019 om 20:03

      @faalhaas: Moet het wel een groene stroomstoel zijn.

      Login om te reageren
  6. eirmakk zegt

    12 mei 2019 om 10:29

    Als niemand aan het werk is, wordt je alsnog geflitst en toevallig zie ik 9 van de 10 keer niemand werken bij wegwerkzaamheden.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      12 mei 2019 om 10:33

      @eirmakk: het wegdek is smaller en er is vaak geen vluchtstook en hierdoor voldoet het niet meer aan eerdere eisen voor maximum snelheid.

      Login om te reageren
      • povel zegt

        12 mei 2019 om 10:38

        Ja op de a2 wordt het al vrij snel een krappe bedoeling als er dan maar 5 banen over zijn. Ik vind dit echt belachelijk. Ik vind het goed dat de snelheid omlaag gaat voor de veiligheid van de wegwerkers, maar het probleem is dat die er meestal niet zijn.

        Login om te reageren
        • potver7 zegt

          12 mei 2019 om 11:08

          @povel: ah, ik begrijp dat u er al 5 keer langs gereden bent om uw stelling te staven?

          Login om te reageren
          • povel zegt

            13 mei 2019 om 09:01

            @potver7: ja wel meer dan 5 keer.

            Login om te reageren
        • marcus zegt

          12 mei 2019 om 16:16

          @povel: Die zijn af en toe ook vrij, die wegwerkers. En het kost trouwens niet alleen een hoop geld om telkens de signalisatie op en af te tuigen, er zijn ook mensen voor nodig die dat doen. En die mensen lopen ook risico om aangereden te worden elke keer dat ze dat doen. Laat dus maar gewoon staan voor de hele periode, rij maar gewoon wat langzamer…

          Login om te reageren
          • f31bmw320d zegt

            12 mei 2019 om 21:51

            @marcus: bord kwartslag draaien voor de vrijmibo is geen optie?

            Login om te reageren
            • marcus zegt

              13 mei 2019 om 20:23

              @f31bmw320d: Klinkt simpel, soms zou het kunnen, maar meestal beter van niet…

              Zoals ik al gezegd heb kost dat geld om te doen. En daarnaast is er ook een persoon die dat moet doen. En dat kost geld en plaatst de persoon die het bordje omdraait in een potentieel gevaarlijke positie. Google maar eens op kapotte gele pick-ups…

              Daarnaast kan het soms niet omdat je ruimte nodig hebt en daarom versmalde rijstroken aanlegt. Die lijnen kun je niet zomaar wegfrezen/branden en maar weer opnieuw doen elke dag. En dan heb je nog situaties waar de weg niet meer aan de ontwerp eisen voldoet omdat je er een tijdelijke scherpe bocht in moest maken of de geleiderail tijdelijk niet aan de eisen voldoet.

              Levert meer problemen op om het bord om te draaien dan om mensen een kilometer 70 te laten rijden.

              Login om te reageren
  7. Rick-dos zegt

    12 mei 2019 om 10:32

    Ik twijfel nog…. Is Jaapiyo’s sarcasme zo goed gepolijst dat je het sarcasme niet meer herkent of gelooft hij dit echt…

    Ik ga er eens goed en diep over nadenken terwijl mijn vrouw, moeder en schoonmoeder de hele dag tegen mijn hoofd aan het praten zijn….

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      12 mei 2019 om 10:34

      @Rick-dos: er is in Barcelona iets van een exclusieve car meeting, misschien kun je daar heen

      Login om te reageren
  8. kminne zegt

    12 mei 2019 om 10:38

    Als je het zo bekijkt zouden we de wegenbelasting eigenlijk wel kunnen afschaffen en het onderhoud van onze wegen gewoon financieren uit de opbrengsten van snelheidscontroles bij wegwerkzaamheden.

    Login om te reageren
  9. Arnoud zegt

    12 mei 2019 om 10:39

    Nog niet zo lang geleden, zeg 15 tot 20 jaar, was het beroep wegwerker een van de gevaarlijkste beroepen in Nederland. Gewoon omdat er bij wegwerkzaamheden net zo snel gereden mocht worden als normaal. In die tijd las je wekelijks van een dodelijke aanrijding met een wegwerker.

