
We hebben het gecheckt en het klopt.
Hoewel de Zweden de afgelopen tijd vooral bewondering wekten met de zeer bijzondere Regera, mogen we ook de meer conventionele modellen niet vergeten. Schrap die zin trouwens maar meteen weer, want conventionele Koenigseggs bestaan niet.
De Agera RS is een beest met 1.160 pk (1.386 pk als je E85 tankt) waarvan inmiddels 25 exemplaren zijn geproduceerd. Complimenten in elk geval voor Christian von Koenigsegg, die er net als bijvoorbeeld Horacio Pagani erin slaagde om vrijwel vanuit het niets en in beperkte tijd een hypercarmerk uit de grond wist te stampen. Beide heren weten hoe belangrijk het is om niet alleen bergen aan pk’s te beloven, maar het ook nog eens waar te maken.
Rest ons je te trakteren op een stapel heerlijke plaatjes. Gordijnen dicht en genieten maar. Vinden jullie die duivelse achtervleugel ook awesome?
Een konings-ei of een Pagani.
Ik hoef gelukkig niet de keuze te maken.
Maar beiden zijn het bloedmooie machines.
Koenigsegg Agera Renault Sport Edition?
@atteh: Koenigsegg Agera Rally Sport. Die gekke Zweden willen met deze auto gaan meedoen aan het WRC. ;-)
Ik vind hem te druk met al die flapjes, stickers etc. Heeft ie helemaal niet nodig, gewoon in Chiquita geel alleen zou al voldoende zijn.
@pinut187: welke stickers?
@gieltj: vooral die op die achtervleugel. Is wellicht geen sticker maar dat lijkt er wel op en ziet er erg goedkoop uit koenigegss onwaardig..
@pinut187: Deze auto heeft al die flapjes juist wel nodig. Die zitten er in dit geval echt niet op voor de sier. Daarnaast zie ik ook geen stickers? Tenzij je de merkaanduidingen en typeaanduidingen bedoelt?
@kilum: ja en dan vooral op de achterspoiler. Het is wellicht geen sticker maar het lijkt er wel zo op. Lees: ziet er goedkoop uit en dus koenigsegg onwaardig..
Zie mezelf hiermee wel een kratje bier oppikken bij de appie…
Ik las niet zo lang geleden een statement op de website van Koenigsegg. Ze hebben van deze auto nog niet eens een eigen testauto. Alle auto’s (waarschijnlijk inclusief deze) die nu gebouwd zijn en worden, zijn allemaal klantenauto’s. Dat vind ik wel echt heel tof.
“Testen? Waarom? Dit is sowieso de snelste best sturende auto ter wereld.
Hoe weet je dat?
Omdat de Agera R dat al was. En deze is nog beter.”
Het bewijs dat geel werkelijk elke auto goed doet. Normaal niet zo te spreken over Koenigsegg, maar zo in t geel is het een stuk beter. Ik heb het dan uiteraard over de looks, de specs zijn natuurlijk geniaal.
Holy shit wat een wagen! Geweldig.
Geen koenigsegg fan, maar deze oogt wel cool zo!
Prima auto om naar een garage te rijden en met een bugatti chiron weg te scheuren
@dylanz7s: deze is eerder om van een bugatti chiron weg te scheuren….
Bugatti Chiron, Koenigsegg Agera RS, Pagani Zonda Cinque/Huayra alle 3 begeerlijk qua looks, hebben alle 3 een ander karakter en filosofie en zijn op hun manier lekker. Als liefhebber houd ik van alle drie.
Prachtig wat Koenigsegg en Pagani weten neer te zetten naast het machtige en invloedrijke VAG. Dat probeerde ik gister duidelijk te maken, VAG is tot in alles staat vanwege hun financiële kracht.
Koenigsegg en Pagani weten op kleinere schaal net zo indrukwekkende prestaties neer te zetten.
@michaelcorleone: voor een keer geef ik u gelijk ;)