Automonteurs crashen Ferrari Enzo tijdens proefritje

Auteur: , 25 Reacties

We kennen allemaal de verhalen van automonteurs die het niet kunnen laten even een ritje te maken in de auto van de klant. Dat zal vaak niemand merken, behalve als je schade rijdt.

Als je dat in een Ferrari Enzo doet, maakt dat het natuurlijk alleen maar pijnlijker. Die bolide is niet alleen akelig duur, maar ook behoorlijk zeldzaam, aangezien Ferrari er slechts 399 bouwde. Laten we het zo zeggen: er zijn bedrijven waar je voor minder de laan uitgestuurd wordt dan een dergelijk incident.

John Michael Hoda was een van de getuigen van het ongeluk en raakte er zelfs bij betrokken, nadat zijn Lexus beschadigd raakte in de regen van koolstofvezel onderdeeltjes. Hij trok de twee monteurs uit het rokende wrak en schoot vervolgens een aantal foto’s van de enorme ravage.

Volgens Hoda wilden de brokkenpiloten een andere weggebruiker met hoge snelheid inhalen, maar verloren ze daarbij de macht over het stuur. De Enzo klapte vervolgens zo hard in de vangrail dat de wielen loskwamen van de grond.

Het schadebedrag is onbekend, maar iets zegt ons dat het tweetal zich de volgende ochtend wel even heeft moeten melden bij de directeur. (via jalopnik.com)



25 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Top occasion! Lichte parkeerschade. Wegens het beëindigen van een project te koop aangeboden…. Nee wtf, zou je auto zijn
En daarom dien je een auto als dit ook altijd naar een officiele dealer te brengen, mochten die iets verpesten dan kan je de altijd nog hogerop gaan klagen dus die zijn doorgaans toch wel iets voorzichtiger.
@MrSkyline: ja nou ook niet dus net mijn auto weer terug van de bmw dealer en met stoeprand schade op de velg en ik moet maar bewijzen dat het door hun gebeurt is
@yorick: joh, laat hun ff bewijzen dat hun het niet waren. Achteraf gezien is het toch wel heel erg slim om foto’s te maken voordat je auto achterlaat.
@marikoelolo: Tja maar ja je zou er toch van uit moeten kunnen gaan dat je auto in veilig handen is bij een officiële dealer. (blijkbaar in dit geval niet dus)
@reistje: Tot nu toe heb ik betere ervaringen met vakgarages dan met dealers. Dealers krijgen als gevolg van de garantie etc. toch wel klanten en zijn daardoor in mijn ogen wat laks in hun dienstverlening. Sommige vakgarages (ook niet allemaal hoor) die moeten het van hun goede naam hebben en zijn daardoor veel netter met hun klanten. Geen mooie stropdas achter de balie, maar wel een petrolhead in de werkplaats.
@marikoelolo: Je bent in Nederland onschuldig tot het tegendeel bewezen is, het is daarom dus niet aan de dealer om te bewijzen dat hun het “niet” waren maar aan de klant om te bewijzen dat ze het wel waren.
@Donstil: Totdat je in de horeca werkt. Als iemand daar komt klagen dat hij ziek is geworden van je eten ben jij schuldig, en moet je jou eigen onschuld zien te bewijzen.
@yorick: heb wel Rimringz voor je..
@yorick: wie koopt er dan ook een bmw;)
@yorick: Kilometerstanden volgende keer opschrijven, bij afleveren en ophalen een handtekening van een medewerker/leidinggevende ernaast.
@yorick: Welke officiële dealer zit je?
@FB_1541082451: broekhuis oost in Enschede. Verder heel tevreden over allen dit is jammer
@yorick: wedden dat je vrouw ‘m de avond ervoor erin heeft gereden bij het winkelcentrum?
@parker: die weddenschap wil ik graag met je aangaan. Ik ben 18 en als mijn vrouw het zou zijn geweest zou ik me meer druk maken om er achter te komen wie mijn vrouw is ;)
@yorick: welke bmw heb je?
@jasperjvr: E46 318 coupe
@yorick: Cool! daar zat ik laatst nog naar te kijken, als eerste auto. bevalt ie?
@jasperjvr: ja het is me 1e auto en bevalt goed. Alleen het blijft een bmw en is dus wel duur in onderhoud
Toch lijkt me een proefrit soms wel handig. Wel graag een beetje voorzichtig dan.
Dat is zuur zeg. Blijft een geweldige auto. Toendertijd viel iedereen zijn mond er van open. 600 pk! Nu heeft een Nissan dat al standaard ;)
@rolov: 660 zelfs, dat heeft Nissan niet standaard ;)
Tja zo is het natuurlijk makkelijk praten, en is de conclusie dat je het nooit zou moeten doen.

1. Het is niet professioneel, 2. De auto is te waardevol en zeldzaam, 3. Het is een auto die iets moeilijker onder controle te houden is dan een Up!… Het is nu makkelijk om te zeggen dat ik het niet zou doen. Maar als je als petrolhead de sleutels van een Enzo in je hand krijgt is het natuurlijk erg verleidelijk.
Daar en daar liggen stukjes van die Ferrari enzo….
Maatje van me had dit ook bij zijn garage. Seat ibiza 1.9 gechipt naar 195pk.
Erg leuk ding dat graag vooruit wilde.
Toen hij hem terug kreeg na onderhoud stond er 36km bij op de teller.
De uitleg was dat ze de ibiza gebruikt hebben om onderdelen te halen…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).