• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

B&B tuning: 390pk voor je Audi A6 TDI

Auteur: Alwood, gepost 8 mei 2012 om 16:53 – 39 Reacties

B-B Audi 3.0 TDI Tuning
Of het een onsje meer mag zijn, van B&B wel. Is ‘ ie toch net een beetje sneller dan een BMW M550d.

High performance diesels zijn het nieuwe ding. Benzine gaat hard, benzine schreeuwt hard en benzine kan schreeuwen dat kinderen en nietsvermoedende mevrouwtjes er bang van worden. Lang leve de Otto-motor. Bij de nieuwe generatie direct ingespoten turbo benzines heb je echter helemaal geen gegarandeerd onbehoorlijk geweld. Dan kan je dus net zo goed of zelfs beter een diesel rijden.

Een onbehoorlijk koppel, in het geval van deze Audi A6 3.0 TDI van B&B 760Nm en 390 paardenkrachten. Combineer dat met wat s-line opsmuk, nieuwe velgen en je gaat harder dan BMW M Performance voor minder. Een Audi 313pk TDI quattro met 70k euro basisprijs, 5k aan motor-tuning, hou je genoeg over voor velgen. Als je BMW helemaal te slim af wil zijn bestel je bovendien de optionele 6-pots 6k euro performance remmen. Want wie later remt voor bochten is sneller.

Ook interessant!

  • kaatsheuvel audi a6 brand
    Audi A6 brandt volledig af in Kaatsheuvel
  • gefacelifte Audi A6 L
    Gefacelifte Audi A6 L voorbode op 'onze' facelift A6
  • Deze lekker samengestelde Audi A6 heeft een basismotor
  • onthulling elektrische Audi A6
    Onthulling elektrische Audi A6 komt eerder dan verwacht

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, b-b, Diesel, tuning

Vorig bericht: « Bandenprijzen flink in de lift door ‘energielabel’
Volgend bericht: BMW wil een sportievere nieuwe Z4? »

Lees Interacties

Reacties

  1. trisx zegt

    8 mei 2012 om 16:58

    Zozo dat is wel erg lekker

    Login om te reageren
  2. pikes83 zegt

    8 mei 2012 om 17:00

    maar is het wel betrouwbaar?

    Login om te reageren
    • besaram zegt

      9 mei 2012 om 05:36

      @pikes83:

      Nee!

      Login om te reageren
    • sjonniek zegt

      15 mei 2012 om 13:23

      @pikes83: Audi is sowieso niet bepaald betrouwbaar, dus dit zal niet lang goed gaan.. Die 6 cilinder TDI’s zijn sowieso drama blokken

      Login om te reageren
  3. autogier zegt

    8 mei 2012 om 17:05

    Deze kan nog net de m550D voor blijven denk ik . Maar het gaat ook niet lang meer duren voordat ze de m550D ruim over de 400pk heen tillen. Diesel ftw!

    Login om te reageren
    • KEV9 zegt

      8 mei 2012 om 18:06

      @autogier: abt zit nu met de 4.2 tdi op ruim 400 pk mtm zelfs op 450 pk en een gelimiteerde koppek van 1000nm

      Login om te reageren
  4. dutchiehd zegt

    8 mei 2012 om 17:13

    Ik wil de m550 wel is bij ziptuning of tunex willen zien :D

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      8 mei 2012 om 17:45

      @dutchiehd: ziptuning zou ik ver wegblijven met hun standaardprogamma’s, zelfde voor tunex als je het mij vraagt. Rica/Hartog/JD zijn de betere tuners die op maat tunen, en ook echt de moeite nemen om alles goed door te nemen.Het tuners wereldje zit veel rotzooi tussen.

      Login om te reageren
  5. gerard1710 zegt

    8 mei 2012 om 17:16

    Iets off topic, maar toch: MTM heeft het koopje van het jaar voor het 3,0 TFSI blok, namelijk voor 2500 euro, door alleen een ECU-upgrade, van 300 naar 400 pk gaan. 0-100 gaat dan in 5 seconden rond. Achteruit eten voor de kinderen inbegrepen..

