• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Audi RS6 gaat hybride én elektrisch

Auteur: Loek, gepost 4 augustus 2022 om 21:04 – 21 Reacties

Er komt nog een Audi RS6, maar dan hybride en elektrisch. De huidige is de laatste met enkel een verbrandingsmotor.

Audi vierde recent met veel bombarie het 20ste jaar van de Audi RS6. De auto is immers retepopulair en dat mag gevierd worden. Zo deden wij ook even een duit in het zakje met alle RS6 varianten op een rij.

Audi RS6

De huidige generatie Audi RS6, die we sinds 2019 kennen, is misschien wel populairder dan ooit. Niet in de laatste plaats vanwege de good old vierliter V8 met 600 pk. Nou is dat al technisch een soort downsizing omdat de RS6 uit 2008 een V10 had, maar het is alsnog wel een lekker dikke motor. En de aandrijving wordt enkel verzorgd door die motor, het enige hybride wat je gaat vinden is een 48V Mild Hybrid systeem.

Audi RS6 gaat hybride en elektrisch

Dat gaat veranderen. Audi’s R&D-baas Stephan Reil zei tegen Wheels dat de aankomende generatie Audi RS6 niet meer volledig afhankelijk is van een brandstofmotor. Het topmodel van de Audi A6 krijgt een plug-in hybridesysteem mee. Dit model staat op de planning voor 2026. We kunnen dus sowieso nog vier jaar genieten van de RS6 zonder hybride aandrijving.

Dat wordt de volgende generatie in 2026, met als codenaam ‘C9’. De opvolger daarvan met als codenaam C10 gaat nog een stapje verder: die wordt volledig elektrisch. Reil zegt dat dit de manier is om de RS6 alsnog in leven te houden, ook al veranderen de tijden. Vrees niet trouwens, de Audi RS6 C10 staat pas voor ergens na 2030 op de planning.

Het is dus nog niet helemaal klaar met de verbrandingsmotor, maar hybride wordt het nieuwe normaal voor de Audi RS6. Geniet er nog even van.

Ook interessant!

  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • YES! Er komt een elektrische Audi RS6
  • Feest! Audi viert 20 jaar RS6
    Feest! Audi viert 20 jaar RS6
  • Gespot: de bruutste Audi RS6 die er is

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, Elektrisch, Hybride, rs6

Vorig bericht: « Honda heeft Red Bull een fors aanbod gedaan voor 2026
Volgend bericht: Zo populair is deze stoere SUV in 55 seconden! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jens zegt

    4 augustus 2022 om 21:48

    Zo jammer dit. 🤢🤮

    Login om te reageren
  2. n0zem zegt

    4 augustus 2022 om 22:18

    Perfect. Leent zo’n alleskunner zich uitstekend voor.

    Login om te reageren
  3. willemveenstra zegt

    4 augustus 2022 om 22:30

    Dan mag Audi die troep houden!

    Login om te reageren
    • qmdb zegt

      5 augustus 2022 om 12:29

      Mooie reactie. Daar kunnen we wat mee.

      Login om te reageren
    • narcotic zegt

      5 augustus 2022 om 12:48

      Hou je centjes maar, dan wordt die van mij sneller geleverd. 👌🏼

      Login om te reageren
  4. ouwedibbes83 zegt

    4 augustus 2022 om 22:36

    Audi zal wel een hoop snelle stations hier in Europa verkopen, dus vanaf 2030 een elektrische variant van je topmodel in je belangrijkste markt lijkt me dan heel logisch. In de US is een sedan een stuk populairder, voor zover ik weet.

    Volgens mij slinkt het potentiële afzetgebied behoorlijk vanaf dan, met de eis alles daarna elektrisch aangedreven moet zijn. Of zijn er manieren om daar onderuit te komen, met synthetische brandstof bv?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      5 augustus 2022 om 11:47

      Ik ben benieuwd of die synthetische brandstof uberhaupt ooit iets gaat worden. Laatst een artikel erover gelezen dat het maken van die brandstof niet bepaald duurzaam is.

      Login om te reageren
    • Richmond zegt

      5 augustus 2022 om 13:51

      Als jij 0% uitstoot weet te realiseren daarmee dan mag het

      Login om te reageren
  5. jeroenm83 zegt

    4 augustus 2022 om 22:38

    Tja, jammer, maar dat zat er wel aan te komen. Die lekkere 5-cilinder dan maar met wat van die elektro-flauwekul?

