• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW X5 M draait laatste testrondjes bijna ongecamoufleerd

Auteur: sir_smokalot, gepost 11 juli 2014 om 08:06 – 22 Reacties

Afbeelding BMW X5 M draait laatste testrondjes bijna ongecamoufleerdAfbeelding BMW X5 M draait laatste testrondjes bijna ongecamoufleerdAfbeelding BMW X5 M draait laatste testrondjes bijna ongecamoufleerdAfbeelding BMW X5 M draait laatste testrondjes bijna ongecamoufleerdAfbeelding BMW X5 M draait laatste testrondjes bijna ongecamoufleerdAfbeelding BMW X5 M draait laatste testrondjes bijna ongecamoufleerdAfbeelding BMW X5 M draait laatste testrondjes bijna ongecamoufleerd

BMW X5 M
De derde generatie X5 werd al meer dan een jaar geleden onthuld, maar BMW maakt geen haast met de M-variant. Toch kan het niet lang meer duren, we verwachten de X5 M later dit jaar. In de VS draait hij minimaal gecamoufleerd de laatste testrondjes.

De X5 M was vandaag (het is daar nu avond) in Death Valley onderweg met een nog nader te definiëren 2 Serie Coupé. De 2 is helemaal voorzien van camouflage, maar lijkt een redelijk doorsnee-model, met een normale dubbele uitlaat, geen verbredingen bij de wielkasten, extra tankklepjes voor een stekker of iets in die richting. Wat dit is, is anyones guess.

Kijken we naar de X5, dan ademt alles aan de auto M. De grote gecamoufleerde luchthappers aan de voorzijde, vier uitlaten, en kneiters van geperforeerde remschijven in de wielen, want je wilt niet weten wat twee remschijfjes voor te verduren krijgen als je met meer dan 2 ton aan SUV op de Autobahn vanaf 250 stevig ankert voor die Jandoedel die zijn Scénic met gele platen achteloos zonder te spiegelen naar links gooit. Ook op de Nürburgring zijn grote schijven rondom een pré.

BMW X5 M remschijf

We verwachten, net zoals bij de X5 F15 zelf, geen schokkende wijzigingen ten opzichte van zijn voorganger. Waarschijnlijk ligt dezelfde 4,4 liter V8 met twee turbo’s onder de kap, nu met 560 pk en 680 Nm, in plaats van de 555 pk en 680 Nm die zijn voorganger al sinds 2009 heeft. Uiteraard wordt het vermogen via AWD op de weg gebracht.

Wanneer BMW besluit de X5M te onthullen? Wie het weet mag het zeggen. Een grote show in een markt die er voor het model toe doet ligt voor de hand, in november is de L.A. Autoshow bijvoorbeeld. Maar misschien verrast BMW ons in oktober in Parijs al met zijn sterkste X5, hoewel we daar eerder een eDrive zouden verwachten. De tijd zal het leren.

Met dank aan koennn voor de foto’s!

UPDATE: ook Sjoerd kwam een gecamoufleerde X5M tegen, check zijn foto’s HIER!

Ook interessant!

  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
    BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
  • BMW 8-serie en M8 facelift is verrassend
    BMW 8 Serie en M8 facelift is verrassend
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, BMW, combo, Coupe, f15, f22, spyshot, X5, x5m

Vorig bericht: « Automonteurs crashen Ferrari Enzo tijdens proefritje
Volgend bericht: Volkswagen Passat prijzen: dit gaat ‘ie kosten »

Lees Interacties

Reacties

  1. racerx zegt

    11 juli 2014 om 08:28

    Wellicht is die 2 een hybride variant, of een model onder de 220i/218d.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 juli 2014 om 08:50

      @RacerX: of een oud prototype dat ze nog hadden staan en nu mee gaat als begeleidauto.

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        11 juli 2014 om 08:56

        @mashell: Of een gangbare 220/228 om de aandacht van de X5 af te leiden, wat te beoordelen aan onze reacties aardig gelukt is hahaha.

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          11 juli 2014 om 09:57

          @RacerX:
          De 2 is dan ook vele malen interessanter dan die zeecontainer.
          Doet u mij maar een M235i.

          Login om te reageren
        • gregorius zegt

          11 juli 2014 om 10:14

          @RacerX: nou ja. Hang 200 kg aan plugin-E-troep aan de 228i en je hebt een leasetopper in een hoop europese landen! Ja, niet in NL, dat weten we nu wel!

          Login om te reageren
    • isobmw zegt

      11 juli 2014 om 14:52

      @racerx: volgens mij is dat een M2 @autoblog

      Als ik zo naar de voorbumper kijk, zelfde als de m3/m4 bumper, M pakket voorbumper is anders..

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        11 juli 2014 om 15:05

        @isobmw: Ik had uiteraard naar die optie gekeken, een M-duo zou logisch zijn, maar hij kwam op mij niet dik en breed genoeg over.