    Login om te reageren
    • 964rs zegt

      8 mei 2012 om 22:26

      @gerard1710: 420 pk zelfs (zoals ie hier thuis staat iig)

      Login om te reageren
  6. SimonMc zegt

    8 mei 2012 om 17:16

    ” Bij de nieuwe generatie direct ingespoten turbo benzines heb je echter helemaal geen gegarandeerd onbehoorlijk geweld”

    *kuch*AMG*kuch*

    Login om te reageren
  7. 4991 zegt

    8 mei 2012 om 17:18

    390 peeka uit een v6 diesel!

    Login om te reageren
  8. rechercheur zegt

    8 mei 2012 om 17:18

    Ik zou dan liever hebben dat Audi zelf komt met een S6D met 400pk en diverse opties uit de Quattro GmbH catalogus ..

    Login om te reageren
  9. zender zegt

    8 mei 2012 om 17:20

    Euhm.. bij chiptuningexperience gaan ze bij een f10 535d van 300 naar 360pk en van 600 nm naar 740 nm. Ik denk dat bij die m550d wel de 420pk gehaald gaat worden bij tuning. Niet echt te vergelijken want BMW is geen tuner maar het is gewoon een bestelbare motor.

    Login om te reageren
    • rv2012 zegt

      11 mei 2012 om 02:56

      @zender: Inderdaad, een rare vergelijking die Alwood (of moeten we zeggen Audiwood hier weer maakt). Je gaat toch ook niet posten dat een G-power sneller is dan een Aldi RS?!

      Login om te reageren
  10. mylvan zegt

    8 mei 2012 om 17:23

    70pk erbij klink leuk, maar is maar net iets meer dan 20%, dus volgens mij is het puur softwarematig, en dan 5k?? Vind dat nogal wat….

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      8 mei 2012 om 17:41

      @mylvan: Volgens mij heben ze er toch echt een grotere turbo opgezet. die staat ook duidelijk op de foto.

      Login om te reageren
      • gerard1710 zegt

        8 mei 2012 om 17:52

        @bofkont: Ik denk eigenlijk niet dat ze er een nieuwe turbo op gooien voor 5000, dat wordt waarschijnlijk wel wat duurder..

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          8 mei 2012 om 18:02

          @gerard1710: Je hebt idd gelijk heb het even opgezocht op hun site, maar er zijn nogal wat andere aanpassingen.
          http://www.bb-automobiltechnik.de/deutsch/fahrzeugtyp/audi/audi-a6/audi-a6-c7/motorentechnik/audi-a6-3.0-bitdi/index.html

          Login om te reageren
          • Freewarefreak zegt

            8 mei 2012 om 22:59

            @bofkont: De turbo is inderdaad dezelfde maar ze schroeven de laaddruk met 0.15 bar omhoog

            Login om te reageren
  11. lewis zegt

    8 mei 2012 om 17:44

    Ben ook benieuwd hoe het zit met de garantie van B

    Login om te reageren
  12. jrk68 zegt

    8 mei 2012 om 17:46

    want….. als je later remt ben je eerder bij ikea

    Login om te reageren
  13. roestvrijstaal zegt

    8 mei 2012 om 17:47

    Die A6 is standaard al even snel als de M550d –> http://www.youtube.com/watch?v=-CdI60lfaio

    Ken je nagaan :D

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      8 mei 2012 om 18:07

      @roestvrijstaal: Zo hey als dit een stock exemplaar is gaat hij als de brandweer :)
      Ik vind de nieuw A6 Audi er peroonlijk beter uitzien tegenwoordig dan de F11 5 serie.
      En dat was vroeger toch echt anders :)

      Login om te reageren
    • rv2012 zegt

      11 mei 2012 om 03:02

      @roestvrijstaal:
      Audi : 313 pk, 5,1 sec 100km/h
      BMW: 381 pk, 4,7 sec 100km/h

      Dan kan je nog zoveel filmpjes laten zien van mensen die niet kunnen rijden…de specs/feiten liegen er niet om…

      Login om te reageren
  14. bofkont zegt

    8 mei 2012 om 17:49

    Allemaal leuk en aardig deze diesel, een ook leuk dat hij sneller zou zijn dan de M550D. Maar is dat nu zo bijzonder dan??? Enkel een grotere turbo en wat andere software en klaar. Vandat Valt er nog zoveel meer te halen bij de M5550D.