    Dit alles gezegd hebbende, ik neem aan dat de auteur niet wenst naar die tijd terug te gaan. De snelheidsbeperkingen zijn voor de veiligheid van deze mensen. 70km/h is trouwens niet zomaar gekozen. Bij die snelheid is de geluidsproductie van autobanden onder de grens van gehoorschade. Dus accepteer 5 minuutjes extra reistijd en geniet volgende week van het nieuwe asfalt.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      12 mei 2019 om 11:13

      @Original_Arnoud: helemaal waar, ik snap het gezeur daarover ook niet. Dat gezegd hebbende, op de A9 thv knooppunt Badhoevedorp geldt nu ook een max van 70, omdat de afslagen richting A4 zijn afgesloten. Daar is dus echt niemand aan het werk… Als ze daar nou eens extra gingen surveilleren en mafketels die idiote manoeuvres uitvoeren op de bon slingeren…

      Login om te reageren
      • f31bmw320d zegt

        12 mei 2019 om 21:53

        @potver7: dit is een goed voorbeeld en indien hierbij geflitst wordt heeft dat nauwelijks met verkeersveiligheid te maken

        Login om te reageren
        • Arnoud zegt

          13 mei 2019 om 14:12

          @f31bmw320d:
          Lees even de reactie van @flutterby hier kort boven. Ik hou me er vaak ook niet aan in het geval er niet gewerkt wordt. Maar mocht ik dan een prent ontvangen zal ik er ook niet over mekkeren.

          Login om te reageren
  10. koen23 zegt

    12 mei 2019 om 10:40

    Dat er regelmatig flitsers worden neergezet bij wegwerkzaamheden mag geen nieuws heten. Daar Kun je je klok op gelijk zetten en doet de politie ook niet geheimzinnig over. Als je dan toch een boete rijd heb je ‘m verdiend.

    Lijkt me mooi als de immer zure @jaapiyo ook geflitst is.

    Login om te reageren
  11. vaakbenjetebang zegt

    12 mei 2019 om 10:41

    De ondertoon in het bericht is er duidelijk eentje van onvrede en verongelijktheid, maar waarom?

    Zoals eenieder ooit geleerd heeft moet je nooit harder rijden dan de situatie dat toelaat. Dat wordt door velen geïnterpreteerd als “zo hard als ik zelf denk dat ik met deze auto maximaal kan rijden zonder de macht over het stuur te verliezen”. Dat geldt misschien op het circuit, maar zeker niet op de openbare weg.

    De situatie bestaat uit meer dan je eigen autootje en je eigen, natuurlijk superieure, inschattings- en stuurmanskunsten. In de genoemde situatie bevinden zich behalve jezelf (om maar eens een greep te doen): smallere rijstroken met wellicht pylonen of andere wegafscheidingen die je kunt raken, zwaar en groot vrachtverkeer dat op een smallere rijstrook tussen de lijntjes moeten blijven, op momenten in- en uitvoegend, achteruitrijdend of anderszins manoeuvrerend zwaar verkeer op de werkvakken, automobilisten die de (veranderde) situatie niet in één keer goed kunnen overzien en dus de tijd moeten krijgen om die goed in te schatten, en die zelfs onverwachte rare dingen kunnen doen omdat die vrachtwagens ineens toch een stukje dichterbij zijn…

    Kortom: alle ingrediënten voor een dom botsinkje zijn daar, met alle potentiële gevolgen van dien waar wij autobloggers ook een hekel aan hebben (lees: enorme files omdat er ergens een minkukel op klaarlichte dag een ongeluk heeft gebrouwen) – om over de risico’s op letsel nog maar niet te spreken.

    Aangezien mensen kennelijk niet in staat zijn om hun gezonde verstand te gebruiken en hun snelheid aan te passen zoals de borden dat aangeven, is dit (helaas) misschien wel de enige manier: op de eerste dag een enorme controle houden, een enorme boeteregen laten neerdalen en dat dan vervolgens overal bekendmaken. De verontwaardiging over dit soort ‘diefstal’ (“ze moeten boeven gaan vangen!!!!11!!1”) zorgt er dan voor dat dit via allerlei sociale media zelfs de meest marginale tokkies bereikt, waardoor vervolgens hopelijk iedereen zijn snelheid ter plaatse aanpast. Lullig voor degenen die op die eerste dag het bokje zijn, maar zo dom zijn we kennelijk met zijn allen.

    Login om te reageren
    • iannuzi zegt

      12 mei 2019 om 11:04

      @vaakbenjetebang: x2

      Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    12 mei 2019 om 10:54

    319 euro? Ik zou er serieus werk van maken. Geldklopperij.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      12 mei 2019 om 11:14

      @dutchdriftking: nee, dom als je ‘m krijgt

      Login om te reageren
    • kle500 zegt

      12 mei 2019 om 11:58

      @dutchdriftking: Meer dan 30 km te hard op een plek waar dat duidelijk niet kon. Wie niet horen wil moet maar voelen.

