Auw: Mitsubishi Evo VIII doet pootjebaden in Maasdijk

Auteur: , 54 Reacties

Dit zijn van die momenten dat je wenste dat je 's ochtends gewoon in bed was blijven liggen.

Evo te water

Afgelopen middag was een zure middag voor de bestuurder van deze Evo. Door een onbekende oorzaak verloor de automobilist de macht over het stuur en eindigde het rode rallyicoon in het water te Maasdijk.

De Evolution VIII werd gebouwd van 2003 tot 2005 en had de bekende turbo-tweeliter viercilinder aan boord. Standaard goed voor 265 pk en 355 Nm, waarbij de kracht natuurlijk werd verdeeld over alle vier de wielen. De achterbumper doet vermoeden dat het een Evo IX betreft. De voorzijde verraad echter het typische VIII kenmerk: het Mitsubishi-logo apart verwerkt in de body, op de gril. Bij een negende generatie is het logo direct in de gril geplaatst.

Gelukkig heeft de bestuurder geen verwondingen aan het ongeval over gehouden. Helaas kunnen we dat niet zeggen van de Japanse rakker.

Evo te water
Evo te water

Fotocredit: Westlanders.nu



54 reacties

Nee. Kut
Zonde voor zo’n mooi ding
Schade kan meevallen als de wagen onmiddellijk in een droogkamer wordt gezet.
Uiteraard alle smeermiddelen vervangen en hopen dat de motor geen zgn waterslag heeft gemaakt, dat is dus water aanzuigen door de luchtinlaat die de motor dan probeert te comprimeren, wat niet mogelijk is.
De drijfstang of krukas verliest het dan meestal !

Ow en WD 40 hele bleds met WD 40 en kwistig overal opspuiten !
@desjonnies: het enige waar wd40 goed voor is, water verdringen… Ik hoop overigens dat je gelijk hebt.
@lekbak:

Gereedschap schoonmaken ..
@lincoln: gewoon met een lap. Vettigheid conserveert, als het te vet is in de gasolie.
@lekbak: sporen van “marbles” vanaf raceslicks verdwijnen ook als sneeuw voor de zon met wd40. Ook doe ik de halve motorfiets ermee. Best goed spulletje is mijn mening.
@lekbak: daarom is het belangrijkste ingrediënt van WD40 visolie, maar dat wist iedereen hier al waarschijnlijk.
@ghost:
Nee wist ik niet !
Gebruik het al eeuwen, maar weer wat geleerd, bedankt !
@desjonnies: waar gebruik je het voor dan? Want ik was niet sarcastisch hierboven. Werkelijk overal zijn veel betere alternatieven voor te bedenken behalve water verdringen, en de meeste mensen doen dat laatste niet zo vaak…

Wd-40, kan alles een beetje maar is nergens goed in.
@lekbak:

Kruipolie is enorm handig roestige nest die veel te lang vastzit snel los te krijgen.
Daarvoor is het immers ook ontwikkeld…
@Hupke: wd40 is geen kruipolie. Het ziet er niet alleen anders uit maar echte kruipolie werkt ook veel beter. Wd40 heeft zijn imago en marketing afdeling goed op orde, dat moet ik ze nageven.
@lekbak:
WD 40 Dus ……………….je zegt het al…………..’water verdringen’, laat deze dat nou net nodig hebben !
@desjonnies: Dashboard, ecu, bedrading: ik vrees dat je nog een hele tijd achtervolgd kan worden door allerlei elektronische gremlins.
@escort77: door de rare manier van parkeren (ikzelf zou ‘m wat minder diep het water ingereden hebben) ben ik bang dat je gelijk hebt……
@escort77: de kans is groot inderdaad. Alles valt en staat met de kwaliteit van de elektronica en de manier waarop de auto opdroogt. Ik “ken” een auto die volledig onder water heeft gestaan (alhoewel, meer een modderbad met zoet water) en daarna nooit rare storingen of problemen heeft gehad. Maar goed, ik ken ook auto’s die na een zeer vochtig interieur al rijp waren voor de sloop vanwege de elektronica.
@escort77: het is inderdaad precies het verkeerde hoekje dat onder water zit, alles komt daar samen bij de ECU, verder zit de klimaatregeling daar ergens verstopt.
Dit lijkt op een gevalletje fanatiek de rotonde nemen en iets te veel tegensturen zodra de achterkant uitbreekt. Hoe dan ook zonde van de bak.
Dit doet momenteel meer met mij dan een Ferrari vlam heeft gevat… wat een mooie Evo is dit.
@pagani86: precies
Rijd hier in het dorp rond en was er altijd zuinig op
Mitsubishi, gewoon starten en weer doorrijden…
@norge: behalve dan dat dit geen ‘gewone’ Mitsubishi is.