    Login om te reageren
  15. sjouveur zegt

    8 mei 2012 om 18:37

    En het blok klinkt trouwens (mede dankzij speakers) enorm lekker, misschien nog wel zwaarder dan de 3.0TFSI. Ik hou normaal gesproken absoluut niet van diesels, maar tegen deze zeg ik geen nee!

    Normaal gesproken zou ik speakers een minpunt vinden, maar dit klinkt gewoon zo echt en lekker dat het wat mij betreft niets uitmaakt. Zie ook dit:

    http://www.youtube.com/watch?v=jqS9n91_ehs&feature=related

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      8 mei 2012 om 20:39

      @sjouveur: speakers? is dat bij audi ookal dan?

      Login om te reageren
  16. mark88 zegt

    8 mei 2012 om 18:38

    TDI Powerr !

    Login om te reageren
  17. littleturbo96 zegt

    8 mei 2012 om 18:45

    Kijk dat is nou eens nuttige tuning! En gewoon meteen meer peekaa dan de concurrent.

    Login om te reageren
  18. meneersander zegt

    8 mei 2012 om 18:56

    Alleen heeft de M550xd fabrieksgarantie, mocht er iets stuk gaan.

    Login om te reageren
  19. TDI-goeroe zegt

    8 mei 2012 om 18:59

    wat mark88 zegt: TDI-powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt :D

    Login om te reageren
  20. anakiet zegt

    8 mei 2012 om 19:05

    Blijf bizar dit soort waardes voor een 3L diesel. Die techniek is echt onwaarschijnlijk hard gegaan. Vond de 5,0 V10 TDi in de touareg al een beest. Nu kan je inprincipe in je A4 of 3 serie even een kleine 400 Pk sterke 3,0l diesel leggen, lijkt mij mooi icm met AWD.

    Login om te reageren
  21. lamborgfan zegt

    8 mei 2012 om 19:07

    Tuurlijk zal je bij de m550d nog meer uit kunnen halen, maar kom op hij heeft al 3 turbo’s!

    Betrouwbaarheid zal wel een flink stuk dalen lijkt mij (weten doe ik niet, maar mn verstand zou zeggen laten staan die bmw als die getuned zou zijn! Maar die audi zou ik net zo goed laten staan.. getunde diesels ben ik niet helemaal weg van)

    Login om te reageren
  22. lamborgfan zegt

    8 mei 2012 om 19:11

    Ik bedenk me net ff hoe die diesel van audi klinkt t.o.v die bmw.. net een 4 cilinder! dan vind ik de bmw toch wat premiumer(?) overkomen.. Mn pa had vroeger een merc 320 cdi,(6 cilinder) stationair leek het net een tractor maar dan reed ie weg en hoorde je die turbo zo hard fluiten en had je echt het idee dat er een beest van een motor in lag! Das bij audi wel anders blijkbaar!

    Login om te reageren
    • a6stang zegt

      8 mei 2012 om 19:34

      @lamborgfan: mijne klinkt toch echt als een 6 cilinder, en dan heb ik zelfs de ‘groene’ versie!

      Login om te reageren
  23. janklaassen zegt

    8 mei 2012 om 20:10

    Zozo, lekker !

    Login om te reageren
  24. voytekbe zegt

    9 mei 2012 om 02:55

    Ik vind de BMW diesels ook net wat beter klinken dan bij de Mercs of Audi’s maar aan de andere kant, als ik diesel heb ik liever een stille auto.

    Alleszinds leuke trend lijkt me, 390pk uit een dieselstoofje, ik zou er geen nee tegen zeggen :)

    Login om te reageren
  25. jeffreym3 zegt

    9 mei 2012 om 09:30

    Je kan bijna zeggen dat deze upgrade een must is. Weet niet hoe hij het in een A6 doet, maar in een Q7 doet hij niet veel bijzonders.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North