      Login om te reageren
  13. RiKe zegt

    12 mei 2019 om 11:04

    Die boetes bij wegwerkzaamheden vind ik alleen gerechtvaardigd als er ook mensen aan het werk zijn. Zie zo vaak dat er beperkingen zijn terwijl er geen mens in de buurt is

    Login om te reageren
  14. VeniVidiVici zegt

    12 mei 2019 om 11:07

    Goed aanpak werk van politie! In Duitsland rijd iedereen bij wegwerkzaamheden keurig aan de snelheid om daarna pas weer vol weg te blazen. Hier in NL lijken veel mensen schijt te hebben aan wegwerkzaamheden en de bijbehorende snelheidsverlaging. Hetzelfde als van die idioten die rode kruizen boven een rijstrook negeren.

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      12 mei 2019 om 11:46

      @venividivici: Ben het helemaal met je eens, juist goed dat er controles zijn bij wegwerkzaamheden.

      Denk dat, naast het verschil in mentaliteit en discipline, het puntensysteem in Duitsland ook wel meehelpt aan het houden aan de regels.

      Geloof dat dat aardig is aangescherpt, bij 6 punten moet je al een soort van ‘EMG’-cursus volgen, en bij 8 punten ben je het rijbewijs voor minimaal een half jaar kwijt.

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        12 mei 2019 om 13:11

        @moveyourmind: Moeten ze hier ook eens invoeren dan. Maar ja, dat betekent wel dat de inkomsten voor de staatskas teruglopen natuurlijk.

        Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      12 mei 2019 om 16:22

      @venividivici: Ik lees hier wel vaker dat Duitsers zich bij wegwerkzaamheden keurig aan de maximum snelheden zouden houden (óók vanwege het puntensysteem). Maar, waarom zijn mijn ervaringen dat dan niet? Ik rijd er vele 10.000-den kms per jaar (met een personenauto) en weet, dat dat absoluut niet waar is. Omdat ik zelfstandig ben en mijn vele ritten niet bijzonder veel opleveren, houd ik mij steeds aan de voorschriften, omdat boetes mijn inkomen nog verder zouden reduceren. Ik kan je vertellen, dat ik in Duitsland daarom vaak genoeg pesterijen ondervind door Duitsers, die vinden dat ik niet snel genoeg rijd. Ik laat me er niet door intimideren. Maar in vind uit vele jaren ervaring, dat je bewering echt niet klopt.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        12 mei 2019 om 17:24

        @9000cse: Misschien je teller laten nakijken ;) Mijn ervaring, een stuk minder wel dan die 10.000 per jaar, is toch ook wel dat ze zich redelijk aan de snelheid houden bij wegwerkzaamheden.
        En in Nederland is mijn ervaring dat de meerderheid dat niet doet.

        Login om te reageren
      • melcon zegt

        13 mei 2019 om 08:00

        @9000cse: Tuurlijk heb je ook in DL uitzonderingen maar het gros houdt zich bij wegwerkzaamheden keurig aan de snelheid, althans zo als ik het ervaar natuurlijk ;-) Geheel met venividivici eens verder, zo moeilijk is het ook niet, die mensen zijn voor jou aan het werk, respecteer dat en pas je snelheid aan.

        Login om te reageren
  15. Breinstein zegt

    12 mei 2019 om 11:18

    Ergens anders op het web las ik dat het ook wel eens te maken kan hebben hoe goed het snelheidslimiet wordt aangegeven. Nu ken ik de situatie niet, maar het is wel stof om over na te denken ipv. iedere hardrijder op voorhand als ‘zwaar crimineel’ af te zetten. Neemt overigens niet weg dat je met wegwerkzaamheden van het gas af gaat.

    Login om te reageren
    • kle500 zegt

      12 mei 2019 om 11:59

      @breinstein: niemand heeft het over zwaar crimineel.

      Login om te reageren
    • SpiderIV zegt

      12 mei 2019 om 12:00

      @breinstein: in dit artikel wordt die hardrijder niet als “zware crimineel” weggezet maar als “onschuldig burger”.
      Wegwerkzaamheden herkent een automobilist die verder kijkt dan op zijn telefoonschermpje overigens aan meer zaken dan al dan niet goed neergezette 70km borden.
      Uitstekend die stevige boetes!