        Nu kan het zijn dat er een nieuwe aandrijflijn nog in een oude verpakking wordt getest, maar uiteindelijk zal de M2 wel wat forser moeten worden. Maar dat was slechts een eerste ingeving.. Ik vraag me ook af wat die sticker op het zijraam is:

        Login om te reageren
        • isobmw zegt

          11 juli 2014 om 15:43

          @sir_smokalot: hij hoort inderdaad breder te zijn, maar misschien omdat het een test auto is heeft deze geen brede wielkasten, maar de voorbumper is sowieso dezelfde als de M4
          http://www.2addicts.com/forums/attachment.php?attachmentid=936657

          Login om te reageren
        • henkhupelschoten zegt

          11 juli 2014 om 16:11

          @sir_smokalot: heeft 2 uitlaten ik verwacht niet echt dat het dan een echte m2 zal zijn verstoort de motor prestaties

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            11 juli 2014 om 17:36

            @henkhupelschoten: de 2 serie heeft 1 uitlaat met 2 eindstukken (het aantal eindstukken is van geen enkel belang). Maar ook 1 uitlaat is genoeg om de uitlaatgassen van 300pk te verwerken (zie Audi Q3).

            Login om te reageren
            • henkhupelschoten zegt

              11 juli 2014 om 18:31

              @mashell: tja kwist niet dat de 2 uitlaatstukken vast zaten op 1 uitlaat maar goed haha maar is het niet dat bij de rs q3 volgensmij wel echt Twee uitlaten zitten is namelijk ook bij rs4/5/6/7 als je goed erin kijkt zitten er volgensmij wel 2 uitlaten in en concurrent gla 45 heeft er ook 2

              Login om te reageren
  2. henkhupelschoten zegt

    11 juli 2014 om 09:25

    Ik vind de vorige generatie x5 veel mooier dit gedrocht gaat nergens over maar dan nog doe mij dan maar een ml63 amg, gl500, range rover 5.0 supercharged v8 of binnekort de jaguar suv. Of een ander segment: s65 amg maar dan wel over de grens gaan kopen in duitsland

    Login om te reageren
    • agera zegt

      11 juli 2014 om 13:20

      @henkhupelschoten: In alle opzichten is deze nieuwe generatie x5 mooier dan de Mercedes ML vind ik .

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        11 juli 2014 om 13:34

        @agera: khad ook geen andere reactie van jouw verwacht -_-………

        Login om te reageren
  3. Reimon zegt

    11 juli 2014 om 10:00

    2 serie; testen van nieuwe carrosseriekleur? ;-) Mogen we nog niet zien natuurlijk!

    Login om te reageren
  4. dodge-hemi zegt

    11 juli 2014 om 11:03

    Waarom zouden ze niet de jahre 30 m5 motor specs gebruiken? Dus zijn die specs die hier zijn opgegeven al zeker of is dat een schatting, want ik persoonlijk denk eerder aan die 600pk want zo’n jahre 30 en dat soort dingen is toch altijd een beetje een oefenmodel

    Login om te reageren
  5. DonEmilio zegt

    11 juli 2014 om 12:53

    BMW heeft een tijdje geleden een aantal nieuw motorblokken aangekondigd. Zo wordt voor o.a. de 328i, dat n20 blok vervangen voor een b48 blok. Wellicht dat dit ook in de 2 serie wordt getest.

    Login om te reageren
    • bohica zegt

      11 juli 2014 om 13:02

      @DonEmilio: je bent goed op de hoogte.
      Maar dit blok zal voorlopig voorbehouden zijn voor de 3 en 4 serie

      Login om te reageren
  6. agera zegt

    11 juli 2014 om 14:18

    De X5 vond ik altijd al een mooie fraaie wagen sinds de introductie van de e53. Het grote verschil met de 2e generatie t.o.v. van de 3e generatie is, dat BMW deze laatste sjieker heeft proberen te maken wat ook gelukt is. De 2e generatie e70 was oogde juist dikker was opvallender en was gericht op sportiviteit.
    Zowel de 2e als de 3e generatie X5 waren/zijn mooie bakken, ik denk dat BMW met deze laatste generatie X5 een breder doelgroep wil aanspreken.

    Dit is denk ik de verkoopstrategie van BMW, nieuwe potentiele kopers aantrekken en mensen die een sportievere auto willen die hoger op zijn poten staat, doorwijzen naar de X6. Er is nu duidelijk meer verschil tussen de X5 en de X6 dan de vorige generaties.

    De X5 is een heerlijk wagen waar ik altijd een zwak voor heb gehad, evenals de Lexus RX die gewoon ook een schitterende wagen is die ook goed rijdt.

    De q7 oogt te log en lomp, de Touareg vind ik sober, de ML had een wat meer agressievere uitstraling mogen krijgen. Uit Europa vind ik verder alleen de RR Sport een fraaie wagen.

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      11 juli 2014 om 15:34

      @agera: en geen hol dat iemand zich daar in interesseert

      Login om te reageren
  7. isobmw zegt

    11 juli 2014 om 15:00

    http://image.automobilemag.com/f/67265907 q100 re0/2014-bmw-m235i—web-first-drive—photos-by-bmw-18.jpg

    Kijk goed naar de voorbumper van deze m235i en die 2er naast de x5, deze heeft een brede V vormig bumper, en de andere onderste boven brede V vorming, ik denk dat dat een M2 is

    Login om te reageren
  8. 4244cc zegt

    12 juli 2014 om 00:48

    krijgt de x5m een v8?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North