• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Auwie! Koenigsegg overleeft testrit niet

Auteur: Author, gepost 12 mei 2017 om 14:48 – 40 Reacties

Auwie! Koenigsegg overleeft testrit niet


Big trouble in little Trollhättan!

Je zult toch maar zitten wachten op de aflevering van je Koenigsegg Agera RS. Je hele fanbase op Instagram leeft met je mee, de buren hebben een vrije dag opgenomen, je hebt al bedacht in welke volgorde je vrienden een ritje mee mogen rijden en zelf kun je natuurlijk niet wachten tot je je Zweedse powerhouse de sporen kan geven. Smöllen.

Helaas voor de aankomende eigenaar van deze specifieke Agera RS zal ‘ie nog effe geduld moeten uitoefenen. De hyper-/supercar crashte tijdens een shakedown op de (vochtige) testbaan. Volgens Koenigsegg ging het niet om een technisch mankement en dus lijkt de conclusie gerechtvaardigd dat de testrijder een foutje heeft gemaakt.

Gelukkig bleef het chassis van de Agera intact, maar het interieur kan wel een opfrisbeurtje gebruiken. De klant zal iets langer moeten wachten op de aflevering. Van de Agera RS worden trouwens slechts 25 exemplaren gebouwd en ze zijn allemaal reeds verkocht. De V8 onder de kap werd opgekieteld naar een stevige 1.360 pk.

UPDATE: Deze Koenigsegg is de ‘Gryphon’ van Instagram-sensatie Manny Khoshbin. Naar het schijnt is het ongeluk gebeurd tijdens het testen van de auto door medewerkers van Koenigsegg zelf.

UPDATE 2: Khoshbin bevestigt het verhaal op Instagram, heeft een nieuwe aangeboden gekregen van Koenigsegg.

Ook interessant!

  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • De voormalige snelste productieauto krijgt een make-over
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen

Nieuwste artikelen

  • Politie pakt motor van Brabantse vlogger af
  • Als je de trap niet opkomt, dan ga je maar Le Mans rijden?
  • Deze knotsgekke Lambo staat nu te koop in Nederland
  • VW Touareg in de uitverkoop: tot €10.000 goedkoper
FacebookTweetPinLinkedIn

agera, agera-rs, crash, koenigsegg, Manny-Khoshbin, schade

Vorig bericht: « Sloopauto’s worden bijna 100% hergebruikt!
Volgend bericht: F1 Spanje: is de ‘nieuwe’ Red Bull een beetje goed? »

Lees Interacties

Reacties

  1. naamloos3 zegt

    12 mei 2017 om 14:59

    Daar zal die kale bats niet zo blij mee zijn

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      12 mei 2017 om 15:10

      @naamloos3: ?

      Login om te reageren
  2. Wallx zegt

    12 mei 2017 om 15:00

    Ik zou er toch niet zo blij mee zijn om, na lang wachten, een peperdure schadeauto te rijden… De kans lijkt me vrij groot dat de aankomende eigenaar afziet van de koop.

    Login om te reageren
    • dromedaris zegt

      12 mei 2017 om 19:56

      @Wallx: wat ik niet kan afleiden van het artikel is of de eigenaar de testrijder was? In dat geval zal die de auto zo moeten nemen

      Login om te reageren
      • woudloper zegt

        13 mei 2017 om 08:12

        @dromedaris: nee eigenaar is manny koshbin in de VS

        Login om te reageren
  3. Boomer zegt

    12 mei 2017 om 15:02

    Ik zou deze niet meer hoeven…
    …los van dat ik geen van die mormels wil, maar dat terzijde.

    Dit is wel een erg grote fout van de testrijder dan. Raar ook dat ze in de regen shakedowns doen.

    Login om te reageren
  4. flatsix010 zegt

    12 mei 2017 om 15:04

    Lijkt me toch vreemd om een vermogen neer te leggen voor een opknappertje.

    Login om te reageren
  5. oemplus zegt

    12 mei 2017 om 15:08

    Als ze allemaal al verkocht zijn weet de klant dus zeker dat hij deze schadebak krijgt.. Ben je klaar mee..

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      12 mei 2017 om 17:34

      @oemplus: ze kunnen gewoon deze in de schredder gooien en een nieuwe bouwen. Het is niet zo dat ze niet meer kunnen bouwen…

      Login om te reageren
      • oemplus zegt

        12 mei 2017 om 18:01

        @lekbak: Denk niet dat dat gaat gebeuren, aangezien er nog veel bruikbare/kostbare onderdelen aanzitten.

        Login om te reageren
  6. jannemaneke zegt

    12 mei 2017 om 15:10

    Het chassis bleef dan misschien we intact maar niemand maakt me wijs dat dit goed is voor zo’n supercar.

    Login om te reageren
  7. peterpann3nkoek zegt

    12 mei 2017 om 15:12

    Dat is toch wel heel erg zuur, je zal maar degene moeten zijn die de aanstaande eigenaar moet bellen:” sorry maar u zal iets langer moeten wachten. -wat is er gebeurd dan?. -oow niks kleine tegenvaller tijdens de productie

    Login om te reageren
  8. jorden zegt

    12 mei 2017 om 15:26

    Net als Feyenoord die de titel kon gaan pakken… eff geduld nog

    Login om te reageren
  9. occie zegt

    12 mei 2017 om 15:29

    Jetcar kom d’r maar in!

