• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AutoRAI supercar van de dag: Aston Martin V8 Vantage S

Auteur: Alwood, gepost 17 april 2011 om 17:22 – 14 Reacties

Afbeelding AutoRAI supercar van de dag: Aston Martin V8 Vantage SAfbeelding AutoRAI supercar van de dag: Aston Martin V8 Vantage SAfbeelding AutoRAI supercar van de dag: Aston Martin V8 Vantage SAfbeelding AutoRAI supercar van de dag: Aston Martin V8 Vantage SAfbeelding AutoRAI supercar van de dag: Aston Martin V8 Vantage SAfbeelding AutoRAI supercar van de dag: Aston Martin V8 Vantage SAfbeelding AutoRAI supercar van de dag: Aston Martin V8 Vantage SAfbeelding AutoRAI supercar van de dag: Aston Martin V8 Vantage SAfbeelding AutoRAI supercar van de dag: Aston Martin V8 Vantage SAfbeelding AutoRAI supercar van de dag: Aston Martin V8 Vantage SAfbeelding AutoRAI supercar van de dag: Aston Martin V8 Vantage S

Pornoblauw, dat kan Aston Martin wel!
Is een V12 dan toch too much voor een speelse supercar? Een “8” roffelt ook zo lekker. Op de RAI dit jaar hoef je in ieder geval niet te twijfelen want de Aston Martin V8 Vantage S steekt daar met kop, schouders en vooral kleur ver boven de rest uit.

Zelfs op autoshows krijgt men het niet voor elkaar een beetje originele auto’s neer te zetten. Altijd weer overheersen de grijze, zwarte en witte auto’s. Niet alleen vervelend als je snel een plaatje wil schieten, er spreekt ook geen plezier, originaliteit of trots van uit. Gelukkig begrijpt de verantwoordelijke voor deze Aston Martin het wel en konden wij er na de buiten-spot nog wat mooie binnen-plaatjes van maken.

De Vantage S heeft 436pk en 490Nm, 16pk en 20Nm meer dan de normale V8 en ruim voldoende. Aan de buitenkant komt de bodykit extra mooi uit in het felblauw. Vrijwel dezelfde ‘spoilers’ als op de V12 Vantage maar zonder de gatenkaas motorkap. Bekijk hem op de Aston Martin-stand, achter de Cygnet in de zee van grijs.

Ook interessant!

  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost
  • Aston Martin A3
    Aston Martin komt met gelimiteerde en speciale Vantage
  • Er komt een héle leuke versie van de Aston Martin Vantage
  • Officieel: de Aston Martin V12 Vantage komt eraan!

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, autorai, autorai-2011, blauw, v8vantage, v8vantage-s

Vorig bericht: « Nederland = vies, haalt norm luchtkwaliteit niet
Volgend bericht: How about een alcantara ruitmotief in je Jaguar XKR? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    17 april 2011 om 17:26

    Ik vond ‘m heerlijk! Volgens mij moet ie beter rijden dan de V12 vantage, met z’n lichtere motor. Maar…. Toch zou ik voor de V12 gaan.

    Login om te reageren
    • mrbones zegt

      17 april 2011 om 17:45

      @Jochempie: Het scheelt ongeveer 70 kilo. Wat ik graag zou zien is een v12 vantage met de v8 vantage motorkap :-)

      Login om te reageren
      • DMan zegt

        17 april 2011 om 18:21

        @mrbones: De Vantage S dus..?

        Login om te reageren
        • purplehaze zegt

          17 april 2011 om 18:35

          @DMan: Nee. Vantage S is dus een V8.
          mrbones wil dus een v12 Vantage met de motorkap van de Vantage S.
          En dat is gelijk ook mijn wens :)

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            17 april 2011 om 20:00

            @purplehaze: Zijn die motorkappen niet vrijwel identiek? De vantage S heeft immers ook de luchtuitlaten. Volgens mij wil hij de V12 met de motorkap van de reguliere v8, die helemaal dicht is.

            Login om te reageren
            • trigger565 zegt

              17 april 2011 om 22:38

              @Jochempie: ik denk toch dat jij het aan het verkeerde eind hebt:

              Login om te reageren
              • trigger565 zegt

                17 april 2011 om 22:40

                @trigger565: ter vergelijing: de V12 Vantage met de ‘louvres’

                De standaard V8 heeft dus dezelfde motorkap als de V8 S, zonder de “louvres”

  2. The360box zegt

    17 april 2011 om 17:51

    Nou,ik ben dan vandaag gegaan maar het ‘normale’ volk mocht niet eens snuffelen aan deze supercar! De beste stand vond ik van Citroen, met een mooie en enige een fatsoenlijke VIP lounge voor klanten en waar ik natuurlijk ook in mocht,

    Login om te reageren
  3. ascari15 zegt

    17 april 2011 om 18:18

    Blijf erbij dat Aston Martin alleen maar mooie auto’s heeft.
    Iets wat weinig andere merken ook lukt.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      17 april 2011 om 18:32

      @ascari15: Tsja. Als je alleen de luchtroosters en tint van je lampen aanpast door de jaren heen, is mooi blijven niet lastig.
      Als de basis tenminste goed is. En dat is ie wel.

      Login om te reageren
  4. spiderman zegt

    17 april 2011 om 18:43

    Prachtige auto, net als de andere Astons overigens (behalve die veel te dure omgeklopte Toyota iQ, maar goed dat telt niet) maar ik vind de ‘gewone’ V8 Vantage nog altijd de mooiste. Zo’n vormgeving heeft geen bodykits of dikkere spoilers nodig. En het geluid is ook bij dat model al waanzinnig.

    Login om te reageren
  5. speedlimit zegt

    17 april 2011 om 19:41

    AM en V12 dan zeg ik DBS…wat mij betreft nog steeds de mooiste aston ;)

    Login om te reageren
  6. mightymike zegt

    18 april 2011 om 00:11

    Ik werd helemaal temmes op de RAI alles wat ik zag was TDI,greenline, ecoflex of bluemotion!! Nee ik wil een sirocco met 122 pk vette shit is dat! Je wil toch ook geen BMW 316 met een M3 pakket?! Waar zijn nou is de 2.0 6 cilinders? Een echte 3.2 R32? niet een geblazen 2 liter 4 cilinder omdat die dan zuinig is! Autowereld word er niet beter op zo

    Login om te reageren
  7. Cantago zegt

    23 april 2011 om 22:48

    Een V12 is NOOIT to much! Het kan niet genoeg zijn;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North