    Ik stap net weer na een ritje uit de RS6 C7 uit 2013. Wees niet bang, hij is donkerblauw met alu-accenten en alles standaard, en die wagen blijft heerlijk rijden met voldoende tractie, emotie en prestaties. Volgend jaar blaast ‘ie 10 kaarsjes uit, en hij verveelt nog geen moment. Ik had hiervoor die C6 V10 en die was ook fantastisch qua bizarre motor, minder qua handling en natuurlijk een wat gedateerd interieur.

    Ik doe de huidige nooit weg. R8 V10 (opgevolgd door een GT3; voor beiden heb ik even wat ‘loterij’ nodig) voor erbij. Geen nieuwere RS6 als opvolger!

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      5 augustus 2022 om 00:24

      Die C7 is ook wel de dikste van alle RS6’n vind ik. Die nieuwe heeft al met teveel restricties te maken, dus die zal bij mij ook zeker afvallen.

      Login om te reageren
  6. Mars2 zegt

    4 augustus 2022 om 22:45

    Oud nieuws…..Audi volgt BMW al 20 jaar in de motorkeuze van de M5. Dat de BMW M5 een hybride aandrijving krijgt weten we al lang.

    Login om te reageren
  7. Onehp zegt

    4 augustus 2022 om 23:41

    Ik hoop dan innerlijk dat ze iets aan het overgewicht doen. Nu irl 2200kg getankt, met opties maar zonder bestuurder… Hybride zal het enkel erger maken…

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      5 augustus 2022 om 08:21

      Beetje extra gewicht voor het onderstuur, zodat het toch nog als vanouds voelt?

      Login om te reageren
  8. stigspielberg zegt

    5 augustus 2022 om 00:37

    Voorbij zijn schijnbaar de tijden dat een autofabrikant bedacht: “Laten we eens een Lamborghini-afgeleide V10 in het vooronder lepelen.”

    Nou ja, hopelijk lijden de prestaties er al met al niet onder.

    Login om te reageren
  9. anthwan zegt

    5 augustus 2022 om 07:07

    Nog altijd Beter dan Mercedes die gaat over op een 4 cil. Hybride. Snap de negatieve reacties niet helemaal, we gaan die kant nou eenmaal op helaas.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      5 augustus 2022 om 11:53

      Misschien dat de nieuwe RS6 ook wel een viercilinder krijgt. Volgens mij is nog niet bekend welk blok wordt gekoppeld aan het hybridesysteem toch?

      Login om te reageren
  10. mashell zegt

    5 augustus 2022 om 07:09

    Vreemd. De RS6 is een A6 met dikke motor. De volgende generatie A6 wordt volledig elektrisch, daar hebben ze al concept cars van laten zien. Dus hoezo eerst nog een hybride? Wat ook vreemd is omdat ik in September vorig jaar een interview met Markus Duesmann waarin hij aankondigde met PHEV te stoppen.

    Login om te reageren
  11. ghini zegt

    5 augustus 2022 om 10:46

    Duurt lang. Ik wil nu een dikke Station met Rimac powerrr

    Login om te reageren
  12. arta zegt

    5 augustus 2022 om 12:22

    Langzaam komt het besef bij steeds meer mensen dat het einde van de ICE dichtbij is.
    AMG gaat naar 4-cilinders voor de C-klasse en Audi zal ook aan een 3- of 4-cilinders….

    Het wordt sneller, schoner en zuiniger, maar de beleving…..

    Login om te reageren
  13. HZW zegt

    5 augustus 2022 om 17:33

    Niets mis mee, electro motor toevoeging, 680 pk plug in Hybrid, ik zie het probleem niet.
    Kan je tenminste nog steeds de steden in als je er alleen nog maar elektrische mag komen.

    Login om te reageren
  14. L zegt

    5 augustus 2022 om 19:28

    Oeiii. Dan word de nieuwe RS6 niet meer zo intressant voor plofkrakers….. Word je in eens stilgezet via de computer tijdens de achtervolging… slimme zet van de politie, of worden de oude modelen nu meer waard omdat ze meer gewild zijn??

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North