    Login om te reageren
  10. yipikaye zegt

    12 mei 2017 om 15:31

    Toch maar een Buggati Chiron aanschaffen, veiliger door de 4 wheel drive. :-)

    Login om te reageren
    • tru7hunter zegt

      12 mei 2017 om 17:39

      @yipikaye: toch maar niet ;)

      Login om te reageren
    • carfreakjim zegt

      12 mei 2017 om 20:54

      @yipikaye: Die heeft de beste man ook al besteld.

      Login om te reageren
  11. thierryvth zegt

    12 mei 2017 om 15:32

    zat er een bocht in de dragstrip ?

    Login om te reageren
    • trolle zegt

      12 mei 2017 om 16:56

      @thierryvth: oh kijk, den koenigseggbasher is terug.

      Login om te reageren
  12. SimonMc zegt

    12 mei 2017 om 15:33

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  13. Kvgorp zegt

    12 mei 2017 om 15:46

    Auw…. Ik denk dat dit gezien de negatieve publiciteit die dit mee brengt vast naar volle tevredenheid van de klant wordt opgelost. Gezien de productie capaciteit zullen alle klanten achter hem nog wel een mailtje krijgen met helaas het duurt nog iets langer voor uw auto gereed zal zijn.

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    12 mei 2017 om 15:58

    Zo, dat is een moeilijk telefoontje….

    Login om te reageren
  15. jk911 zegt

    12 mei 2017 om 16:03

    Manny Khosbin zijn koenisegg Gryphon dit?

    Login om te reageren
    • fijnkonijn zegt

      12 mei 2017 om 17:39

      @jk911: probeer het eens met Algemeen Beschaafd Nederlands. Misschien dat we dan begrijpen wat je wilt zeggen. Dank u.

      Login om te reageren
      • jk911 zegt

        12 mei 2017 om 17:42

        Haha nuttig dat je het even meldt, hoop dat ik het vandaag wel goed heb gedaan bij m’n Nederlands examen vwo ;)

        Login om te reageren
        • autoriteit zegt

          12 mei 2017 om 18:43

          @jk911: ik snapte je wel hoor :)

          Login om te reageren
  16. duckmefaddy zegt

    12 mei 2017 om 16:07

    1360pk? Doe maar 1176, aangezien dit de Agera RS is, en niet de ONE:1 ;)

    Login om te reageren
  17. sracert zegt

    12 mei 2017 om 16:11

    Het is toch een honds lelijk apparaat. Totaal geen smaak die Zweden, lijken wel Duitsers.

    Login om te reageren
  18. Onehp zegt

    12 mei 2017 om 16:20

    @MauritsH correctie: zover ik weet zit Koenigsegg in Ängelholm (vandaag nog gepasseerd), Trollhättan is waar Saab gevestigd was en is een 250km verder in noordelijke richting…

    Login om te reageren
    • nofxke zegt

      12 mei 2017 om 16:34

      @Onehp: Correct, maar Koenigsegg gebruikt ook de testfaciliteit van ex-Saab, nu eigendom van NEVS als testcircuit.
      Dus klopt wel degelijk wat dit in Trolhattan gebeurd is.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        12 mei 2017 om 16:44

        @nofxke: ah ok dank, dacht dat men met de testbaan hun eigen landingsbaan bedoelde waar men voorheen alvast de productie testte.

        Login om te reageren
        • Author zegt

          12 mei 2017 om 17:54

          @onehp: @nofxke idd, Koenigsegg maakt gebruik van de testbaan van NEVS, gevestigd te Trollhättan. Had ik even mogen vermelden, dus ik begrijp de verwarring. Goed weekend heren! Wij drinken een (veel) biertje(s) op het afscheid van Dizono.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            12 mei 2017 om 17:57

            @mauritsh:

            Pardon ??

            Login om te reageren
            • Author zegt

              12 mei 2017 om 18:08

              @lincoln: Zie artikel over de Ducati 916. Sorrie man, ik heb nooit gewild dat je er op deze manier achter zou komen.

              Login om te reageren
  19. f40racer zegt

    12 mei 2017 om 16:45

    Gewoon een extra agera RS produceren 26/25 en hij wordt meer waard dan de rest. Deze in een museum zetten om het verhaal achter de 26e Agera RS te bekrachtigen en over een paar jaar heb je weer een onbetaalbare auto.

    Login om te reageren
  20. lincoln zegt

    12 mei 2017 om 16:59

    Big trouble in little China ..

    Er is een periode geweest dat ik dacht dat dat de beste film aller tijden was ..
    En ook toen had ik altijd gelijk ..

    Login om te reageren
    • porsche928 zegt

      12 mei 2017 om 21:10

      @lincoln: die film is wel een absolute topper!

      Login om te reageren
  21. flevocarspotter zegt

    12 mei 2017 om 17:00

    De testrijder is zeker daar komen te werken via die vacature van laatst waarin werd gezegt dat het niet uit maakt wat je kan als je het werk maar leuk vindt.

    Login om te reageren
  22. futse zegt

    12 mei 2017 om 17:20

    Extra Agera maken, alle klanten krijgen gewoon een nieuwe. Of op zijn minst zéggen dat je een extra Agera maakt, zodat de klant dénkt dat hij een nieuwe heeft…

    Login om te reageren
  23. mashell zegt

    13 mei 2017 om 06:56

    Afslepen. Deuren dicht, klep dicht, poetsen en afleveren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North