      Login om te reageren
  16. RutgerK zegt

    12 mei 2019 om 11:40

    Ik vraag mij altijd af wat er zo moeilijk is om bij wegwerkzaamheden van het gas af te gaan. Het verschil tussen 100km/u en 70 km/Uu over een traject van 10 kilometer kost je 2,5 minuut extra reistijd op je gehele reis. Ik snap dat je broccoli minder lekker is als die 2,5 minuut te lang heeft staan koken maar verder moet je wel een waardeloos leven hebben als 2,5 minuut uitmaakt in je dagelijkse dingen.

    Login om te reageren
    • sanderm3 zegt

      12 mei 2019 om 13:18

      @RutgerK: mensen hebben haast, want ze willen non stop op hun telefoontje spelen. Onderweg is dat lastiger dan stilstaand, bang dat hun “scharreltje” wegloopt als je niet snel genoeg reageert.

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      12 mei 2019 om 13:38

      @rutgerk: Goed punt. Peper je broccoli salade, niet je rijstijl.

      Login om te reageren
    • schuimbekje3 zegt

      12 mei 2019 om 23:27

      @rutgerk: zullen we de trein 25kmh laten rijden? Dat is de snelheid waarbij een trein nog veilig kan remmen voor overstekende verkeersdeelnemers en passagiers die geen gordel dragen… ohnee. Dat kan niet..

      Login om te reageren
  17. kjgvdm zegt

    12 mei 2019 om 11:44

    Het is nogal een ‘gele hesjes’ niveau artikel. Je rijd te hard bij weg werkzaamheden en dat is fout. Niks gel*l over spekken staatskas.

    Login om te reageren
  18. Pordon zegt

    12 mei 2019 om 13:05

    Groot voorstander om te controleren bij wegwerkzaamheden op de momenten dat er daadwerkelijk gewerkt wordt. Gisteren is daar een perfect voorbeeld van. Er stonden duidelijk 70 borden en er waren zeker meer dan 100 mensen aan het werk. Als je dan toch zoveel te hard gaat rijden verdien je ook gewoon een dikke bekeuring.

    Login om te reageren
  19. 1985 zegt

    12 mei 2019 om 13:46

    Eigenlijk is het te zot voor woorden dat er überhaupt gecontroleerd moet worden. Waar is het fatsoen gebleven van de automobilisten, neem eens een voorbeeld aan Duitsers. Die tonen respect voor de wegwerkers, denk aan de kinderen, hun papa is aan het werk en zal hem zomaar nooit leren kennen

    Login om te reageren
  20. astra zegt

    12 mei 2019 om 15:08

    Het zou fijn zijn als in Nederland een punten rijbewijs ingevoerd zou worden. Nu is het niks meer dan een snelheidsbelasting. Oók bij werkzaamheden.

    Kan je het namelijk ‘makkelijk’ betalen, dan ‘hoef’ je je niet aan de snelheid te houden. Daar irriteer ik mij voornamelijk aan. Voer die punten in, maak er een Duits systeem van. Maar zoals eerder hier al gemeld, dat gebeurd niet en zal nooit gebeuren: De overheid heeft de snelheidsbelasting namelijk elk jaar al in de begroting ingecalculeerd….

    En dus kan ik de sarcastische toon van dit artikel best begrijpen, los van het feit dat je van het gas af moet als er mensen aan het werk zijn naast de rijbaan.

    Login om te reageren
    • marcus zegt

      12 mei 2019 om 16:29

      @astra: Be carefull what you wish for… Hier in de UK heb je een puntenrijbewijs en ik heb er 3 van de 12. Boete was marginaal (60 of 70 pond geloof ik) voor 12 mijl te hard. Maar de verzekering met punten op je rijbewijs gaat keihard omhoog; dit jaar 175 pond extra, en dat ook de volgende 2 jaar weer tot de punten weg zijn.

      En dan heb je hier alle controles goed zichtbaar en aangegeven. In Nederland is alles grijs gespoten, weggemoffeld en achter bosjes verstopt. Voor je het weet ben je je rijbewijs kwijt. Laat mij maar elke paar maand paar tientjes boete betalen en geen punten krijgen, dat liever dan die punten hier…

      Login om te reageren
  21. Arnoud zegt

    13 mei 2019 om 14:19

    @jaapiyo:
    Valt het nou tegen dat je zo weinig bijval krijgt?

    Login om te reageren
  22. ghost zegt

    13 mei 2019 om 14:46

    Zou in Duitsland nooit voorkomen. Die weten wat de gevolgen zijn bij wegwerkzaamheden. Daarentegen zijn normale boetes gewoon Euroknallers.

    Login om te reageren
  23. frank2b zegt

    13 mei 2019 om 21:45

    De staatsschuld is weer ietsjes verder gedaald.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North