• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bam! De nieuwe Audi RS6 en RS7 Performance

Auteur: RubenPriest, gepost 29 november 2022 om 07:20 – 11 Reacties

Bam! De nieuwe Audi RS6 en RS7 Performance

Hadden de Audi RS6 en RS7 Performance nog meer power nodig? Blijkbaar!

Een gezonde 600 pk uit een 4.0-liter V8 met twee turbo’s. Het is het recept voor de huidige generaties Audi RS6 en RS7. Zoals je misschien al een beetje gevolgd hebt is Audi bezig de RS-lijn uit te breiden met performance modellen. De RS4, RS5 en recent ook de RS3. Nu krijgen tevens de Audi RS6 en RS7 deze Performance kuur. Lekker hoor.

Powerrr

In principe hadden deze twee kanonnen van Audi RS echt niet meer vermogen nodig om lekker vooruit te kunnen komen. Maar klagen is oneerbiedig in dit geval. Audi pompt de power van de bekende V8 naar een gezonde 621 pk en 850 Nm koppel. Quattro vierwielaandrijving mag uitvechten hoe de banden dat vermogen tot zich toe eigenen, in ruil voor waanzinnige tractie vanuit stilstand.

Prestaties

De verbeteringen zijn marginaal. Leuk om in de kroeg te vertellen dat je Audi RS6 of RS7 Performance twee tienden sneller is. Want inderdaad. Het sprintje naar de honderd is nu voltooid in 3,4 seconden. Het rijgevoel moet ook echt anders zijn. Er is een nieuw differentieel gemonteerd. Deze stuurt 60 procent van het vermogen in normale condities naar de achterste banden. Tot 70 procent van het vermogen kunnen naar de voorste twee banden worden gestuurd.

Bam! De nieuwe Audi RS6 en RS7 Performance

RS Dynamic Package (Plus)

Het aardige van een Audi RS6 of RS7 Performance is dat het RS Dynamic Package niet langer een optie is. Elke Performance komt met dit pretpakket. Met deze optie is de begrensde topsnelheid verhoogd naar 280 km/u.

Verwar dit pakket niet voor het RS Dynamic Package Plus, deze is wél optioneel. Dan mag je 305 km/u van Audi. Dan krijg je ook de carbon keramische remmen. Kies je voor dit pakket, dan snoep je 34 kg van het gewicht in vergelijking met de stalen remmen. Bovendien komen de remklauwen in de kleuren rood, blauw of grijs. Aan jou de keus.

Een Audi RS6 of RS7 Performance herkennen doe je eventueel aan de nieuwe lakkleuren of het nieuwe velgdesign. Het gaat hier om de nieuwe kleuren Ascari Blue (in mat of metallic) en Dew Silver. Er zijn in totaal 16 kleuren om uit te kiezen Standaard rollen de performance Audi’s op 21 inch, 22 inch lichtgewicht sloffen zijn een optie. Laatstgenoemde brengen weer een lager gewicht met zich mee en schrapen 5 kg van het totaalgewicht.

Bam! De nieuwe Audi RS6 en RS7 Performance

Met de introductie van de nieuwe Audi RS6 en RS7 Performance kunnen we ook in 2023 nog genieten van de snelle station en Sportback. Prijzen en beschikbaarheid zijn op moment van schrijven nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Audi RS3 Performance rijtest video
    Audi RS3 Performance Edition rijtest video
  • Feest! Audi viert 20 jaar RS6
    Feest! Audi viert 20 jaar RS6
  • Audi RS7 Exclusive is tienduizenden euro's duurder dan gewone
    Audi RS7 Exclusive is tienduizenden euro's duurder dan gewone
  • Officieel: Audi RS6 gaat hybride én elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, performance, rs6, rs7, Video

Vorig bericht: « Koop 1 van de 99 Vanquish Zagato Volantes, gewoon op Marktplaats
Volgend bericht: Best verkochte bedrijfswagens van 2022 tot nu toe »

Lees Interacties

Reacties

  1. porker zegt

    29 november 2022 om 07:52

    Denk dat voor de koper de prijs minder interessant is. Het nieuwste model in Laren rondrijden mag wat kosten, toch?

    Login om te reageren
  2. mashell zegt

    29 november 2022 om 08:05

    Foto’s gemaakt in Limburg, in Rotterdam en aan de kust?

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      29 november 2022 om 12:33

      De tweede foto lijkt inderdaad bij het Deliplein op Katendrecht genomen te zijn. Met ‘de Hoerenloper’ als achtergrond. Benieuwd of men bij Audi bekend is met de historische achtergrond van dit gebied 🙂

      De vierde foto is mogelijk genomen aan de zeezijde op de Brouwersdam.

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    29 november 2022 om 08:16

    Hij is weer fijn. Nu nog af fabriek de 21 inch allroad wielen monteren.

    Login om te reageren
  4. mgmbh zegt

    29 november 2022 om 08:36

    Gave velgen! Zien er uit als lichtgewicht aftermarket.

    Login om te reageren
  5. c4seum zegt

    29 november 2022 om 08:53

    Lelijke hokken

    Login om te reageren
  6. goodvibrations zegt

    29 november 2022 om 09:47

    Heerlijke “afscheid” auto’s van de ICE periode..
    Als ze ooit nog eens flink afschrijven dan lijkt het me leuk voor een paar jaar.. alvorens definitief volledig BEV te gaan..

    Login om te reageren
  7. burgy73 zegt

    29 november 2022 om 12:43

    Volgens mij is het vermogen 630 pk en niet 621….

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      29 november 2022 om 13:07

      630 (DIN) PS versus 621 BHP, vermoedelijk.

      Login om te reageren
  8. slikks zegt

    30 november 2022 om 01:14

    Zo neem ik ICE afscheid in een 2022 RS4. Vond die V8 toch net niet kunnen en de Gran Turismo liefde van vroeger als kind zat toch echt in een Daytona Grey met alu spiegel RS4.

    Genieten elke dag. Zolang het nog mag.

    Login om te reageren
  9. Loek zegt

    30 november 2022 om 01:35

    Powerboost is lekker, maar als je ziet wat elke willekeurige chipboer uit die 4.0 peutert wel een beetje schamel. Ik snap dat Audi met meer zaken rekening moet houden, maar dan nog. Voor de premiums die Audi meestal rekent voor dit soort pakketjes kom je met de gewone niks tekort denk ik.

    En die velgen zijn ook een gruwel, zeker in deze kleur. De originele velgen zijn een bijzonder design maar passen wel echt goed op de RS6 (en als je dit leest, willekeurige A4 B8-eigenaar in een woonwijk in Lelystad: niet als replica in 18 inch op een A4 B8), maar dit ziet eruit alsof ze een willekeurige set HRE-velgen erop hebben geknald zonder even na te denken of het wel de beste keuze was.

    Kortom: ik zou het niet doen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North