Verder hoop ik inderdaad ook voor de eigenaar dat een dagje in de droogkamer, in combinatie met de verdere genoemde maatregelen die desjonnies suggereerde, volstaat om de auto weer rijklaar te krijgen. Maar eerlijk gezegd vrees ik dat dit ding over een maandje of twee, drie in eens weer opduikt in de showroom van een JetCars o.i.d.
‘Onbekende oorzaak’. Ik vermoed gebrek aan rijvaardigheid?
Jetcars 3.2.1
Why ……….. WHY………!
Zonde van de auto. Hij heeft gelukkig niet al te ver in het water gelegen en het betreft zoet water dus de kans dat de auto nog gewoon werkt is groot. Mits deze goed droog gemaakt wordt.

Overigens is er nog een groter verschil tussen de voorkant van de Evo 8 en 9. De Evo 9 heeft 2 ovale luchtinlaten in de voorbumper zitten welke de Evo 8, zoals bovenstaande auto, niet heeft.
Mooi, weer zo’n petjesmobiel minder. Met dit soort auto’s wordt zelden normaal gereden, men moet zich altijd weer bewijzen en dat hoort niet thuis op de openbare weg..
@parker:

Zuur als altijd!
Hoe doe je dat toch?
@carmasterr: absoluut geen kennis van het desbetreffende onderwerp hebben? Denk dat je het in die hoek moet zoeken. Ik reageer normaal gesproken al niet meer op hem (of haar), dat is te vermoeiend.
@ej20g:

Het schijnt een ‘haar’ te zijn.
Inhoudelijk reageren heeft inderdaad geen zin.
Maar ik vind het wel grappig om te zien hoe parker overal een probleem van kan maken.

Ik kan me geen positieve comment herinneren.
Is parker wel een liefhebber? Van ook maar iets?
@carmasterr: Ik denk van pennen..
@sanderm3: haha u made me laugh
@carmasterr: Tegenwoordig zie ik steeds vaker vrouwen en oude kale mannen in dit soort auto’s rijden (ook Nissan, Toyota, Subaru).
Vrouwen krijgen ook meer haast tegenwoordig :-)
Het is een japanner: gewoon een zak rijst in het dashboardkastje en snel weer knallen met die evo!
Pijn.
Dat zon ding maar 265 pk heeft, had wel iets van 100 meer verwacht
@janmetdelangeachternaam: ja fabrieksaf ja, maar dat geld ook voor alle GTR’s enzo, zouden er ook 450 pk’s kunnen zijn, zoveel moeite hoef je daar niet voor te doen met rappe ricers.
@janmetdelangeachternaam:
Ik ken dit type auto niet zo goed, maar was er niet een soort ‘afspraak’ of regel in Japan dat auto’s nooit meer dan 250pk mochten hebben? Of was dat al afgeschaft toen dit ding op de markt kwam? Er staat me iets van bij in elk geval, dus misschien moet je het in die hoek zoeken….
@stationcar: 280 pk was de gentlemens agreement
@stationcar: en alle auto’s begrensd op 180km/h
@gieltj: in 1988 was dit afgesproken, in 2004 is de PK limiet eraf gegaan, onder andere omdat Mitsubishi en Nissan gewoon auto’s verkochten met 280pk op de sticker en 300+ in het echt hadden. Hierna zijn de Subaru’s ook 300-320pk geworden samen met de Toyota’s.
Zonder stickerpakket heeft ie maar 265pk @janmetdelangeachternaam: ..
Zonde, maar het lijkt mee te vallen. Het is met alle nattigheid en blaadjes soms ook alweer vies glad. Ik had vanmiddag dankzij het ontbreken van een sper ook alweer wat onderstuur. Toch eens kijken wat een sper nou exact kost.
@dutchdriftking: an sich noet eens megaveel, maar het is meer de montage.
Het is wel een mooie zo met die zwarte velgen. Ik zou hem voortaan wel op de weg proberen te houden. Dat schijnt moeilijk te zijn.
Paar oude kranten op motor leggen. Zomaar klaar joh
Ai, dat is niet zo fijn om te zien.
Foto’s gemaakt door Henk van der Plas… Daar zie ik de humor dan wel weer van in.
Iets te overmoedig op de nieuwe rotondes daar :)
Gewoon even voor de kachel te drogen zetten. Beetje vertroetelen vervolgens. Daarna gaat ie weer als de brandweer.
Sta je voor aap met je evo, had je beter een suby met snorkel gekocht…
Haha das kloten het zijn toch geen boten!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).